Mελέτες έχουν δείξει ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν σε διαρθρωτικές αλλαγές στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του μεγέθους ορισμένων περιοχών ή σε λειτουργικές αλλαγές, όπως η ενεργοποίηση των περιοχών που είναι υπεύθυνες για την προσοχή ή τις οπτικές χωρικές δεξιότητες (οπτική αντίληψη). Νέα μελέτη από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας (UOC) έδειξε πως τα βιντεοπαιχνίδια κατά την παιδική ηλικία μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμα στο μέλλον και μάλιστα ευεργετικά προς τη γνωστική ικανότητα.
Στη μελέτη συμμετείχαν 27 εθελοντές 18 έως 40 ετών, με μικρή έως μηδενική εμπειρία από βιντεοπαιχνίδια, των οποίων οι ερευνητές ανέλυσαν τις γνωστικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης εργασίας (λειτουργική μνήμη), σε τρία χρονικά σημεία: πριν ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης στα βιντεοπαιχνίδια, στο τέλος της εκπαίδευσης και δεκαπέντε ημέρες αργότερα. Το βιντεοπαιχνίδι που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Super Mario 64 της Nintendo.
Επιπλέον, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε δέκα συνεδρίες διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης, μιας μη επεμβατικής τεχνικής διέγερσης του εγκεφάλου με την παραγωγή μαγνητικών πεδίων από την επιφάνεια, το τριχωτό της κεφαλής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι ήταν μανιώδεις χρήστες βιντεοπαιχνιδιών κατά την εφηβεία, είχαν καλύτερη απόδοση ως προς τις λειτουργίες της μνήμης που απαιτούν διανοητική συγκράτηση και διαχείριση πληροφοριών για να έχουν αποτέλεσμα, παρά την αποχή τους από αυτά μετά την ενηλικίωση.
Φάνηκε επίσης ότι όσοι δεν είχαν καθόλου εμπειρία ως παιδιά, δεν επωφελήθηκαν από την εκπαίδευση στα βιντεοπαιχνίδια και ήταν πιο αργοί στη διαχείριση των άσχετων ερεθισμάτων.
Τέλος, οι συμμετέχοντες που έπαιζαν τακτικά ως παιδιά, είχαν καλύτερη απόδοση από την αρχή στην επεξεργασία τρισδιάστατων αντικειμένων, ωστόσο η διαφορά μειώθηκε μετά την περίοδο εκπαίδευσης σε βιντεοπαιχνίδια, οπότε οι δύο ομάδες σημείωσαν αντίστοιχες επιδόσεις.
Το βιντεοπαιχνίδι που επελέγη ήταν τρισδιάστατη περιπέτεια πλατφόρμας, ωστόσο διαφορετικά ήδη βιντεοπαιχνιδιών μπορούν να επηρεάσουν τις γνωστικές λειτουργίες με άλλο τρόπο.
Σύμφωνα με τον Δρα Marc Palaus, το κοινό γνώρισμα σχεδόν σε όλα τα βιντεοπαιχνίδια, είναι τα στοιχεία που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον και το επίπεδο δυσκολίας που συνήθως ανεβαίνει, καθιστώντας την ενασχόληση με αυτά μια συνεχή πρόκληση. «Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά» εξήγησε «είναι αρκετά για να τα μετατρέψουν σε μια ελκυστική δραστηριότητα η οποία, με τη σειρά της, απαιτεί συνεχή και έντονη χρήση των πόρων του εγκεφάλου μας».
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Frontiers in Human Neuroscience.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Την πόλη της Βέροιας επισκέφθηκε η Νανά Αηδόνα. Η «εκλεκτή» του Απόστολου Τζιτζικώστα για την θέση της Περιφερειάρχη Kεντρικής
-
Μεγαλώνοντας η Κατερίνα ολοένα και χάνει την αυτοπεποίθηση που είχε ως παιδί καθώς συναντάει εμπόδια μπροστά της από κάθε κατεύθυνση,
-
Ημέρες χαράς για τον Κωνσταντίνο Τσαχουρίδη, ο οποίος θα μπορεί πλέον να μεταλαμπαδεύει τις ιδέες του στις επόμενες γενιές. Τη Δευτέρα
-
Το Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου, ένας από τους αγαπημένους προορισμούς για τους λάτρεις του χειμερινού αθλητισμού και της φύσης,
-
Θλίψη επικρατεί στην Πέλλα, καθώς πέθανε ο αντιδήμαρχος Δ.Ε. Κρύας Βρύσης Θεόφιλος Κουπτσίδης. Ο δήμος Πέλλας, με ανακοίνωσή του,
-
Η Κωνσταντία ∆ηµογλίδου είναι εδώ και δύο χρόνια η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, έχοντας αναλάβει τη διαχείριση της
-
Την κορδέλα έκοψε ο Νέστορας Κολιός από τα Γιάννενα Ο καιρός έκανε το χατήρι και το μεσημέρι της Κυριακής 8 Δεκεμβρίου
-
Προχωρούν οι εργασίες στον Ε65, ο οποίος μόλις ολοκληρωθεί στο σύνολό του θα εξασφαλίσει ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση σε ένα πλήθος
-
Το βουνό είναι μαγευτικό και ειδικά τέτοιες ημέρες, όπου όλα είναι λευκά και φωτίζουν! Το Σέλι είναι ένα από αυτά τα μέρη, αποτελώντας τον
-
Με περίπου 650 δρομείς που στήθηκαν στην γραμμή εκκίνησης στη Βεργίνα, ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής 8/12 ο 11ος Φιλίππειος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.