Η ατομική έκθεση του εικαστικού Ιωάννη Μπελημπασάκη με τίτλο Common Places (Κοινοί Τόποι) που λαμβάνει χώρα στην Γκαλερί Παπατζίκου στη Βέροια από τις 28 Οκτωβρίου, αφορμίζεται από μια σειρά οικειοποιήσεων του μεγαλειώδους ρομαντικού πίνακα του Theodore Gericault «Η Σχεδία της Μέδουσας» (1818-19). Η έκθεση τεκμηριώνεται κυρίως μέσω μιας σειράς ψηφιακών αρχειακών εκτυπώσεων Giclee και αφορά έναν προβληματισμό σε σχέση με τους μηχανισμούς πρόσληψης της σύγχρονης εικαστικής εικόνας και τους τρόπους με τους οποίους αυτή κοινωνείται. Πρόκειται για μίαν εικόνα η οποία γίνεται αντικείμενο οικειοποίησης ξανά και ξανά, μέχρι την επανεγγραφή της στην συλλογική μνήμη και την συνεχή ρήξη με τις παραδοσιακές της αξιώσεις.
Το γεγονός ότι μετά την έκθεση του Martin Kippenberger «The Raft of the Medusa» στην Νέα Υόρκη το 1996, ο Ισπανός Manuel Ballester «αδειάζει» το 2010 την Σχεδία σε πλήρη άγνοια του Μπελημπασάκη, περιγράφει εκείνες τις διανοητικές συμπεριφορές που θέλουν διαρκώς να ξεδιπλώνουν τις κρυφές πτυχές της Γλώσσας και επιβεβαιώνει το παράδοξο ότι όσο περισσότερο επιδιώκεται να ξεδιπλωθούν οι κρυμμένες πτυχές της, τόσο περισσότερες αορατότητες προκύπτουν… ακόμα και όταν μέσα σε αυτές τις συμπεριφορές οι συμπτώσεις δείχνουν να ταυτίζονται. Η σειρά λοιπόν ονομάζεται Κοινοί Τόποι συνομολογώντας τις αναπόφευκτες συμπτώσεις που προκύπτουν μέσα στην δυτική διαλεκτική της Εικόνας και εκείνες τις παραλληλίες που συγκλίνουν κάθε φορά που οι συγκυρίες το ευνοούν.
Ο Ιστορικός Τέχνης Γιάννης Μπόλης αναφέρει: Πρόκειται για μια ενότητα έργων στα οποία η ισχυρή ιδέα συνυπάρχει με την υψηλή ποιότητα της τεχνικής πραγμάτωσης και ολοκλήρωσής τους, των επάλληλων σταδίων της ψηφιακής «κατασκευής» τους. Οι εικόνες τους επιβάλλονται με την πλαστικότητα των σχημάτων, τις υφές και τις χρωματικές τους κλίμακες, συνδιαλέγονται μεταξύ τους και προκαλούν δυνατές εντυπώσεις, προτείνουν ένα νοητικό ταξίδι στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, αποκαλύπτουν και αποκρύπτουν, αξιώνονται κάτι περισσότερο από το προφανές, συναντώντας τον αποδέκτη τους και ενεργοποιώντας τους μηχανισμούς του, τις νοητικές και συναισθηματικές του λειτουργίες.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 30 Νοεμβρίου 2021.
Τρ.Πεμ.Παρ. 17.00 - 21.00 Τετ.Σαβ 10.00 - 14.00
Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή σας στη γκαλερί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Την πόλη της Βέροιας επισκέφθηκε η Νανά Αηδόνα. Η «εκλεκτή» του Απόστολου Τζιτζικώστα για την θέση της Περιφερειάρχη Kεντρικής
-
Μεγαλώνοντας η Κατερίνα ολοένα και χάνει την αυτοπεποίθηση που είχε ως παιδί καθώς συναντάει εμπόδια μπροστά της από κάθε κατεύθυνση,
-
Έφυγε από την ζωή η Γλυκερία (Ρούλα) Παχατουρίδου. Ο Πρόεδρος του ΣΟΦΨΥ Ημαθίας Γιώργος Σαλιάγκας με επίσημη ανακοίνωσή του
-
Το Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου, ένας από τους αγαπημένους προορισμούς για τους λάτρεις του χειμερινού αθλητισμού και της φύσης,
-
Άνοιξε σήμερα στην Παναγή Τσαλδάρη και θα ανατρέψει τα δεδομένα! Τι είναι;
-
Πάγωσαν όλα στο Σέλι, με τη θερμοκρασία να πέφτει το βράδυ υπό του μηδενός και σε συνδυασμό με το χιόνι που έπεσε τις προηγούμενες ημέρες
-
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 63 χρονών η Βάσω Γκαϊδατζή. Η κηδεία της θα γίνει το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου και ώρα 11:00 στον Ιερό Ναό Αγίων
-
Θλίψη επικρατεί στην Πέλλα, καθώς πέθανε ο αντιδήμαρχος Δ.Ε. Κρύας Βρύσης Θεόφιλος Κουπτσίδης. Ο δήμος Πέλλας, με ανακοίνωσή του,
-
Προχωρούν οι εργασίες στον Ε65, ο οποίος μόλις ολοκληρωθεί στο σύνολό του θα εξασφαλίσει ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση σε ένα πλήθος
-
Αχ Αννούλα του χιονιά... Χρόνια πολλά σε όλες! Της Αγίας Άννης σήμερα, Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου και αρκετές είναι οι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.