Η ατομική έκθεση του εικαστικού Ιωάννη Μπελημπασάκη με τίτλο Common Places (Κοινοί Τόποι) που λαμβάνει χώρα στην Γκαλερί Παπατζίκου στη Βέροια από τις 28 Οκτωβρίου, αφορμίζεται από μια σειρά οικειοποιήσεων του μεγαλειώδους ρομαντικού πίνακα του Theodore Gericault «Η Σχεδία της Μέδουσας» (1818-19). Η έκθεση τεκμηριώνεται κυρίως μέσω μιας σειράς ψηφιακών αρχειακών εκτυπώσεων Giclee και αφορά έναν προβληματισμό σε σχέση με τους μηχανισμούς πρόσληψης της σύγχρονης εικαστικής εικόνας και τους τρόπους με τους οποίους αυτή κοινωνείται. Πρόκειται για μίαν εικόνα η οποία γίνεται αντικείμενο οικειοποίησης ξανά και ξανά, μέχρι την επανεγγραφή της στην συλλογική μνήμη και την συνεχή ρήξη με τις παραδοσιακές της αξιώσεις.
Το γεγονός ότι μετά την έκθεση του Martin Kippenberger «The Raft of the Medusa» στην Νέα Υόρκη το 1996, ο Ισπανός Manuel Ballester «αδειάζει» το 2010 την Σχεδία σε πλήρη άγνοια του Μπελημπασάκη, περιγράφει εκείνες τις διανοητικές συμπεριφορές που θέλουν διαρκώς να ξεδιπλώνουν τις κρυφές πτυχές της Γλώσσας και επιβεβαιώνει το παράδοξο ότι όσο περισσότερο επιδιώκεται να ξεδιπλωθούν οι κρυμμένες πτυχές της, τόσο περισσότερες αορατότητες προκύπτουν… ακόμα και όταν μέσα σε αυτές τις συμπεριφορές οι συμπτώσεις δείχνουν να ταυτίζονται. Η σειρά λοιπόν ονομάζεται Κοινοί Τόποι συνομολογώντας τις αναπόφευκτες συμπτώσεις που προκύπτουν μέσα στην δυτική διαλεκτική της Εικόνας και εκείνες τις παραλληλίες που συγκλίνουν κάθε φορά που οι συγκυρίες το ευνοούν.
Ο Ιστορικός Τέχνης Γιάννης Μπόλης αναφέρει: Πρόκειται για μια ενότητα έργων στα οποία η ισχυρή ιδέα συνυπάρχει με την υψηλή ποιότητα της τεχνικής πραγμάτωσης και ολοκλήρωσής τους, των επάλληλων σταδίων της ψηφιακής «κατασκευής» τους. Οι εικόνες τους επιβάλλονται με την πλαστικότητα των σχημάτων, τις υφές και τις χρωματικές τους κλίμακες, συνδιαλέγονται μεταξύ τους και προκαλούν δυνατές εντυπώσεις, προτείνουν ένα νοητικό ταξίδι στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, αποκαλύπτουν και αποκρύπτουν, αξιώνονται κάτι περισσότερο από το προφανές, συναντώντας τον αποδέκτη τους και ενεργοποιώντας τους μηχανισμούς του, τις νοητικές και συναισθηματικές του λειτουργίες.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 30 Νοεμβρίου 2021.
Τρ.Πεμ.Παρ. 17.00 - 21.00 Τετ.Σαβ 10.00 - 14.00
Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή σας στη γκαλερί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
«Κ αλησπέρα και καλή βραδιά » με στίχους από παλιά τραγούδια του αείμνηστου καλλιτέχνη
-
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε νωρίς το πρωί στην Αλεξάνδρεια και σε ολόκληρη την Ημαθία η είδηση του θανάτου του γνωστού επιχειρηματία
-
Η Λουκία Κασαμάκη είναι μόλις 11 ετών και ζει με την οικογένειά της, στη Βέροια. Η τύφλωση δεν στέκεται εμπόδιο στο να κατακτήσει μια σειρά
-
Ακόμα παραμιλάνε τα Αμερικανάκια με την sexy Βεροιώτισσα Ένα από τα μεγαλύτερα Φεστιβάλ Μουσικής και Τεχνών στον κόσμο
-
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου 20 Απριλίου στην Εγνατία Οδό (δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του veriotis.gr εδώ ).
-
Τροχαίο σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 20 Απριλίου 2024 στον δήμο Αλεξανδρειας. Συγκεκριμένα, λίγο πριν τον Σχοινα στον δρόμο
-
Tην Τρίτη 7 Μαΐου μεταφέρεται η αργία της Πρωτομαγιάς για τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα, λόγω του ότι η 1η Μαΐου συμπίπτει με
-
Συναγερμός έχει σημάνει στις Αρχές με την εξαφάνιση 43χρονου άνδρα από το Μακροχώρι Βέροιας.
-
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου 20 Απριλίου στην Ημαθία. Ήταν λίγο μετά τις 12 το βράδυ, όταν ένα ΙΧ που
-
Τραγωδία εκτυλίχθηκε στη Θεσσαλονίκη πριν λίγο καθώς άνδρας έπεσε από τον Λευκό Πύργο. Σύμφωνα με πληροφορίες το άτομο βρέθηκε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.