Κινητοποίση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Πλατέος πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 από το Εργατικό Κέντρο Ημαθίας «Γιώργος Βουτυράς» για το δυστύχημα των Τεμπών, για ασφαλή σιδηρόδρομο και την ενδεχόμενη απόλυση των εργαζομένων στα εκδοτήρια του ΟΣΕ.
Η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Ημαθίας αναφέρει:
"Με ιδιαίτερη μαχητικότητα και αποφασιστικότητα πραγματοποιήθηκε χθές η κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Ημαθίας «Γιώργος Βουτυράς» στο σιδηροδρομικό σταθμό στο Πλατύ Ημαθίας. Παρόντες μαζί με εργαζόμενους, μαθητές και συνταξιούχους ήταν οι εργαζόμενοι των εκδοτηρίων του ΟΣΕ οι οποίοι παλεύουν ενάντια στο ενδεχόμενο απολύσεων τους, μέλη του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας καθώς και οι γονείς του μαθητή του ΕΠΑΛ που χτυπήθηκε από τραίνο στις 6 Μάρτη, εκλεγμένοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση στην Αλεξάνδρεια όπως και ο βουλευτής του ΚΚΕ Στολτίδης Λεωνίδας.
Μέσα από τις ομιλίες αναδείχτηκε η κοινή αιτία που υποβαθμίζει το σιδηρόδρομο στη περιοχή, όπως και σε ολόκληρη τη χώρα, που δεν είναι άλλη από τη πολιτική των κερδών της κυβέρνησης, τις κατευθύνσεις της ΕΕ, καθώς και των ευθυνών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για τη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Από τους εργαζόμενους στα εκδοτήρια εκφράστηκε η ανάγκη να παραμείνουν στις δουλειές τους καθώς επιτελούν ένα σημαντικό έργο που έχει να κάνει με την ασφάλεια, την ενημέρωση και την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Από το Σύλλογο Γονέων του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας αναφέρθηκε το αίτημα τους για δημιουργία ασφαλούς πεζογέφυρας για να πηγαίνουν με ασφάλεια οι μαθητές και πολίτες στον προορισμό τους . Επίσης η καθυστέρηση στην δημιουργία της, παρά τις όποιες προσπάθειες αυτό το ζήτημα να τεθεί σε Δημάρχους και βουλευτές της κυβέρνησης.
Στην ομιλία του προέδρου του Εργατικού Κέντρου αναδείχθηκαν οι κοινές αιτίες όλων των προβλημάτων στο σιδηρόδρομο, ο οποίος δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα εργαζομένου σε εταιρεία σεκιούριτι ο οποίος τελεί το έργο των μπαρών στις διαβάσεις στις οποίες αυτές δεν λειτουργούν εν έτη 2025.
Και όλα αυτά τη στιγμή που δίνονται δισεκατομμύρια για τη πολεμική οικονομία για τα κέρδη των λίγων.
Καυτηριάστηκε ακόμη ο «νέος ΟΣΕ» που ανήγγειλε η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός καθώς περνάει μέσα από τις δοκιμασμένες με αρνητικές συνέπειες για το λαό ράγες της εμπορευματοποίησης και λειτουργίας με σκοπό το κέρδος. Επίσης εκφράστηκε η ανάγκη να αναχαιτιστεί το αφήγημα της ατομικής ευθύνης το οποίο καλλιεργείται με παράδειγμα το περιστατικό με το μαθητή στην Αλεξάνδρεια, τονίζοντας την κρατική και κυβερνητική ευθύνη στο ζήτημα της ασφάλειας διέλευσης των μαθητών.
Τονίστηκε ότι σήμερα υπάρχουν οι δυνατότητες να έχουμε έναν σιδηρόδρομο αντάξιο της εποχής που ζούμε.
Ότι εμπόδιο μπαίνουν τα κέρδη. Σήμερα είναι εφικτό οι εργαζόμενοι να πάρουν την τύχη τους στα δικά τους χέρια, να λειτουργήσει η κοινωνία και ο σιδηρόδρομος με κριτήριο τις εργατικές λαϊκές ανάγκες, πράγμα που προϋποθέτει κράτος και κυβέρνηση δικό μας και όχι κράτος υποβάθμισης και εμπορευματοποίησης όλων των κοινωνικών υπηρεσιών.
Τέλος αποφασιστικά αναφέρθηκε η ανάγκη συνέχισης του αγώνα
- Για τη δημιουργία ασφαλούς διάβασης στην Αλεξάνδρεια και τη λειτουργία όλων των υπόλοιπων διαβάσεων με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας.
- Τη κρατική στήριξη για την αποκατάσταση του μαθητή που έχει ακόμα δρόμο. Να μην επιβαρυνθεί άλλο η οικογένεια.
- Καμία απόλυση των εργαζομένων στα εκδοτήρια. Μόνιμη και σταθερή δουλειά
- Προσλήψεις προσωπικού σε όλα τα πόστα, για να μην καθυστερούν έργα αποκατάστασης και βελτίωσης των γραμμών, πράγμα που επιβαρρύνει και τους επιβάτες.
- Πύκνωση των δρομολογίων της γραμμής Θες/ νίκης Φλώρινας και δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων από και προς την εργασία τους.
Στο χώρο υπήρχε πολυπληθής παρουσία της αστυνομίας η οποία δεν πτόησε το αγωνιστικό πνεύμα των συγκεντρωμένων. Η όποια προσπάθεια καταστολής δεν θα περάσει μπροστά στο δίκιο μας", καταλήγει η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Ημαθίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.