Αναλυτικά η διαδικασία - Πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα
Εντός της εβδομάδας η κυβέρνηση ενεργοποιεί την πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες. Η ανάγκη για αποτίμηση των υπηρεσιών του ελληνικού Δημοσίου από τους συναλλασσόμενους προέκυψε εξαιτίας των διαχρονικών προβλημάτων της δημόσιας διοίκησης, όπως η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες.
Ήδη, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 ξεκίνησαν οι πρώτες προσπάθειες για τη συστηματική εκτίμηση της απόδοσης των δημοσίων υπηρεσιών μέσα από έρευνες, ερωτηματολόγια και πλατφόρμες υποβολής παραπόνων και προτάσεων.
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) εισήγαγαν για πρώτη φορά οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης της εξυπηρέτησης, ενώ η λειτουργία του gov.gr, προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να βαθμολογούν τις ψηφιακές υπηρεσίες.
Αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες
Η νέα πρωτοβουλία των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει για πρώτη φορά στη χώρα ένα συγκροτημένο μηχανισμό αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.
Από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (κεντρική βάση μοναδικής καταχώρησης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των πολιτών), ηλικίας 17 ετών και άνω, θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Αυτοδιοίκησης.
Θα κληθούν ειδικότερα μέσω email να απαντήσουν σε 40-50 ερωτήσεις, βαθμολογώντας από το 1 έως το 10 την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, ενώ θα μπορούν να καταθέσουν και παρατηρήσεις.
Η πλατφόρμα (η ηλεκτρονική διεύθυνσή της θα ανακοινωθεί την Τετάρτη) θα είναι προσβάσιμη με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου.
Οι υπηρεσίες που θα μπουν στο «μικροσκόπιο» των πολιτών είναι ενδεικτικά φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και το Κτηματολόγιο, ψηφιακές υπηρεσίες φορέων κυβέρνησης όπως είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, υπηρεσίες του gov.gr, (υπεύθυνη δήλωση, kids wallet, εισιτήρια αθλητικών αγώνων κ.λπ.), υπηρεσίες των περιφερειών, όπως π.χ. η κατάσταση του οδικού δικτύου, καθώς και οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες τους, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στις υπηρεσίες των δήμων, όπως είναι ο ηλεκτροφωτισμός, η ανακύκλωση, η καθαριότητα, το πράσινο, οι παιδικές χαρές, το οδόστρωμα, τα πεζοδρόμια, τα δημοτικά ιατρεία, η πολεοδομία, η δημοτική συγκοινωνία και οι χώροι στάθμευσης.
Θα υπάρχουν επίσης και δύο ερωτήσεις για παρατηρήσεις και προτάσεις, η μία για το ποιες άλλες υπηρεσίες επιθυμούν να ψηφιοποιηθούν, και η άλλη για ελεύθερα σχόλια προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, θα διαχωριστούν οι απαντήσεις από το φυσικό πρόσωπο, θα συλλέγονται αθροιστικά και θα επεξεργάζονται «σαν μία μεγάλη δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα», όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος. Στη συνέχεια, μέσα στον Μάιο, τα δεδομένα θα είναι δημόσια προσβάσιμα.
Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο, επιτρέποντας στους φορείς να εντοπίζουν δυσλειτουργίες και να παρεμβαίνουν βελτιωτικά.
Το φθινόπωρο αναμένεται η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, κατά την οποία μετά από κάθε χρήση δημόσιας υπηρεσίας με άμεση επαφή (νοσοκομεία, ΚΕΠ κ.α.), ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό κωδικό (QR code), μέσω του οποίου θα εισέρχεται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα για απευθείας αξιολόγηση της συναλλαγής.
«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μπορεί να μας αξιολογεί συνολικά και να μας κάνει υποδείξεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε», είχε αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εσωτερικών τον περασμένο Μάρτιο, προαναγγέλλοντας τη νέα πρωτοβουλία.
Διάφορες έρευνες που διεξάγονται κατά καιρούς για την αποτίμηση από τους πολίτες των παρεχόμενων δημοσίων υπηρεσιών ίσως αποτελέσουν προάγγελο των αποτελεσμάτων της ψηφιακής αξιολόγησης. Οι έρευνες αυτές δείχνουν ότι οι πολίτες αξιολογούν θετικά υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί (όπως τα ΚΕΠ και το gov.gr), και αρνητικά υπηρεσίες που απαιτούν φυσική παρουσία στο γκισέ και διεκπεραίωση των υποθέσεων τους με έντυπα έγγραφα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Νεκρός εντοπίστηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης 15 Ιουλίου 2025 στο λιμάνι της Μηλίνας, στον Παγασητικό κόλπο, ένας άνδρας 61 ετών. Ο άτυχος
-
Σε ποιες περιοχές κινείται Ανησυχία έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες στους κατοίκους
-
Έφυγε από την ζωή, σε ηλικία 70 ετών, ο Ευθύμιος Φωστηρόπουλος. Η κηδεία του εκλιπόντος θα γίνει την Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025 και ώρα
-
Είναι κρίμα κι άδικο να χάνονται τόσο νέα παιδιά στην άσφαλτο Τροχαίο δυστύχημα έλαβε χώρα λίγο έξω από την Σκύδρα, στο δρόμο για
-
Επεισοδιακή ήταν η χθεσινή ημέρα σε γνωστό πολυκατάστημα ρούχων στο κέντρο της Βέροιας, όταν γυναίκες εμφανίστηκαν παριστάνοντας τις
-
Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Διοικητή της 3ης ΥΠΕ Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Διοικητής της 3ης ΥΠΕ Δημήτριο
-
Το Παιδιατρικό Θεραπευτήριο της Ιωάννας Παπαβασιλείου που βρίσκεται στην οδό Κολοκοτρώνη 3 (τηλ. 6979438654 ) άνοιξε πριν
-
Μια μικρή αποικία - Εκατοντάδες οικογένειες διαθέτουν εξοχικά με τροχόσπιτα, προκάτ και πάνελ σπίτια
-
Μια εικόνα, ένα video, μια ολόκληρη εποχή που ξυπνά μνήμες! Το YouTube φιλοξενεί ένα σπάνιο ντοκουμέντο – ένα βίντεο-θησαυρό που
-
Το πρωί της Τρίτης 15 Ιουλίου πέθανε ο ηθοποιός Γεράσιμος Μιχελής. Η δυσάρεστη είδηση γνωστοποιήθηκε στον προσωπικό του λογαριασμό στο
Βλέπω ότι θα φύγουν από το δημόσιο (και πρέπει) όλοι οι διαβασμένοι κουλτουριάρηδες (κοινώς αριστεροί), ασχολούνται με τα συνδικαλιστικά τους και όχι με την αξιολόγηση....τους λυπάμαι !
ΑπάντησηΔιαγραφήοι κουλτουριαρηδες (αριστεροι) κουλτουριαρηδες, και οι πτυχιουχοι (δεξιοι) πτυχιουχοι. αεργοι και οι 2 που δεν μπορουν να αλλαξουν σαμπρελα σε ποδηλατο. περα απο εξαιρεσεις. καθαρση θελει ο τοπος αλλιως η κατηφορα δεν θα τελειωνει.
ΔιαγραφήΣωστά, διάβασμα καλό για το καλό του δημοσίου, αλλά όμως σωστή αξιολόγηση χωρίς κομματισμό !
ΔιαγραφήΑξιολόγηση απο τους πολιτες... θα πηγαινει ο καθε πικραμενος ή η καθε πικραμενη και θα θαβει εκεινον - η που δεν γουσταρει .
ΑπάντησηΔιαγραφήτο κρατος αυτο ειναι για γελια. και φυσικα πανω απ ολα αυτος ο λαος
Τουλάχιστον οι μισοί από τους εκπαιδευτικούς είναι για δρόμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνοησίες -εξυπνάδες του συστήματος για να καλυψει τις δικές του αδυναμίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα δόλιο πυροτέχνημα της κυβέρνησης για ναχούμε να λέμε, αφού έτσι κι αλλιώς σε λίγο δε θα έχουμε επαφή με υπάλληλο αλλά on line με ρομπότ, όπως γίνεται ήδη στις τράπεζες σε εταιρείες επικοινωνίας κλπ και σε λίγα χρόνια με την τεχνική νοημοσύνη δε θα υπάρχουν και υπαλληλοι, μας κοροϊδεύει η κυβέρνηση μέσα στα μάτια μας, δε μας σώζει τίποτα, δε φαίνεται φως στο τούνελ από πουθενά, μαύρο σκοτάδι μας περιμένει.
ΑπάντησηΔιαγραφήας του βαλει χερι καποιος επιτελους αλλα δυσκολα.ολοι μιλαν για αξιολογηση τα (κοματα) και ολοι το συντηρουν το συστημα για τις ψηφους . μιλαν για αξιολογηση την ωρα που εχουν 60 υπουργους που στην πλειοψηφια τους φιδιαζουν στο υπουργειο με μονη αρμοδιοτητα την συντηρηση του κοματος. ακου 60 υπουργους
ΑπάντησηΔιαγραφήΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΦΟΥ ΒΟΛΕΥΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΙΓΟΥΡΟ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ ΑΦΟΣΙΩΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κακή οργάνωση των υπουργείων -υπηρεσιών, η υποστελέχωση , η γραφειοκρατία, η πολυνομία, η έλλειψη νέων ικανών με γνώσεις και προσόντα υπαλλήλων που απαιτούν οι καιροί μας είναι οι λόγοι που σε ορισμένες υπηρεσίες (λιγες πια) ο πολίτης δεν εξυπηρετείται και δεν κάνει εύκολα τη δουλειά του. Τα μεγάλα λογια των πολιτικών ειναι... σταχτη στα ματια για να καλύψουν την αδυναμία λύσεων !
ΑπάντησηΔιαγραφή