Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

«Πράσινος» φόρος στο πετρέλαιο κίνησης

Με νέα διάταξη που κατατέθηκε στο πολεοδομικό νομοσχέδιο ως τροπολογία, από 1-1-2021, επιβάλλεται επί του πετρελαίου εσωτερικής καύσης («diesel»), με εξαίρεση του χρησιμοποιούμενου ως καυσίμου θέρμανσης, πράσινο τέλος ύψους 30 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Τα έσοδα θα διατίθενται για τη χρηματοδότηση πράσινων έργων και δράσεων ειδικού σκοπού, στο πλαίσιο συγκεκριμένων ενεργειακών και κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις.

Αιτιολογική έκθεση - Άρθρο 4

Επιβολή πράσινου τέλους στο πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (diesel) της παρ. 1 του αρ. 73 ν. 2960/2001 (Α1 265)

Η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά μία αναγκαία ρυθμιστική παρέμβαση, σε συναρμογή με το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων, υπό τη μορφή οικονομικής επιβάρυνσης, με απώτερο σκοπό την επίτευξη των εθνικών στόχων που έχουν τεθεί στο ΕΣΕΚ (Β' 4893/31.12.2019) για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (ΑτΘ).

Το πράσινο τέλος επιβάλλεται κατά τη θέση σε ανάλωση του diesel κίνησης, δηλαδή κατά τον τελωνισμό του και βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις Τελωνειακές Αρχές της ΑΑΔΕ, μαζί με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ. Η συνολική διοικητική διαδικασία καταβολής συναρτάται απολύτως και ακολουθεί τις διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης που επιβάλλεται στα ενεργειακά προϊόντα (αρ. 53, επ. του ν. 2960/2001 - Α' 265).

Το πράσινο τέλος επιβάλλεται για την εξυπηρέτηση ειδικού σκοπού. Ειδικότερα, οι πόροι από το πράσινο τέλος, οι οποίοι συνιστούν δημόσιο έσοδο, διατίθενται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των συγκεκριμένων Ενεργειακών και Κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (Β' 4893/31.12.2020) και, ειδικότερα, νια την επίτευξη των εθνικών στόχων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ, την αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, για την κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας.

7 σχόλια:

  1. 3 λεπτα το λιτρο
    απο παντου τα αρπαζουν οιμ ΑΠΕ μηπως νομιζετε θα μειωσουν τιμη για να σωθουν και να φανε γινεται ολο το παιχνιδι
    μηπως θα δει κανεις καμια μειωση στον λογαριασμο της ΔΕΗ απλως ανεκδοτο
    πουλαει ο πλανητης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στη ζεστή κοιλάδα Σαν Χοακίν της Καλιφόρνιας, συνήθως επικρέμαται
    ένα σύννεφο νέφους. Αυτή η κοιλάδα, μαζί με τις πόλεις του Λος Άντζελες και του Χιούστον, είναι οι περιοχές με τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση σε ολόκληρες τις ΗΠΑ
    Οι τοπικές αρχές όμως επιμένουν ότι το μεγαλύτερο αγκάθι για την ατμοσφαιρική ρύπανση είναι τα αέρια που παράγουν οι 2,5 εκατομμύρια αγελάδες της περιοχής.
    Μάλιστα, μια έκθεση των τοπικών αρχών εκτιμά πως οι αγελάδες ρυπαίνουν ετησίως με 20 τόνους περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα απ' ό,τι οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων.
    Στην Βέροια και τα γύρω χωρια ,λόγω των μνημονίων ο φορος στο πετρέλαιο θέρμανσης εχει υπερδιπλασιάσει την τιμή του λίτρου σε συνδυασμο με την ανεργία και την συντριπτική μείωση μεροκαματου ,εχει αναγκάσει τον κοσμο να καίει βουλγαρικη ξυλεια και μετα της 18.00 το απογευμα οπου και να κυκλοφορησεις νομιζεις οτι δουλευεις σε ατμομηχανη του 19ου αιωνα στο καμινι.
    Στα ποντοπορα πλοια βέβαια εχει αφορολητο ναυτιλιακο πετρελαιο,αυτα δε μολύνουν το περιβάλλον γιατί ανήκουν σε ιερες Οικογένειες.
    Εγω εχω ένα fiat panda diesel 1.3 κυβικα και κανω 9.000 χιλιομετρα τον χρονο.θα πληρώσω φιόρο περιβαλοντικο και θα η γη θα γίνει πράσινη και απο το διαστημα δε θα φαινεται μπλε.
    Εγω είμαι χαζος και οι του υπουργείου έξυπνοι.
    Εκ του αποτελέσματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άλλο ένα δούλευα των μαζών στη Νέα Εποχή. Με πρόσχημα το περιβάλλον, επιβάλλουν φόρους, στις σακούλες, τα καλαμάκια, τώρα στο πετρέλαιο, ενώ οι βιομηχανίες, χωρίς βιολογικό καθαρισμό, πετούν τα απόβλητα στα ποτάμια. Αν πω ποιες είναι, θα κοπεί ακόμη μία φορά το μήνυμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το πετρέλαιο κίνησης μολύνει το περιβάλλον και επιβαρύνεται με πράσινο τέλος 0,3 λεπτά το λίτρο. Το πετρέλαιο θέρμανσης δεν μολύνει το περιβάλλον και δεν επιβαρύνεται με πράσινο τέλος. Ποιος δεν κατάλαβε ότι μας κοροϊδεύουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εάν άνοιγες ενα δρομάκι δέκα μέτρων για να μπορεις να πας στο μικρό χωραφάκι σου κάπου στη Ραχιά, ας πούμε, ερχόταν οι υπηρεσίες και εκτος απο το πρόστιμο, τραβιόσουν χρόνια στα Δικαστήρια. Κατέστρεφες το περιβάλλον. Αν ειναι να ανοίξουν καποιοι εκατοντάδες χιλιόμετρα λεωφόρους στα δάση για ανεμογεννήτριες, όλα καλά. Η ΔΕΗ, στην Πτολεμαΐδα,ρυπαίνει και θα πουληθεί στους Γερμανούς (και αυτή). Πράγματι ρυπαίνει. Λύση δεν υπάρχει; Οι Γερμανού κουρκουμπίνια θα βγάζουν εκει; Το τι εκαναν επι δεκαετίες σε όλο τον κόσμο Αμερικάνοι, Γάλλοι, Γερμανού και λοιποί, το ξέρουμε. Ρίμαξαν το περιβάλλον και τωρα ζητάνε να πληρώσουμε όλοι για τη ζημιά. Όχι αναλογικά. Φτιάχτηκαν αυτοί καλά καλά και τωρα εχουμε όλοι πρόβλημα. Οι ίδιοι, παράγουν εκατό εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο. Τσίπουρο καίνε αυτά; Γιατι δεν τα κλείνουν αυτα τα εργοστάσια οπως τη ΔΕΗ; Πόσα αρπάζει ο καθε Γερμανός , ας πούμε, απο το περιβάλλον καθε μέρα; Φαγητό, νερό, καύσιμα, υπηρεσίες; Πόσα καθε Ελληνας; Το ιδιο ξοδεύουμε; Ολα αυτα ειναι νέα τερτίπια για να βάλουν πάλι το χέρι στην τσέπη μας. Πάντα το εκαναν. Μπίζνες, με τυρί το περιβάλλον. Το μεγάλο έγκλημα, πάντα φορούσε γραβάτες και ακριβά κοστούμια, σε ακριβά σπίτια, με οικολογικά αυτοκίνητα τάχα μου, Οι ανήμποροι, δεν πέρασαν ΚΤΕΟ και καίνε ακόμη στη μασίνα ξύλα. Ακολουθείστε τη μυρουδια του χρήματος και θα δειτε τον ενοχο. Βρωμάει απίστευτα το χρήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στο παγκόσμιο οικονομικό φόρουμ του Νταβός αποφασίστηκε αυτό το χαράτσι, ή μήπως στο Ροκφέλερ Foundation ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ