Την οργισμένη αντίδραση του Μητροπολίτη Βεροίας κ. Παντελεήμων προκάλεσε η ομιλία της επίτιμης εφόρου Αρχαιοτήτων Ημαθίας Αγγελικής Κοτταρίδη στην Ημερίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Βεργίνας στις 4 Σεπτεμβρίου 2025 με θέμα: «Το τοπόσημο ως συντελεστής οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών».
Ο κ.κ. Παντελεήμων εξέφρασε την θλίψη και την δυσαρέσκειά του, διότι όπως ανέφερε και ο ίδιος, η κ. Κοτταρίδη πρόσβαλε με τρόπο ανοίκειο για δημόσια εκδήλωση, απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο για εκπρόσωπο της επιστημονικής κοινότητας, τόσο την πόλη και τους φορείς της Βεροίας, όσο και τους πολίτες της και την τοπική Εκκλησία.
Διαβάστε αναλυτικά την τοποθέτηση του Μητροπολίτη Βεροίας:
«Μέ ἰδιαίτερη θλίψη καί δυσαρέσκεια πληροφορηθήκαμε ὅσα εἶπε ἡ ἐπίτιμη ἔφορος Ἀρχαιοτήτων Ἡμαθίας κ. Ἀγγελική Κοτταρίδη κατά τήν ὁμιλία της στήν Ἡμερίδα τῆς Κεντρικῆς Ἕνωσης Δήμων Ἑλλάδας (ΚΕΔΕ) πού πραγματοποιήθηκε στό Μουσεῖο τῆς Βεργίνας στίς 4 Σεπτεμβρίου 2025 μέ θέμα: «Τό τοπόσημο ὡς συντελεστής οἰκονομικῆς καί κοινωνικῆς ἀνάπτυξης τῶν τοπικῶν κοινωνικῶν».
«Μέ ἰδιαίτερη θλίψη καί δυσαρέσκεια πληροφορηθήκαμε ὅσα εἶπε ἡ ἐπίτιμη ἔφορος Ἀρχαιοτήτων Ἡμαθίας κ. Ἀγγελική Κοτταρίδη κατά τήν ὁμιλία της στήν Ἡμερίδα τῆς Κεντρικῆς Ἕνωσης Δήμων Ἑλλάδας (ΚΕΔΕ) πού πραγματοποιήθηκε στό Μουσεῖο τῆς Βεργίνας στίς 4 Σεπτεμβρίου 2025 μέ θέμα: «Τό τοπόσημο ὡς συντελεστής οἰκονομικῆς καί κοινωνικῆς ἀνάπτυξης τῶν τοπικῶν κοινωνικῶν».
Στήν ὁμιλία της ἐνώπιον τῆς κυρίας Ὑπουργοῦ Πολιτισμοῦ, τοῦ Δημάρχου Βεροίας, τοῦ ἐκπροσώπου μου, Ἀρχιμ. π. Μακαρίου, καί πλήθους αὐτοδιοικητικῶν παραγόντων ἡ κ. Κοτταρίδη προσέβαλε μέ τρόπο ἀνοίκειο γιά δημόσια ἐκδήλωση, ἀπαράδεκτο καί ἀνεπίτρεπτο γιά ἐκπρόσωπο τῆς ἐπιστημονικῆς κοινότητας, τόσο τήν πόλη καί τούς φορεῖς τῆς Βεροίας, τούς πολίτες της καί τήν τοπική Ἐκκλησία, πού μέ σθένος ἀντιτάχθηκαν στή βεβήλωση τοῦ Παλαιοῦ Μητροπολιτικοῦ ναοῦ τῆς Βεροίας, ἑνός οἴκου τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ συγχρόνως μοναδικό μνημεῖο βυζαντινῆς ἀρχιτεκτονικῆς καί ζωγραφικῆς.
Καί τόν βεβήλωσαν ὄχι ἁπλῶς ἀναπαλαιώνοντας τά προσκτίσματα πού ὑπῆρχαν στή δυτική ἀπόληξη τοῦ βορείου τείχου τοῦ ναοῦ ἀπό τήν ἐποχή τῆς Τουρκοκρατίας, καί τά ὁποῖα, κατά δήλωση τῆς κ. Κοτταρίδη πρό ἐτῶν ἐνώπιον τῶν ἐκπροσώπων τοῦ τύπου, ἦταν «οἶκος ἀνοχῆς», ἀλλά ἀνεγείροντας ἐξ ἀρχῆς ἀνέγερση τόν «οἶκο ἀνοχῆς», ὅπως εἶχε δηλώσει, πρό τοῦ οἴκου τοῦ Θεοῦ.
Πόσο μεγαλύτερη βεβήλωση θά μποροῦσε νά ὑποστεῖ ὁ οἶκος τοῦ Θεοῦ ἀπό αὐτήν πού ὑφίσταται μέ τό νέο αὐτό ἱστορικό δῆθεν κτίριο, τό ὁποῖο καταστρέφει όλοσχερῶς τή βορειοδυτική πρόσοψη τοῦ ναοῦ, περιορίζει σημαντικά τήν θεατότητα τοῦ μνημείου καί ὑποβαθμίζει οὐσιαστικά καί τό ἱστορικό μνημεῖο καί τόν οἶκο τοῦ Θεοῦ.
Εἶναι ἐπιπλέον ἀπαράδεκτο ἡ ἀπόλυτα δικαιολογημένη ἀντίδραση τῶν φορέων καί τῶν πολιτῶν τῆς Βεροίας ἐνάντια στήν ἀνοικοδόμηση αὐτοῦ τοῦ κτιρίου, πού προσβάλλει ἕναν ναό καί ἕνα περίφημο ἱστορικό καί θρησκευτικό μνημεῖο-κόσμημα τῆς πόλεώς μας, καί ὁ ἀγώνας τους γιά νά μήν ὁλοκληρωθεῖ αὐτό τό ἀνοσιούργημα, να χαρακτηρίζεται ἀπό τήν κ. Κοτταρίδη ἐπισήμως ἀπό τοῦ βήματος τῆς Ἡμερίδος τῆς ΚΕΔΕ «ὡς βλακώδεις καί κάκιστες ἀντιδράσεις».
Ἐκφράζω τήν ἀντίδραση καί τόν ἀποτροπιασμό μου γιά ὅσα εἶπε ἡ πρώην ἔφορος Ἀρχαιοτήτων Ἡμαθίας καί συγχαίρω καί εὐχαριστῶ γιά τήν ἀντίδρασή τους στά λεγόμενά της τόσο τόν Δήμαρχο Βεροίας κ. Κ. Βοργιαζίδη, ὅσο καί τήν κυρία Ὑπουργό Πολιτισμοῦ, κ. Λ. Μενδώνη, ἀλλά καί τόν Πρόεδρο τῆς ΚΕΔΕ κ. Λ. Κυρίζογλου.
Εὔχομαι νά μήν πραγματοποιηθεῖ ποτέ τό σχέδιο «ἀξιοποιήσεως» αὐτοῦ τοῦ κτιρίου καί προσεύχομαι ὁ Θεός νά μᾶς φωτίζει ὅλους, ὥστε νά πράττουμε τό καλύτερο γιά τήν πόλη πού ἀγαποῦμε καί γιά τήν ἱστορία της, πού τιμοῦμε καί σεβόμεθα.»




Σεβασμιώτατε και για τον προσωπικό αριθμό να πείτε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους ΑΜΚΑ,ΑΦΜ,ΑΔΤ,Διαβατηρίου δεν θα μας πεις,αν σε πείραξαν;
ΔιαγραφήΗ Κοτταρίδη που έχει σκίσει όλη την πόλη με τα σκαψίματα και με την κάθε πέτρα που έβρισκε άφηνε κλειστούς δρόμους για χρόνια έρχεται τώρα και αντιμιλάει κιόλας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ποιο λόγο διαμαρτύρονται για την "κυρία" δεν γνωρίζουν όλοι, ότι σπυρεις θα θερίσεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κυρία αυτή έχει σκάψει όλοι την πόλη και κάνει ότι θέλει κανένας δεν μπορεί να την βάλει σε καλούπια …δεν μπορεί να αφήνει για χρόνια τους δρόμους σκαμμένους ;;Ο Μητροπολίτης έχει πολύ δίκιο εκείνο το κτίσμα πρέπει να καταστραφη στην παλιά μητρόπολη ..δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει και να μην ακούει κανένα στο κάτω κάτω …φτάνει πια να πάει σπίτι της …!!!
ΔιαγραφήΕκεί κατι θα εχει παίξει!!! το γκρέμισαν τελείως και το έστησαν απο την αρχη με σύγχρονα υλικά δίνοντάς του παλαιά όψη! περίεργα πράγματα. Τότε ας εφαρμόσουν αυτή την "τεχνική " και σε άλλα κτίρια που σχεδόν έχουν καταρρεύσει!
ΔιαγραφήΌταν δεν υπάρχει αντίδραση σε βεβηλώσεις εικόνων και Αγίων της Ορθοδοξίας, επόμενο είναι οι βεβηλωτές να προχωρούν όλο και περισσότερο παραπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάτερ, η κυρία ειναι γνωστή σε όλους για τις ...ιδιορρυθμίες της! Μας έκανε τη ζωή δύσκολη σε κάθε... γωνιά , για κάθε... πέτρα και ντουβάρι της πόλης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι και πάτερ. Σεβασμιώτατος προσφωνείται!
ΔιαγραφήΌλοι παπάδες ειναι για το λαό μας!
ΔιαγραφήΠως μία συνταξιούχος κόβει και ράβει; Σε ποια άλλη υπηρεσία γίνεται αυτό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο μεγαλύτερη βεβήλωση να υποστεί ο οίκος του Θεού;
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι ωραια ερωτηση που θα επρεπε να αναρωτηθουν και οι κατα τοπους ποιμενες.
Μήπως ο δεσπότης ξέρει να μας πει για τη πραγματική βεβυλωση του κτιρίου. Όταν κατά τη διάρκεια της κατοχής, ήταν Γενική αποθήκη των Ναζί. Τότε που οι γερμανοτσολιαδες της 5ης λεγεώνας, περνάν τα χ/β με τις κονσέρβες τις δίναν στους πεινασμένος Έλληνες με αντάλλαγμα ότι πολύτιμο. Μετά τη Υβρη , προσμένε τη Νεμεση
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πλατεία στους Αγίους Αναργύρους ακόμα έτσι είναι με περίφραξη και μέσα στα χόρτα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε βαθιά θλίψη και αγανάκτηση, ως ιερείς, ακούσαμε τις απαξιωτικές δηλώσεις της κ. Αγγελικής Κοτταρίδη, πρώην εφόρου Αρχαιοτήτων Ημαθίας, οι οποίες εκφωνήθηκαν σε δημόσια εκδήλωση ενώπιον υπουργών, αυτοδιοικητικών παραγόντων και πολιτών. Οι τοποθετήσεις της δεν τιμούν ούτε το επιστημονικό της παρελθόν, ούτε τον θεσμικό ρόλο που κάποτε υπηρέτησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε περισσή ελαφρότητα, η κ. Κοτταρίδη επικαλέστηκε δήθεν «οίκο ανοχής» για να δικαιολογήσει την ανακαίνιση κτίσματος δίπλα στον ιερό και ιστορικό Μητροπολιτικό Ναό. Εάν λοιπόν θεωρεί ότι αυτό είναι το πολιτιστικό «στολίδι» που αξίζει στη Βέροια, τότε προφανώς τα δικά της μέτρα και σταθμά βρίσκονται πολύ μακριά από εκείνα της τοπικής κοινωνίας. Ίσως μάλιστα η ευκολία με την οποία χρησιμοποιεί τον όρο να μαρτυρεί οικειότητα και όχι απλώς επιστημονική αναφορά.
Η Βέροια όμως δεν είναι ούτε για να εξευτελίζεται ούτε για να χρησιμοποιείται ως πεδίο προσωπικών πειραματισμών. Οι πολίτες της δεν είναι «βλάκες» ούτε «κακόβουλοι»,. Είναι άνθρωποι που αγωνίζονται με αξιοπρέπεια για τον σεβασμό του ιερού ναού και της ιστορίας τους.
Είναι ανεπίτρεπτο να προσβάλλεται με τέτοιον τρόπο ο οίκος του Θεού, η πίστη του λαού και η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μας. Δεν θα αποδεχθούμε ποτέ την προσπάθεια να επιβληθεί ένα οικοδόμημα που παραχαράσσει το παρελθόν, αλλοιώνει την εικόνα του ναού και προσβάλλει κατάφωρα την ιερότητά του.
Εκφράζουμε την πλήρη συμπαράστασή μας στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας και σε όλους τους φορείς και πολίτες που στέκονται απέναντι σε αυτή την προσβολή. Η Βέροια έχει ιστορία, έχει αξιοπρέπεια και δεν θα ανεχθεί τον εμπαιγμό.
Π. Π.
Γιατί ασχολείται ακόμα με τη Βέροια ;;; Δε βγήκε στη σύνταξη ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω έχει κάνει μια σύμβαση με το Δήμο Νάουσας και κάνουν ανασκαφές στη Σχολή του Αριστοτελη, ας πάει εκεί λοιπόν να σκάψει και ας αφήσει την Βέροια.
Τελικά είχε οίκους ανοχής ;;; Που το ξέρει, ποιος πήγαινε εκεί ποιες δούλευαν μπορεί να μας το πει ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως πήραν άδεια από την υπηρεσία της αυτοί οι οίκοι ανοχής ;;;
Εγώ θα ρωτήσω η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη με ποιανού φταίξιμο γκρεμίστηκε και με ποιανού φταίξιμο δεν έχει κτιστεί ακόμη πάνω από τα αρχαία με πλεξι γκλας για πάτωμα όπως άλλες 2 εκκλησίες στην Ελλάδα? Το χάλι αυτό σε κεντρικό σημείο στην πόλη μας δεν ντρέπεται κανείς? Μόνο εμείς οι δημότες στην πόλη ντρεπόμαστε για αυτό το χάλι και κανένας φορέας δεν δίνει σημασία.Το ότι το βήμα του Αποστόλου Παύλου δεν έχει ράμπα για ΑΜΕΑ και φεύγανε τα τουριστικά γιατί δεν μπορούσαν να το ανέβουν,δεν ντράπηκε κανείς? Μόνο στην πόλη μας αυτά. Πουθενά αλλού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα κάνει αγωγή ο Δήμος για το χάλι της πλατείας Καρατάσου που έχουν αποκλειστεί (από το 2013 !) οι δημότες - βασικά τα παιδιά - από τη χρήση του; Θα ξυπνήσουν εκεί επιτέλους; Είναι κράτος εν κράτει τελικά μια δημόσια Υπηρεσία που φέρνει τροχοπέδη σε κάθε αναπτυξιακό σχέδιο και την καθημερινή ζωή των πολιτών; Αίσχος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά έχει στερήσει χωρίς λόγο μια πλατεία από τους δημότες
ΔιαγραφήΓια να έχει ενοχλήσει όλους αυτούς, κάτι σωστό έχει κάνει η κ.Κοτταριδη.Η παλαιά μητρόπολη πρώτα απ'όλα υπήρξε ναός του Διονύσου.Κομματια του αρχαίου αυτού ναού έχουν χρησιμοποιηθεί στην ανέγερση της εκκλησίας πράγμα που διαπιστώνεται εύκολα κοιτάζοντας την δυτική είσοδο.Θα πρέπει κάποια στιγμή να πούμε για τα διατάγματα που απαιτούσαν την ισοπέδωση όλων των αρχαίων ναών και τον ερχομό του μεσαίωνα που ακολούθησε
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ σωστα....
Διαγραφήτι περιμένει ο Δήμος Βέροιας για να την κηρύξει persona non grata σε ότι τον αφορά ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος 11.48 . Οίκος ανοχής το είχε η κατοχικη γερμανική διοίκηση επί αειμνήστου Πολύκαρπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήδημόσιοι υπάλληλοι είναι όλοι που μαλώνουν για το κράτος που το θεωρούν τσιφλίκι τους. η φτωχιά (οχι μονο των χρηματων) φέρνει γκρίνια.
ΑπάντησηΔιαγραφή