Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων διαβίωσης αφορούν ιδιοκτήτες ΙΧ παλαιότητας έως 15 ετών, δηλαδή όσα έχουν ταξινομηθεί από την 1η Νοεμβρίου 2010 και εφαρμόζονται από τα φετινά εισοδήματα τα οποία θα φορολογηθούν το επόμενο έτος.
Το σύστημα υπολογισμού των τεκμηρίων αναμορφώνεται ριζικά με προσθήκη νέων κριτηρίων προσδιορισμού του ύψους των τεκμαρτών ποσών. Ο νέος τρόπος υπολογισμού των τεκμηρίων για τα Ι.Χ. ακολουθεί το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον νέο τρόπο υπολογισμού:
- Για όλα τα Ι.Χ. παλαιότητας μέχρι 15 ετών, δηλαδή για όσα έχουν ταξινομηθεί μετά τις 1η Νοεμβρίου 2010, οι αντικειμενικές δαπάνες θα προσδιορίζονται βάση τις εκπομπές Co2 (κατ’αναλογία με τα τέλη κυκλοφορίας), με σημαντική μείωση των αντικειμενικών δαπανών, προσομοιάζοντας το ύψος των αντικειμενικών δαπανών που έχουν σήμερα τα αυτοκίνητα άνω των δέκα ετών. Από αυτόν τον νέο τρόπο υπολογισμού θα προκύψουν μειώσεις στα ποσά των τεκμηρίων που θα είναι μεγαλύτερες και θα ξεπερνούν ακόμη και το 50% για τα Ι.Χ νέας τεχνολογίας και παλαιότητας μέχρι 5 ετών και μικρότερες για αυτοκίνητα παλαιότητας 10 ετών.
- Για τα Ι.Χ. «ηλικίας» μεγαλύτερης των 15 ετών, δηλαδή για όσα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. μέχρι και το 2010 τα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Παραδείγματα
Με το νέο σύστημα, για ένα αυτοκίνητο 1.800 κυβικών το οποίο είναι καινούργιο και έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων, 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα το τεκμήριο διαβίωσης “κουρεύεται” κατά 73,7% και από 7.600 ευρώ μειώνεται στα 2.000 ευρώ. Για ένα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητο 2.000 κυβικά το οποίο είναι 10ετίας και εκπέμπει 137 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, το τεκμήριο διαβίωσης από 4.400 ευρώ προσγειώνεται στα 2.450 ευρώ, με τη μείωση να φτάνει στο 44,3%.
Ηλεκτρικά οχήματα
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα με τιμή έως 50.000 ευρώ διατηρείται το μηδενικό τεκμήριο, ενώ για τα ακριβότερα μοντέλα το τεκμήριο υποχωρεί στο μισό δηλαδή στα 2.000 ευρώ από 4.000 ευρώ. Η συγκεκριμένη αλλαγή συμβάλλει στην ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων καθώς αποτελεί κίνητρο για την αντικατάσταση παλαιότερων αυτοκινήτων.
Τεκμήρια διαβίωσης ΙΧ
Υφιστάμενη κλίμακα:
- Έως 1200 κυβικά: 4.000 (νέα) – 2.000 (άνω 10ετίας)
- 1201–2000 κυβικά: 600 (νέα) – 300 (άνω 10ετίας)
- 2001–3000 κυβικά: 900 (νέα) – 450 (άνω 10ετίας)
- Πάνω από 3000 κυβικά: 1.200 (νέα) – 600 (άνω 10ετίας)
Νέα κλίμακα (για οχήματα από 1/11/2010 με βάση Co2):
- 1-122 Co2: 20 ευρώ/γραμμάριο
- 123-139 Co2: 30 ευρώ/γραμμάριο
- 140–166 Co2: 45 ευρώ/γραμμάριο
- >166 Co2: 60 ευρώ/γραμμάριο
Αντικειμενικές δαπάνες ηλεκτρικών ΙΧ:
- Έως 50.000 ευρώ: 0 ευρώ (παραμένει)
- Άνω των 50.000 ευρώ: από 4.000 ευρώ : 2.000 ευρώ




Είναι πολύ λογική η απόφαση της κυβέρνησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας πολίτης, που έχει ένα Skoda Octavia 2005 μοντέλο 1600 cc (αξία 5.000e) πληρώνει τεκμήριο.
Ένας άλλος πολίτης ,που έχει Tesla Model Y 2025 μοντέλο (αξία 60.000) πληρώνει τεκμήρια 0 e (μηδέν)
Τα τεκμήρια είναι το τυρί γιατί θα σου ανεβάσει το κόστος σε όλα τα υπόλοιπα για να το διατηρείς σε κυκλοφορία πάντα για "οικολογικούς λόγους" και για να υλοποιήσουν τις υποσχέσεις τους προς τους κατασκευαστές και εμπόρους νέων αυτοκινήτων
ΔιαγραφήΜεχρι τα μοντελα του 2012 θα παιρνουμε. Τα καινουργια ειναι ζημιαρικα. Δεν εχουν τις ιδιες αντοχες οπως τα παλια. Τα περισσοτερα μετα τις 120.000 χιλιομετρα εχουν θεματα οπως φτωχο βαψιμο, δυσλειτουργια στις κλειδαριες, Δυσλειτουργια στα ηλεκτρονικα συστηματα, δυσλειτουργια στους προβολεις, ηλεκτρικα παραθυρα, σφαλματα στους αισθητηρες σε ολα τα μοντελα tsi, fsi, δυσλειτουργια αεροσακου. Ειχα παρει 2 οχηματα. Το citroen c-elysee του 19 και mitsubishi carisma του 2003. Στο citroen μου εμφανισε μερικες φορες προβλημα στο συστημα διευθυνσης, στον συμπλεκτη θεματα στην μη ανταποκριση αλλαγης ταχυτητων, στο ηλεκτρονικο συστημα και αισθητηρες. Στο mitsubishi στα πρωτα 120.000 εκτος απο σερβις δεν επαθε τιποτα απο ολα αυτα. Μεχρι euro 4 με 5 θα αγοραζουμε. Και μην κανετε το λαθος και τοποθετησετε υγραεριο στα οχηματα σας. Κανει ζημια στις βαλβιδες. Στο mazda 6 του 2004 που ειχα καταστραφηκε η μηχανη απο το υγραεριο μετα απο 40.000 χιλιομετρα. Δημιουργει προβλημα το υγραεριο λενε οι μηχανικοι απο αντιπροσωπειες.
ΑπάντησηΔιαγραφή