Νέα συγκριτική μελέτη- αυτήν τη φορά από το Tax Foundation- αναδεικνύει το πρόβλημα της υψηλής φορολογίας στα καύσιμα στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνεται σχετικά, το ελάχιστο όριο Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην αμόλυβδη είναι 0,36 ευρώ ανά λίτρο αλλά μόνο η Βουλγαρία και η Ουγγαρία κινούνται σε αυτά τα επίπεδα, καθώς οι υπόλοιπες χώρες εφαρμόζουν υψηλότερους ΕΦΚ. Τον βαρύτερο φόρο πληρώνουν οι Ολλανδοί και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Κι ενώ θα περίμενε κανείς στην πρώτη πεντάδα να βρίσκονται χώρες με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, στην 4η θέση φιγουράρει η Ελλάδα, όπου ο ΕΦΚ ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο!
Το πρόβλημα διογκώνεται αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιβαρύνονται και με έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην Ευρώπη, ο οποίος, μάλιστα, δεν υπολογίζεται στην τιμή προ φόρων, αλλά στο τέλος της αλυσίδας, δηλαδή μετά από τον ΕΦΚ και τα διάφορα τέλη.
Με αυτά τα δεδομένα, δεν είναι περίεργο ότι οι Έλληνες έχουν σταθερά την 4η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη στις τιμές μετά από φόρους, ενώ στη σύγκριση των προ φόρων τιμών, η Ελλάδα όχι απλώς βρίσκεται χαμηλά στην ευρωπαϊκή κατάταξη, αλλά κινείται κάτω από το μέσο όρο της Ευρωζώνης, με μόλις 0,65 ευρώ ανά λίτρο!
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, οι τελευταίες μετρήσεις έδειξαν ότι στις Κυκλάδες η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,926 ευρώ/λίτρο, στα Δωδεκάνησα 1,845 ευρώ/λίτρο, στη Σάμο 1,806 ευρώ/λίτρο, ενώ σε άλλους 23 Νομούς η μέση τιμή “παίζει” πάνω από το μέσο όρο της Επικράτειας, ο οποίος βρίσκεται, πλέον, στα 1,692 ευρώ/ λίτρο έναντι 1,428 ευρώ/λίτρο πέρσι την ίδια περίοδο.
Πηγή
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, οι τελευταίες μετρήσεις έδειξαν ότι στις Κυκλάδες η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,926 ευρώ/λίτρο, στα Δωδεκάνησα 1,845 ευρώ/λίτρο, στη Σάμο 1,806 ευρώ/λίτρο, ενώ σε άλλους 23 Νομούς η μέση τιμή “παίζει” πάνω από το μέσο όρο της Επικράτειας, ο οποίος βρίσκεται, πλέον, στα 1,692 ευρώ/ λίτρο έναντι 1,428 ευρώ/λίτρο πέρσι την ίδια περίοδο.
Πηγή
Αν δεν διατιμηθεί η βενζίνη, αυτά θα γίνονται.
ΑπάντησηΔιαγραφή