Μια σειρά μεταρρυθμίσεων για τα πανεπιστήμια και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Το νομοσχέδιο, που παρουσιάστηκε χθες από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προτάσσει δομικές αλλαγές στη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει τη θέσπιση χρονικών ορίων φοίτησης, στοχεύοντας στο να παυθεί το φαινόμενο των «αιώνιων φοιτητών». Η ρύθμιση αυτή προβλέπεται να εφαρμοστεί για τους φοιτητές που θα εισαχθούν από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και μετά.
Συγκεκριμένα, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε χθες ότι με το νομοσχέδιο «η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα 4ετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ΑΕΙ θα είναι τα 6 έτη. Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών που ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα 4 χρόνια, προβλέπονται κατά το μέγιστο άλλα 3 χρόνια».
Όρια φοίτησης στα πανεπιστήμια: Πότε εφαρμόζεται -Οι εξαιρέσεις
Στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια προβλέπονται τρεις εξαιρέσεις ώστε να μπορούν να «σπάνε», κατά περίπτωση, τα όρια φοίτησης:
Τα νέα όρια φοίτησης θα ισχύσουν για τους φοιτητές που θα εισαχθούν στα ΑΕΙ από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και έπειτα. Σε ό,τι αφορά τους φοιτητές που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στα ΑΕΙ κατά την έναρξη ισχύος του νομοσχεδίου, ο υπολογισμός της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης εκκινεί από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022.
Πανελλαδικές: Τι αλλάζει στις βάσεις εισαγωγής και συντελεστές
Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριξε ότι με το ισχύον σύστημα παρατηρείται «εισαγωγή μεγάλου αριθμού υποψηφίων που εν συνεχεία δεν αποφοιτούν και απέχουν από την αγορά εργασίας». Βάσει των στοιχείων που παρουσιάστηκαν, η Ελλάδα είναι ουραγός στην ΕΕ με το ποσοστό των αποφοίτων επί των φοιτητών να είναι στο 9% και το 30% περίπου των φοιτητών να μην αποφοιτά.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο, το υπ. Παιδείας εισάγει την ελάχιστη βάση εισαγωγής, που θα ισχύει από τις Πανελλαδικές του 2021. Η βάση, πλέον, δεν θα έχει απόλυτο αριθμό (π.χ. 10) αλλά θα καθορίζεται από το κάθε τμήμα. Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι η βάση εισαγωγής θα προκύπτει από ένα ποσοστό (80%-120%) του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου στα μαθήματα που εξετάστηκαν.
Η Νίκη Κεραμέως εξήγησε ότι ο λόγος που δεν προκρίνεται η ενιαία βάση εισαγωγής για όλα τα τμήματα έγκειται στο ότι «τα προγράμματα σπουδών διαφέρουν, ιδιαίτερα μετά και την ενσωμάτωση των πρώην ΤΕΙ στα πανεπιστήμια. […] Είμαστε υπέρμαχοι της μεγαλύτερης αυτονομίας των ΑΕΙ. Ώστε να διαμορφώσουν την ακαδημαϊκή ταυτότητα που θέλουν, δηλαδή και τη βάση εισαγωγής που τα ίδια επιλέγουν» τόνισε.
Να σημειωθεί ότι από τον επόμενο χρόνο το υπουργείο Παιδείας θα δώσει στα τμήματα τη δυνατότητα να επιλέγουν τα ίδια τους συντελεστές βαρύτητας για τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Τι είναι το παράλληλο μηχανογραφικό
Μια ακόμα δραστική αλλαγή για τις Πανελλαδικές θα είναι ο περιορισμός του αριθμού των επιλογών του μηχανογραφικού και συμπλήρωσή του σε δύο φάσεις. Η αλλαγή αυτή, που επίσης προγραμματίζεται -εν τέλει- για τις επόμενες Πανελλαδικές (2022), εισάγει 2 φάσεις συμπλήρωσης μηχανογραφικού.
Στην α' φάση, οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων στο μηχανογραφικό. Ο αριθμός θα προκύπτει από το 10% του συνόλου των τμημάτων για τα ΓΕΛ και το 20% για τα ΕΠΑΛ. Στη β' φάση, θα συμμετέχουν όσοι δεν έχουν εισαχθεί στην πρώτη φάση, χωρίς περιορισμό επιλογών και για τις θέσεις των ΑΕΙ που θα έχουν απομείνει.
Σε εκείνο το σημείο παρουσιάστηκε το «παράλληλο μηχανογραφικό» που θα ισχύει από φέτος για τα δημόσια ΙΕΚ. Η κυρία Κεραμέως διευκρίνισε είπε ότι αυτή η διαδικασία θα συνδέεται με τις ρυθμίσεις που έφερε το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση. «Θα μπορούν πλέον να κάνουν ένα μηχανογραφικό για πανεπιστήμια και παράλληλα να συμπληρώσουν ένα δεύτερο μηχανογραφικό για εισαγωγή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει απολυτηρίου. Υπογραμμίζουμε τις εναλλακτικές» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η αστυνόμευση των πανεπιστημίων
Χθες, δόθηκαν στη δημοσιότητα και οι αναλυτικές διατάξεις για την αστυνόμευση φύλαξη των πανεπιστημίων. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσαν ότι στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη φύλαξη των ΑΕΙ.
Το σχέδιο προβλέπει την «επιστράτευση» 1.000 αστυνομικών (ειδικοί φρουροί) οι οποίοι θα επανδρώσουν τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ) και, σε πρώτη φάση, θα τοποθετηθούν σε 5 πανεπιστήμια (ΟΠΑ, ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ΑΠΘ, Πάτρα). Οι αστυνομικοί αυτοί θα λάβουν ειδική εκπαίδευση, θα φορούν ειδικές στολές -που ήδη παρουσιάστηκαν, και δεν θα φέρουν πυροβόλα όπλα, παρά μόνο γκλοπ και σπρέι πιπεριού.
Στο νομοσχέδιο, που θα τεθεί σε διαβούλευση, προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση καμερών (CCTV) και πυλών ελεγχόμενης εισόδου και εξόδου στα πανεπιστήμια. Το υπ. Παιδείας δημοσιοποίησε και έναν οδηγό 15 ερωτήσεων - απαντήσεων για όλες τις αλλαγές στα πανεπιστήμια.
Συγκεκριμένα, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε χθες ότι με το νομοσχέδιο «η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα 4ετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ΑΕΙ θα είναι τα 6 έτη. Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών που ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα 4 χρόνια, προβλέπονται κατά το μέγιστο άλλα 3 χρόνια».
Όρια φοίτησης στα πανεπιστήμια: Πότε εφαρμόζεται -Οι εξαιρέσεις
Στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια προβλέπονται τρεις εξαιρέσεις ώστε να μπορούν να «σπάνε», κατά περίπτωση, τα όρια φοίτησης:
- σε περίπτωση εργασίας του φοιτητή θα υπάρχει η δυνατότητα να ισχύει ένα καθεστώς μερικούς φοίτησης
- σοβαροί λόγοι υγείας
- άλλοι σπουδαίοι λόγοι
Τα νέα όρια φοίτησης θα ισχύσουν για τους φοιτητές που θα εισαχθούν στα ΑΕΙ από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και έπειτα. Σε ό,τι αφορά τους φοιτητές που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στα ΑΕΙ κατά την έναρξη ισχύος του νομοσχεδίου, ο υπολογισμός της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης εκκινεί από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022.
Πανελλαδικές: Τι αλλάζει στις βάσεις εισαγωγής και συντελεστές
Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριξε ότι με το ισχύον σύστημα παρατηρείται «εισαγωγή μεγάλου αριθμού υποψηφίων που εν συνεχεία δεν αποφοιτούν και απέχουν από την αγορά εργασίας». Βάσει των στοιχείων που παρουσιάστηκαν, η Ελλάδα είναι ουραγός στην ΕΕ με το ποσοστό των αποφοίτων επί των φοιτητών να είναι στο 9% και το 30% περίπου των φοιτητών να μην αποφοιτά.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο, το υπ. Παιδείας εισάγει την ελάχιστη βάση εισαγωγής, που θα ισχύει από τις Πανελλαδικές του 2021. Η βάση, πλέον, δεν θα έχει απόλυτο αριθμό (π.χ. 10) αλλά θα καθορίζεται από το κάθε τμήμα. Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι η βάση εισαγωγής θα προκύπτει από ένα ποσοστό (80%-120%) του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου στα μαθήματα που εξετάστηκαν.
Η Νίκη Κεραμέως εξήγησε ότι ο λόγος που δεν προκρίνεται η ενιαία βάση εισαγωγής για όλα τα τμήματα έγκειται στο ότι «τα προγράμματα σπουδών διαφέρουν, ιδιαίτερα μετά και την ενσωμάτωση των πρώην ΤΕΙ στα πανεπιστήμια. […] Είμαστε υπέρμαχοι της μεγαλύτερης αυτονομίας των ΑΕΙ. Ώστε να διαμορφώσουν την ακαδημαϊκή ταυτότητα που θέλουν, δηλαδή και τη βάση εισαγωγής που τα ίδια επιλέγουν» τόνισε.
Να σημειωθεί ότι από τον επόμενο χρόνο το υπουργείο Παιδείας θα δώσει στα τμήματα τη δυνατότητα να επιλέγουν τα ίδια τους συντελεστές βαρύτητας για τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Τι είναι το παράλληλο μηχανογραφικό
Μια ακόμα δραστική αλλαγή για τις Πανελλαδικές θα είναι ο περιορισμός του αριθμού των επιλογών του μηχανογραφικού και συμπλήρωσή του σε δύο φάσεις. Η αλλαγή αυτή, που επίσης προγραμματίζεται -εν τέλει- για τις επόμενες Πανελλαδικές (2022), εισάγει 2 φάσεις συμπλήρωσης μηχανογραφικού.
Στην α' φάση, οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων στο μηχανογραφικό. Ο αριθμός θα προκύπτει από το 10% του συνόλου των τμημάτων για τα ΓΕΛ και το 20% για τα ΕΠΑΛ. Στη β' φάση, θα συμμετέχουν όσοι δεν έχουν εισαχθεί στην πρώτη φάση, χωρίς περιορισμό επιλογών και για τις θέσεις των ΑΕΙ που θα έχουν απομείνει.
Σε εκείνο το σημείο παρουσιάστηκε το «παράλληλο μηχανογραφικό» που θα ισχύει από φέτος για τα δημόσια ΙΕΚ. Η κυρία Κεραμέως διευκρίνισε είπε ότι αυτή η διαδικασία θα συνδέεται με τις ρυθμίσεις που έφερε το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση. «Θα μπορούν πλέον να κάνουν ένα μηχανογραφικό για πανεπιστήμια και παράλληλα να συμπληρώσουν ένα δεύτερο μηχανογραφικό για εισαγωγή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει απολυτηρίου. Υπογραμμίζουμε τις εναλλακτικές» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η αστυνόμευση των πανεπιστημίων
Χθες, δόθηκαν στη δημοσιότητα και οι αναλυτικές διατάξεις για την αστυνόμευση φύλαξη των πανεπιστημίων. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσαν ότι στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη φύλαξη των ΑΕΙ.
Το σχέδιο προβλέπει την «επιστράτευση» 1.000 αστυνομικών (ειδικοί φρουροί) οι οποίοι θα επανδρώσουν τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ) και, σε πρώτη φάση, θα τοποθετηθούν σε 5 πανεπιστήμια (ΟΠΑ, ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ΑΠΘ, Πάτρα). Οι αστυνομικοί αυτοί θα λάβουν ειδική εκπαίδευση, θα φορούν ειδικές στολές -που ήδη παρουσιάστηκαν, και δεν θα φέρουν πυροβόλα όπλα, παρά μόνο γκλοπ και σπρέι πιπεριού.
Στο νομοσχέδιο, που θα τεθεί σε διαβούλευση, προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση καμερών (CCTV) και πυλών ελεγχόμενης εισόδου και εξόδου στα πανεπιστήμια. Το υπ. Παιδείας δημοσιοποίησε και έναν οδηγό 15 ερωτήσεων - απαντήσεων για όλες τις αλλαγές στα πανεπιστήμια.
Είχε παραγίνει με τους αιώνιους συνδικαλιστές φοιτητές (οι οποίοι δέσμευαν θέσεις από άλλους) καθώς επίσης και με τους (αγράμματους) φοιτητές με βαθμούς κάτω της βασης, όπως και με όλους αυτούς τους μη φοιτητές που έχουν παραβατικη συμπεριφορά μέσα στα Πανεπιστήμια, κινδυνεύοντας τα παιδιά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉδη βέβαια (άσχετα με τα μέτρα) το να σπουδάζεις παιδιά τα τελευταία 10 χρόνια είναι άθλος, από την άποψη των εξόδων και στο μέλλον οποίος δεν έχει χρήματα δεν θα μπορεί να σπουδάσει παιδιά.
ΣΤΟΥΣ 2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΥ ΔΙΚΙΟ. ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΞΟΔΑ ΣΠΟΥΔΩΝ. ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ.( ΟΧΙ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΟ )
ΑπάντησηΔιαγραφήε καιρός ήταν! επιτέλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς κοιτάξουν καλύτερα να ενισχύσουν την δημόσια παιδεία και τις οικογένειες που σπουδάζουν παιδιά . Το θέμα της ασφάλειας και της οργάνωσης σπουδών και φοιτητών μπορεί να τα λύσει η Πανεπιστημιακή Κοινότητα ,ΑΝ αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία. Δεν είναι το σύνολο των φοιτητών τεμπέληδες ,ούτε μπαχαλακηδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήοχι,
Διαγραφήτο θεμα ασφαλειας νομιμότητας και τάξης μεσα στα ιδρυματα δεν μπορει να λυθει απο την παν. κοινοτητα. απαιτουνται αλλα μετρα.