Quantcast

http://picasion.com/

Αναστάτωση με τα ροδάκινα μετά τη σύσκεψη στο Υπουργείο

Υπό την πίεση των εθνικών εκλογών της 7ης Ιουλίου φαίνεται να συγκλήθηκε η σύσκεψη µε εκπροσώπους των ροδακινοπαραγωγών και των τοπικών βουλευτών, στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης µε θέµα τις χαµηλές τιµές σε ροδάκινο και νεκταρίνι που οδηγούν σε υποβάθµιση της καλλιεργητικής φροντίδας και σε οικονοµικό αδιέξοδο των αγροτών λόγω κόστους παραγωγής. Μια από τις ρυθµίσεις που δεσµεύθηκε να δροµολογήσει άµεσα ο υπουργός, και παράλληλα ζητούν εδώ και χρόνια οι αγρότες, είναι η θετική αντιµετώπιση του αιτήµατος για προκαταβολές αποζηµιώσεων, στους παραγωγούς που υπέστησαν σοβαρές ζηµίες από χαλαζόπτωση. Εδώ όµως δηµιουργείται ένα ερώτηµα. Πόσο µετράται το άµεσα; Σε παλαιότερες συναντήσεις του Φάνη Κουρεµπέ, προέδρου του ΕΛΓΑ µε παραγωγούς, παρόντος του υπουργού, (όπως την άνοιξη στα Χανιά) η απάντησή του στο αίτηµα των αγροτών για προκαταβολές των αποζηµιώσεων ήταν πως για κάτι τέτοιο θα πρέπει να αλλάξει το νοµοθετικό πλαίσιο, δεν είναι απλό. Οπότε, το πόσο άµεσα µπορεί να κατατεθεί τώρα η τροπολογία µε κλειστή τη βουλή και τις εθνικές εκλογές να πλησιάζουν είναι µια απορία που εύλογα δηµιουργείται.

Κανείς δεν µπορεί να αρνηθεί τον θετικό αντίκτυπο των προκαταβολών, πόσο µάλλον της πλήρους και γρήγορης αποζηµίωσης που ζητούν οι παραγωγοί, µε ταυτόχρονη υποχρέωση των ιδίων να µην παραδώσουν ούτε κιλό στην αγορά από τους οπωρώνες που υπέστησαν ζηµίες. Στη σύσκεψη, ζητήθηκε από τους παραγωγούς η άµεση ενεργοποίηση του άρθρου 20, για άµεση ενίσχυση του καταστήµατος του ΕΛΓΑ στη Βέροια µε επιπλέον εκτιµητές, κάτι για το οποίο δεσµεύθηκε ο υπουργός.

Ενδιαφέρον έχει η επίσης δέσµευση του υπουργού για άµεση εξόφληση του 30% των αποζηµιώσεων του 2018 και για επίσηµο αίτηµα στις Βρυξέλλες προκειµένου να χρηµατοδοτηθεί πρόγραµµα αναδιάρθρωσης της καλλιέργειας το οποίο θα µπορούσε να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στα προϊόντα (πρώιµα, όψιµα κ.λ.π.) που ζητάει η αγορά.

7 σχόλια:

  1. εαν ουτε προεκλογικα δεν μπορουν να πετυχουν τιποτα ουσιαστικο τοτε να πανε σπιτια τους οι εκπροσωποι μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ερχεται ο κουλης και θα ανεβασει τις τιμες. ετσι δεν εγινε και στο χρηματιστήριο;;;;;!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας τα λέγαμε και στις προηγούμενες δημοσιεύσεις - συναντήσεις και τα παλαιότερα χρόνια, για το "όψιμο ενδιαφέρον" και τον μη επαγγελματισμό του χώρου. Μετά το Βελβεντό "Velvita" , είδατε την διαφήμιση στην TV για τα ροδάκινα Νάουσας "Naougusta" ; την προσπάθεια που κάνουν για να ξεχωρίσουν και να δώσουν ένα "brant name" ; Εδώ εμείς τι κάνουμε ; συσκέψεις για κρατικές - προεκλογικές ελεημοσύνες ;
    Και μην πείτε (αργότερα σε μερικά χρόνια) σε κανένα ότι εσείς είχατε την ιδέα για επαγγελματίες Manager στην παραγωγή και διοίκηση του ροδάκινου, (αφού θέλετε δεν θέλετε θα αναγκαστείτε να τους φωνάξετε) διότι κρατάω όλες τις αναρτήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πληρώστε και πάρτε τα σπουδαγμένα παιδιά της Βέροιας που έφαγαν τα χρόνια τους στα Πανεπιστήμια, όπως κάνουν όλοι στο εξωτερικό. Αυτοί σίγουρα θα κάνουν κάτι καλύτερο μακροπρόθεσμα, από τους όποιους ανίδεους του χώρου, αυτούς που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα. Αρχίστε από την αρχή, πριν είναι αργά (αν δεν είναι ήδη αργά). Χωρίς τους ειδικούς επαγγελματίες, (από το χωράφι μέχρι την πώληση) δεν γίνεται τίποτα, πάρτε το χαμπάρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οπως είναι διαρθρωμένα τα πράγματα στην Ελλάδα, όλα τα προιόντα μας μόνο φθίνουσα πορεία μπορούν να έχουν. Οσο καλά και μορφωμένα παιδιά να αναλάβουν πάλι θα αποτύχουν. Το πρόβλημα είναι ολικό. Δημόσια διοίκηση, συνεταιρισμοί, παραγωγοί, διακινητές πάσης φύσεως. Ολα είναι άρρωστα δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις δίκιο, κοίτα στον τουρισμό ; Όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία τα μεγάλα πρακτορεία, οι αεροπορικές εταιρείες, οι ναυτιλιακές κλπ έχουν τα ειδικευμένα παιδιά που λέμε. Κοίτα στις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφορών εμπορευμάτων κλπ δεν κυριαρχούν με τους "μούτσους" αλλά ούτε με τους Καπεταναίους, αυτοί θαλασσοδέρνονται αλλά άλλοι μανατζάρουν. Άλλο παράδειγμα, στα σούπερ μάρκετ, οι ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ που τις διοικούσαν οι μπακάλιδες (είχαμε και στην περιοχή μας) δεν άντεξαν στις οργανωμένες με μάνατζερ ελληνικές και ξένες αλυσίδες . Οι ειδικοί σπουδάζουν τις αγορές, προμήθειες τιμές πελάτες κλπ. Έτσι και στην αγορά γεωργικών κτηνοτροφικών κλπ προϊόντων οι ειδικοί έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν λύσεις, παρά οι σημερινοί μανάβηδες . Απλά πράγματα.

      Διαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ