Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Για τον κάθετο στην Εγνατία, οδικό άξονα της Ημαθίας - Ξανά και ξανά…

Ως «δρόμο της ντροπής» τον χαρακτήρισε ο Τόλκας
Από το Βουλευτή Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Άγγελο Τόλκα ανακοινώθηκαν τα εξής: «Στις 17/2/2022 ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας επισκέφτηκε την Ημαθία και δεν είπε λέξη για τον κάθετο άξονα που θα δώσει πνοή σε όλην την Ημαθία. Στις 18/2/2022 με σχετική μου ανακοίνωση χαρακτήρισα το έργο ως τον δρόμο της ντροπής για τον οποίον από τα τέλη του 2021 περιμέναμε σχετική μελέτη για το κομμάτι Εγνατία – Πατρίδα. Στις 14/4/2022 καταθέσαμε μαζί με τον Χρήστο Γιαννούλη και μέσω της περιφερειακής παράταξης «Κοιτάμε Μπροστά» ερώτηση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Καθυστέρηση ολοκλήρωσης δρόμου Εγνατίας – Πατρίδας - Σκύδρας». 

Στις 4/5/2022 οι απαντήσεις του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη υποδομών γεννούν πολλά ερωτηματικά και αμφιβολίες για την πορεία και ολοκλήρωση του έργου.


Μας αναφέρει λοιπόν ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών:

- Για το Τμήμα Νάουσα – Σκύδρα χρειάζεται τροποποίηση μελέτης, χρήματα και έχει αόρατο χρόνο ολοκλήρωσης όπως φαίνεται.

- Για το Τμήμα Πατρίδα – Εγνατία, το οποίο θα κουμπώνει στο ύψος της Μέσης, τελικά δεν παραδόθηκε μελέτη τέλος του 2021 όπως περιμέναμε αλλά πάμε στα μέσα (δηλαδή Ιούνιο) του 2022.

- Για την ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί, με πολλές προϋποθέσεις και αστερίσκους, το 2030!!!

Ο δρόμος της Ημαθίας καταλήγει να γίνει το ανέκδοτο της Κεντρικής Μακεδονίας. Η περιφέρεια ως αρμόδια έχει αποτύχει πλήρως όχι απλά να παραδώσει ένα έργο. Αλλά και να υπερασπιστεί τα συμφέροντα, την οικονομία, την ασφάλεια, την αξιοπρέπεια όλων των Ημαθιωτών. Και τώρα ρίχνει το μπαλάκι στα συναρμόδια Υπουργεία.

Εμείς είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα. Όλα αυτά που μας τα παρουσιάζουν ως δύσκολα ή ακατόρθωτα. Το καταφέραμε και στο παρελθόν. Και οι πρωτοβουλίες μας συνεχίζονται για να δούμε επιτέλους φως και στην επαρχία μας. Όσο δεν θα προχωρούνε τόσο θα τους ενοχλούμε, ξανά και ξανά.


Προς κ. Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Μπίλια - Δια της Παρατάξεως του Περιφερειακού Συμβουλίου «Κοιτάμε  Μπροστά»

Θέμα: Αδιαφορία από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και απαράδεκτη καθυστέρηση ολοκλήρωσης δρόμου Εγνατίας – Πατρίδας – Σκύδρας.

Κύριε Αντιπεριφερειάρχη, όπως γνωρίζετε, καρκινοβατεί και
απαιτεί λύσεις το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Ημαθία, ο κάθετος άξονα που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τη Σκύδρα και ο οποίος θα έπρεπε να υλοποιείται. Για το προαναφερόμενο έργο έχει ήδη κατασκευαστεί και 
παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Νάουσα – Πατρίδα, μήκους 7,5 χλμ και κόστους σχεδόν 60 εκατομμυρίων ευρώ. 
Το τμήμα Νάουσας – Σκύδρας διακόπηκε κατόπιν υπόδειξης της αρχαιολογικής Υπηρεσίας, και απαιτήθηκε να γίνει νέα χάραξη και τροποποίηση της μελέτης, λόγω εύρεσης νέου τάφου στην περιοχή. 

Καθώς η χάραξη διέρχονταν από τον αρχαιολογικό χώρο της Μίεζας ήταν πολύ πιθανό να επηρεαστεί το έργο από ενδεχόμενα αρχαιολογικά ευρήματα, γεγονός που συνέβη. Πέρα από αυτό ζητήσατε ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων, καθώς έληξε και η μελέτη περιβαλλοντικών
επιπτώσεων, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει οποιαδήποτε εξέλιξη στο έργο ενώ δηλώνατε ότι δεν θα καθυστερήσει. 
Την ίδια στιγμή, παρακολουθούμε ότι και για τη μελέτη του
τμήματος Πατρίδα – Εγνατία Οδός, ενώ είχε χρονικό όριο παράδοσης αρχές του 2022, σήμερα δεν γίνεται κουβέντα, ενώ και ο κος Τζιτζικώστας κατά την επίσκεψή του στην Ημαθία δεν ανέφερε λέξη.
  • ΕΠΕΙΔΗ έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη ότι η εν λόγω χάραξη του οδικού άξονα διαμέσου του αρχαιολογικού χώρου της Μίεζας θα ήταν προβληματική καθώς η περιοχή βρίθει αρχαιολογικών ευρημάτων.
  • ΕΠΕΙΔΗ η τροποποίηση μελέτης που ζητήθηκε από την
  • αρχαιολογία είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα (900.000€).
  • ΕΠΕΙΔΗ υπήρχε χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της μελέτης του τμήματος Πατρίδα – Εγνατία Οδός για το οποίο δεν έχουμε καμία ενημέρωση. 
  • ΕΠΕΙΔΗ τη μελέτη χάραξης θα ακολουθήσει η μελέτη οδοποιίας και η διαδικασία απαλλοτριώσεων. 
  • ΕΠΕΙΔΗ όλα τα δεδομένα μεταβάλλονται αλλά μόνο η διοίκησή σας παραμένει χωρίς να πράττει τίποτα και άρα αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη της μη ολοκλήρωσης του έργου. 
Ερωτάσθε:

- Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες επαναχάραξης του άξονα Νάουσας – Σκύδρας;
- Ανανεώθηκαν οι όροι της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων; - Ζητήσατε χρηματοδότηση μέσω του Τομεακού Προγράμματος του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027;
- Γιατί δεν έχετε ενημερώσει κανέναν για την μελέτη που έπρεπε να παραδοθεί τέλος του 2021 για το τμήμα Πατρίδας – Εγνατίας;
- Έχετε επιπλέον προβλέψει κόμβο σύνδεσης στη Σκύδρα με τον σχεδιαζόμενο δρόμο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας;
- Θα ολοκληρώσετε το έργο ως έχετε ευθύνη;
- Υπάρχει τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου;
- Έχετε την οποιαδήποτε υποστήριξη, συνεννόηση, συνεργασία με το κράτος και τα σχετικά υπουργεία με σκοπό την χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του έργου;

Απάντηση σε ερώτηση της παράταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας “ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ” 

Σχετ: Το με αρ. πρωτ. 254969 (8244)/13-04-2022 έγγραφο σας Σε απάντηση της ερώτησης της παράταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας “ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ” με θέμα «Kαθυστέρηση ολοκλήρωσης δρόμου Εγνατίας – Πατρίδας - Σκύδρας», σας ενημερώνουμε ότι : 

1. Ο άξονας Νάουσα – Σκύδρα είναι το τελευταίο τμήμα του κάθετου άξονα Εγνατία Οδός – Βέροια – Νάουσα – Σκύδρα – Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης Έδεσσας, που θα συνδέσει τους δύο Νομούς Ημαθίας και Πέλλας με την Εγνατία Οδό. Ο άξονας θα τονώσει τα οικονομικά μεγέθη στις περιοχές και θα κάνει τις οδικές μεταφορές ασφαλέστερες. Το τρίτο και τελευταίο τμήμα του ανωτέρω άξονα "Ανισόπεδος κόμβος Νάουσας – ανισόπεδος κόμβος σύνδεσης με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από ΧΘ 14+810 έως ΧΘ 34+800" έχει μελετηθεί και εγκριθεί το 2007 και όσον αφορά στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων εμπρόθεσμα εκκινήθηκε η διαδικασία ανανέωσής τους και στην πορεία των γνωμοδοτήσεων προέκυψε η απαίτηση της αρχαιολογίας για τροποποίηση της χάραξης καθώς βρέθηκαν νέα στοιχεία. Συγκεκριμένα αφορά στη μετακίνηση του άξονα της ήδη εγκεκριμένης μελέτης κατά περίπου 500 μ στα πρώτα χιλιόμετρα της μελέτης κατ’ απαίτηση της Αρχαιολογίας. 

Η μετακίνηση απαιτείται ώστε να βρεθούμε εκτός του αρχαιολογικού χώρου ΜΙΕΖΑΣ και αφορά όλα τα στοιχεία της μελέτης που θα επηρεαστούν: Τοπογραφική μελέτη (αποτυπώσεις, κτηματολόγιο κλπ), Συγκοινωνιακή μελέτη (οριστική οδοποιίας, σήμανση και ασφάλιση διαβάσεις παράπλευρο κλπ), Μελέτες Τεχνικών έργων (άνω διαβάσεις και γέφυρα Αραπίτσας, μικρά τεχνικά κλπ), Υδραυλική μελέτη, συνέχιση ΜΠΕ (ανανέωση τροποποίηση), ΗΛΜ, ΣΑΥ ΦΑΥ. 

Έχει εγκριθεί ποσό για την ανάθεση της τροποποίησης μελέτης ποσού 900.000€ η οποία θα αφορά το σύνολο των υφιστάμενων μελετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της τροποποίησης και θα εκπονηθούν τα τεύχη δημοπράτησης. Εναλλακτικά εξετάζεται και η δυνατότητα δημοπράτησης του έργου "Ανισόπεδου κόμβου Νάουσας – Ανισόπεδου κόμβου σύνδεσης με Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας " με το σύστημα μελέτη – κατασκευή προκειμένου να μειώσει το χρόνο κατασκευής του έργου. 

2. Η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων της ΜΠΕ θα πραγματοποιηθεί μετά από την τροποποίηση της χάραξης στην περιοχή της Μίεζας όπως είναι η απαίτηση της Αρχαιολογικής υπηρεσίας. 

3. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει υποβάλλει αίτημα χρηματοδότησης από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. 

4. Το τμήμα Εγνατία Οδός - Πατρίδα ανατέθηκε στα τέλη του 2019 και εκπονείται σε επίπεδο οριστικής μελέτης. Η μελέτη προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2022, έχει ήδη υποβληθεί η ΜΠΕ και η έγκρισή της αποτελεί το καθοριστικό σημείο υλοποίησης του χρονοδιαγράμματος της μελέτης . Το ποσό της σύμβαση της μελέτης ανέρχεται στο ποσό των 316.315,32€. Στην αρχή του οδικού τμήματος “Εγνατία Οδός – Πατρίδα” μελετάται ο νέος ανισόπεδος κόμβος με άνω διάβαση στην Χ.Θ. 5+953 του τμήματος 5.3 της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη – Βέροια. 

Η θέση του κόμβου είναι δυτικά του χωριού Μέση και ανάμεσα στους υφιστάμενους ανισόπεδους κόμβους Κουλούρας και Βέροιας. Η παραπάνω θέση παρουσιάζει συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως ότι διέρχεται από αδόμητες περιοχές μη ενταγμένες σε Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Βέροιας & Κουλούρας, οι οποίες έχουν σχετικά μικρό κόστος κτήσης της ζώνης κατάληψης και ότι παρέχει τη δυνατότητα ανεμπόδιστης ανάπτυξης Ανισόπεδου Κόμβου σύνδεσης οδών υπερτοπικού χαρακτήρα με τα κατάλληλα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και επιλέχθηκε σε προηγούμενο στάδιο μελέτης. 

Η χάραξη ακολουθεί την κατεύθυνση Νότου – Βορά, διέρχεται εκτός του πολεοδομικού ιστού της Βέροιας σε ένα ήπιο πεδινό ανάγλυφο και κινείται κυρίως επιχωματικά, λόγω των απαιτούμενων κάτω διαβάσεων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου, αλλά και τη διάβαση ρεμάτων και της σιδηροδρομικής γραμμής. Δημιουργείται ο Ανισόπεδος κόμβος Μακροχωρίου στα όρια των Δ.Δ. Βέροιας και Μακροχωρίου πλησίον των αθλητικών εγκαταστάσεων και του κολυμβητηρίου. 

Η θέση αυτή είναι και ο μοναδικός ελεύθερος από δόμηση χώρος στην περιοχή. Με το παράπλευρο δίκτυο που θα συνδέεται με την καινούρια αρτηρία στον κόμβο Μακροχωρίου θα εξυπηρετούνται όλες οι εγκαταστάσεις στην περιοχή. 

5. Η σύνδεση του οικισμού της Σκύδρας θα εξυπηρετείται από τον ανισόπεδο κόμβο Μαρίνας και ειδικότερα από τον κλάδο Α, ο οποίος μέσω της ισόπεδης σύνδεσης, εξυπηρετεί τις κινήσεις από τη νέα μελετούμενη οδό (ρεύμα προς Έδεσσα), προς τη Σκύδρα, τους οικισμούς της Μαρίνας, της Επισκοπής και των Πολλών Νερών. 

6. Η ολοκλήρωση του έργου θα εξαρτηθεί από το χρόνο ένταξης και δημοπράτησης. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030. 

7. Είμαστε σε άμεση συνεννόηση με τα αρμόδια υπουργεία για τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του έργου. Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση Μ.Ε.Π. 

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΑΡΙΣΗΣ ΜΠΙΛΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ