Ιωαννίδης: «Παιδιά χαλαρώστε, καφέ πουλάμε…»

Ο ιδιοκτήτης του Αγορά café bistro στην Βέροια μίλησε στο simposio.news για τη στροφή που έκανε επαγγελματικά, το ρίσκο και τις δυσκολίες που συνάντησε στην πορεία. Διαβάστε αναλυτικά την συνέντευξή του: Πως αποφάσισες να δημιουργήσεις το δικό σου café bar; Στο παρελθόν είχα επιχειρήσεις στον τομέα της ένδυσης. Ταξίδευα συνέχεια στο
εξωτερικό και από αυτά που άκουγα κατάλαβα πως έρχεται στην Ελλάδα ένα μεγάλο «τσουνάμι» και πως ο κλάδος της ένδυσης θα έπεφτε κατακόρυφα. Έχοντας την εμπειρία του επιχειρηματία αποφάσισα να κάνω στροφή και να δραστηριοποιηθώ στην εστίαση.
Τι αντιμετώπισες ως νέος επιχειρηματίας στον κλάδο;
Αυτό που συνάντησα μόλις μπήκα στον κλάδο της εστίασης και που μου το λέγανε φίλοι που ήταν χρόνια στο επάγγελμα, αλλά δυσκολευόμουν να το πιστέψω, είναι ότι κάθε μέρα που ξημερώνει έχει νέα θέματα και δεδομένα. Βρισκόμαστε με το πιστόλι στον κρόταφο με το συγκεκριμένο καθεστώς που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Υπάρχουν 7-8 υπηρεσίες, οι οποίες εμφανίζονται καθημερινά στα μαγαζιά και μας κυνηγάνε λες και είμαστε εγκληματίες. Παιδιά χαλαρώστε, καφέ πουλάμε…

Όταν λες «κυνηγάνε», θεωρείς πως είναι πολύ αυστηρές οι υπηρεσίες; 
Βγάζεις την άδεια σου, τα κάνεις όλα νόμιμα και σε δέκα μέρες έρχονται και σε γράφουν ,γιατί είναι η καρέκλα είναι λίγα εκατοστά πιο έξω. Μέσα σε 3-4 χρόνια έχω δεχτεί άπειρες επισκέψεις από την αστυνομία, τη δημοτική αστυνομία, την επιθεώρηση εργασίας, το υγειονομικό κ.τ.λ. που μας αγχώνουν, μας καθυστερούν από τη δουλειά μας και μας γράφουν πρόστιμα για πταίσματα. Όταν κάνεις παρανομίες και δεν είσαι σωστός επαγγελματίας, έχεις για παράδειγμα βρώμικο το χώρο, τις τουαλέτες, προσφέρεις ακατάλληλα προϊόντα, τότε μάλιστα γράψε και κλείσε και το μαγαζί. Όμως αυτό που συμβαίνει τώρα έχει καταντήσει απαράδεκτο που είναι και προκλητικό, λες και γίνεται με στρατηγική και σκόπιμα για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση.
Θα προέτρεπες σε ένα νέο άνθρωπο να ανοίξει ένα café bar;
Θα του έλεγα Όχι. Ποτέ! Υπάρχει αβεβαιότητα, μεγάλα έξοδα, υποχρεώσεις και δεν έχεις κανέναν σύμμαχο. Παρ' όλο που αυτός ο κλάδος απασχολεί πολλά άτομα, βοηθά στην ανεργία και συμμετέχει στην αναβάθμιση των τουριστικών παροχών.
Με τους άλλους επιχειρηματίες της Βέροιας υπάρχει συνεργασία, αλληλοϋποστήριξη ή μόνο ανταγωνισμός και αντιπαραθέσεις;
Υπάρχουν και κακίες γιατί υπάρχει και η κατηγορία ανθρώπων που είναι της νοοτροπίας πως πρέπει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα (χαμογελώντας), υπάρχει και ο ανταγωνισμός αλλά αυτό είναι φυσιολογικό γιατί ο καθένας θέλει να υποστηρίζει τη δική του επιχείρηση. Όλοι έχουμε κοινά προβλήματα τα οποία συζητάμε, έχουμε καλές σχέσεις, ο Κώστας Σαμανίδης που είχε βγει και πρόεδρος ασχολείται και γενικά δεν έχουμε μεταξύ μας προβλήματα. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, μακάρι να έχουμε όλοι δουλειά. Θεωρώ πως όλοι όσοι έχουν σήμερα δική τους επιχείρηση είναι ήρωες.
Σε μικρότερες πόλεις όπως είναι και η Βέροια, πολλοί επιχειρηματίες δεν μπορούν να βρουν το κατάλληλο προσωπικό. Αυτό είναι ένα μόνιμο πρόβλημα;
Όλα ξεκινάνε από την κεφαλή. Όσοι εργάζονται στη δουλειά σου, είναι δική σου επιλογή. Αν έκανες λάθος επιλογή προσώπων ή αν έκανες λάθος στον τρόπο που θα εργάζεται ο καθένας και γενικά στους τρόπους και στους κανόνες για τη σωστή λειτουργία της επιχείρησης, τότε όλα θα πάνε στραβά και δεν θα φταίνε οι άλλοι. Δόξα το Θεό έφτασα στο σημείο να βλέπω και να νιώθω πως όλα λειτουργούν σωστά και όταν έχω γυρισμένη την πλάτη. Όταν δουλεύουν όλοι σωστά και πίσω από την πλάτη σου, τότε έχεις επαγγελματίες και δεμένη ομάδα. Όλα ξεκινάνε και τελειώνουν ανάλογα με τις επιλογές μας.

Ποιοι οι βασικοί κανόνες για να γίνει κάποιος θαμώνας του café;

Δεν θέλεις τον πελάτη για μια φορά, θέλεις να τον κάνεις μόνιμο πελάτη σου. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχεις ωραίο χώρο, άρα η διακόσμηση πρέπει να είναι ευχάριστη και λειτουργική. Η καθαριότητα είναι από τα πιο σημαντικά, η ευγένεια απαραίτητη και φυσικά να προσφέρεις καλά προϊόντα.

Η επιτυχία ενός μαγαζιού φαίνεται από τη διάρκεια και το σταθερό πελατολόγιο του. Αυτό χτίζεται μέρα με την μέρα.
Το πελατολόγιο είναι μόνο από τους κατοίκους της Βέροιας;

Έρχεται κόσμος από Θεσσαλονίκη, Καστοριά, από αρκετά μέρη… Νομίζω αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στην πόλη. Αν και είμαστε εντελώς μόνοι μας, γιατί δεν έχουμε φοιτητές, δεν φέρνουν καμία σχολή στη Βέροια, δεν έχουμε στρατιωτικές έδρες, τίποτα…

Υπάρχουν πελάτες που γίνονται fun κάποιου προϊόντος ώστε να έρχονται μόνο για αυτό;

Βέβαια. Όταν για παράδειγμα πίνει κάποιος άριστη γράπα και απολαμβάνει γεύση, άρωμα, είναι νηφάλιος και δεν έχει καθόλου πονοκεφάλους, τότε ξεχωρίζει αυτό το προϊόν και γίνεται fun της γράπας σου.

Κάποιοι επιχειρηματίες προτιμούν τους προμηθευτές που έχουν φιλικές σχέσεις μαζί τους και ένας από τους λόγους είναι ότι αυτό τους δίνει ασφάλεια. Συμφωνείς με αυτό;

Όχι. Το βασικό μου κριτήριο για να επιλέξω έναν προμηθευτή είναι το προϊόν και η ποιότητα του. Το κόστος πρέπει να είναι δευτερεύον μπροστά στην ποιότητα του προϊόντος. Αν ο φίλος μου, ο γνωστός μου, ο συγγενείς μου ή ο γείτονας έχει το προϊόν που θέλω καλώς, διαφορετικά θα ψάξω αυτό που χρειάζομαι. Και βέβαια πρέπει να είναι και οι δύο πλευρές ευχαριστημένες, να είναι και το μαγαζί σωστό απέναντι στον προμηθευτή.


Πηγή: simposio.news

Δημοφιλείς αναρτήσεις