Σαρωτικές θα είναι οι αλλαγές που θα δούμε το επόμενο χρονικό διάστημα στους δρόμους της Βέροιας. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του veriotis.gr, σε μερικούς μήνες θα τοποθετηθούν κάμερες τεχνητής νοημοσύνης σε σημεία που υπάρχει έντονη κυκλοφοριακή ροή. Ειδικά προς Βεργίνα, Μακροχώρι και Πατρίδα, αλλά και στο κέντρο της Βέροιας.
Ας υποθέσουμε ότι κινείστε με το αυτοκίνητό σας στον Περιφερειακό της Βέροιας με κατεύθυνση προς την Εγνατία. Στο ύψος του ξενοδοχείου Αιγές, καθώς κατεβαίνετε με 90 χλμ./ώρα, χτυπάει το κινητό και το σηκώνετε για να πιάσετε κουβεντούλα με τη φίλη που μόλις σας έχει καλέσει. Καθώς συνειδητοποιείτε ότι δεν έχετε φορέσει τη ζώνη ασφαλείας σας (αφού «ενοχλεί» και τσαλακώνει τα ρούχα), εκπλήσσεστε όταν στο κινητό σας έρχεται ένα μήνυμα από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων/Τροχαία Αττικής: «Ελέγχεστε για παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
Με αυτό το λιτό αλλά περιεκτικό SMS που θα λαμβάνουν στο κινητό τους σύντομα όλοι όσοι συνηθίζουν να κάνουν του κεφαλιού τους όταν οδηγούν θα ενημερώνονται για τη «λυπητερή» που θα τους έρχεται.
O παραβάτης θα ενημερώνεται με SMS
Οι νέες κάμερες με Τεχνητή Νοημοσύνη θα τοποθετηθούν σε σημεία με έντονη κίνηση και έρχονται να βάλουν τάξη στο χάος που επικρατεί στους δρόμους. Κι αυτό γιατί θα αναγνωρίζουν αν ο οδηγός μιλά στο κινητό την ώρα που οδηγεί, παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη, τα όρια ταχύτητας κ.ά., θα τον φωτογραφίζουν την ώρα της παράβασης και θα του στέλνουν αυτοματοποιημένα την κλήση στην προσωπική του θυρίδα.
Το νέο σύστημα δεν θα κάνει μόνο την ψηφιακή βεβαίωση των παραβάσεων και επίδοση της κλήσης ψηφιακά μέσω της θυρίδας στο gov.gr, αλλά και θα μπορεί επίσης να ενημερώνει το point system και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος!
Για να αποφευχθούν τα λάθη, το υλικό που θα καταγράφουν οι κάμερες με το ΑΙ σύστημα θα αποστέλλεται σε έναν ειδικό server και ο παραβάτης θα ενημερώνεται με SMS. Στο wallet για πληρωμή η κλήση θα πηγαίνει μέσω του gov.gr, αφού θα έχει γίνει βεβαίωση της παράβασης.
Το νέο σύστημα που θα κόβει κλήσεις αυτόματα στους παραβάτες οδηγούς παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε περίπτερο της ΔΕΘ.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μόνο μια μικρή πρόγευση από το μέλλον μας, το οποίο προβλέπει σκληρή επιτήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με χιλιάδες κάμερες οι οποίες θα είναι συνδεδεμένες με λογισμικό ΑΙ, θα λειτουργούν κάθε μέρα, όλη μέρα και θα στέλνουν αυτόματα κλήσεις με φωτογραφική απόδειξη σε όσους μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν ή δεν φορούν κράνος ή ζώνη, με στόχο να μειωθούν τα τροχαία.
Οπου δεν πίπτει λόγος πίπτει… πρόστιμο και, αφού είναι αδύνατο να υπάρχει ένας τροχονόμος για κάθε οδηγό που κυκλοφορεί, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασε στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης το αυτοματοποιημένο σύστημα καταγραφής παραβιάσεων ΚΟΚ.
Το νέο σύστημα που θα κόβει κλήσεις αυτόματα στους παραβάτες οδηγούς παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε περίπτερο της ΔΕΘ.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μόνο μια μικρή πρόγευση από το μέλλον μας, το οποίο προβλέπει σκληρή επιτήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με χιλιάδες κάμερες οι οποίες θα είναι συνδεδεμένες με λογισμικό ΑΙ, θα λειτουργούν κάθε μέρα, όλη μέρα και θα στέλνουν αυτόματα κλήσεις με φωτογραφική απόδειξη σε όσους μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν ή δεν φορούν κράνος ή ζώνη, με στόχο να μειωθούν τα τροχαία.
Οπου δεν πίπτει λόγος πίπτει… πρόστιμο και, αφού είναι αδύνατο να υπάρχει ένας τροχονόμος για κάθε οδηγό που κυκλοφορεί, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασε στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης το αυτοματοποιημένο σύστημα καταγραφής παραβιάσεων ΚΟΚ.
Είναι το τελευταίο όπλο της κυβέρνησης στον πόλεμο κατά των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων με την προώθηση μιας μεταρρύθμισης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών τεχνολογιών και Τεχνητής Νοημοσύνης, που υλοποιείται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, σε συνεργασία με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.
Το αυτοματοποιημένο σύστημα καταγραφής παραβιάσεων του ΚΟΚ αποτελείται από κάμερες αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων (ANPR) και λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης. Μέσω του τελευταίου, η κάμερα, όταν εντοπίζει ένα αυτοκίνητο που πραγματοποιεί παράβαση, ανιχνεύει τη μάρκα, το μοντέλο και το χρώμα του.
Το αυτοματοποιημένο σύστημα καταγραφής παραβιάσεων του ΚΟΚ αποτελείται από κάμερες αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων (ANPR) και λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης. Μέσω του τελευταίου, η κάμερα, όταν εντοπίζει ένα αυτοκίνητο που πραγματοποιεί παράβαση, ανιχνεύει τη μάρκα, το μοντέλο και το χρώμα του.
Αποθηκεύει αυτόματα δεδομένα της παράβασης, δηλαδή φωτογραφία ή και βίντεο, αριθμό πινακίδας κ.ά., τα οποία αποστέλλει στο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα. Από εκεί, μέσα σε δευτερόλεπτα από τη διάπραξη της παράβασης το πρόστιμο μαζί με τα στοιχεία της παράβασης για τα οποία κόπηκε στέλνεται στη θυρίδα κάθε πολίτη στο gov.gr.
Στην ουσία, το σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα για την καταγραφή και διαχείριση τροχαίων παραβάσεων αναγνωρίζει αυτόματα με χρήση ΑΙ λογισμικού, που είναι διασυνδεδεμένο με τις κάμερες της Τροχαίας, τις παραβάσεις και τις καταγράφει, ενώ στη συνέχεια εκδίδει ηλεκτρονικά και επιδίδει τις Πράξεις Βεβαίωσης Παράβασης, δηλαδή τις κλήσεις.
Στην ουσία, το σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα για την καταγραφή και διαχείριση τροχαίων παραβάσεων αναγνωρίζει αυτόματα με χρήση ΑΙ λογισμικού, που είναι διασυνδεδεμένο με τις κάμερες της Τροχαίας, τις παραβάσεις και τις καταγράφει, ενώ στη συνέχεια εκδίδει ηλεκτρονικά και επιδίδει τις Πράξεις Βεβαίωσης Παράβασης, δηλαδή τις κλήσεις.
Το σύστημα προβλέπει ότι θα μπορούν οι πολίτες να υποβάλλουν ενστάσεις και να κλείνουν ραντεβού μέσω βιντεοκλήσης, να ενημερώνονται για τις ποινές και τους βαθμούς τους στο point system, ενώ τα πρόστιμα θα πληρώνονται ηλεκτρονικά για μεγαλύτερη διαφάνεια. Οι υπότροποι οδηγοί θα παρακολουθούνται και θα υπάρχει σύνδεση με Σημείο Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ).
Το σύστημα θα φιλοξενείται σε υποδομές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και θα διαλειτουργεί με το υπουργείο Μεταφορών, την ΑΑΔΕ, το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) και την ΕΛ.ΑΣ. To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα διαχειρίζεται το δίκτυο καμερών και θα εισπράττει τα πρόστιμα.
Οι κάμερες οι οποίες θα είναι συνδεδεμένες με λογισμικό ΑΙ θα λειτουργούν κάθε μέρα, όλη μέρα και θα στέλνουν αυτόματα κλήσεις με φωτογραφική απόδειξη σε όσους μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν ή δεν φορούν κράνος ή ζώνη ή κάνουν άλλες παραβάσεις
Οι ΑΙ κάμερες θα καταγράφουν και θα στέλνουν ραβασάκια για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες, μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους, χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει, παραβίαση ΛΕΑ, παραβίαση διάβασης πεζών, αλλά και για ελέγχους ΚΤΕΟ.
Το σύστημα θα φιλοξενείται σε υποδομές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και θα διαλειτουργεί με το υπουργείο Μεταφορών, την ΑΑΔΕ, το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) και την ΕΛ.ΑΣ. To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα διαχειρίζεται το δίκτυο καμερών και θα εισπράττει τα πρόστιμα.
Οι κάμερες οι οποίες θα είναι συνδεδεμένες με λογισμικό ΑΙ θα λειτουργούν κάθε μέρα, όλη μέρα και θα στέλνουν αυτόματα κλήσεις με φωτογραφική απόδειξη σε όσους μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν ή δεν φορούν κράνος ή ζώνη ή κάνουν άλλες παραβάσεις
Οι ΑΙ κάμερες θα καταγράφουν και θα στέλνουν ραβασάκια για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες, μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους, χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει, παραβίαση ΛΕΑ, παραβίαση διάβασης πεζών, αλλά και για ελέγχους ΚΤΕΟ.
Ειδικά για τη χρήση του κινητού, που αποτελεί πληγή για τους ελληνικούς δρόμους, το λογισμικό έχει εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει τη συσκευή όταν χρησιμοποιείται για συνομιλία ή για σερφάρισμα από τον οδηγό ενός οχήματος και να φωτογραφίζει την παράβαση κατηγοριοποιώντας τη σε αυτές της διάσπασης προσοχής.
Οι κάμερες βλέπουν τη γενική εικόνα τραβώντας φωτογραφίες πολύ υψηλής ανάλυσης, ώστε να αναγνωρίζονται το χρώμα και ο τύπος του αυτοκινήτου, ενώ θα μπορούν να εστιάζουν και στο παρμπρίζ, για να γίνεται ανάλυση της συμπεριφοράς του οδηγού, όταν για παράδειγμα αυτός σηκώνει το κινητό ή δεν φορά ζώνη ασφαλείας.
Για τις παραβάσεις που προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο, το σύστημα θα το στέλνει αυτόματα, ενώ γι’ αυτές που προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, όπως η χρήση του κινητού, θα αφαιρείται αυτόματα και ηλεκτρονικά το δίπλωμα του παραβάτη.
Και τι συμβαίνει όταν έχουμε δανείσει το αυτοκίνητο σε έναν/μία φίλο/φίλη και δεχόμαστε κλήση για παράβαση; Σύμφωνα με το άρθρο 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάσεις που καταγράφονται από ηλεκτρονικές συσκευές, όπως ραντάρ και κάμερες, θεωρούνται αυτόματες παραβάσεις και επιβάλλεται πρόστιμο στον καταγεγραμμένο ιδιοκτήτη του οχήματος.
Για τις παραβάσεις που προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο, το σύστημα θα το στέλνει αυτόματα, ενώ γι’ αυτές που προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, όπως η χρήση του κινητού, θα αφαιρείται αυτόματα και ηλεκτρονικά το δίπλωμα του παραβάτη.
Και τι συμβαίνει όταν έχουμε δανείσει το αυτοκίνητο σε έναν/μία φίλο/φίλη και δεχόμαστε κλήση για παράβαση; Σύμφωνα με το άρθρο 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάσεις που καταγράφονται από ηλεκτρονικές συσκευές, όπως ραντάρ και κάμερες, θεωρούνται αυτόματες παραβάσεις και επιβάλλεται πρόστιμο στον καταγεγραμμένο ιδιοκτήτη του οχήματος.
Η πληροφορία αυτή αποστέλλεται στις αρμόδιες αρχές για να γίνει η έκδοση και αποστολή της κλήσης. Υπάρχει, πάντως, πάντα και η δυνατότητα ένστασης, με τον αστερίσκο ότι θα πρέπει να κατονομάσουμε τον παραβάτη για να πληρωθεί το πρόστιμο, αν βέβαια συμφωνήσουν οι Αρχές ότι όντως τα πράγματα είναι όπως τα λέμε.
Με πληροφορίες από το protothema.gr




Ενημερωτικά το όριο στον περιφερειακό είναι 50 km/h. Και ο λόγος είναι ότι έχει κάθετες εισόδους/εξόδους, έτσι ώστε να μπορούν όλοι να εξυπηρετηθούν και όχι να περιμένουν μέχρι και δύο λεπτά, ώστε κάποιος να κόψει για να εισέλθουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπότε το πρώτο μήνυμα θα είναι για ταχύτητα, και το δεύτερο για πρόστιμο λόγω χρήσης κινητού αφού το σήκωσες ενώ οδηγούσες για να διαβάσεις το sms της πρώτης παράβασης.
Συγχρητήρια στα καγκούρια, για άλλη μία φορά, που με τις εξυπνάδες τους και την επιδειξιομανία τους, θα εγκατασταθούν κάμερες και στον περιφερειακό, λες και δεν υπήρχαν άλλα μέρη να θρέψουν την αυταρέσκειά τους. Εύχομαι σύντομα και καινούριες κάμερες με αισθητήρα θορύβου όπως στο UK.
Κάθε φορά που θα πηγαίνετε με 55 km/h και θα σας βεβαιώνετε πρόστιμο να "ευχαριστείτε" έναν κάγκουρα (έλα μωρέ παιδιά είναι, έτσι ξεσκάμε αφού μας το κόψανε όλα) που πήγαινε κάποτε με 110 στον περιφερειακό, οπότε επιλέχθηκε σαν σημείο επικινδυνότητας. Με τις υγείες σας
Παντου να μπουν σε ολους τους δρομους σε ολες τις πολεις και χωρια. Οσοι κινουνται με ποδηλατο χωρις ηλεκτρικη υποβοηθηση η μεγιστη ταχυτητα ειναι 40km/h. Για τα ηλεκτρικα πατινια 25km/h.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ στην βρύση αρχιεπίσκοπου Μακαρίου και Ηρακλέους και Μάρκου Μπότσαρη,να βάλετε κάμερες,να δείτε όλοι μιλούν στο κινητό τους και ειδικά τις ώρες που σχολανε από τις δουλειές τους μεταξύ 2-4 το μεσημέρι και μετά τις 10-11 το βράδυ χαμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς βαλουν και στα σωβρακα μεσα να κοβουν και απο κει μεσα κλησεις αυτο ειναι συν ακομα καλυτερο..
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάλτε και μια στο κεφάλι σας να δείχνετε την ομορφιά σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να σε γράψει η κάμερα όταν περνάς με κόκκινο πρέπει να υπάρχει και φανάρι.....Στη Βέροια στο κέντρο τα φανάρια είναι ανύπαρκτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρωτη παραβαση με κοκκινο σηματοδοτη ειναι 700 ευρω και αφαιρεση το διπλωμα για εναν μηνα. Σας το λεω γιατι τα ξημερωματα 3 στους 10 οδηγους δεν σταματανε στον κοκκινο σηματοδοτη ακομη κι οταν δεν υπαρχει κινηση στον δρομο.
ΔιαγραφήΤα βλέπαμε πριν 30 χρόνια στην ταινία "Demolition Man" και γελούσαμε. Καλώς ήρθατε στο δυστοπικό μας μέλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δυστοπικό μέλλον το έφεραν οι ΚΑΓΚΟΥΡΕΣ με την ασυδοσία τους και την ανεκτικότητα όλων μας. Αφέθηκε να γιγαντωθεί και τώρα σου λέει έλεγχος και ΜΗΔΕΝ ανεκτικότητα καθέτως. Τώρα θα πληρώνεις για πέντε 5 χιλιόμετρα παραπάνω επειδή πριν κάποιος πήγαινε με 50 χλμ/ώρα παραπάνω. Και η πολιτεία το άφησε να γιγαντωθεί, γιατί τώρα θα γεμίζουν τα ταμεία από τα πρόστιμα, ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ, αλλά φταίμε και εμείς που δεν καταγγέλαμε τους Schumacher β' τοπικού τρομάρα τους με τους ντενεκέδες για αυτοκίνητα. Μετά το Demolition man ακολουθεί το MAD MAX
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στην Κυβέρνηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Κυριάκος θα σας στρώσει!
Νδ μέχρι να σβήσει ο ήλιος!
Δώσε πόνο,πάρε διπλώματα,μόνο ετσι καταλαβαίνουν οι ελλαδιστανοι,Κυριακο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο να τις βάλουνε λίγο ψηλά για να μην τις φτάνουν τα αδέσποτα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο οι έξυπνες κάμερες λείπανε από τη Βέροια!!!
Αυτό είναι ένα ακόμη ωραίο ανέκδοτο,ρε κοιτάξτε πρώτα να στρώσετε τους δρόμους όπου έχουμε ανακατέψει τα αυτοκίνητα και να φύγουν τα παρανόμως παρκαρισμένα οχήματα και ύστερα τα λέμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην αγχώνεστε θα τα ανατινάζουμε εμείς η ντρλιβεραδες
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πάνε φυλακή πρώτα όσοι νοθεύουν τίς εκλογές, κάνοντας μπλέ την Κρήτη και τη μισή Ελλάδα με " εξαγορά" ψήφων με ευρωπαϊκά χρήματα και μετά συνεχίζουμε !!! Να μη μιλήσουμε και για την αντικατάσταση του Ελληνικού πληθυσμού με μουσουλμάνους....
ΑπάντησηΔιαγραφή