Οι μαθητές/τριες όλων των τμημάτων της Α’ τάξης αναγνώρισαν τον θυμό ως ένα φυσιολογικό συναίσθημα της ανθρώπινης συμπεριφοράς και τόσο μέσα από την ανοιχτή συζήτηση μαζί τους όσο και τις βιωματικές δραστηριότητες, αναδύθηκαν τα συναισθήματα που βιώνει ο έφηβος όταν νιώθει έντονο θυμό (κυρίως άγχος, απόρριψη, υποτίμηση της αυτοαξίας του), οι σκέψεις που κάνει (κυρίως αρνητικές και καταστροφικές σκέψεις), οι λόγοι που τον οδήγησαν να θυμώσει (οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον) καθώς και οι τρόποι που επιλέγει να φανερώσει τον θυμό του (κυρίως λεκτική και σωματική βία ή αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές).
Με αφορμή τα παραπάνω, συζητήθηκαν αποτελεσματικές στρατηγικές διαχείρισης του θυμού από μέρους των μαθητών ώστε να δημιουργηθεί μια κουλτούρα μάθησης στον έλεγχο των έντονων και επιθετικών συμπεριφορών και εκδηλώσεων τους. Με τη βοήθεια κατάλληλου υλικού οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν βιωματικά και ενεργά στα παραπάνω καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η σωστή διαχείριση του θυμού οδηγεί στη διεκδικητική συμπεριφορά όπου ο σύγχρονος νέος άνθρωπος δεν στέκεται ούτε θύτης, ούτε θύμα των καταστάσεων παρά θέτει τα όρια του και προστατεύει τα δικαιώματά του.
«Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Διευθυντή, κο Παντή Βαπτιστή καθώς και τις υπεύθυνες καθηγήτριες: Δαμιανίδου Σοφία, Μαμουτζή Αγγελική, Μαρτίκα Σουλτάνα, Κουτόβα Δήμητρα και Αραβοπούλου Όλγα για την πρόσκληση και την αγαστή συνεργασία καθώς και τους μαθητές για το μοίρασμα των εμπειριών και σκέψεων και την ενεργό συμμετοχή τους» καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.