Quantcast

http://picasion.com/

Όσοι έχουν δίπλωμα για ΙΧ, θα μπορούν να οδηγούν και μηχανή μέχρι 125 κ.εκ.

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ.εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης. Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ' αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Δίπλωμα οδήγησης και μοτοσυκλέτα

Το θέμα αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειωθούν τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος, και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Και ο κ. Ζωγράφος καταλήγει: «Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

10 σχόλια:

  1. Απαράδεκτο αυτό το γεγονός.. Μπορεί ο κάθε άκυρος να βγαίνει στους δρόμους δίχως να του επιβάλει κάποιος να ξέρει απλά τα βασικά. Που όταν έδωσα για 125 έδωσα ξεχωριστά σήματα τα οποία ήταν καθαρά για μηχανή όπου μάθενες το πως να συμπεριφέρεσαι στο δρόμο και στην εκπαίδευση μάθανες απότομο σταμάτημα, να οδηγείς με συμπλέκτη, ελιγμούς, στροφές, επιταχύνσεις.. Αν με ρωτάτε, αυτά είναι τα βασικά τα οποία κάποιος πρέπει αν γνωρίζει ΠΡΙΝ γίνει αναβάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενω ολοι αυτοι που εχουν διπλωμα οδηγαρες...
      Ασε μας ρε μεγαλε...

      Διαγραφή
    2. το μετρο συμφερει καθαρα αυτους που δεν εχουν διπλωμα για μηχανακι και τους δινετε η τσαμπα δυνατοτητα να οδηγησουν χωρις κανενα κοστος... ενω εμεις που πηγαμε και δωσαμε κανονικα για 125 δεν μας ειπε κανεις α οκ εχεις για 50αρι παρε και το 125.. αδικια αυτο το μετρο

      Διαγραφή
  2. Αν όντως ισχύει αυτό είναι μεγάλη λύση για τον απλό κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέρει κανείς απο πότε ισχυεί γιατι πηρα τηλ σε μια σχόλη και μου είπαν να περιμένω γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα. Αν ξεσηκωθεί δλδ γιατι οντως μπορεί να χάνουν ένα ποσο και αρνούνται να το κανουν τι καταλάβαμε ? να μαλώνουμε ? αν ξερει καποιος ας απαντήσει απο πότε δλδ ισχυει ? μπορω και σημερα να το αλλαξω>?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κανονικά καλό θα ήταν για μοτοποδήλατο έως 50 η κάτω από 100 κ.εκ. Αλλά γενικά είναι ένα θετικό βήμα για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Ευρωπαϊκή..Τωρα στην Ελλάδα με την κυκλοφοριακή αγωγή που υπάρχει στην παιδεία ούτε για μουλάρια δεν ήμαστε, οπότε το μέτρο δεν θα κάνει τίποτα παραπάνω από οικονομική μείωση στις σχολές οδηγών που φυσικά αυτό δεν ενδιαφέρει τον απλό οδηγό που δεν θέλει να πληρώσει έξτρα λεφτά για οδηγήσει δίκυκλο χαμηλού κυβισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατατέθηκε τροποποιητικη και δεν ισχύει, ενημερώθητε και ενημερώστε σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σαν να κάνει ο ψυχολόγος εγχείρηση.Γιατρός κι ο ένας,γιατρός κι ο άλλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ