Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Τέλος για τους ηλικιωμένους η οδήγηση τη νύχτα

Το τροχαίο δυστύχημα στον Βόλο που στέρησε τη ζωή δύο νέων ανθρώπων επαναφέρει στο προσκήνιο της επικαιρότητας την αναγκαιότητα επιβολής περιορισμών στην οδήγηση των ηλικιωμένων κατά τις νυχτερινές ώρες.

Με τον πιο τραγικό τρόπο επέστρεψε στο προσκήνιο της επικαιρότητας η συζήτηση για την επιβολή περιορισμών σε οδηγούς που είτε έχουν υπερβεί ένα ηλικιακό όριο είτε αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας που καθιστά μη ασφαλή την παρουσία τους πίσω από το τιμόνι.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές που έχουν αναλάβει τη διαλεύκανση των συνθηκών κάτω από τις οποίες δύο νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, κατά πάσα πιθανότητα η ευθύνη του δυστυχήματος βαραίνει τον 82χρονο οδηγό του αγροτικού, ο οποίος δεν διέθετε την ικανότητα να οδηγεί με ασφάλεια κατά τις νυχτερινές ώρες.

Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει ότι σε περιπτώσεις που ιατρικοί ή άλλοι λόγοι περιορίζουν την ικανότητα οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες, τότε ο οδηγός απαγορεύεται να κινείται με το όχημά του μετά τη δύση του ηλίου.

Οι εν λόγω περιορισμοί αναφέρονται στον κωδικό “12”, με κωδικοποιημένη μορφή, στο πίσω μέρος των νέου τύπου διπλωμάτων οδήγησης (πλαστικοποιημένες κάρτες). Ένας τέτοιος περιορισμός αφορά την οδήγηση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, και αναγράφεται με τον κωδικό «05.01».

Ο βασικός λόγος που μπορεί να επιβληθεί ένας τέτοιος περιορισμός αφορά σε προβλήματα όρασης που καθιστούν επιτακτική την αποφυγή της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες.

Ειδικότερα, η οδήγηση τη νύχτα εγκυμονεί από μόνη της αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος, δεδομένου ότι οι άνθρωποι είμαστε ημερόβια όντα και όχι νυκτόβια. Τα μάτια μας προσαρμόζονται στο σκοτάδι, αλλά μόνο ως ένα βαθμό, ενώ ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στο να βλέπουμε απρόσκοπτα κατά τη διάρκεια της νύχτας υψώνουν παθήσεις σχετικές με την όραση.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τουλάχιστον 2,2 δισ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, ενώ τα περισσότερα άτομα που πάσχουν είναι ηλικίας άνω των 50 ετών.

Αναφορικά με τις ασθένειες που μπορεί να καταστήσουν αναγκαία την απομάκρυνσή μας από το τιμόνι, σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η εκφύλιση της ώχρας κυλίδας, μια πάθηση που αλλοιώνει την ωχρά κηλίδα μερικώς ή ολικώς. Η πολύ συχνή αυτή πάθηση, επηρεάζει τόσο τη μακρινή όσο και την κοντινή όραση, και δυσχεραίνει ορισμένες καθημερινές δραστηριότητες ή τις καθιστά αδύνατες.

Πηγή

5 σχόλια:

  1. Δεν αρκεί μόνο η ηλικία. Πολλές φορές κυκλοφορούν οχήματα που δεν τα διακρίνεις με ευκολία γιατί οι καιρικές συνθήκες δεν είναι ιδανικές (βροχερός καιρός, έντονη συννεφιά, χιονόπτωση). Πρέπει να θεσπιστεί υποχρεωτικά να ανάβουν τα φώτα του οχήματος όταν υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις. Και αναφέρομαι στην ημέρα, όχι στη νύχτα. Πολλά οχήματα , ειδικά με σκούρα χρώματα, τα διακρίνεις την τελευταία στιγμή στο δρόμο και αν δεν έχεις καλά αντανακλαστικά, δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις. Δεν φταίει μόνο η ηλικία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχω δει την περασμενη τεταρτη το πρωι ωρα 5:55 καθως πηγαινα για δουλεια 2 οχηματα να κινουνται χωρις φωτα στον δρομο της βενιζελου που παει απο αλεξανδρεια με καθευνθυνση για θεσσαλονικη και ενα ακομη αγροτικο λευκο ωρα 6 το πρωι με σβησμενα φωτα στον ιδιο δρομο με κατευθυνση προς γιαννιτσα. Μηπως θα πρεπε να κανουν ελεγχους σε τετοιες ωρες? Και τρεχουν με 80 αντι για 50.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας Βαζετε δυσκολα κυριε..

      Διαγραφή
    2. ΕΓΩ ΒΡΙΣΚΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΙΣ ΠΡΩΙΝΕΣ ΩΡΕΣ...ΑΝΑΨΤΕ ΤΑ...ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ...

      Διαγραφή
  3. ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Η 22αρα ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΟΥΡΑ ΗΤΑΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 80...ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΟΥΡΩΜΕΝΩΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ