Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

Έκαναν πρεμιέρα οι «Ανθισμένες ροδακινιές - Johatsu»

Η παράσταση «Ανθισμένες ροδακινιές - Johatsu» έκανε πρεμιέρα το βράδυ της Παρασκευής 28 Φεβρουαρίου στη σκηνή του Χώρου Τεχνών. Μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ, με τη στήριξη του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας και σε σκηνοθεσία του Χάρη Πεχλιβανίδη. Βασισμένη σε μια αρχική ιδέα του
καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Παρασκευόπουλου, περιέχει πρωτότυπα κείμενα, ειδικά γραμμένα για αυτήν, από την ομάδα των ηθοποιών, σε δραματουργία της Κορίνας Βασιλειάδου και εμπνευσμένα από το φαινόμενο των ανθισμένων ροδακινιών στον κάμπο της Ημαθίας. Πρόκειται για την πρώτη παραγωγή της κεντρικής σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, έπειτα από μια δεκαετία.
Με φόντο το Φεστιβάλ Ροδάκινου, όπως αυτό πραγματοποιούνταν πριν 50 χρόνια στη Βέροια, παρακολουθούμε ιστορίες, που αν και είναι προϊόν μυθοπλασίας, είναι εμπνευσμένες από ανθρώπους της πόλης. Η σκηνή του Χώρου Τεχνών διαμορφώθηκε έτσι ώστε να φιλοξενήσει θεατές και ηθοποιούς, καταργώντας την μεταξύ τους κλασσική σχέση και αποσκοπώντας στην πλήρη μέθεξη του κοινού.
Το Johatsu είναι ένα φαινόμενο που ξεκίνησε τη δεκαετία του '60 στην Ιαπωνία, όπου ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων, περίπου 100.000 το χρόνο, 2 φορές όσο ο πληθυσμός της Βέροιας, εξαφανίζονται οικειοθελώς, αλλάζουν πόλη ή περιοχή, αλλάζουν ταυτότητα και ιδιότητα. Οι λόγοι ποικίλουν. Οικονομικά προβλήματα, ερωτική απογοήτευση, απόδραση από έναν γάμο ή την καταθλιπτική δουλειά τους. Απλά επιλέγουν να εξαφανιστούν γιατί στην Ιαπωνία η αποτυχία θεωρείται ντροπή. «Τι κάνει έναν άνθρωπο να ντρέπεται για αυτό που είναι; Τι κάνει ένας άνθρωπος όταν ντρέπεται για αυτό που είναι;»

Στην πρεμιέρα παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Γεωργία Μπατσαρά, η αντιδήμαρχος Συρμούλα Τζήμα, ο πρόεδρος της ΚΕΠΑ Θεόφιλος Κορωνάς, ο πρόεδρος του ΤΟΒ Ζήσης Πατσίκας, καθώς και μέλη του ΔΣ του ΤΟΒ. Στο τέλος της παράστασης, οι θεατές απόλαυσαν κοκτέιλ Μπελίνι, το κλασσικό κοκτέιλ με πουρέ ροδάκινου και αφρώδη οίνο. Παράλληλα με τις παραστάσεις, στο φουαγιέ του Χώρου Τεχνών θα λειτουργεί και έκθεση φωτογραφίας με θέμα τις ανθισμένες ροδακινιές. 

Δείτε φωτογραφίες και το πρόγραμμα των παραστάσεων:









































Προγραμματισμός Παραστάσεων
Σάββατο 29.02.2020, ώρα 8μ.μ.
Κυριακή 01.03.2020, ώρα 7μ.μ.
Τρίτη 03.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Τετάρτη 04.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Πέμπτη 05.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Δευτέρα 09.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Τρίτη 10.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Τρίτη 17.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Τετάρτη 18.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Κυριακή 29.03.2020, ώρα 7μ.μ.
Δευτέρα 30.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Πέμπτη 09.04.2020, ώρα 9μ.μ.
Παρασκευή 10.04.2020, ώρα 9μ.μ.
Σάββατο 11.04.2020, ώρα 8μ.μ.

Προπώληση Εισιτηρίων
- ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας (3ος όροφος Χώρου Τεχνών) τηλ. 2331078140, 41, 42, 43
- Ουζερί Στάσου Μύγδαλα, Μητροπόλεως 12 τηλ. 2331120327
- Καφέ Μπρίκι , Μητροπόλεως 69 τηλ. 2331020201
- Βιβλιοπωλείο Επίκαιρο, Βενιζέλου 36, τηλ. 2331024612

Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Χάρης Πεχλιβανίδης
Δραματουργία: Κορίνα Βασιλειάδου
Σκηνικά-Κοστούμια: Τάσος Πρωτοψάλτου
Μουσική: Underwater Chess
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρις Σερδάρη
Βοηθοί Σκηνογράφου - ενδυματολόγου: Δημήτρης Γεωργόπουλος – Δήμητρα Κατσιαγιάννη
Χτενίσματα: «Hair club»/ Αναστασία & Βασιλική Ψωμά
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Επικοινωνία: Κατερίνα Γρηγοριάδου

Παίζουν: Γιώργος Αντωνόπουλος, Μαρία Αποστολακέα, Πένυ Ελευθεριάδου, Δημήτρης Κουστολίδης, Δημήτρης Ροΐδης, Αθηνά Συκιώτη, Εύα Φρακτοπούλου.

Συμμετέχουν: τα μέλη των θεατρικών εργαστηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας Ειρήνη Αντάρα, Χαρά Αξούριστου, Δέσποινα Βουλτσινού, Ελεάννα Γεωργίου, Αλεξάνδρα Γκίκα, Αλέξανδρος Δημάκας, Δημήτρης Δημάκας, Γιάννης Καραβασίλης, Ευτυχία Καραλή, Νόπη Καρυπίδου, Ελπίδα Κετίκογλου, Σταύρος Κετίκογλου, Τάσος Κουτσάμπασης, Άννα Μαρία Λάναρη, Ραφαήλ Μηρτσέκης, Μαρία Παντελίδου, Όλγα Παπαδόπουλου, Μαρία Χρυσοστομίδου.


Λίγα λόγια για την παράσταση
Το θέατρο χρησιμοποιώντας τα ιδιαιτέρα εργαλεία του, έχει τη δυνατότητα να κατακερματίζει και να ανασυνθέτει την μνήμη. Μέσω του μύθου άλλοτε γνωστού και άλλοτε όχι, οι εμπλεκόμενοι στην θεατρική διαδικασία αφηγούνται την ιστορία στο θεατή παρουσιάζοντας του μια άλλη οπτική της αλήθειας ιδωμένη από το φίλτρο του ψέματος που δεν είναι άλλο από το ίδιο το θέατρο. Τα πράγματα τώρα αρχίζουν και μπερδεύονται. Τα όρια μεταξύ πραγματικού και ψεύτικου, ονερικού και αληθινού γίνονται δυσδιάκριτα. Ο θεατής, ο μοναδικός αποδέκτης αυτού του δράματος, πολιορκείται από το θεατρικό γεγονός και λόγω έλλειψης χρόνου δεν μπορεί να επεξεργαστεί την ίδια στιγμή αν αυτό που παρακολουθεί είναι μυθοπλασία ή πραγματικότητα. Οι “Ανθισμένες Ροδακινιές-Johatsu” προτείνουν την δική τους πραγματικότητα. Η παράσταση δεν είναι ντοκιμαντέρ. Η ιστορία που παρακολουθούμε είναι προϊόν μυθοπλασίας που προέκυψε από τα επεξεργασμένα στοιχεία που συλλέξαμε κατά την περίοδο της έρευνα μας. Τοποθετούμε επί σκηνής την φανταστική ιστορία μας που είναι ένα κράμα πραγματικών με θεατρικών στοιχείων. Σαν τους γεωργούς που δίνουν σχήμα στην ροδακινιά, έτσι και εμείς δίνουμε σχήματα στο φαντασιακό του θεατή, φανερώνοντας το μονοδιάστατο του υπάρχοντος και την δυναμική πολυμορφία του άγνωστου. Όπως η ζωή δανείζεται το θέατρο, έτσι και αυτό χρησιμοποιεί την ίδια τη ζωή για να μας πει ότι “Έτσι είναι (αν έτσι νομίζετε)”, αν εμείς όμως δεν “νομίζουμε” “ έτσι” ;

Σημείωμα σκηνοθέτη
Τη μνήμη τη μορφοποιούμε σύμφωνα με τα εκάστοτε σχήματα, που της προσδίδουμε. Τα σχήματα δεν αποτελούν αυτόνομους οργανισμούς, αλλά το περιεχόμενό τους διαμορφώνεται από την ανάγκη της κοινωνίας να προσδιορίζει συνεχώς την ταυτότητά της. Το δέντρο της ροδακινιάς εμπίπτει στους ίδιους κανόνες της μνήμης. Καλλιεργείται κι ανθοφορεί ανάλογα με το σχήμα, που θα του προσδώσει ο καλλιεργητής. Λαμβάνει την ταυτότητά του σύμφωνα με τον τρόπο, που καλλιεργείται. 
Η παράσταση “Ανθισμένες Ροδακινιές - Johatsu” είναι μια καταβύθιση στην ιστορία και στα σκοτεινά μονοπάτια της μνήμης. Μια υπό συν-διαμόρφωση παράσταση, που καλείται μέσω το θεάτρου, ως ένα άλλος γεωργός να βοηθήσει να ευωδοθούν τα άνθη της φαντασίας, απενοχοποιώντας το παρελθόν και προβληματίζοντας το παρόν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ