Τελικά ποιο συμφέρει; Βενζίνη, diesel, υγραέριο ή φυσικό αέριο;

Η βενζίνη ως το πιο δημοφιλές καύσιμο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα και παρά το γεγονός ότι επιτρέπεται το diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το 2019 ήρθε πρώτο στις προτιμήσεις γράφοντας ένα εντυπωσιακό 60% επί του συνόλου των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων. Σίγουρα το diesel έναντι της βενζίνης έχει το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης και της καλύτερης τιμής ανά λίτρο, αλλά ας μην ξεχνάμε και τα προβλήματα που προκαλεί το βιο-diesel και την ανάγκη να βάζεις αντιμουχλικά και διάφορα άλλα χημικά στο ρεζερβουάρ σου για να μην αναπτυχθεί η λεγόμενη… μούχλα και στη συνέχεια μπουκώσει τα μπεκ του αυτοκινήτου. Γιατί μόνο ο καθαρισμός των μπεκ κοστίζει αρκετά. Πού να χρειαστεί να τα αλλάξεις κιόλας. Η υγραεριοκίνηση αποτελεί μία από τις φθηνότερες και πλέον αξιόπιστες λύσεις μετακίνησης που έχουν επιλέξει έως σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες με στόχο τη μείωση των εξόδων τους.

Το υγραέριο είναι έως και 20% πιο οικονομικό από το Diesel και έως 50% πιο οικονομικό από την βενζίνη.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι τα οχήματα με υγραέριο έχουν πλέον αυξημένη μεταπωλητική αξία, καθώς είναι μακροπρόθεσμα πιο οικονομικά για τον αγοραστή τους.

Πέραν της τεράστιας οικονομίας που προσφέρει, το υγραέριο είναι πολύ ελκυστικό για τους οδηγούς, τόσο λόγω της μικρής επένδυσης που απαιτείται για την μετατροπή του οχήματος, όσο και λόγω της ανάπτυξης του δικτύου διανομής του σε όλη την Ελλάδα.

Σχετικά με τη συντήρηση – ή και την επιδιόρθωση πιθανής βλάβης- όταν αφορά σε ένα όχημα diesel είναι περισσότερο περίπλοκη και κοστοβόρα.

Εν αντιθέσει, τα υγραεριοκίνητα οχήματα, λόγω της καθαρότητας του καυσίμου τους είναι πολύ πιο οικονομικά στη συντήρησή τους.

Όσο για το περιβάλλον, το υγραέριο κίνησης έχει 70% λιγότερες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 60% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Οι βενζινο/ντιζελοκινητήρες από την άλλη, εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους, ιδιαίτερα σοβαρούς και άμεσα επιβλαβείς.

Το φυσικό αέριο αντίστοιχα, είναι σήμερα το πιο οικονομικό καύσιμο. Έως 25% πιο οικονομικό από το Diesel και ως 60% πιο οικονομικό σε σχέση με την βενζίνη!

Είναι σημαντικό επίσης να θυμόμαστε ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη και 1,3 λίτρα πετρέλαιο.

Μειονέκτημα βεβαίως αποτελεί το ζήτημα του μικρού δικτύου τροφοδοσίας, που ίσως είναι και ο σημαντικότερος λόγος που το CNG δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί ακόμη ευρέως στη χώρα μας. Μέσα στο 2020 έχουν ανακοινωθεί νέα σημεία ανά την επικράτεια που σίγουρα θα μεγαλώσουντο ενδιαφέρον του κοινού

Πέραν όλων των άλλων, το φυσικό αέριο είναι και το πιο φιλικό καύσιμο για το περιβάλλον, με τις εκπομπές ρύπων του να είναι οι χαμηλότερες όλων των καυσίμων της αγοράς και τους υδρογονάνθρακες έως και 80% λιγότερους από αυτούς του diesel!

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ανταποκρινόμενες στις νέες απαιτήσεις της αγοράς επενδύουν συνεχώς στη τεχνολογία των εναλλακτικών καυσίμων, παράγοντας αυτοκίνητα με φυσικό αέριο ή υγραέριο. Όμως δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε μάρκες και μοντέλα, ενώ κυρίως οι επιλογές είναι του VW group και στις 4 μάρκες που εφοδιάζει κινητήρια σύνολα !

Φυσικά, όσοι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα για αγορά νέου αυτοκινήτου, εξίσου αποδοτική λύση τους προσφέρει και η μετατροπή του υπάρχοντος οχήματός τους σε υγραέριο!

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει μόνο να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του εγκαταστάτη, στην ποιότητα και την αξιοπιστία του.

8 σχόλια:

  1. Συμφέρει το ποδήλατο και τα πόδια.
    Όλα τα άλλα είναι ζημιά.
    Ανάλογα με την χρήση που κάνει ο καθένας είναι και η ζημιά.
    Για άλλον είναι καλό ένα παλιό αυτοκίνητο 15ετιας με υγραέριο.
    Για άλλον ένα καινούριο πετρελαιο για τα πρώτα 200.000
    Για άλλον βενζίνη.
    Σαν τα ψάρια.
    Άλλος τρώει σαρδέλα, άλλος τσίπουρα, άλλος γαρίδες και ο τέταρτος αστακό.
    Όλα είναι για όλους ανάλογα τις ανάγκες και τις δυνατότητες του.
    Μόνο το ποδήλατο και τα πόδια είναι unisex.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συμφέρει η μετανάστευση, γιατί εκεί ότι και να έχεις, μπορείς να το φουλάρεις γιατί έχεις δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΞΕΧΑΣΕΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΜΕ 50 ΚΙ ΑΛΛΑ ΜΕ 2000 ΕΥΡΩ...ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ...Άλλος τρώει σαρδέλα, άλλος τσίπουρα, άλλος γαρίδες και ο τέταρτος αστακό. ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ..."ΤΙ ΨΑΡΙΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΑΠ ΤΟ ΨΑΡΑΔΙΚΟ ?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είστε σίγουροι ότι έχετε βάλει τον σωστό τίτλο; Γιατί το συγκεκριμένο άρθρο υμνεί με κάθε τρόπο την υγραεριοκίνηση. Ποια καύσιμα συγκρίνετε, αφού το μισό κείμενο αναφέρεται στο υγραέριο και το άλλο μισό στα υπόλοιπα 3 είδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 2100€ για 62.000χλμ με φυσικό αέριο - 2100€ για 26. 000χλμ με βενζίνη,με το ίδιο αυτοκίνητο,
    Στη 10 ετία τα αυτοκίνητα υγραέριου θέλουν αλλαγή δεξαμενής ενώ του φυσικού αερίου στα 20 έτη.
    Στο φυσικο αεριο δεν υπάρχει νόθευση!!
    Περα από το Volkswagen Group, φυσικό αέριο έχει και η Fiat (περισσότερα χρόνια), υπάρχουν και μεταχειρισμένα Mercedes...
    Γνωστό μεγάλο πρατήριο στην είσοδο της Βέροιας θα παρέχει φυσικό αέριο σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κάτοχος υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου με περισσότερα απο 150.000 χλμ το σύστημα υγραερίου και έχω κερδίσει πάνω απο 6500€ αν κινόμουν με βενζίνη. Μηδενικά προβλήματα και τραβηγμα το ίδιο με τη βενζίνη. Οι οικονομικές επιβαρύνσεις ειναι η αλλαγή δεξαμενής στη 10ετια (κόστος 170€) , το τακτικό σέρβις κάθε 15.000 χλμ (κόστος 30-40€) και το ΚΤΕΟ (ταρίφα είναι αφού είναι επιπλέον 50€ στον ήδη υπάρχων έλεγχο ΚΤΕΟ).

    Και πάλι όμως, το μελλοντικό μου αυτοκίνητο θα είναι με CNG. Η οικονομία του απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, ακόμα και έναντι ενός LPG. Δυστυχώς όμως, μόνο αμάξια του Group VAG και της FIAT βγάζουν και όλοι το έχουν πάει στην υβριδική τεχνολογία και στα ηλεκτροκίνητα, δηλαδή πρέπει να σκάσεις πολλα χιλιάρικα παραπάνω για να πάρεις ενα τέτοιο είδους αυτοκίνητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πιο πολύ συμφέρει ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ιάπωνας και lpg ο τελειος σινδειασμος για τα επομενα 10 τουλαχιστον χρονια μετα μπαταριες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ