picasion.com
http://picasion.com/

Αλλάζουν όλα στη Βόρεια Ελλάδα: Τα νέα έργα που αναβαθμίζουν το οδικό δίκτυο

Στην προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και δύο βασικές οδικές αρτηρίες της Βορείου Ελλάδος. Λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υποδομές της χώρας θέλει να δώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε μεγάλα 5 έργα, δύο εκ των οποίων αφορούν το οδικό δίκτυο.

Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού - Έδεσσας».

Το έργο με προϋπολογισμό 358.8 εκ. ευρώ, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, μήκους περί τα 80 χλμ. περιλαμβάνει τμήματα μεγάλης επικινδυνότητας, λόγω ανεπαρκούς διαμόρφωσης, ανεπαρκών οδικών διατομών και κακή ορατότητα, ενώ υπάρχουν και τμήματα που περνούν μέσα από πόλεις.

Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών. Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς). Ακόμα, ο χρόνος διάνυσης του νέου άξονα θα μειωθεί κατά περίπου 15 λεπτά. 


«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»

Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή νέων τμημάτων, περίπου 29,5 χιλιόμετρων.

Τα 16,5 χιλιόμετρα της νέας οδικής αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χιλιόμετρα αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο δρόμος θα έχει πλάτος 21,5 μ., θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, 9 κόμβους και 17 γέφυρες.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκ. ευρώ, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ