Επικίνδυνες είναι οι λεύκες που φυτεύτηκαν πριν από αρκετά χρόνια κατά μήκος του οδικού δικτύου σε διάφορες περιοχές, καθώς είναι ασταθή δέντρα με ρηχές ρίζες και μπορεί να πέσουν στο έδαφος ή στο οδόστρωμα, ακόμη και με χαμηλής έντασης ανέμους. Ο κίνδυνος αυτός απασχόλησε πρόσφατα τις υπηρεσίες της
Πολιτικής Προστασίας και τα δασαρχεία, μετά τα έντονα καιρικά φαινόμενα της 10ης Ιουλίου που έπληξαν την Κεντρική Μακεδονία και ιδιαίτερα τη Χαλκιδική. «Τα δέντρα αυτά είναι πολύ παλιά, για αυτό είναι και τόσο επικίνδυνα. Πρόκειται για λεύκες που παίρνουν πολύ μεγάλο ύψος και είναι περισσότερο επιρρεπείς σε πτώσεις. Ειδικά στο οδικό δίκτυο τέτοια δέντρα πρέπει να αποφεύγονται. Και αν αυτά φυτεύτηκαν πριν από χρόνια για άγνωστους σήμερα λόγους, πρέπει πλέον να προσαρμοστούμε στις κλιματικές συνθήκες που διαμορφώνονται και να προσανατολιστούμε σε θαμνώδεις μορφές δέντρων», εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η δασάρχης Βέροιας, Ελένη Κατσανίδου.
Με αφορμή την πρόσφατη καταιγίδα που έπληξε κυρίως το πεδινό της τμήμα της Ημαθίας, μεταξύ των δήμων Νάουσας, Αλεξάνδρειας και Βέροιας, η κ. Κατσανίδου αναφέρει ότι το δασαρχείο έδωσε την άδεια για την κοπή δέντρων λόγω μεγάλης επικινδυνότητας. «Ήδη έχουν κοπεί πάνω από εκατό δέντρα κατά μήκος του δρόμου που συνδέει το Αιγίνιο, την Κυψέλη, το Νισέλι και την Αλεξάνδρεια», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας Ημαθίας, Γιώργος Μπαρμπαρούσης. Διευκρινίζει, δε, ότι στη συγκεκριμένη περιοχή τα δέντρα αυτά ήταν ακόμη περισσότερο επικίνδυνα καθώς βρίσκονταν δίπλα σε αρδευτική αύλακα με νερό, στοιχείο που αυξάνει την αστάθειά τους. «Από τις λεύκες αυτές, άλλες είναι αυτοφυείς και άλλες φυτεύτηκαν τις δεκαετίες του '50 και του '60 για λόγους καλλωπισμού», προσθέτει.
Ωστόσο, η κ. Κατσανίδου επισημαίνει ότι τότε δε γινόταν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κάτι που είναι απαραίτητο σήμερα για να γίνει οποιαδήποτε φύτευση στα πρανή των δρόμων. Πέραν, άλλωστε, από λόγους καλαισθησίας και συγκράτησης του θορύβου αλλά και του εδάφους δίπλα από τους δρόμους, είναι σημαντικό να γίνεται η σωστή επιλογή των κατάλληλων ειδών για φύτευση ώστε να μην περιορίζεται και η ορατότητα των οδηγών. «Όλα αυτά περιλαμβάνονται πια στις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων επί των οποίων γνωμοδοτεί και το δασαρχείο», σημειώνει η ίδια.
Υπογραμμίζει, παράλληλα, την ανάγκη να λαμβάνονται όλες οι απαραίτητες προβλέψεις προκειμένου να αποφεύγεται ο κίνδυνος πτώσης των δέντρων και υπενθυμίζει το περιστατικό που σημειώθηκε τον Απρίλιο του 2018, όταν ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του από δέντρο που έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό του στην Εγνατία Οδό, στο ύψος του κόμβου Κουλούρας.
Η κ. Κατσανίδου γνωστοποιεί, επίσης, ότι «εκτός από τις κοπές των δέντρων που γίνονται αυτόν τον καιρό έπειτα από σχετικό αίτημα της Πολιτικής Προστασίας, έγινε και καθαρισμός του παράλληλου δρόμου της Εγνατίας με κατεύθυνση από τη Βέροια προς τη Θεσσαλονίκη».
Στο μεταξύ, οι κοπές των δέντρων από την Πολιτική Προστασία θα συνεχιστούν και όλη την εβδομάδα, σε συνεργασία και με την αστυνομική διεύθυνση Ημαθίας, προκειμένου να γίνονται οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των οχημάτων. «Τα δέντρα που απομένουν είναι λιγότερα σε αριθμό αλλά και λιγότερο επικίνδυνα», τονίζει ο κ. Μπαρμπαρούσης.
Πολιτικής Προστασίας και τα δασαρχεία, μετά τα έντονα καιρικά φαινόμενα της 10ης Ιουλίου που έπληξαν την Κεντρική Μακεδονία και ιδιαίτερα τη Χαλκιδική. «Τα δέντρα αυτά είναι πολύ παλιά, για αυτό είναι και τόσο επικίνδυνα. Πρόκειται για λεύκες που παίρνουν πολύ μεγάλο ύψος και είναι περισσότερο επιρρεπείς σε πτώσεις. Ειδικά στο οδικό δίκτυο τέτοια δέντρα πρέπει να αποφεύγονται. Και αν αυτά φυτεύτηκαν πριν από χρόνια για άγνωστους σήμερα λόγους, πρέπει πλέον να προσαρμοστούμε στις κλιματικές συνθήκες που διαμορφώνονται και να προσανατολιστούμε σε θαμνώδεις μορφές δέντρων», εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η δασάρχης Βέροιας, Ελένη Κατσανίδου.
Με αφορμή την πρόσφατη καταιγίδα που έπληξε κυρίως το πεδινό της τμήμα της Ημαθίας, μεταξύ των δήμων Νάουσας, Αλεξάνδρειας και Βέροιας, η κ. Κατσανίδου αναφέρει ότι το δασαρχείο έδωσε την άδεια για την κοπή δέντρων λόγω μεγάλης επικινδυνότητας. «Ήδη έχουν κοπεί πάνω από εκατό δέντρα κατά μήκος του δρόμου που συνδέει το Αιγίνιο, την Κυψέλη, το Νισέλι και την Αλεξάνδρεια», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας Ημαθίας, Γιώργος Μπαρμπαρούσης. Διευκρινίζει, δε, ότι στη συγκεκριμένη περιοχή τα δέντρα αυτά ήταν ακόμη περισσότερο επικίνδυνα καθώς βρίσκονταν δίπλα σε αρδευτική αύλακα με νερό, στοιχείο που αυξάνει την αστάθειά τους. «Από τις λεύκες αυτές, άλλες είναι αυτοφυείς και άλλες φυτεύτηκαν τις δεκαετίες του '50 και του '60 για λόγους καλλωπισμού», προσθέτει.
Ωστόσο, η κ. Κατσανίδου επισημαίνει ότι τότε δε γινόταν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κάτι που είναι απαραίτητο σήμερα για να γίνει οποιαδήποτε φύτευση στα πρανή των δρόμων. Πέραν, άλλωστε, από λόγους καλαισθησίας και συγκράτησης του θορύβου αλλά και του εδάφους δίπλα από τους δρόμους, είναι σημαντικό να γίνεται η σωστή επιλογή των κατάλληλων ειδών για φύτευση ώστε να μην περιορίζεται και η ορατότητα των οδηγών. «Όλα αυτά περιλαμβάνονται πια στις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων επί των οποίων γνωμοδοτεί και το δασαρχείο», σημειώνει η ίδια.
Υπογραμμίζει, παράλληλα, την ανάγκη να λαμβάνονται όλες οι απαραίτητες προβλέψεις προκειμένου να αποφεύγεται ο κίνδυνος πτώσης των δέντρων και υπενθυμίζει το περιστατικό που σημειώθηκε τον Απρίλιο του 2018, όταν ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του από δέντρο που έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό του στην Εγνατία Οδό, στο ύψος του κόμβου Κουλούρας.
Η κ. Κατσανίδου γνωστοποιεί, επίσης, ότι «εκτός από τις κοπές των δέντρων που γίνονται αυτόν τον καιρό έπειτα από σχετικό αίτημα της Πολιτικής Προστασίας, έγινε και καθαρισμός του παράλληλου δρόμου της Εγνατίας με κατεύθυνση από τη Βέροια προς τη Θεσσαλονίκη».
Στο μεταξύ, οι κοπές των δέντρων από την Πολιτική Προστασία θα συνεχιστούν και όλη την εβδομάδα, σε συνεργασία και με την αστυνομική διεύθυνση Ημαθίας, προκειμένου να γίνονται οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των οχημάτων. «Τα δέντρα που απομένουν είναι λιγότερα σε αριθμό αλλά και λιγότερο επικίνδυνα», τονίζει ο κ. Μπαρμπαρούσης.
1) Τα καυσόξυλα ποιος τα παίρνει οέο;
ΑπάντησηΔιαγραφή2) Τόσα χρόνια δεν είχαν καταλάβει ότι οι λεύκες ήταν άκρως επικίνδυνες και ήθελαν κόψιμο; Έπρεπε να γίνει ο κυκλώνας Κούλης για να το καταλάβουν;
3) Επίσης τόσα χρόνια, δεν βρήκαν ποια είδη δένδρων ή θάμνων είναι κατάλληλα για φύτευση παράλληλα προς τις εθνικές οδούς, ν' αρχίσουν να τα φυτεύουν; Πρώτη φορά θα γίνει, για να χρειάζεται εκ του μηδενός μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων;