Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί αυξάνουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθιστώντας δύσκολη την επίτευξη μια τόσο χαμηλής τιμής.
Είναι δυνατόν να προσφέρουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με λιγότερα από 15.000 ευρώ; Σύμφωνα με τον Patrick Koller, αφεντικό της Forvia, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να συμβεί εξαιτίας των διαφορετικών συνθηκών που επιβάλλει η Ευρώπη.
Ασυμβατότητα αποφάσεων
Το 2035, θεωρητικά, θα είναι αδύνατο για έναν κατασκευαστή να πουλήσει ένα νέο θερμικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, όταν εξετάζουμε τα ηλεκτρικά μοντέλα, είναι δύσκολο να αποκτηθούν από ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού.
Ο λόγος εστιάζεται στην τιμή πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μια ανησυχητική κατάσταση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ποιος όμως φταίει; Σύμφωνα με τον Patrick Koller, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Forvia, οι όροι που επιβάλλει η Ευρώπη δεν είναι συμβατοί με την επιθυμία επένδυσης σε ηλεκτρικά οχήματα: «Τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να πέφτουν κάτω από το όριο των 20.000 ευρώ. Θα απαιτούνται διαφορετικές προδιαγραφές ανάλογα με το μέγεθος των μοντέλων. Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης δεν χρειάζεται να έχει αυτονομία 200 χλμ./ώρα. Κάθε χρόνο, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί μας αναγκάζουν να προσθέτουμε τεχνολογία, μάζα και κόστος. Η επίτευξη τιμής 15.000 ευρώ είναι δύσκολη σήμερα με όλους τους αισθητήρες που απαιτούνται στην Ευρώπη».
Θετικός στον ανταγωνισμό με την Κίνα
Παρόλο που οι τιμές αγοράς είναι υψηλότερες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Patrick Koller, είναι πολύ πιο κερδοφόρα μακροπρόθεσμα. «Σίγουρα έχουμε πρόβλημα κόστους, αλλά η διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή ενός θερμικού οχήματος. Η συντήρησή του είναι επίσης πιο εύκολη και πολύ πιο φθηνή. Τα δάνεια αγοράς, που επί του παρόντος προσφέρονται για τρία έως τέσσερα χρόνια, θα μπορούσαν να επεκταθούν σε έξι και οκτώ χρόνια. Αυτό θα επέτρεπε σε πιο αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο».
Ένα άλλο πρόβλημα γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αφορά στην Κίνα. Σύμφωνα με τον Patrick Koller, αυτός ο ανταγωνισμός είναι μάλλον θετικός από ορισμένες πτυχές: «Για τους κατασκευαστές εξοπλισμού, είναι μια ευκαιρία. Ορισμένοι Κινέζοι κατασκευαστές εισάγουν πλήρη αυτοκίνητα, άλλοι συναρμολογούν στην Ευρώπη. Ένας κατασκευαστής αγοράζει εξαρτήματα για το 75% του κόστους του οχήματος».
Ωστόσο, υπάρχει κάποια απροθυμία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να βλάψουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Patrick Koller, το πιο σημαντικό πράγμα είναι να διασφαλιστεί ένα μερίδιο τοπικού περιεχομένου στη διαδικασία κατασκευής οχημάτων.
Ως εκ τούτου, η Ευρώπη ετοιμάζεται να γνωρίσει μια καμπή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η ηλεκτρική τεχνολογία θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για την οικονομική υγεία των κατασκευαστών, εάν όλα δεν πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί.
Πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Δυστυχώς όμως, για εκείνην, ο νέος έρωτας αποδείχθηκε απατεώνας και της έφαγε όλα τα λεφτά
-
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 50 ετών η Δόμνα Τσιμόγλου. Η κηδεία της θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025 και ώρα 5.2ο μ.μ. από
-
Τρεις για ναρκωτικά, ένας για… κάμερα στην πόρτα Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την πάταξη του φαινομένου της
-
Είναι μύθος ή όχι που λέμε συνέχεια ότι είμαστε 60.000 - Τι λένε τα επίσημα στοιχεία;
-
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 57 ετών ο Δημήτριος Γκαζγκάζης. Η κηδεία του εκλιπόντος θα γίνει την Τετάρτη 13 Αυγούστου 2025 και ώρα 12:30,
-
Εκεί το βράδυ κοιμάσαι με... κουβέρτα! Η Καστανιά είναι ίσως το πιο πράσινο χωριό της Βέροιας, ένας μαγευτικός
-
Έξι χρόνια μετά την απελευθέρωσή της από τον Ελληνικό Στρατό, στις 16 Οκτωβρίου 1912, η Βέροια εξακολουθεί να είναι μια ζωντανή και δυναμική
-
Ενοικιάζεται υπέρ Lux μονοκατοικία στην Πατρίδα Βέροιας. Η μονοκατοικία διαθέτει αποθήκη και γκαράζ. Οι ενδιαφερόμενοι, για
-
Τροχαία ατύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης 13 Αυγούστου στην Εθνική Οδό στα όρια των νομών Θεσσαλονίκης - Ημαθίας - Πέλλας.
-
Στην κοπή και απομάκρυνση ενός από τα μεγάλα πλατάνια που βρίσκονται στο πάρκο της Ελιάς, προχώρησε την Πέμπτη 7 Αυγούστου
Πάντα φταίει ΕΕ,καλό το αφήγημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην παρετε ηλεκτροκινητο οχημα. Θα εχετε θεματα. Ανα 100.000 χιλιομετρα πρεπει να δινει ο ιδιοκτητης του οχηματος 20.000 ευρω μονο για την μπαταρια για tesla. Εσωτερικα τα πλαστικα του αυτοκινητου ειναι κακης ποιοτητας και θελει φρενα κεραμικα. Η αυτονομια δεν ξεπερνα τα 460 και στον τοπο μας δεν υπαρχουν φορτιστες για τα οχηματα αυτα. Κραμαμε το παλιο οχημα βγαζουμε τον κινητηρα του για τον αντικαθιστουμε με εναν ηλεκτροκινητηρα της επιλογης μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή