Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Μέχρι ποια ηλικία μπορώ να οδηγώ στην Ελλάδα;

Παρά την ελευθερία που δίνει ο νόμος, υπάρχουν κάποια σημάδια τα οποία δεν πρέπει να αγνοούμε. Συνώνυμο της ενηλικίωσης αποτελεί για
πολλούς η απόκτηση διπλώματος οδήγησης, καθώς μας παρέχει την πολυπόθητη αυτονομία στις μετακινήσεις μας.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι ο χρόνος είναι ανίκητος, άπαντες πρέπει να γνωρίζουμε ότι θα έρθει η στιγμή που θα οφείλουμε να βγάλουμε το δίπλωμα οδήγησής μας από το πορτοφόλι και να το κλειδώσουμε μια για πάντα σε ένα ντουλάπι.

Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι η ελληνική νομοθεσία δεν ορίζει κάποιο ανώτατο ηλικιακό όριο προκειμένου να κάθεται κανείς πίσω από το τιμόνι.

Απαιτεί, βέβαια, τα νέα διπλώματα να ανανεώνονται κάθε 15 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσής τους, ενώ τα παλιά διπλώματα (τρίπτυχα έγγραφα), πρέπει να αντικατασταθούν μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033.

Επίσης, μόλις ο οδηγός συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του οφείλει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά τριετία, και απαιτείται εξέταση από οφθαλμίατρο και παθολόγο.

Μετά τη συμπλήρωση του 80ου έτους, η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά διετία, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο & νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Το περιθώριο, ωστόσο, που δίνει ο νόμος δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους οδηγούς, προκειμένου να συνεχίζουν να κάθονται πίσω από το τιμόνι ενώ αισθάνονται ότι δεν είναι πλέον σε θέση να το πράξουν με την απαιτούμενη ασφάλεια.

Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι όσο μεγαλώνουμε και «πατάμε» στην τρίτη ηλικία, τα αντανακλαστικά μας μειώνονται, η όρασή μας εξασθαινεί και σίγουρα δεν έχουμε τις ίδιες αντοχές που είχαμε στα νιάτα μας.

Αναντίλεκτα, είναι σχεδόν ακατόρθωτο για πολλούς οδηγούς να εγκαταλείψουν την ελευθερία που χαρίζει η άδεια οδήγησης, αλλά όταν η ασφάλεια των επιβατών και των άλλων χρηστών του δρόμου εξαρτάται από αυτή, οι ειδικοί στον τομέα της ασφαλούς οδήγησης είναι ανένδοτοι και αναφέρουν το πότε πρέπει να συμβεί.

Σύμφωνα πάντως με τους ειδικούς, καλό είναι να σταματήσουμε την οδήγηση στις περιπτώσεις που:

  • η οικογένειά μας αρχίζει να φοβάται όταν οδηγείτε
  • ο γιατρός μας ανησυχεί ότι δεν είμαστε σωματικά ή/και διανοητικά σε θέση να πιάσουμε το τιμόνι
  • αισθανόμαστε άβολα κατά την οδήγηση
  • Η όραση και η ακοή μας επιδεινώνονται γρήγορα
  • εμπλεκόμαστε συχνά σε μικροατυχήματα

Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιοι τρόποι που εφόσον τους ακολουθούμε με ευλάβια, θα μας επιτρέψουν να αναβάλουμε για μερικά χρόνια την εγκατάλειψη της οδήγησης.

Καλή φόρμα

Αν και η οδήγηση δεν είναι μια ιδιαίτερα επίπονη δραστηριότητα, σίγουρα απαιτεί μία Α φυσική κατάσταση. Η σωματική άσκηση βελτιώνει την υγεία συνολικά και με τη σειρά της αυξάνει την ικανότητά σας να είμαστε σε εγρήγορση. Το καθημερινό περπάτημα είναι ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος για να παραμείνουν σε φόρμα οι ηλικιωμένοι.

Τακτικός έλεγχος όρασης και ακοής μας

Όσο περνάνε τα χρόνια γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ακούμε και να βλέπουμε. Αυτές οι αισθήσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για την ασφαλή οδήγηση, γι' αυτό προγραμματίζουμε με το γιατρό μας τακτικά τεστ όρασης και ακοής.

Να είμαστε προσεκτικοί με τα φάρμακά μας

Τα φάρμακα μπορεί να βλάψουν την ικανότητά μας να οδηγούμε με ασφάλεια. Διαβάζουμε, λοιπόν, πάντα τα φυλλάδιά τους και έχουμε κατά νου τις παρενέργειες, όπως για παράδειγμα η υπνηλία.

Οδηγούμε μόνο με καλό καιρό και κατά τη διάρκεια της ημέρας

Οι κακές καιρικές συνθήκες δυσκολεύουν την οδήγηση, οπότε ας σκεφτούμε δύο φορές πριν πιάσουμε το τιμόνι μια «δύσκολη» ημέρα.

Αποφεύγουμε να οδηγούμε μόνοι μας

Εάν έχουμε κάποιο τραυματισμό ή ασθένεια που επηρεάζει απρόβλεπτα την ικανότητά μας να οδηγούμε, φροντίζουμε να έχουμε για συνοδηγό κάποιο φίλο ή μέλος της οικογένειάς μας που έχει δίπλωμα οδήγησης.

Αποδεχόμαστε τα όριά μας

Μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε το γεγονός ότι όσο μεγαλώνουμε, η ικανότητά μας να οδηγούμε περιορίζεται. Θα πρέπει να οδηγούμε πιο προσεκτικά, να τηρούμε με προσοχή τα όρια ταχύτητας, να προσαρμόζουμε την ταχύτητά μας ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και να αυξάνουμε ελαφρώς τη συνηθισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Πηγή

3 σχόλια:

  1. Είναι δύο γιαγιάδες μέσα σε ένα αμάξι και πάνε βόλτα προς το Ρουμλούκι.
    Φτάνουν σε μια διασταύρωση με κόκκινο φανάρι, η μία γιαγιά (η οδηγός) δεν το είδε και πέρασαν χύμα.

    Η συνοδηγός σκέφτεται : «Ώχ, νομίζω πως περάσαμε με κόκκινο…»
    Μετά από λίγο φτάνουν σε άλλη διασταύρωση πάλι με κόκκινο φανάρι και το περνούν και αυτό χύμα…
    Η συνοδηγός ήταν σίγουρη πως ήταν κόκκινο, αλλά νόμιζε πως δεν κατάλαβε καλά. Αποφάσισε λοιπόν να είναι πιο προσεκτική.
    Στην επόμενη διασταύρωση το φανάρι ήταν πάλι κόκκινο όμως και πάλι το πέρασαν χύμα.
    Στρέφεται τότε στην οδηγό και της λέει :
    – Κούλα, το κατάλαβες πως περάσαμε τρία κόκκινα φανάρια χωρίς να σταματήσουμε;;; Παραλίγο να σκοτωθούμε!!!
    Και η Κούλα γυρίζει και της απαντάει :
    – Τι; Εγώ οδηγώ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέχρι τα 126 άμα ζεις και είναι και λογικό, έτσι; στην Ελλάδα ζούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ