Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου μας θα μείνει στην ιστορία του τόπου, ως η μέγιστη ύβρις στην δημοκρατία, την διαφάνεια και τον σεβασμό στους θεσμούς και την κοινωνία του Δήμου μας.
Ο κύριος Κουτσογιάννης υποστηριζόμενους από τους συμβούλους του, που του δίνουν τον αέρα να περνάει όποια απόφαση γουστάρει με περίσσιο θράσος και μαγκιά, ξεπέρασε ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό.
Ο άνθρωπος που κατά την πρώτη του θητεία, έκλεισε το ξενοδοχείο, φορτώνοντας τελικά τα χρέη του Δήμου με 2.500.000 Ευρώ, που ξέχασε να κάνει τις αναγκαίες δηλώσεις στους δασικούς χάρτες μετατρέποντας το σε δασική έκταση, φιλοδοξεί με την δεύτερη θητεία του να παραδώσει το ξενοδοχείο του Αγίου Νικολάου έρμαιο σε συμφέροντα και ιδιώτες, αρεστούς της διοίκησης του.
Μετά τον τεράστιο αγώνα που δώσαμε κατά την περίοδο της διοίκησης μας και σώσαμε τελικά το ξενοδοχείο, η σημερινή διοίκηση αντιμετωπίζει το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου μας ως ένα λάφυρο που μπορεί να του φερθεί με τον ελάχιστο σεβασμό.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το ξενοδοχείο Βέρμιον στον Άγιο Νικόλα σώθηκε χάρη στον σημαντικό αγώνα του τότε Δημάρχου και επικεφαλής της παράταξης μας κ. Καρανικόλα και ανθρώπων της υπηρεσίας δόμησης του Δήμου μας.
Ο κ. Κουτσογιάννης εδώ και σχεδόν δύο χρόνια που είναι στην διοίκηση του Δήμου, ενημέρωνε σε τακτά χρονικά διαστήματα ότι ωριμάζει τις διαδικασίες του διαγωνισμού. Χθες τελικά κατέληξε στην δισέλιδη εισήγηση του, που δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους προς ψήφιση. (επισυνάπτεται στο πρώτο σχόλιο προς ενημέρωση όλων των δημοτών).
Μια έκθεση ιδεών η οποία δεν αναφέρει απολύτως τίποτα.
Να δώσουμε λέει το ξενοδοχείο για 70.000+1% του τζίρου ετησίως για 40 χρόνια.
Και μάλιστα όχι κάνοντας μια μακροχρόνια μίσθωση αλλά ακολουθώντας μια σύμβαση παροχής υπηρεσίας εκμετάλλευσης ;;;;;;;
Αν κάποιος έχει ξαναδεί αντίστοιχη σύμβαση ιστορικά σε όλη την χώρα να αναφέρεται σε ξενοδοχεία θα του ζητούσαμε να μας την στείλει.
Χρησιμοποιεί δηλαδή, το νομικό πλαίσιο που ακολουθείτε συνήθως σε αγρούς, μαρίνες και δρόμους.
Και για ποιο λόγο να ακολουθήσουμε αυτό το μοντέλο, όταν όλη η χώρα προχωρά με συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης όσων αφορά τα ξενοδοχεία;
Σε αυτό το σημείο είναι το αποκορύφωμα του δημόσιου πια ευτελισμού για κάποιους.
Γιατί τότε, δεν θα πάρει το ξενοδοχείο αυτός που θα δώσει το μέγιστο τίμημα μεταξύ άλλων αυστηρών χαρακτηριστικών, αλλά θα βάλουμε όπως αναφέρει η εισήγηση ποιοτικά κριτήρια.
Και ενώ κάπου εδώ κάθε ίχνος λογικής έχει πια χαθεί, η εισήγηση συνεχίζει προτείνοντας να βαθμολογηθούν τα ποιοτικά κριτήρια επιλογής με ποσοστό 70% και η οικονομική προσφορά με ποσοστό 30%.
Τι σημαίνει αυτό για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με αντίστοιχα ζητήματα;
Ότι μπορεί κάποιος ενδιαφερόμενος να δώσει μεγαλύτερη προσφορά αλλά τελικά να μην κερδίσει τον διαγωνισμό αν τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά δεν είναι αρεστά στον κύριο Κουτσογιάννη και στην επιτροπή που ο ίδιος θα επιλέξει.
Επιτροπή που θα την πληρώσει μάλιστα ως συμβούλους του.
Τι μας ζητάει δηλαδή ο κ. Κουτσογιάννης;
Να του δώσουμε λευκή επιταγή για να προχωρήσει όπως ο ίδιος θέλει με την παραχώρηση του ξενοδοχείου, χωρίς να ακολουθήσει ξεκάθαρη διαγωνιστική διαδικασία προσφορών και αυστηρών κριτηρίων.
Στις ερωτήσεις μας, προφανώς δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση.
Έχει ολοκληρωθεί η νομιμοποίηση το κτίριο;
Που είναι η ηλεκτρονική του ταυτότητα;
Το ενεργειακό του πιστοποιητικό;
Πώς προέκυψε το τίμημα των 70.000 ευρώ;
Πώς προέκυψε το ότι ο ιδιώτης θα έχει για την περίοδο μίσθωσης κύκλο εργασιών μόνο 48 εκατομμύρια ευρώ κύκλο εργασιών, όταν εκτιμήσεις την ανεβάζουν πάνω από 100.000.000 Ευρώ;
Ποια είναι τα τόσο σημαντικά κατά τον ίδιο, ποιοτικά χαρακτηριστικά;
Ουσιαστικές απαντήσεις δεν πήραμε για κανένα ερώτημα.
Μόνο το ότι είναι απογοητευμένος με το μοντέλο μακροχρόνιας μίσθωσης που εφαρμόστηκε στα πηγάδια.
Και ότι δεν έχει κάτι έτοιμο αλλά ζητά να τον στηρίξουμε στις επιλογές διαχείρισης χωρίς να γνωρίζουμε τους όρους με την υπόσχεση να τους φέρει αργότερα. Μα καλά δυο χρόνια τι ετοίμαζε;
Αγαπητές και αγαπητοί δημότες,
Με την σύνθεση του σημερινού δημοτικού συμβουλίου, είναι προφανές ότι η διοίκηση του δήμου μπορεί να κάνει πολύ απλά ό,τι γουστάρει, αδιαφορώντας για τις απόψεις των άλλων παρατάξεων ή τα ζητήματα διαφάνειας, δημοκρατίας και επαφής με την κοινωνία.
Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε πάντα δίπλα σε όλα τα αναπτυξιακά έργα του Δήμου στηρίζοντας την κοινωνία μας. Άλλωστε ότι σημαντικό γίνεται σήμερα στον τόπο μας είναι σχεδιασμένο, μελετημένο και χρηματοδοτημένο από την δική μας διοίκηση.
Δυστυχώς όμως, δεν μπορούμε να σταματήσουμε τα σημερινά κακώς κείμενα της διοίκησης. Τα μαθηματικά του δημοτικού συμβουλίου δεν το επιτρέπουν.
Σε κάθε περίπτωση θα ενημερώνουμε την κοινωνία της Νάουσας από την σελίδα μας σεβόμενοι όλες και όλους εσάς που πονάτε τον τόπο μας».
Ο κύριος Κουτσογιάννης υποστηριζόμενους από τους συμβούλους του, που του δίνουν τον αέρα να περνάει όποια απόφαση γουστάρει με περίσσιο θράσος και μαγκιά, ξεπέρασε ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό.
Ο άνθρωπος που κατά την πρώτη του θητεία, έκλεισε το ξενοδοχείο, φορτώνοντας τελικά τα χρέη του Δήμου με 2.500.000 Ευρώ, που ξέχασε να κάνει τις αναγκαίες δηλώσεις στους δασικούς χάρτες μετατρέποντας το σε δασική έκταση, φιλοδοξεί με την δεύτερη θητεία του να παραδώσει το ξενοδοχείο του Αγίου Νικολάου έρμαιο σε συμφέροντα και ιδιώτες, αρεστούς της διοίκησης του.
Μετά τον τεράστιο αγώνα που δώσαμε κατά την περίοδο της διοίκησης μας και σώσαμε τελικά το ξενοδοχείο, η σημερινή διοίκηση αντιμετωπίζει το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου μας ως ένα λάφυρο που μπορεί να του φερθεί με τον ελάχιστο σεβασμό.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το ξενοδοχείο Βέρμιον στον Άγιο Νικόλα σώθηκε χάρη στον σημαντικό αγώνα του τότε Δημάρχου και επικεφαλής της παράταξης μας κ. Καρανικόλα και ανθρώπων της υπηρεσίας δόμησης του Δήμου μας.
Ο κ. Κουτσογιάννης εδώ και σχεδόν δύο χρόνια που είναι στην διοίκηση του Δήμου, ενημέρωνε σε τακτά χρονικά διαστήματα ότι ωριμάζει τις διαδικασίες του διαγωνισμού. Χθες τελικά κατέληξε στην δισέλιδη εισήγηση του, που δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους προς ψήφιση. (επισυνάπτεται στο πρώτο σχόλιο προς ενημέρωση όλων των δημοτών).
Μια έκθεση ιδεών η οποία δεν αναφέρει απολύτως τίποτα.
Να δώσουμε λέει το ξενοδοχείο για 70.000+1% του τζίρου ετησίως για 40 χρόνια.
Και μάλιστα όχι κάνοντας μια μακροχρόνια μίσθωση αλλά ακολουθώντας μια σύμβαση παροχής υπηρεσίας εκμετάλλευσης ;;;;;;;
Αν κάποιος έχει ξαναδεί αντίστοιχη σύμβαση ιστορικά σε όλη την χώρα να αναφέρεται σε ξενοδοχεία θα του ζητούσαμε να μας την στείλει.
Χρησιμοποιεί δηλαδή, το νομικό πλαίσιο που ακολουθείτε συνήθως σε αγρούς, μαρίνες και δρόμους.
Και για ποιο λόγο να ακολουθήσουμε αυτό το μοντέλο, όταν όλη η χώρα προχωρά με συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης όσων αφορά τα ξενοδοχεία;
Σε αυτό το σημείο είναι το αποκορύφωμα του δημόσιου πια ευτελισμού για κάποιους.
Γιατί τότε, δεν θα πάρει το ξενοδοχείο αυτός που θα δώσει το μέγιστο τίμημα μεταξύ άλλων αυστηρών χαρακτηριστικών, αλλά θα βάλουμε όπως αναφέρει η εισήγηση ποιοτικά κριτήρια.
Και ενώ κάπου εδώ κάθε ίχνος λογικής έχει πια χαθεί, η εισήγηση συνεχίζει προτείνοντας να βαθμολογηθούν τα ποιοτικά κριτήρια επιλογής με ποσοστό 70% και η οικονομική προσφορά με ποσοστό 30%.
Τι σημαίνει αυτό για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με αντίστοιχα ζητήματα;
Ότι μπορεί κάποιος ενδιαφερόμενος να δώσει μεγαλύτερη προσφορά αλλά τελικά να μην κερδίσει τον διαγωνισμό αν τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά δεν είναι αρεστά στον κύριο Κουτσογιάννη και στην επιτροπή που ο ίδιος θα επιλέξει.
Επιτροπή που θα την πληρώσει μάλιστα ως συμβούλους του.
Τι μας ζητάει δηλαδή ο κ. Κουτσογιάννης;
Να του δώσουμε λευκή επιταγή για να προχωρήσει όπως ο ίδιος θέλει με την παραχώρηση του ξενοδοχείου, χωρίς να ακολουθήσει ξεκάθαρη διαγωνιστική διαδικασία προσφορών και αυστηρών κριτηρίων.
Στις ερωτήσεις μας, προφανώς δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση.
Έχει ολοκληρωθεί η νομιμοποίηση το κτίριο;
Που είναι η ηλεκτρονική του ταυτότητα;
Το ενεργειακό του πιστοποιητικό;
Πώς προέκυψε το τίμημα των 70.000 ευρώ;
Πώς προέκυψε το ότι ο ιδιώτης θα έχει για την περίοδο μίσθωσης κύκλο εργασιών μόνο 48 εκατομμύρια ευρώ κύκλο εργασιών, όταν εκτιμήσεις την ανεβάζουν πάνω από 100.000.000 Ευρώ;
Ποια είναι τα τόσο σημαντικά κατά τον ίδιο, ποιοτικά χαρακτηριστικά;
Ουσιαστικές απαντήσεις δεν πήραμε για κανένα ερώτημα.
Μόνο το ότι είναι απογοητευμένος με το μοντέλο μακροχρόνιας μίσθωσης που εφαρμόστηκε στα πηγάδια.
Και ότι δεν έχει κάτι έτοιμο αλλά ζητά να τον στηρίξουμε στις επιλογές διαχείρισης χωρίς να γνωρίζουμε τους όρους με την υπόσχεση να τους φέρει αργότερα. Μα καλά δυο χρόνια τι ετοίμαζε;
Αγαπητές και αγαπητοί δημότες,
Με την σύνθεση του σημερινού δημοτικού συμβουλίου, είναι προφανές ότι η διοίκηση του δήμου μπορεί να κάνει πολύ απλά ό,τι γουστάρει, αδιαφορώντας για τις απόψεις των άλλων παρατάξεων ή τα ζητήματα διαφάνειας, δημοκρατίας και επαφής με την κοινωνία.
Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε πάντα δίπλα σε όλα τα αναπτυξιακά έργα του Δήμου στηρίζοντας την κοινωνία μας. Άλλωστε ότι σημαντικό γίνεται σήμερα στον τόπο μας είναι σχεδιασμένο, μελετημένο και χρηματοδοτημένο από την δική μας διοίκηση.
Δυστυχώς όμως, δεν μπορούμε να σταματήσουμε τα σημερινά κακώς κείμενα της διοίκησης. Τα μαθηματικά του δημοτικού συμβουλίου δεν το επιτρέπουν.
Σε κάθε περίπτωση θα ενημερώνουμε την κοινωνία της Νάουσας από την σελίδα μας σεβόμενοι όλες και όλους εσάς που πονάτε τον τόπο μας».
Προς: Γραμματεία Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας
Θέμα: Έγκριση ή μη, της διενέργειας Διεθνούς Διαγωνισμού με την ανοιχτή διαδικασία για την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών, με αντικείμενο την «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ «ΒΕΡΜΙΟΝ», ΔΗΜΟΥ ΗΡΩΙΚΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΝΑΟΥΣΑΣ, Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ», με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.
Λαμβάνοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις του Ν. 4413/2016 (Α’ 148) «Ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων παραχώρησης – Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/23/ΕΕ
- Τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006, Α’ 114),
- Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 (Α’ 87)
- Τις διατάξεις του Ν. 4700/2020 (Α’ 127), και ιδίως του άρθρου 324, σχετικά με τον υποχρεωτικό προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
- Το σύνολο της κείμενης τουριστικής (Ν. 4276/2014, Ν. 5121/2024) και περιβαλλοντικής νομοθεσίας (Ν. 1650/1986, Ν. 3937/2011, Ν. 4685/2020) που διέπει την αδειοδότηση, ανακαίνιση και λειτουργία τουριστικών υποδομών.
- Το τοπογραφικό διάγραμμα της Τ.Υ. του Δήμου Η.Π. Νάουσας στο οποίο οριοθετείται η προς παραχώρηση έκταση.
- Την 17/2025 απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νάουσας με την οποία χορηγεί τη σύμφωνη γνώμη του
Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της δημοτικής αρχής για την ολιστική ανάπτυξη του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας εντάσσεται η αξιοποίηση του πρώην δημοτικού ξενοδοχείου «Βέρμιον». Το πλάνο αξιοποίησης στοχεύει στη δημιουργία μιας υψηλής ποιότητας, πολυτελούς μονάδας που θα προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο ανταγωνιστικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, σε ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές από δημοφιλή ορεινά ξενοδοχεία του εσωτερικού και του εξωτερικού που έχουν καταφέρει να επιμηκύνουν την περίοδο λειτουργίας τους και να αυξήσουν σημαντικά τα κέντρα εσόδων τους.
Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον» κρίνεται σημαντική για την οικονομική ανάπτυξη ενός εκτεταμένου αριθμού επιχειρήσεων του Δήμου, ενώ η τοποθεσία του, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κι οι πολυποίκιλες δυνατότητες αξιοποίησης και αναβάθμισής του, συνιστούν αναμφίβολα ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, μέσω της αύξησης της επισκεψιμότητας όλες τις εποχές του χρόνου μέσω της δημιουργίας μιας πρότυπης μονάδας παροχής υπηρεσιών διαμονής, εστίασης και ευεξίας που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή της Ημαθίας.
Τα ανωτέρω, καθιστούν αναγκαία την προσέλκυση επενδύσεων και τεχνογνωσίας για την αναβάθμιση και εκμετάλλευση του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον», η οποία αναμένεται να έχει εξαιρετικά οφέλη για την περιοχή.
Ειδικότερα, η εξεύρεση ενός ισχυρού επενδυτή θα συμβάλλει στην επίτευξη μίας αποτελεσματικής διαχείρισης του ακινήτου, μέσω της αναβάθμισης των υποδομών, των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον» και στην ανάδειξη του σε μια ξενοδοχειακή μονάδα - ορόσημο µε εθνική σημασία και διεθνή ακτινοβολία, πάντοτε με γνώμονα την προστασία και τον σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος και την εξασφάλιση υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών λειτουργίας.
Συνακόλουθα θα συνεισφέρει στην ανάδειξη της Ηρωικής Πόλης Νάουσας ως ενός νέου και ελκυστικού προορισμού για όλο το έτος, με σκοπό την προσέλκυση επιπλέον επισκεπτών και εισοδήματος στην περιοχή, την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, άμεσα και έμμεσα.
Τέλος, θα οδηγήσει στην αύξηση των οικονομικών ωφελημάτων του Δήμου αφενός από την εκμετάλλευση του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον», και αφετέρου από την υλοποίηση έργων υποδομών, μέσω της ανάληψης από τον ιδιωτικό φορέα της υποχρέωσης υλοποίησης σημαντικότατων αντισταθμιστικών έργων προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Ενόψει των ανωτέρω κρίνεται απαραίτητη η έγκριση διενέργειας διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, με αντικείμενο την «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ «ΒΕΡΜΙΟΝ», ΔΗΜΟΥ ΗΡΩΙΚΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΝΑΟΥΣΑΣ, Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ». Οι βασικοί όροι του σχετικού διαγωνισμού, έχουν διαμορφωθεί με τη συνεκτίμηση της φύσεως, του μεγέθους, αλλά και του πολύπλοκου και στρατηγικού χαρακτήρα της υπό ανάθεση σύμβασης, κρίνεται δε απαραίτητο να τεθούν εις γνώση όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση στην κατεύθυνση της υλοποίηση ενός έργου με τόσο σημαντικές για τον τόπο διαστάσεις.
Ειδικότερα, για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης θα διεξαχθεί ανοικτός διεθνής διαγωνισμός, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας και τιμής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4413/2016 «Ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων παραχώρησης – Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/23/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης (EE L 94/1/28-3-14) και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ-148 Α/8-8-16).
Το αντικείμενο της υπό ανάθεση σύμβασης θα περιλαμβάνει δύο σκέλη, αφενός την αναβάθμιση και ανακαίνιση των υποδομών, των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον», αφετέρου την εμπορική εκμετάλλευση, τη συντήρηση και την τεχνική διαχείρισή τους. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 48.000.000,00€, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, το οποίο αντιστοιχεί στον εκτιμώμενο, κατά προσέγγιση, συνολικό κύκλο εργασιών του Αναδόχου καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης.
Η χρονική διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε σαράντα (40) έτη, διάστημα που κρίνεται εύλογο και αναγκαίο για την απόσβεση των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρο 17 του Ν. 4413/2016. επί του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον» μέσω της εκμετάλλευσής του, όρο απαραίτητο για την προσέλκυση σοβαρών και αξιόπιστων επενδυτών.
Για την εκτέλεση δε της σύμβασης, ο ανάδοχος ή οι ανάδοχοι, σε περίπτωση ένωσης προσώπων, θα πρέπει να προχωρήσουν στη σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού (Α.Ε.Ε.Σ.), η οποία θα έχει έδρα στην Ελλάδα και θα λειτουργεί αποκλειστικά για τις ανάγκες της σύμβασης παραχώρησης.
Αναφορικά με το κατασκευαστικό σκέλος της σύμβασης, υπάρχει η πρόβλεψη ότι η Α.Ε.Ε.Σ. θα πρέπει να υλοποιήσει ελάχιστη εγγυημένη επένδυση ύψους δύο εκατομμυρίων ευρώ (2.000.000,00 €), μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για την αναβάθμιση και ανακαίνιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Οι σχετικές εργασίες θα πρέπει να αποσκοπούν στην κατάταξη του ξενοδοχείου σε ανώτερη κατηγορία αστέρων, γεγονός το οποίο θα προβλέπεται ως θεμελιώδης όρος της σύμβασης, καθώς και για την αναβάθμιση των υποδομών για τη φιλοξενία νέων δραστηριοτήτων.
Οι σχετικές εργασίες θα πρέπει να αποσκοπούν στην ανάδειξή του πρώην ξενοδοχείου σε τουριστικό προορισμό για όλο το έτος, που θα προσφέρει ποικιλία τουριστικών εμπειριών και υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, γεγονός το οποίο προβλέπεται ως θεμελιώδης όρος της υπό ανάθεση σύμβασης. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν διαμορφωθεί οι βασικές στρατηγικές δράσεις, οι οποίες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν κατά φθίνουσα σειρά στους ακόλουθους στοχευόμενους τουριστικούς τομείς: α) Διαμονή, β) Οινογαστρονομικός Τουρισμός, γ) Τουρισμός Ευεξίας και δ) Πολιτισμός.
Στο πλαίσιο των ανωτέρω, η Α.Ε.Ε.Σ. θα αναλάβει τη συνολική χρηματοδότηση των εργασιών και η αμοιβή της θα προέρχεται αποκλειστικά από το δικαίωμα εκμετάλλευσης της προς παραχώρηση έκτασης. Θα φέρει το σύνολο του επιχειρηματικού και λειτουργικού κινδύνου, τόσο κατά το στάδιο κατασκευής όσο και κατά το στάδιο εκμετάλλευσης και λειτουργίας του πρώην ξενοδοχείου «Βέρμιον». Ενδεικτικώς, η Α.Ε.Ε.Σ. θα φέρει αποκλειστικά τον κίνδυνο της συμμόρφωσης στο εκάστοτε ισχύον θεσμικό πλαίσιο, την ευθύνη για την έκδοση του συνόλου των απαιτούμενων αδειών, εγκρίσεων και πιστοποιήσεων καθώς και τον κίνδυνο χρηματοδότησης. Επιπροσθέτως, θα φέρει εξολοκλήρου τον κίνδυνο εκμετάλλευσης, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου ζήτησης - προσφοράς και απόσβεσης των επενδύσεων.
Από οικονομικής απόψεως και λαμβάνοντας υπόψη τα εξαιρετικά πλεονεκτήματα και οφέλη που θα προσπορίσει έμμεσα ο Δήμος Νάουσας από την υλοποίηση της σύμβασης, η Α.Ε.Ε.Σ. θα κληθεί περαιτέρω να καταβάλλει στο Δήμο Νάουσας, εφάπαξ ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα, το ύψος του οποίου θα ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στο ποσό των εβδομήντα χιλιάδων ευρώ (70.000,00 €), καθώς και εφάπαξ ετήσια εισφορά, η οποία θα υπολογίζεται ως ποσοστό 1% επί του ετήσιου κύκλου εργασιών της Α.Ε.Ε.Σ..
Περαιτέρω, προβλέπεται η υλοποίηση έργων υποδομής, που είτε σχετίζονται άμεσα με το πρώην ξενοδοχείο «Βέρμιον», όπως η ανακατασκευή του οδικού δικτύου που οδηγεί στο πρώην ξενοδοχείο από το ύψος των εργατικών κατοικιών, είτε όχι, τα οποία η Α.Ε.Ε.Σ. θα αναλάβει εξ’ ολοκλήρου και αποκλειστικά, γεγονός το οποίο θα εισφέρει επιπρόσθετα, έμμεσα και σημαντικά οικονομικά ωφελήματα για το Δήμο.
Κατόπιν τούτων, ζητείται από το Δημοτικό Συμβούλιο:
1. Να εγκρίνει τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, με αντικείμενο την «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ «ΒΕΡΜΙΟΝ», ΔΗΜΟΥ ΗΡΩΙΚΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΝΑΟΥΣΑΣ, Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ», εκτιμώμενης αξίας 48.000.000,00€, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και χρονικής ισχύος 40 ετών από την υπογραφή της σύμβασης.
2. Να καθορίσει ότι για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης θα διεξαχθεί ανοικτός διεθνής διαγωνισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4413/2016, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική προσφορά, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής. Οι όροι της διακήρυξης θα ανταποκρίνονται στα προβλεπόμενα στην ανωτέρω εισήγηση και θα εγκριθούν, περαιτέρω με απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής, σύμφωνα με το άρθρο 72 του ν. 3852/2010».




Τα λαφηρα Δημαρχε (τεως) φροντιζουν να τα "εκμεταλλευτουω " οταν εισαι στην θητεια...μετα οσο και να το "σηκωσει κανεις" το ζητημα δεν εχει απηχηση
ΑπάντησηΔιαγραφή