Quantcast

http://picasion.com/

Αλλάζει η εικόνα της Βέροιας μ' ένα έργο 2,5 εκατ. ευρώ

Της Δέσποινας Βογιατζόγλου
Ένα έργο πνοής που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής της Βέροιας και ανακουφίζει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στο κέντρο της πόλης ολοκληρώθηκε και παραχωρείται πλέον στους πολίτες από την ερχόμενη
Τετάρτη. Η Γέφυρα Κούσιου, κόστους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να εξυπηρετεί χιλιάδες κατοίκους της περιοχής του Προμηθέα που θα χρειάζονται πλέον τον μισό χρόνο για να μεταβούν στην καρδιά της Βέροιας ενώ παράλληλα δίνει την δυνατότητα σε πεζούς και ΑμΕΑ να διασχίσουν τα 110 μέτρα μήκος από το πεζοδρόμιο ώστε να φτάσουν στον προορισμό τους σε πιο σύντομο χρόνο.

Το συνολικό ύψος της Γέφυρας Κούσιου, από το χαμηλότερο σημείο του ποταμού Τριποτάμου, φτάνει τα 31 μέτρα, το πλάτος της είναι 13 μέτρα, εκ των οποίων τα οκτώ είναι οι λωρίδες αμφίδρομης κυκλοφορίας και τα πέντε (2,5 μ. και 2,5 μ.) είναι πεζοδρόμιο. Πρόκειται για δωρεά των ευεργετών της Βέροιας αδελφών Κούσιου, που διέθεσαν στο δήμο το ποσό των 2,5 εκατ. ευρώ και αποφασίστηκε η δωρεά αυτή να δοθεί για την κατασκευή της γέφυρας.

«Πρόκειται για ένα έργο που θα δώσει ανάσα στην κυκλοφοριακή ροή της Βέροιας και παράλληλα αναβαθμίζει την περιοχή του Προμηθέα. Περιφερειακοί συνοικισμοί έρχονται πιο κοντά στο κέντρο της πόλης, αφού μέχρι σήμερα οι κάτοικοι έπρεπε να διασχίσουν δρόμους με μεγάλη κλίση και με κυκλοφοριακή επιβάρυνση συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Τώρα οι οδηγοί θα εξυπηρετούνται από ένα δρόμο επίπεδο, ενώ και οι πεζοί θα έχουν την δυνατότητα να την περπατήσουν» υπογραμμίζει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Βέροιας, Κώστας Βοργιαζίδης.

Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 2010. Από τότε μέχρι σήμερα υπήρξαν καθυστερήσεις στην υλοποίηση από τον πρώτο εργολάβο που σε συνδυασμό με τις δαιδαλώδεις διαδικασίες στην εκτέλεση δημοσίων έργων οδήγησαν την κατασκευή σε στασιμότητα. Συνέπεια αυτού ήταν η λύση της σύμβασης το 2014, και η διακοπή των έργων μέχρι το 2018, όπου ανέλαβε νέος εργολάβος με νέα μελέτη αλλάζοντας τον τρόπο κατασκευής σε σύμμεικτο (μεταλλική κατασκευή και κατασκευή με μπετόν). Με αυτή την αλλαγή το έργο προχώρησε ταχύτατα και ολοκληρώθηκε μέσα σε ενάμιση χρόνο για να δοθεί στην κυκλοφορία την προσεχή Τετάρτη.

«Η περιοχή έχει αλλάξει με ευρεία παρέμβαση. Είναι ένας καινούργιος δρόμος και υπάρχουν κυκλοφοριακά μοντέλα που τα έχουμε ήδη τρέξει, αλλά ακόμα βρίσκονται σε θεωρητικό επίπεδο. Η κυκλοφορία στην Γέφυρα Κούσιου είναι μία δυναμική περίπτωση και είναι κάτι που θα δούμε στους επόμενους δύο μήνες ώστε να κάνουμε τις απαραίτητες επεμβάσεις όπως σήμανση και φανάρια σε άλλα σημεία της Βέροιας» τονίζει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος, Άρης Λαζαρίδης.



Δημιουργία δεύτερης δυτικής εισόδου

Η εκμετάλλευση της Γέφυρας Κούσιου, της τέταρτης γέφυρας που ενώνει τις δύο πλευρές της πόλης, βρίσκεται στα σχέδια της δημοτικής αρχής ως εν δυνάμει δεύτερη δυτική είσοδος για τους οδηγούς που κατευθύνονται από την Νάουσα ή ακόμα πιο μακριά, από τον νομό Πέλλας, προς την Βέροια και την Ημαθία. Επίσης, με τις κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα μπορούσε να αποτελέσει βασικό κομμάτι της δυτικής περιφερειακής οδού.

«Τα προηγούμενα χρόνια τρέξαμε κυκλοφοριακή μελέτη όπου εξετάστηκε ένα βασικό σενάριο από τον μελετητή: η δημιουργία ενός δακτυλίου, ενός περιφερειακού δρόμου από την Λεωφόρο Ανοίξεως και μέσω της Γέφυρας Κούσιου στην πλατεία Ωρολογίου όπου καταγράφεται μεγάλος όγκος επισκεπτών στο ιστορικό Βήμα του Αποστόλου Παύλου» επισημαίνει στη «ΜτΚ» ο κ. Λαζαρίδης.

Οι ευεργέτες και δωρητές αδελφοί Κούσιου



Η αγάπη και η προσφορά των τριών αδελφών Κούσιου στην πόλη έχει σημαδέψει την ιστορία και την πορεία της. Βλάχικης καταγωγής οι ζαχαροπλάστες Μανόλης, Αντώνης και Γιάννης εργάστηκαν σκληρά στο κατάστημα που δημιούργησαν στην μεταπολεμική Ελλάδα. Ο πατέρας τους Κωνσταντίνος ήταν στο επάγγελμα μαχαιροποιός και ο μεγαλύτερος γιος αρχικά συνέχισε την τέχνη αυτή. Το 1949 ο Μανόλης μαζί με τον αδελφό του Αντώνη άνοιξαν γαλακτοπωλείο και κατόπιν στην επιχείρηση προστέθηκε ο Γιάννης, ενώ λίγα χρόνια αργότερα ξεκίνησαν την παραγωγή παγωτού με συνταγή που παραμένει αναλλοίωτη μέχρι και σήμερα. Από το 1965 η επιχείρηση λειτουργεί ως ζαχαροπλαστείο, αφού ο νεαρός τότε ζαχαροπλάστης, Νικόλαος Κουτόβας, εργάστηκε εκεί δίνοντας έμφαση σε γλυκά με βάση το τοπικό φρέσκο γάλα.

Πίσω όμως από τους γευστικούς πειρασμούς κρυβόταν η ευαισθησία των τριών αδελφών που μετατράπηκε σε έμπρακτη προσφορά με δωρεά αρχικά στο χειρουργείο και την Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου της Βέροιας, στην αγορά ενός πλήρως εξοπλισμένου ασθενοφόρου το 1998, στην παραχώρηση διαμερίσματος στην οργάνωση για την προστασία των παιδιών με έδρα την Βέροια «Πρωτοβουλία για το Παιδί» και στην δωρεά του ποσού των 2.500.000 ευρώ στον δήμο για την κατασκευή της γέφυρας Κτηνιατρείου (σημερινή Γέφυρα Κούσιου).

«Η ικανοποίηση είναι μεγάλη για την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των συμπολιτών μας. Η επιθυμία των αδελφών Κούσιου, που εμπιστεύθηκαν στον πατέρα μας την επιχείρησή τους, γίνεται πραγματικότητα αφού η προσφορά τους πήρε σάρκα και οστά με ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Βέροια» δηλώνει στη «ΜτΚ» ένας εκ των συνεχιστών της επιχείρησης, ο Πέτρος Κουτόβας.

Αυτοί οι λιγομίλητοι και εσωστρεφείς άνθρωποι μπορεί να μην έκαναν τις δικές τους οικογένειες, κατάφεραν όμως με την γενναιοδωρία τους να μείνουν στην ιστορία της πόλης ως εκ των σπουδαιότερων ευεργετών της Βέροιας, αφήνοντας ανεξίτηλο το όνομά τους στην ιστορία του τόπου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19 Ιουλίου 2020

14 σχόλια:

  1. Ελπίζω η ομιλία του Δημαρχου πριν τις ευχαριστίες προς τους αδελφούς Κουσιου,να ξεκινήσει με μια μεγάλη Συγγνωμη,εκ μέρους όλων των Δημοτικών Αρχών ,της τελευταίας 15ετιας,για την τεράστια καθυστέρηση !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον προμηθέα εξυπηρετεί.Μονο.
    Ούτε περιφερειακος ούτε τίποτα, σε βάζει στη βεροια απο τα στενά μεσα στα βλάχικα και κανένας που έρχεται απο Ναουσσα δε θα αφήσει τη είσοδο στη πολη απο το γήπεδο της Βεροιας, για να χω(α)θεί στα βλαχικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Προμηθέας τσοπάνε φασουλονταβά είναι η μεγαλύτερη συνοικία της Βέροιας, με τον μεγαλύτερο πληθυσμό και κίνηση.

      Διαγραφή
    2. Ξακουστός σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Έχει και τουρίστες. Να κάνει ο δήμος πάρκινγκ να εξυπηρετει και του επισκέπτες του θερετρου αυτού της Βέροιας.

      Διαγραφή
    3. Ο Προμηθέας είναι μια περιοχή ήσυχη χωρίς ιδιαίτερη κίνηση και πολυκοσμία. Η γέφυρα έπρεπε (ορθά) να γίνει πριν 15 χρόνια για να εξυπηρετήσει την περιοχή αλλά δυστυχώς η ευτυχώς έγινε τώρα. Νταξει δεν είναι και λας Βέγκας ο Προμηθέας αλλά το χρειαζοταν το έργο (εξ άλλου ητο δωρεά). Τώρα όσον αφορά αλλά έργα που "θα έπρεπε" να γίνουν ουδέν σχόλιο.

      Διαγραφή
    4. Οι κιουσηδες ήταν να κάνουνε σχολείο το οποίο πιθανόν θα είχαν προλάβει να το δουν. Τους φάγανε με τη γέφυρα. Μπορούσαν να κάνουν ένα κλειστό γήπεδο για να αθλουντε τα παιδιά

      Διαγραφή
  3. Δε φτάνει που έγινε ένα έργο στη Βέροια μετά από 350 χρόνια και ενώθηκε η μεγαλύτερη συνοικία της πόλης με ΤΗΝ ΠΌΛΗ, μερικοί έχουν και όνειρα για περιφερειακούς και αερογέφυρες. Αντε με το καλό λοιπόν εναέριος περιφέρειακος το 3026 μετά Χριστόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν δεν ρίξει ο Δήμος το χαμόσπιτο στην οδό Ακροπόλεως (δίπλα στη νέα γέφυρα) που εμποδίζει την κυκλοφορία και στενεύει επικύνδηνα το δρόμο, η γέφυρα όχι μόνο θα έχει περιορισμένη αποτελεσματικότητα αλλά θα γίνει και επικύνδηνη η περιοχή διότι θα δέχεται μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο σε ένα στενό σημείο.
    Αυτό να πείτε στο Δήμαρχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΩΣΤΟ. ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ ΙΧ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΛΕΥΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

      Διαγραφή
    2. Να πάρουμε και όλα τα αυτοκίνητα από τα στενά να χώρας εσύ;

      Διαγραφή
  5. ο προμηθεας εφερε το φως αλλα στην εν λογω περιοχη δεν εχουν καν φως. τελοςπαντων αφου ηταν θελημα των δωρητων δεν μας πεφτει λογος.

    ΥΓ η εικονα της βεροιας θα αρχιζει να αλλαζει οταν θα ανεβαινει το κατα κεφαλην εισοδημα και θα ιδρωνουν μπλουζες αλλιως μεχρι τοτε απολαυστε και αναπαραξτε την μιζερια και την κατηφεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΧΕΙΣ ΑΡΚΕΤΟ ΔΙΚΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΚΕΦΑΛΗΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ "ΜΠΛΟΥΖΕΣ" ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΦΥΣΙΑΚΑ Η ΓΕΦΥΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ Ή ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Ή ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΑΛΛΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΙΚΡΟ ΒΑΘΜΟ ( ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΛΛΑ...) ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΛΟ.
      ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ( ΤΡΟΜΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ) Ή ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΒΕΡΟΙΑ!

      Διαγραφή
  6. Η ΓΕΦΥΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ( ΚΑΙ ΑΠΟ )ΠΛΑΤΕΙΑ ΩΡΟΛ. ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ( ΠΡΕΠΕΙ ) ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ. ΑΥΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΣΟΙ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ "ΕΞΥΠΝΑ" ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΕ ΙΧ.
    ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΕΡΓΟ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΙΧ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΟΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
    ΤΩΡΑ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΕΥΡΟ ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΔΩΡΗΤΕΣ ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΕΤΣΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 10 χρόνια για μία γέφυρα. Με τον Ιερό Ναό του Προμηθέα, που είναι και παλλαΐκό αίτημα, πόσα θα χρειαστούν τα σαΐνια της Δημοτικής Αρχής;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ