Ο Αυλώνας στην Αλβανία και γενικότερα η αποκαλούμενη Αλβανική Ριβιέρα είναι από τους ανερχόμενους τουριστικούς προορισμούς τα τελευταία χρόνια. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες, λόγω του χαμηλού κόστους και των πολύ ωραίων παραλιών.
Το ενδιαφέρον είναι ότι η αγορά αυτή ανοίγει με τη δημιουργία ενός νέου αεροδρομίου, στο οποίο θα πηγαίνουν απευθείας πτήσεις από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο οι επισκέπτες κατευθύνονται στα Τίρανα κι από κει οδικώς προς την Αλβανική Ριβιέρα.
Το ενδιαφέρον είναι ούτως ή άλλως έντονο και είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίον προωθείται η περιοχή του Αυλώνα στις ευρωπαϊκές αγορές: «Οι άγνωστες φτηνές Μαλδίβες της Ευρώπης, όπου οι τουρίστες θα σπεύσουν για μπύρες με ελάχιστα χρήματα και ξενοδοχεία σε τιμές ευκαιρίας». Πραγματικά για μια μπύρα ο επισκέπτης πληρώνει λίγο πάνω από ένα ευρώ, ενώ βρίσκεις δωμάτιο σε ξενοδοχείο με 20 ευρώ.
Πότε θα ανοίξει το ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο της Αυλώνας
H διαχειρίστρια εταιρεία του εναέριου χώρου της Αλβανίας «Albcontrol» ζήτησε την ολοκλήρωση ορισμένων υπηρεσιών στο αεροδρόμιο της Αυλώνας, οι οποίες αναμένεται να είναι έτοιμες περί τα τέλη του 2024.
Ειδικότερα, η εν λόγω εταιρεία δήλωσε ότι προκηρύχθηκε διαγωνισμός ύψους 1,6 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη δομών του εναέριου χώρου, συστημάτων πλοήγησης και διαδικασιών προσγείωσης στο αεροδρόμιο που πρόκειται να κατασκευαστεί στο νότιο παράκτιο τμήμα της Αυλώνας.
Ειδικότερα, η εν λόγω εταιρεία δήλωσε ότι προκηρύχθηκε διαγωνισμός ύψους 1,6 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη δομών του εναέριου χώρου, συστημάτων πλοήγησης και διαδικασιών προσγείωσης στο αεροδρόμιο που πρόκειται να κατασκευαστεί στο νότιο παράκτιο τμήμα της Αυλώνας.
Ουσιαστικά, οι δομές του εναέριου χώρου είναι εγκαταστάσεις που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του αερολιμένα και αφορούν σε συντήρηση αεροσκαφών, έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας για τη διασφάλιση της ομαλούς και ασφαλούς λειτουργίας των αεροσκαφών.
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Αυλώνας σχεδιάζεται να αρχίσει να λειτουργεί περί τα τέλη του 2024, εξυπηρετώντας όλη τη νότια πλευρά της Αλβανίας. Ο διάδρομος κυκλοφορίας των αεροσκαφών θα έχει μήκος 3200 μ. και πλάτος 45 μ.
Οι προσφορές για το σύστημα ελέγχου των δομών του εναέριου χώρου θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 19 Ιανουαρίου 2024.
Επιπλέον, μια κοινοπραξία με επικεφαλής την ελβετική εταιρεία «Mabco Constructions», θυγατρική της Mabetex Group, η οποία περιλαμβάνει την εταιρεία τουρκικών συμφερόντων «YDA Group», καθώς και τον όμιλο 2A Group που εδρεύει στο Κόσοβο, ξεκίνησε την κατασκευή του αεροδρομίου το 2021 στο πλαίσιο σύμβασης ύψους 103,9 εκατ. ευρώ ενώ η Αναπληρώτρια Πρωθυπουργό και Υπουργό Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας κα Belinda Balluku δήλωσε ότι το αεροδρόμιο αναμένεται να λειτουργήσει τον Μάρτιο του 2025.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που είχαν δημοσιευθεί το 2021 το εγγυημένο εισόδημα για τα πρώτα 10 έτη λειτουργίας του προβλεπόταν να ανέλθει σε 9,6 εκατ. ευρώ, το τέταρτο έτος 10,3 εκατ. ευρώ, το πέμπτο 11,2 εκατ. ευρώ., το έκτο έτος, 12,1 εκατ. ευρώ κοκ , με αποκορύφωμα το ποσό των 18,6 εκατ. ευρώ που θα ανερχόταν κατά το δέκατο τρίτο έτος από την υπογραφή της σύμβασης.
Το αεροδρόμιο χτίζεται κοντά σε έναν προστατευόμενο βιότοπο, την Λίμνη Νάρτα, με ιδιαίτερα πλούσια χλωρίδα και πανίδα και γι αυτόν τον λόγο έχουν προκληθεί αντιδράσεις για την χωροταξική επιλογή, αλλά παρακάμφθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες καθώς η αλβανική οικονομία στρέφεται προς την τουριστική βιομηχανία.
Το υπουργείο Τουρισμού της Αλβανίας επέλεξε την συγκεκριμένη περιοχή για τη δημιουργία του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου, επειδή προϋπήρχε ένας στρατιωτικός διάδρομος προσγείωσης από τη δεκαετία του 1920.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.