Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

Πόσο φιμέ επιτρέπεται να έχεις τα τζάμια στην Ελλάδα;

Οι αντηλιακές μεμβράνες εκτός από στυλ προσφέρουν και πολλά πλεονεκτήματα. Μέχρι πόσο σκούρα όμως μπορείς να κάνει τα τζάμια του αυτοκινήτου σου; Τέλος η ταχυπαλμία όποτε βλέπεις μπλόκο! Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα φιμέ τζάμια δίνει VIP «αέρα» στο αυτοκίνητο, ωστόσο το πιο σημαντικό είναι πως, εκτός από φιγούρα, οι αντηλικακές μεμβράνες προσφέρουν και ουσιά. Έρευνες έχουν αποκαλύψει ποια είναι τα σημαντικα οφέλη που μπορεί να έχει κάποιος εάν αποφασίσει να τοποθετήσει φιμέ τζάμπια στο αυτοκίνητό του. 

Μερικά από αυτά τα πλεονεκτήματα είναι η αισθητή μείωση της θερμοκρασίας της καμπίνας επιβατών τους καλοκαιρινούς μήνες που συνεπάγεται την πιο αποδοτική λειτουργία του κλιματιστικού και άρα την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, η μεγαλύτερη προστασία από τον ήλιο και την ακτινοβολία του για τις ευπαθείς ομάδες και η αντικλεπτική και αντιθραυστική ιδιότητά τους.

Προδιαγραφές και πόσο φως μπορεί να περνάει

Οι προδιαγραφές και τα όρια συντελεστών μετάδοσης φωτός των μεμβρανών που επιτρέπεται να επικολλώνται στα παράθυρα έχει καθοριστεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης. Στην ΚΥΑ 29039/2123/07/2008-ΦΕΚ 1069/Β/10-6-2008 για τα όρια συντελεστών μετάδοσης φωτός σε υαλοπίνακες οχημάτων γίνεται λόγος πως:

1. Ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης φωτός των εγκεκριμένων υαλοπινάκων των κυκλοφορούντων οχημάτων καθορίζεται σε:

α) 75% για τον εμπρόσθιο ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).

β) 70% για τους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού (τζάμια οδηγού συνοδηγού).

γ) 70% για τους πίσω πλευρικούς υαλοπίνακες (πίσω πλαϊνά τζάμια) και τον οπίσθιο ανεμοθώρακα (τζάμι πορτμπαγκάζ), εφόσον το όχημα δεν φέρει πλευρικούς καθρέφτες.

2. Εάν το όχημα φέρει πλευρικούς καθρέφτες, δεν υφίσταται ο περιορισμός του εδαφίου (γ) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου ως προς το συντελεστή μετάδοσης φωτός των πίσω πλευρικών υαλοπινάκων και του οπίσθιου ανεμοθώρακα.

3. Υαλοπίνακας (τζάμι) με ένδειξη «V» δεν εμπίπτει σε περιορισμούς αναφορικά με το συντελεστή μετάδοσης φωτός.

Προϋποθέσεις και περιορισμοί

Ακόμα, στο Αρθρο 3 της ίδιας ΚΥΑ για τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς στην επικόλληση μεμβρανών σε τζάμια οχημάτων της ίδιας ΚΥΑ ξεκαθαρίζεται πως:

1. Οι μεμβράνες που επικολλούνται στα τζάμια των οχημάτων θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες από κράτος μέλος της Ε.Ε., από κράτος της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών) το οποίο είναι συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης ΕΟΧ ή από την Τουρκία, για τοποθέτηση και χρήση σε οχήματα.

2. Δεν επιτρέπεται σε κανένα όχημα τόσο στον εμπρόσθιο ανεμοθώρακα όσο και στους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού, η επικόλληση μεμβρανών οι οποίες μεταβάλλουν το συντελεστή μετάδοσης φωτός των εδαφίων (α) και (β) της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας. Επιτρέπεται, όμως:

α) Η επικόλληση «λωρίδας» μεμβράνης πλάτους έως 10 εκατοστών (μετρούμενη από την πάνω πλευρά του υαλοπίνακα) για την αντιθαμβωτική προστασία του οδηγού και

β) Η επικόλληση μεμβράνης περιορισμού υπεριώδους ακτινοβολίας.

3. Στους υπόλοιπους υαλοπίνακες του οχήματος γίνεται αποδεκτή η επικόλληση μεμβράνης σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 4 της παρούσας.

4. Δεν επιτρέπεται σε κανένα τζάμι οχήματος η επικόλληση μεμβρανών τύπου καθρέφτη. Ως τέτοιες θεωρούνται μεμβράνες με συντελεστή ανάκλασης μεγαλύτερο του 25%.

5. Στις περιπτώσεις που το όχημα είναι εφοδιασμένο με φως πέδησης στον πίσω υαλοπίνακα, στο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας αυτού δεν επιτρέπεται η επικόλληση μεμβράνης».

Tέλος, πρέπει να σημειωθεί πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος καλείται να φέρει μαζί του όλα τα πιστοποιητικά και τα αποδεικτικά έγγραφα των μεμβρανών που έχει εγκαταστήσει.

2 σχόλια:

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ