Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Παντελεήμων: «Η Θεοτόκος πρότυπο πνευματικής εργασίας»

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Η Κυρία Θεοτόκος πρότυπο πνευματικής εργασίας», με την ευκαιρία της επικείμενης εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων στη διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Ἀκούεται καί εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή εἶναι καιρός νηστείας, ἀγρυπνίας καί προσευχῆς. Εἶναι ὅμως καί καιρός περισυλλογῆς καί πνευματικῆς ἐργασίας. «Δεῦτε ἐργασώμεθα ἐν τῷ μυστικῷ ἀμπελῶνι», θά ἀκούσουμε τήν Ἐκκλησία μας νά μᾶς καλεῖ στόν κατανυκτικό Ἑσπερινό τῆς ἑπομένης, τετάρτης Κυριακῆς τῶν Νηστειῶν.

Τί εἶναι ὅμως ἡ πνευματική ἐργασία;

Γιά νά μήν τό ἀκοῦμε ἤ καί νά μήν τό λέμε μόνο γενικά καί ἀόριστα ὅτι ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή εἶναι καιρός τῶν πνευματικῶν ἀγώνων, ἄν καί ὅλη μας ἡ ζωή εἶναι «καιρός πνευματικῶν ἀγώνων», ἀλλά δέν κάνουμε τίποτα τό συγκεκριμένο, ὁ ὅσιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος θά μᾶς ἐξηγήσει σήμερα μέ τόν δικό του μοναδικό τρόπο τί εἶναι ἡ πνευματική ἐργασία καί τί εἴδους πνευματική ἐργασία μποροῦμε νά κάνουμε καί ἐμεῖς αὐτή τήν κατανυκτική περίοδο, ὥστε νά μήν ἀρκεσθοῦμε μόνο στήν νηστεία ἤ μόνο στήν προσευχή. Βεβαίως, τόσο ἡ νηστεία ὅσο καί ἡ προσευχή εἶναι ἐκφάνσεις τῆς πνευματικῆς ἐργασίας, ὑπάρχουν ὅμως καί κάποια ἄλλα πράγματα πού θά πρέπει νά γνωρίζουμε γι᾽ αὐτήν καί τά ὁποῖα θά μᾶς βοηθήσουν καί στή νηστεία καί τήν προσευχή.

Ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος ἀποτελεῖ πρότυπο πνευματικῆς ἐργασίας. Ἄν δοῦμε τή ζωή της, θά διαπιστώσουμε ὅτι ἔκανε ὅ,τι ἔκαναν καί οἱ μεγάλοι ὅσιοι στούς ὁποίους ἀναφέρθηκε ὁ ὅσιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος.

Μόλις τριῶν ἐτῶν ἐγκατέλειψε τόν κόσμο ἡ ἀειπάρθενος Κόρη καί ἐγκαταβίωσε στόν ναό τοῦ Θεοῦ. Καί τί ἔκανε ἐκεῖ; Προσηύχετο καί μελετοῦσε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ. Δέν εἶχε σχέση μέ τόν κόσμο καί τά τοῦ κόσμου. Δέν εἶχε ἴδιο θέλημα, ἀλλά ὑπάκουε στούς ἱερεῖς καί σέ ὅσους μεριμνοῦσαν γι᾽ αὐτήν, ἀσκούμενη στήν ταπείνωση ἀλλά καί στήν ὑπομονή, γιατί ἡ Παναγία δέν γνώριζε ποιά θά ἦταν ἡ κατάληξη τῆς ζωῆς πού ἔκανε καί γιά ποιόν λόγο ζοῦσε στόν ναό τοῦ Θεοῦ.

Ἔκανε ὑπακοή καί ὅταν οἱ ἱερεῖς τήν παρέδωσαν στόν προστάτη της, τόν δίκαιο Συμεών, καί παρέμενε σέ φτωχικές καί ταπεινές συνθῆκες, παρότι ἦταν αὐτή, ἡ ὁποία ἐπρόκειτο νά γίνει ἡ Μητέρα τοῦ Θεοῦ.

Νά, ἡ πνευματική ἐργασία τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, γιά τήν ὁποία ἔλαβε τόση χάρη, ὥστε ὁ ἴδιος ὁ ἀρχάγγελος Γαβριήλ νά τήν ὀνομάσει Κεχαριτωμένη, ἀλλά καί νά τήν διαβεβαιώσει ὅτι ὁ Κύριος εἶναι μαζί της. Καί δέν ἔλαβε μόνο χάρη γιά τήν πνευματική ἐργασία, τήν ὁποία ἔκανε μέχρι τήν ὥρα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ της, ἀλλά καί τήν διατήρησε καί τήν αὔξησε, γιατί, ἀντίθετα μέ τήν περίπτωση, στήν ὁποία ἀναφέρθηκε προηγουμένως ὁ ὅσιος Συμεών, ἡ Παναγία μας συνέχισε καί μετά τόν Εὐαγγελισμό της νά ἐργάζεται πνευματικά.

Δέν τήν βλέπουμε οὔτε νά ἀπολαμβάνει τιμές καί δόξες, ἐπειδή εἶναι Μητέρα τοῦ Κυρίου μας, οὔτε νά διεκδικεῖ ρόλους ἤ νά βρίσκεται στό προσκήνιο. Ζεῖ σιωπηλά, διακριτικά καί μέ ταπείνωση καί ἡ μόνη σχεδόν στιγμή πού φαίνεται, μετά τήν Ὑπαπαντή τοῦ Υἱοῦ της καί τήν προφητεία πού ἄκουσε ἀπό τόν δίκαιο Συμεών γιά τή ρομφαία πού θά διαπεράσει τήν ψυχή της, εἶναι ἡ στιγμή πού βρίσκεται κάτω ἀπό τόν Σταυρό, γιά νά δεῖ τόν Υἱό της σταυρούμενο γιά τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.

Γι᾽ αὐτό καί ἀξιώνεται νά ἀπολαύσει τό πλήρωμα τῆς θείας Χάριτος καί νά ἀποτελεῖ παράδειγμα ὑψηλῆς πνευματικῆς ἐργασίας καί πρότυπο καί γιά τόν δικό μας ἀγώνα καί γιά τή δική μας προσπάθεια νά ἐργασθοῦμε πνευματικά στόν μυστικό ἀμπελώνα τῆς ψυχῆς μας, ὥστε νά λάβουμε χάρη καί ἔλεος καί νά ἀξιωθοῦμε καί τῆς σωτηρίας μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ