Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

Επίδειξη τάπερ στη Βέροια - Όταν οι νοικοκυρές έγιναν επιχειρηματίες μέσα στα σπίτια τους!

Την Κυριακή θα κάνω επίδειξη τάπερ, θα έρθεις; Φέρε και μια φίλη σου!
Την δεκαετία του 1980 και του 1990 υπήρξε μια μόδα αγοραπωλησίας, με την οποία ταυτίστηκαν εκατοντάδες γυναίκες στη Βέροια. Κάθε Σαββατοκύριακο τα τηλέφωνα έπαιρναν «φωτιά» και οι συναντήσεις στα σπίτια ήταν 
μονόδρομος για τις νοικοκυρές. Τι καλύτερο φυσικά και για τον ανδρικό πληθυσμό που απολάμβανε για πολλές ώρες το καφενείο και τους ποδοσφαιρικούς αγώνες, δίχως την παρουσία της συζύγου. Η αξέχαστη επίδειξη τάπερ στην Ημαθία, θα μείνει βαθιά χαραγμένη στην μνήμη πολλών γυναικών που τώρα πλησιάζουν στο 60ο έτος της ηλικίας τους.  Η επίδειξη ξεκινούσε πάντα από τις αρχές της εβδομάδας, όταν οι ενδιαφερόμενες έκλειναν την συμφωνία με γνωστές εταιρείες του χώρου και παράγγελναν την ποσότητα που πίστευαν πως θα πουλούσαν. Στην συνέχεια, ξεκινούσαν οι προσκλήσεις σε φίλες, ξαδέλφες, κουμπάρες, φίλες, γνωστές και γειτόνισσες. 

Η επίδειξη τάπερ ήταν μια ολόκληρη ιεροτελεστία για την νοικοκυρά. Έπρεπε να τα έχει όλα στην εντέλεια και το σπίτι να αστράφτει από καθαριότητα. Έπρεπε να εφοδιαστεί με μπόλικο ελληνικό καφέ και αμέτρητα κουλουράκια και πίτες. Πριν την αγοραπωλησία, οι καλεσμένες έπρεπε να μείνουν απόλυτα ικανοποιημένες και να ξεκινήσουν τα κοινωνικά σχόλια. Λίγο αργότερα έβγαιναν στην... σκηνή, αμέτρητα τάπερ που η κάθε γυναίκα θα επέλεγε να αγοράσει. 

Οι νοικοκυρές εκείνα τα χρόνια προτιμούσαν να δώσουν χρήματα για κάτι ποιοτικό. Οι ανάγκες για τάπερ είχαν αυξηθεί ραγδαία. Κανείς δεν πετούσε φαγητό, κάπου έπρεπε να το αποθηκεύει, ενώ όλοι έπαιρναν φαγητό στη δουλειά, σε αντίθεση με σήμερα που όλοι παραγγέλνουν απ' έξω.

Μια επίδειξη τάπερ μπορεί να ξεκινούσε από τις 5 το απόγευμα και να ολοκληρωνόταν ακόμα και στις 2 τα ξημερώματα. Μια εκδήλωση θα θεωρείτο πετυχημένη μόνο αν από το κατώφλι της οικείας περνούσαν πάνω από 50 γυναίκες. Και οι περισσότερες από αυτές, δεν πήγαιναν ποτέ με άδεια χέρια. Η χαρά των ανδρών που για μια ολόκληρη εβδομάδα την έβγαζε με τρούφες από τον «Κρίνο», τουλούμπες από τον «Κριαρά» και προφιτερόλ από το «Λίντο».

Τα ποσά από μια επίδειξη ήταν πολύ μεγάλα για εκείνη την εποχή. Ο τζίρος μπορεί να έφτανε ακόμα και τις 100.000 δραχμές. Όλοι δούλευαν με ποσοστά. Από την εταιρεία, μέχρι και την leader και από τον σύνδεσμο μέχρι την νοικοκυρά, όλοι κέρδιζαν το ποσοστό τους. Το αγοραστικό κοινό, πέρα από την αγορά ενός τάπερ, απολάμβανε ένα όμορφο απόγευμα, με παρέα και αμέτρητα κους-κους.

Η επίδειξη περιελάμβανε κάποια «κλασικά» κομμάτια (κλασικά βέβαια για τις κυρίες, όχι για τις ακαμάτρες), όπως το περίφημο «ντεζιρέ», ένα παραλληλόγραμμο σκεύος «που χωράει ακριβώς το γλυκό ψυγείου, μια πίτα, ένα παστίτσιο, ένα μιλφέιγ», μέχρι νέα γκάτζετ όπως ένα σκεύος για να κάνεις ομελέτα στα μικροκύματα, «ώστε να μη λερώνει ο σύζυγος τρία σκεύη όταν θέλει να κάνει αυγά, ένα για να τα χτυπήσει, ένα για να τα ψήσει και ένα για να τα φάει».

Πολλές είναι οι γυναίκες που άνοιγαν τα σπίτια τους για επίδειξη τάπερ. Εκτός από τα δώρα που κέρδιζε η σπιτονοικοκυρά «με το καλημέρα», ανάλογα τον τζίρο της επίδειξης είχε να λαμβάνει και άλλα προϊόντα. Εάν δε από την παρέα της προθυμοποιηθούν άλλες δύο να φιλοξενήσουν επίδειξη, κέρδιζε επιπλέον δώρα, ενώ μπορούσε να γίνει και «προνομιούχος πελάτης», με έκπτωση 20-30% σ' όλα τα προϊόντα για έναν χρόνο.

Ο επιχειρηματίας που εφάρμοσε πρώτος την ιδέα της επίδειξης στα νοικοκυριά

Είναι (σχεδόν) σίγουρο ότι έχετε στο σπίτι σας τουλάχιστον ένα προϊόν που γράφει το όνομά του: Τάπερ. Και αν δεν βρίσκετε το Τάπερ, δείτε για «tupper»! Κατά την κλασική φράση… αν ανοίξει κανείς το λεξικό στο λήμμα «επίμονος» ή «απτόητος», θα βρει τη φωτογραφία του Ερλ Τάπερ. Αυτή είναι λοιπόν η ιστορία του επίμονου εφευρέτη και επιχειρηματία που κατάφερε να γίνει πολυεκατομμυριούχος μπαίνοντας στα σπίτια όλων μας. 

Το τάπερ υπήρξε μια πραγματική επανάσταση στο χώρο της συντήρησης τροφίμων. Όμως οι νοικοκυρές ήταν ακόμη πολύ επιφυλακτικές απέναντι στο νέο προϊόν. Τότε, μια υπάλληλος του, είπε στον Τάπερ την εξής ιδέα: αντί να περιμένουμε να έρθουν οι πελάτες σε μας, θα πάμε εμείς σε αυτούς, πόρτα - πόρτα. Έχοντας κάνει την πώληση πόρτα - πόρτα, ο Τάπερ εντόπισε αμέσως τα πλεονεκτήματα της εμπορικής αυτής μεθόδου.

Έτσι, για πρώτη φορά σε τέτοια κλίμακα, εφαρμόστηκε η ιδέα της επίδειξης σε σπίτια. Ήταν η κίνηση που εκτόξευσε τις πωλήσεις των… τάπερ του κ. Τάπερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ