Εκεί, ο λαογράφος κ. Γιώργος Ντελιόπουλος παραχώρησε συνέντευξη στο μέλος της Ομάδας, κ. Μανώλη Πουρλιώτη, τονίζοντας την ιστορικότητα και τη σημασία του συγκεκριμένου μηχανήματος για την τοπική αγροτική και κοινωνική ταυτότητα.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «το αλέτρι αυτό δεν έχει καμία συνάφεια με τη Βέροια, αποτελεί παρακαταθήκη της Αλεξάνδρειας, μνήμη της μηχανικής καλλιέργειας μετά την αποξήρανση της λίμνης των Γιαννιτσών, και σύμβολο της αγροτικής μετάβασης του τόπου μας». Η μεταφορά του, υπογράμμισε, ισοδυναμεί συμβολικά με την αποκοπή των Γλυπτών του Παρθενώνα από την Ακρόπολη.
Η τοπική κοινωνία αντιδρά καθολικά. Σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλεξάνδρειας, στην πρόσφατη συνεδρίαση της 29ης Ιουλίου 2025, εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του στη μεταφορά του αλετριού στη Βέροια. Το ίδιο έπραξαν και πλήθος πολιτιστικών, αγροτικών και εμπορικού συλλόγου της περιοχής, διεκδικώντας το αυτονόητο, την παραμονή του αλετριού στον φυσικό και ιστορικό του τόπο.
Οι παρακάτω σύλλογοι ενώνουν τις φωνές τους στην προσπάθεια ανάδειξης του αλετριού ως στοιχείο πολιτιστικής και τεχνικής κληρονομιάς του Δήμου Αλεξάνδρειας και αντιδρούν στην μεταφορά του στη Βέροια.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «το αλέτρι αυτό δεν έχει καμία συνάφεια με τη Βέροια, αποτελεί παρακαταθήκη της Αλεξάνδρειας, μνήμη της μηχανικής καλλιέργειας μετά την αποξήρανση της λίμνης των Γιαννιτσών, και σύμβολο της αγροτικής μετάβασης του τόπου μας». Η μεταφορά του, υπογράμμισε, ισοδυναμεί συμβολικά με την αποκοπή των Γλυπτών του Παρθενώνα από την Ακρόπολη.
Η τοπική κοινωνία αντιδρά καθολικά. Σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλεξάνδρειας, στην πρόσφατη συνεδρίαση της 29ης Ιουλίου 2025, εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του στη μεταφορά του αλετριού στη Βέροια. Το ίδιο έπραξαν και πλήθος πολιτιστικών, αγροτικών και εμπορικού συλλόγου της περιοχής, διεκδικώντας το αυτονόητο, την παραμονή του αλετριού στον φυσικό και ιστορικό του τόπο.
Οι παρακάτω σύλλογοι ενώνουν τις φωνές τους στην προσπάθεια ανάδειξης του αλετριού ως στοιχείο πολιτιστικής και τεχνικής κληρονομιάς του Δήμου Αλεξάνδρειας και αντιδρούν στην μεταφορά του στη Βέροια.
- Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας
- ΚΑΕΛΕ Αλεξάνδρειας
- Αγροτικός Σύλλογος Γεωργών Δήμου Αλεξάνδρειας
- Πολιτιστικός Σύλλογος Ντόπιων Αλεξάνδρειας και Περιχώρων «Το Ρουμλούκι»
- Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Αλεξάνδρειας και Περιχώρων
- Σύλλογος Ποντίων Αλεξάνδρειας και Περιχώρων
- Πολιτιστικός Σύλλογος «Εστία Ρουμλουκιωτών»
- Σύλλογος Κολινδρινών Αλεξάνδρειας «Ο Παυσίλυπος»
- Σύλλογος Σαρακατσαναίων «Οι Σταυραετοί»
- Ένωση Ποντίων Αλεξάνδρειας
- Πολιτιστικός Σύλλογος Νεοχωρίου «Η Πηνελόπη Δέλτα»
- Εκπολιτιστικός και Μορφωτικός Σύλλογος Νέων και Νεανίδων Δ.Δ. Λουτρού
- Πολιτιστικός Σύλλογος Καμποχωρίου «Μέγας Αλέξανδρος»
- Εκπολιτιστικός Σύλλογος Βρυσακίου «Οι Ρεσινιώτες»
- Πολιτιστικός Σύλλογος Καψοχωράς «Ο Άγιος Δημήτριος»
- Εκπολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Νησελίου
- Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Νησίου
- Αθλητικός Σύλλογος Καράτε Πλατέος «Πήγασος»




Ωραίο και περιποιημένο και μπράβο σας που το αναδεικνύετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆμεση η αντίδραση των τοπικών αρχόντων με το που ακούστηκε πως θα τους το πάρουν το αλέτρι.
Πολύ σωστά τα λένε οι σύλλογοι και οι κάτοικοι του Γιδα,το αλέτρι αναδεικνύεται στην υφιστάμενη θέση βέλτιστα και πιθανή μετακίνηση του θα πλήξει την πολιτισμική παρακαταθήκη του τόπου και θα στερήσει από τους επισκέπτες ένα αξιοθέατο πανελλήνια γνωστό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ανήκει η Αλεξάνδρεια στην αντιπεριφερεια την καινούρια και θα υποβαθμιστεί το έκθεμα στο καινούριο κτήριο.
Είμαι της γνώμης να εκτεθεί στην πλατεία του Σελίου,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαθώς στο Σέλι κατοικούν πολλά κουρασμένα παλληκάρια.
Κατάντια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μάρμαρα του Παρθενώνα δεν πρέπει να μετακινηθούν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς εκεί στην Αλεξάνδρεια τώρα θυμηθηκατε την αξία του!; Τόσα χρόνια πεταμένο το είχατε και σάπιζε!
ΑπάντησηΔιαγραφή