Η ατομική έκθεση του εικαστικού Ιωάννη Μπελημπασάκη με τίτλο Common Places (Κοινοί Τόποι) που λαμβάνει χώρα στην Γκαλερί Παπατζίκου στη Βέροια από τις 28 Οκτωβρίου, αφορμίζεται από μια σειρά οικειοποιήσεων του μεγαλειώδους ρομαντικού πίνακα του Theodore Gericault «Η Σχεδία της Μέδουσας» (1818-19). Η έκθεση τεκμηριώνεται κυρίως μέσω μιας σειράς ψηφιακών αρχειακών εκτυπώσεων Giclee και αφορά έναν προβληματισμό σε σχέση με τους μηχανισμούς πρόσληψης της σύγχρονης εικαστικής εικόνας και τους τρόπους με τους οποίους αυτή κοινωνείται. Πρόκειται για μίαν εικόνα η οποία γίνεται αντικείμενο οικειοποίησης ξανά και ξανά, μέχρι την επανεγγραφή της στην συλλογική μνήμη και την συνεχή ρήξη με τις παραδοσιακές της αξιώσεις.
Το γεγονός ότι μετά την έκθεση του Martin Kippenberger «The Raft of the Medusa» στην Νέα Υόρκη το 1996, ο Ισπανός Manuel Ballester «αδειάζει» το 2010 την Σχεδία σε πλήρη άγνοια του Μπελημπασάκη, περιγράφει εκείνες τις διανοητικές συμπεριφορές που θέλουν διαρκώς να ξεδιπλώνουν τις κρυφές πτυχές της Γλώσσας και επιβεβαιώνει το παράδοξο ότι όσο περισσότερο επιδιώκεται να ξεδιπλωθούν οι κρυμμένες πτυχές της, τόσο περισσότερες αορατότητες προκύπτουν… ακόμα και όταν μέσα σε αυτές τις συμπεριφορές οι συμπτώσεις δείχνουν να ταυτίζονται. Η σειρά λοιπόν ονομάζεται Κοινοί Τόποι συνομολογώντας τις αναπόφευκτες συμπτώσεις που προκύπτουν μέσα στην δυτική διαλεκτική της Εικόνας και εκείνες τις παραλληλίες που συγκλίνουν κάθε φορά που οι συγκυρίες το ευνοούν.
Ο Ιστορικός Τέχνης Γιάννης Μπόλης αναφέρει: Πρόκειται για μια ενότητα έργων στα οποία η ισχυρή ιδέα συνυπάρχει με την υψηλή ποιότητα της τεχνικής πραγμάτωσης και ολοκλήρωσής τους, των επάλληλων σταδίων της ψηφιακής «κατασκευής» τους. Οι εικόνες τους επιβάλλονται με την πλαστικότητα των σχημάτων, τις υφές και τις χρωματικές τους κλίμακες, συνδιαλέγονται μεταξύ τους και προκαλούν δυνατές εντυπώσεις, προτείνουν ένα νοητικό ταξίδι στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, αποκαλύπτουν και αποκρύπτουν, αξιώνονται κάτι περισσότερο από το προφανές, συναντώντας τον αποδέκτη τους και ενεργοποιώντας τους μηχανισμούς του, τις νοητικές και συναισθηματικές του λειτουργίες.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 30 Νοεμβρίου 2021.
Τρ.Πεμ.Παρ. 17.00 - 21.00 Τετ.Σαβ 10.00 - 14.00
Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή σας στη γκαλερί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Νεκρός εντοπίστηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης 15 Ιουλίου 2025 στο λιμάνι της Μηλίνας, στον Παγασητικό κόλπο, ένας άνδρας 61 ετών. Ο άτυχος
-
Σε ποιες περιοχές κινείται Ανησυχία έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες στους κατοίκους
-
Έφυγε από την ζωή, σε ηλικία 70 ετών, ο Ευθύμιος Φωστηρόπουλος. Η κηδεία του εκλιπόντος θα γίνει την Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025 και ώρα
-
Ανατροπή νταλίκας σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής 18 Iουλίου, στο 208ο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού, στο ρεύμα κυκλοφορίας από Κοζάνη
-
Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Διοικητή της 3ης ΥΠΕ Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Διοικητής της 3ης ΥΠΕ Δημήτριο
-
Τους έπιασαν «στα πράσα» Αστυνομικοί της ΔΙ.ΑΣ. Επ’ αυτοφώρω συνελήφθησαν το βράδυ της Κυριακής 13 Ιουλίου 2025
-
Το πρωί της Τρίτης 15 Ιουλίου πέθανε ο ηθοποιός Γεράσιμος Μιχελής. Η δυσάρεστη είδηση γνωστοποιήθηκε στον προσωπικό του λογαριασμό στο
-
Πρόσφατα μια τοπική επιχείρηση στην Αλεξάνδρεια φύτεψε λουλούδια στον εξωτερικό της χώρο για να τον ομορφύνει και να δώσει έτσι μια
-
Μεγάλη συγκίνηση, όταν ερμήνευσε ένα επιτραπέζιο τραγούδι για τον παππού του, τον Μάκο
-
Καθημερινές φαίνεται πως είναι πλέον οι νυχτερινές επισκέψεις αγριογούρουνων στις επάνω γειτονιές της Βέροιας. Σύμφωνα με
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.