Η προαναγγελία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για πρόταση αναθεώρησης του άρθρου 103 του Συντάγματος και την κατάργηση της
μονιμότητας στο Δημόσιο ανοίγει εκ νέου τη συζήτηση για τις δομικές μεταρρυθμίσεις στον δημόσιο τομέα. Η κυβερνητική επιχειρηματολογία εστιάζει στη σύνδεση της μονιμότητας με αξιολόγηση, παραγωγικότητα και αποδοτικότητα. Ωστόσο, η παράκαμψη του μισθολογικού σκέλους εγείρει σημαντικά ερωτήματα για τη βιωσιμότητα της παρέμβασης.
Ειδικοί της αγοράς εργασίας εκτιμούν πως οποιαδήποτε αλλαγή στο καθεστώς εργασιακής σταθερότητας πρέπει να συνοδευτεί από πλήρη αναθεώρηση του μισθολογίου, καθώς χωρίς την προστασία της μονιμότητας, το Δημόσιο καθίσταται λιγότερο ελκυστικό εργοδότης σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα.
Το ενδεχόμενο επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού έχει επίσης τεθεί στο τραπέζι, κυρίως ως αντιστάθμισμα. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν παρουσιαστεί στον δημόσιο διάλογο, το κόστος για την επαναφορά των επιδομάτων (δώρο Πάσχα, δώρο Χριστουγέννων και επίδομα άδειας) αγγίζει τα 3 δισ. ευρώ ετησίως, συνυπολογίζοντας τις εργοδοτικές εισφορές. Παράλληλα, οποιαδήποτε μισθολογική αναπροσαρμογή – αναγκαία για την προσέλκυση και διατήρηση προσωπικού υψηλών προσόντων – θα επιβαρύνει περαιτέρω τις καθαρές δαπάνες του Δημοσίου.
Η Ελλάδα, βάσει του νέου Συμφώνου Σταθερότητας της ΕΕ, υποχρεούται να συγκρατεί τις καθαρές πρωτογενείς δαπάνες εντός προκαθορισμένων ορίων. Η αύξηση της μισθολογικής δαπάνης κατά 3 δισ. ευρώ θα απαιτήσει ισοδύναμα μέτρα, αλλιώς η χώρα κινδυνεύει να εισέλθει σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος.
Την ίδια στιγμή, η συζήτηση μεταφέρεται και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου τον Ιούνιο θα εκδικαστεί πρότυπη δίκη με αντικείμενο τις μισθολογικές διεκδικήσεις στον δημόσιο τομέα. Η ετυμηγορία ενδέχεται να δημιουργήσει νομολογιακό προηγούμενο με σημαντικές δημοσιονομικές επιπτώσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, τίθεται το κρίσιμο ερώτημα: μπορεί να προχωρήσει η άρση της μονιμότητας χωρίς πλήρη επαναξιολόγηση του μισθολογικού κόστους και χωρίς πρόβλεψη για ενίσχυση των αμοιβών με ανταγωνιστικά κριτήρια;
Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο για το δημοσιονομικό σκέλος της μεταρρύθμισης. Η ισορροπία μεταξύ αξιολόγησης, αποδοτικότητας και επαγγελματικής ασφάλειας – οικονομικής και θεσμικής – παραμένει ανοιχτή.
Ειδικοί της αγοράς εργασίας εκτιμούν πως οποιαδήποτε αλλαγή στο καθεστώς εργασιακής σταθερότητας πρέπει να συνοδευτεί από πλήρη αναθεώρηση του μισθολογίου, καθώς χωρίς την προστασία της μονιμότητας, το Δημόσιο καθίσταται λιγότερο ελκυστικό εργοδότης σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα.
Το ενδεχόμενο επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού έχει επίσης τεθεί στο τραπέζι, κυρίως ως αντιστάθμισμα. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν παρουσιαστεί στον δημόσιο διάλογο, το κόστος για την επαναφορά των επιδομάτων (δώρο Πάσχα, δώρο Χριστουγέννων και επίδομα άδειας) αγγίζει τα 3 δισ. ευρώ ετησίως, συνυπολογίζοντας τις εργοδοτικές εισφορές. Παράλληλα, οποιαδήποτε μισθολογική αναπροσαρμογή – αναγκαία για την προσέλκυση και διατήρηση προσωπικού υψηλών προσόντων – θα επιβαρύνει περαιτέρω τις καθαρές δαπάνες του Δημοσίου.
Η Ελλάδα, βάσει του νέου Συμφώνου Σταθερότητας της ΕΕ, υποχρεούται να συγκρατεί τις καθαρές πρωτογενείς δαπάνες εντός προκαθορισμένων ορίων. Η αύξηση της μισθολογικής δαπάνης κατά 3 δισ. ευρώ θα απαιτήσει ισοδύναμα μέτρα, αλλιώς η χώρα κινδυνεύει να εισέλθει σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος.
Την ίδια στιγμή, η συζήτηση μεταφέρεται και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου τον Ιούνιο θα εκδικαστεί πρότυπη δίκη με αντικείμενο τις μισθολογικές διεκδικήσεις στον δημόσιο τομέα. Η ετυμηγορία ενδέχεται να δημιουργήσει νομολογιακό προηγούμενο με σημαντικές δημοσιονομικές επιπτώσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, τίθεται το κρίσιμο ερώτημα: μπορεί να προχωρήσει η άρση της μονιμότητας χωρίς πλήρη επαναξιολόγηση του μισθολογικού κόστους και χωρίς πρόβλεψη για ενίσχυση των αμοιβών με ανταγωνιστικά κριτήρια;
Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο για το δημοσιονομικό σκέλος της μεταρρύθμισης. Η ισορροπία μεταξύ αξιολόγησης, αποδοτικότητας και επαγγελματικής ασφάλειας – οικονομικής και θεσμικής – παραμένει ανοιχτή.
Πολύ σωστή η σκέψη του πρωθυπουργού.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Οι δημόσιοι υπαλληλοι θα αξιολογούνται από τους διευθυντές -προϊσταμένους τους.
-Οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι τοποθετούνται από την κυβέρνηση παντού πάντα.
Άρα τι πρέπει να κάνει ο δημόσιος υπάλληλος που δε θέλει να διακινδυνεύσει τη θέση του;
Ελλάδα 2.0
Για την ασυλία η την αξιολόγηση των πολιτικών καμία κουβέντα
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα θα κλάψουν οι εργατοπατέρες και μετά πολλοί εκπαιδευτικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ, επειδή με τα γραφόμενά σου φαίνεται ότι είσαι χαμηλής νοημοσύνης, σε πληροφορώ ότι μέχρι τώρα αξιολογήθηκαν περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί και βρέθηκαν όλοι εξαιρετικοί. Ο νοών νοείτω .........
ΔιαγραφήΈλληνα, το πρόβλημα στο δημόσιο τομέα ειναι η γραφειοκρατία, η πολυνομία, συχνά και αντικρουόμενη, η έλλειψη μέχρι χθες τουλάχιστον, της μηχανοργάνωσης - διασύνδεσης σε πολλές υπηρεσίες ( δείτε την τεράστια βελτίωση εδώ και χρόνια των υπηρεσιών στις ΑΑΔΕ) , η έλλειψη νέου σε ηλικία, με ικανότητες και με προσόντα προσωπικού, και γενικότερα η βελτίωση υποδομών και εγκαταστάσεων . Για όλα αυτά πόσο υπεύθυνος ήταν και είναι ο υπάλληλος;;; Ποιοι λες να έχουν την ευθύνη για τα παραπάνω;; Μήπως αυτοί που μας χρεοκόπησαν με τα πάρτι που στήνανε με τις 100 -150 οικογένειες που αλωνίζουν στη χώρα και τώρα παίζουν και πάλι το χαρτί της διχόνοιας και της αλληλοφαγωμάρας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο μα πόσο δίκιο έχεις, που να τα σκεφτεί και να τα καταλάβει αυτά η πλειοψηφία του Νεοέλληνα ραγιά.
ΔιαγραφήΔημόσιο χωρίς δώρα και αυξήσεις εδώ και χρόνια,απλήρωτες υπερωρίες και αργίες! Όλοι κατηγορείτε τους Δημόσιους υπαλλήλους και όλοι θέλετε να γίνετε Δημόσιοι υπάλληλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την ασυλία των πολιτικών τις αποζημιώσεις και τους μισθούς των βουλευτών δεν θα πείτε τίποτα; Και αυτοί λειτουργοί είναι!
Οι 300.000 δημόσιοι υπάλληλοι που μονιμοποιήθηκαν με το διάταγμα του Παυλόπουλου επι Καραμανλή…
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστό μέτρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον ιδιωτικό τομέα υπάρχει συνεχής αξιολόγηση.
Αμεσα αξιολόγηση στην Αστυνομία,Στρατό,Τελωνειακούς,Εφοριακούς,Πολεοδομίες,ΕΣΥ,Δικαστικούς,Διπλωματικό προσωπικό,Δήμους.
Επίσης,υποχρεωτικά αιφνιδιαστικά εργαστηριακά τεστ για ανίχνευση στον οργανισμό τους,απαγορευμένων ουσιών,αλκοόλ,ναρκωτικά,αναβολικά.
Σε ενημερώνω ότι η αξιολόγηση στην ΑΑΔΕ ισχύει από το 2019 !!!!
ΔιαγραφήΚι όσοι δεν συμμορφώνονται .......απλά δεν πληρώνονται!!!
Η αλήθεια είναι οτι οι συνθήκες εργασίας στο δημόσιο, ειδικά απο το 1975 και μετά, είναι πολύ πιο ανθρώπινες, με καλύτερες παροχές γενικότερα. Ο στόχος των κυβερνήσεων αλλά και των πολιτών θα έπρεπε να είναι να φτάσει και ο Ιδ. Υπάλ. στο ίδιο επίπεδο ποιότητας και παροχών και όχι να προσανατολίζουν την κοινωνία προς τη εξίσωση προς τα κάτω και να βάλλει ο ένας τομέας τον άλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο τα γκαρσόνια της ΝΔ θα περνούν νόμους που διχάζουν την κοινωνία θα την βάζουν ο ένας να στρέφεται εναντίον του άλλου . Σε μια πόλη σαν την Βέροια τώρα που έχουν μείνει μόνο παππούδες και δημόσιοι υπάλληλοι αν ξεκανεις και τους δημόσιους υπαλλήλους μετά δεν υπάρχει άλλο χρήμα να πέσει στην αγορά, στα όποια μαγαζιά έχουν ξεμείνει και αυτά. Μετά λουκέτο και τέλος. Και για να μην παρεξηγηθεί καμιά νεοδημοκράτισα λουλού , γκαρσόνια είναι και οι 300.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι 300 θα σβήσουν την χώρα από τον χάρτη. Οι 300 και τα ξεφτιλισμενα δίποδα οι ψηφοφόροι τούς.
ΑΚΡΙΒΩΣ
ΔιαγραφήΜα γιατι να ειναι πιο ελκυστικος τομέας το Δημόσιο? Ο ιδιωτικός τομέας θα πρεπει να γινει πιο ελκυστικός. Όλοι δημόσιοι υπάλληλοι θα γίνουνε? Δεν πήρατε το μάθημα με το φρακαρισμένο και τεμπέλικο δημόσιο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιο κόμμα πείραξε τον δημόσιο υπάλληλο......έχασε !
ΑπάντησηΔιαγραφή