Quantcast

http://picasion.com/

Γέφυρα Σερβίων: Καμία συντήρηση εδώ και πολλά χρόνια - Οι συνέπειες μετά το κλείσιμο

Ορατά δια γυμνού οφθαλμού εδώ και τρία χρόνια ήταν τα προβλήματα στατικότητας της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων στην ΠΕ Κοζάνης με τον δήμαρχο Σερβίων Κοζάνης Χρήστο Ελευθερίου να τονίζει στο ThessToday.gr την απουσία συντήρησης αλλά και να θίγει τις τεράστιες συνέπειες στους δήμους και την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών μετά το ολικό κλείσιμο της από το βράδυ της 16ης Μαρτίου.

Οι μικρές καθιζήσεις και οι ρωγμές στη Γέφυρα Σερβίων, μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα που αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και συνδέει τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία, ήταν εμφανείς με γυμνό μάτι και οι κωλυσιεργίες δεκαετιών την έφεραν στην κατάσταση που είναι σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Ελευθερίου. 

«Έγιναν οι μελέτες πριν από τρία χρόνια περίπου, εγκαταστάθηκε ένα συνεργείο το οποίο έπρεπε να λύσει το πρόβλημα και ανακάλυψε ότι τα προβλήματα στους τένοντες της γέφυρας ήταν μεγαλύτερα, οπότε και έπρεπε να κλείσει. Έγιναν οι μετρήσεις με ρωγμόμετρο και έδειξαν την επιτάχυνση του φαινομένου με κίνδυνο την κατάρρευση μέρους του οδοστρώματος, άρα η γέφυρα έπρεπε να κλείσει οριστικά μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες στους προβόλους της», εξήγησε ο δήμαρχος Σερβίων.

Καμία συντήρηση στη Γέφυρα

Ερωτηθείς για τους λόγους που οδήγησαν στο να κριθεί ακατάλληλη για χρήση η Γέφυρα Σερβίων, απάντησε πως η διάβρωση και η μη συντήρηση της γέφυρας τόσων χρόνων είναι κάποιες από τις αιτίες που οδήγησαν στην καθίζηση και τις ρωγμές. 

«Το ζήτημα είναι τι γίνεται από εδώ και πέρα. Η πρόληψη θα έπρεπε να είχε γίνει πολλά χρόνια πριν. Ωστόσο, έστω και τώρα προλάβαμε τα χειρότερα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Σημειώνεται ακόμη ότι η τελευταία επιθεώρηση της γέφυρας έγινε το 1995 μετά από έναν σεισμό που έπληξε την περιοχή.

Οι συνέπειες για Σέρβια και Βελβεντό

Όπως επισήμανε ο κ. Ελευθερίου οι συνέπειες μετά την ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας στη γέφυρα είναι τεράστιες τόσο για τον δήμο Σερβίων όσο και για τον δήμο Βελβεντού της Κοζάνης. Οι δύο δήμοι χωρίζονται στη μέση και απομονώνονται πλήρως από την Κοζάνη. «Δεν υπάρχει πλέον η ασφαλής διέλευση των βαρέων οχημάτων στον δρόμο Λάρισας-Κοζάνης ενώ η κυκλοφορία διεξάγεται μέσω μικρών επαρχιακών δρόμων οι οποίοι δεν είναι σε καλή κατάσταση, αυξάνοντας κατά πολύ τα χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσουν οι οδηγοί. 

Οι μαθητές για να μετακινηθούν στο σχολείο τους χρειάζονται αρκετό χρόνο, έως και 45 λεπτά πιο πολύ. Ακόμη και τα απορριμματοφόρα του δήμου θα πρέπει να εκτελέσουν τις εργασίες τους κάνοντας καθημερινά έναν τεράστιο κύκλο. Οι 15.000 περίπου μόνιμοι κάτοικοι των δύο δήμων πλήττονται βαρύτατα ενώ όλη η Δυτική Μακεδονία αποκόπηκε από τον κύριο άξονα της, τη Θεσσαλία με επιπτώσεις και στην τοπική οικονομία», σημείωσε ο δήμαρχος Σερβίων.

Ο κ. Ελευθερίου ζητά ακόμη την άμεση αποκατάσταση της γέφυρας αισιοδοξώντας οι εργασίες αποκατάστασης να επαναφέρουν την ασφάλεια διέλευσής της. «Οι εργασίες και η εξέλιξη τους θα δείξουν κατά πόσο η γέφυρα μπορεί να αποκατασταθεί και να φτάσει στο επίπεδο της ασφάλειας που είχε πριν» είπε ο δήμαρχος Σερβίων και τόνισε ότι για να λυθεί το πρόβλημα «θα πρέπει να ασχοληθούν όσοι είναι αρμόδιοι επιτέλους με την Γέφυρα Σερβίων αλλά και όσοι είναι πάνω από τους αρμόδιους. 

Να ασχοληθούν όλα τα μεγάλα μυαλά που υπάρχουν, με τον τόπο μας και να λύσουν το δυσεπίλυτο απ’ ότι φαίνεται αυτό πρόβλημα. Ευελπιστούμε και πιέζουμε προς αυτήν την κατεύθυνση ώστε αποκατασταθεί η γέφυρα το συντομότερο».

Η παρέμβαση εισαγγελέα

Τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τα προβλήματα στατικότητας που παρουσιάζει η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων στην ΠΕ Κοζάνης παρήγγειλε επίσης την Πέμπτη, 16 Μαρτίου ο εισαγγελέας.

Συγκεκριμένα, στην παραγγελία της διευθύνουσας την Εισαγγελία Πρωτοδικών Κοζάνης προς την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης τονίζεται η ανάγκη «να ληφθούν μέτρα παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας στη γέφυρα, εάν διαπιστωθεί η παραμικρή πιθανότητα κινδύνου κατάρρευσης της».

Συγκεκριμένα, ζητείται να διερευνηθεί:

1. εάν τα μέτρα που έχουν ληφθεί μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντες της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων διασφαλίζουν συνθήκες ασφαλούς χρήσεως της γέφυρας ακόμα και για οχήματα μικρότερα των 3,5 τόνων, γεγονός που παραγγέλλεται να διακριβωθεί με κάθε μέσο,

2. εάν συνεπεία των υπαρχόντων περιορισμών στη χρήση της γέφυρας διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) από εναλλακτικές διαδρομές, ιδίως στις περιπτώσεις που τα οχήματα αυτά διέρχονται από κατοικημένες περιοχές και

3. ποιες ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα για την αποκατάσταση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του εν λόγω προβλήματος, (επισημαίνεται ότι συναφής ποινική δικογραφία σχηματίσθηκε και το έτος 2020).

«Δουλεύουμε ασταμάτητα», λέει η Περιφέρεια

«Η Περιφερειακή Αρχή, με μέλημα την ασφάλεια των πολιτών της, προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αρμοδιότητάς της, ακολουθώντας τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων και των Υπηρεσιών της. Με αυτά τα κριτήρια, αποφασίστηκε και η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, από το βράδυ της 16ης Μαρτίου. Όλοι εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

5 σχόλια:

  1. Ούτε αυτό το ήξερε ο Πρωθυπουργός;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί το ήξερε ο αλέξης μπαχαλάκη?

      Διαγραφή
    2. Σιγά, σου θίξαμε τον ηγέτη με τα 1000 πρόσωπα, συγνώμη με τα χίλλια τικ-γκριματσες ήθελα να πω, φίλε της κλεφτοπλουτοκρατίας.

      Διαγραφή
    3. Και για αυτό φταίει ο Μητσοτάκης... έλεος 😠😠😠

      Διαγραφή
  2. Ευτυχώς η περιφέρεια σήκωσε τα μανίκια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ