Ο veriotis.gr στο ΕΠΑΛ Βέροιας - Πώς θα λειτουργήσει από Δευτέρα το μεγαλύτερο Λύκειο της χώρας;

Ο Διευθυντής κ. Βαπτιστής Παντής περιγράφει τη νέα κανονικότητα σε ένα σχολείο «μαμούθ»
Με τους μαθητές της Γ' Λυκείου που επιστρέφουν την Δευτέρα 11 Μαΐου στις σχολικές αίθουσες, ανοίγει ο κύκλος επανέναρξης των σχολείων, μετά τη δίμηνη διακοπή των μαθημάτων λόγω του κορωνοϊού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν και να προσαρμοστούν άμεσα σε μια νέα κανονικότητα στις σχολικές μονάδες, με τήρηση αποστάσεων μεταξύ τους, μαθήματα και διαλείμματα εκ περιτροπής, αντισηπτικά στις αίθουσες και αυστηρή σύσταση για χρήση μάσκας. Μέτρα τα οποία ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και εστάλησαν παράλληλα με εγκύκλιο στις σχολικές μονάδες για την προετοιμασία των νέων όρων λειτουργίας των σχολείων, λόγω των μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού.
Πόσο εύκολο είναι όμως να εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω σε ένα σχολείο «μαμούθ» όπως το ΕΠΑΛ Βέροιας, το μεγαλύτερο Λύκειο της Ελλάδας; Ο veriotis.gr επισκέφθηκε το 1ο ΕΠΑΛ Βέροιας και εκεί συνάντησε τον Διευθυντή κ. Βαπτιστή Παντή, που περιέγραψε όλη τη νέα πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουν από το πρωί της Δευτέρας οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.
23 αίθουσες γενικής κατεύθυνσης και 2 αίθουσες ειδικότητας θα ανοίξουν ξανά τις πόρτες τους στους 240 μαθητές της Γ' Λυκείου του ΕΠΑΛ Βέροιας που καλούνται να επιστρέψουν στα θρανία. 8 τμήματα στα μαθήματα γενικής παιδείας και 16 τμήματα στα μαθήματα ειδικότητας θα «σπάσουν» στη μέση προκειμένου να τηρηθούν οι αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Ωστόσο, αρκετά σημεία από τον σχεδιασμό του Υπουργείου που δεν είναι εφαρμοστέα λόγω των ιδιαιτεροτήτων του συγκεκριμένου Λυκείου, θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, αλλά στα μέτρα του.
Όπως π.χ. η οδηγία του Υπουργείου να μην αλλάζουν οι μαθητές αίθουσα, κάτι που δεν είναι εφαρμοστέο στο ΕΠΑΛ, καθώς τα παιδιά παρακολουθούν ζώνη γενικής, αλλάζουν για τα μαθήματα ειδικότητας και στη συνέχεια για τα εργαστήρια. Παρόλα αυτά, από την πλευρά της Διεύθυνσης του Λυκείου έχουν παρθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, για τον απαραίτητο καθαρισμό και αερισμό των αιθουσών.


Μαθήματα εκ περιτροπής, θρανία «ζιγκ-ζαγκ » και διαλείμματα εναλλάξ

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, η προσέλευση των μαθητών στα σχολεία θα γίνεται εκ περιτροπής, προκειμένου να «σπάσουν» τα τμήματα σε μικρότερα, το πολύ 15 ατόμων και να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας. Όπως εξηγεί ο κ. Παντής, ο διαχωρισμός των μαθητών θα γίνει με βάση τα τμήματα ειδικότητας, με τους πρώτους μισούς να αποτελούν την Α' ομάδα που θα προσέρχονται κάθε Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή - Τρίτη - Πέμπτη κ.ο.κ. και τους επόμενους να προσέρχονται Τρίτη - Πέμπτη - Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή κ.ο.κ. Η διεύθυνση του Λυκείου φρόντισε να ειδοποιήσει όλους τους μαθητές και γονείς σε ποια ομάδα ανήκουν και κατά συνέπεια ποιες ημέρες θα προσέρχονται για μάθημα.


Μικρές οι αίθουσες του ΕΠΑΛ - Λιγότερα παιδιά

Αν και ο μάξιμουμ αριθμός μαθητών σε μια τάξη ορίστηκε στους 15, στο ΕΠΑΛ Βέροιας θα βρίσκονται λιγότεροι μαθητές, καθώς λόγω του μικρού εμβαδού των αιθουσών, θα «σπάσουν» και τμήματα ειδικότητας που είναι ήδη λιγότεροι από 15 μαθητές. «Οι οδηγίες μπορεί να αναφέρουν max 15 παιδιά, αλλά η πολιτική μας στο ΕΠΑΛ θα είναι μέχρι 12 παιδιά σε μια αίθουσα. Λόγω τους μεγέθους των αιθουσών, έπρεπε να προσαρμοστούμε ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του σχολείου μας προκειμένου να τηρήσουμε τις προβλεπόμενες αποστάσεις του 1,5 μέτρου», διευκρίνισε ο κ. Παντής.

Πρώτο μάθημα; Οδηγίες του ΕΟΔΥ και πλύσιμο χεριών!

Αν και οι σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ στάλθηκαν στο σπίτι των μαθητών και μεταφέρθηκαν και τηλεφωνικά κατά την ενημέρωσή τους από τη Διεύθυνση του Λυκείου, την Δευτέρα το πρωί και αντίστοιχα την Τρίτη το πρωί, θα γίνει μια ακόμα φορά ενημέρωση των μαθητών πριν την είσοδό τους στο σχολείο. Το ίδιο θα επαναληφθεί και για τους μαθητές της Α' και Β' Λυκείου που θα επιστρέψουν την επόμενη εβδομάδα στα θρανία. Επιπλέον, αντίτυπα των οδηγιών έχουν τοιχοκολληθεί έξω από κάθε αίθουσα, ενώ θα διανεμηθούν και σε κάθε μαθητή ξεχωριστά.


Αντισηπτικά και οδηγίες έχουν τοποθετηθεί πάνω σε κάθε έδρα, ενώ κρεμοσάπουνα και χειροπετσέτες μίας χρήσεως έχουν τοποθετηθεί στις βρύσες στην αυλή του σχολείου και στις τουαλέτες. Υπενθυμίζεται πως τα κυλικεία στα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά.

«Έχει μια δυσκολία όλη αυτή η νέα κατάσταση για τα παιδιά, αλλά πιστεύω πως θα ενημερωθούν και θα πράξουν το σωστό. Τις πρώτες ημέρες θα ενημερώσουμε τους μαθητές για το σωστό πλύσιμο των χεριών και θα τους μάθουμε να το κάνουν πολύ σχολαστικά. Ότι προκύψει στη συνέχεια, θα είμαστε εδώ για να το αντιμετωπίσουμε», σημείωσε ο Διευθυντής.


Ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας

Αν και η χρήση μάσκας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι προαιρετική από το Υπουργείο, οι οδηγίες της Διεύθυνσης του ΕΠΑΛ προς τους εκπαιδευτικούς είναι «ισχυρή σύσταση», καθώς όπως εξηγεί ο κ. Παντής, τα παιδιά είναι πολλά, έχουν αρχίσει ήδη να βρίσκονται σε μεγάλες παρέες στην πόλη και αρκετοί είναι οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ που ανήκουν σε ηλικιακές ομάδες που πρέπει να προστατευθούν.


«Χειρουργείο» αίθουσες και εργαστήρια

Όλες οι αίθουσες και οι εγκαταστάσεις του ΕΠΑΛ έχουν απολυμανθεί σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, περισσότερες από μια φορά την περίοδο που ήταν κλειστά τα σχολεία. «Αίθουσες, θρανία, κουφώματα, πατώματα, πόμολα κτλ, έχουν απολυμανθεί σχολαστικά δύο και τρεις φορές όλο αυτό το διάστημα», τόνισε ο κ. Παντής.

Σε ανάλογες ενέργειες έχει προβεί και ο Διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου κ. Νίκος Ουσουλτζόγλου, όπου οι μαθητές του ΕΠΑΛ παρακολουθούν τα εργαστήρια των ειδικοτήτων τους. Τα μέτρα προστασίας που ορίζει ο ΕΟΔΥ θα είναι ανάλογα και στα εργαστήρια, ενώ υπάρχουν αντισηπτικά και οινοπνεύματα για συχνή απολύμανση χεριών, εργαλείων και υπολογιστών. Ωστόσο, οι αποστάσεις εκεί θα είναι πιο εύκολο να τηρηθούν, λόγω μικρότερου αριθμού ατόμων σε κάθε τμήμα.
Να σημειωθεί, πως το ΕΠΑΛ παρέλαβε υγειονομικό υλικό, αντισηπτικά και μάσκες από το Υπουργείο Παιδείας και από τη Σχολική Επιτροπή του δήμου Βέροιας, η τροφοδοσία των οποίων, όπως αναφέρει ο κ. Παντής, πρέπει να επαναληφθεί και μάλιστα πολύ σύντομα.

«Επιστρατεύονται» καθαρίστριες των Δημοτικών σχολείων

Σχετικά με την καθαριότητα, το σχέδιο του Υπουργείου είναι ο καθαρισμός των αιθουσών και κατά τη διάρκεια του ωραρίου. Κάτι που προς το παρόν θα γίνει από τις καθαρίστριες της Α/θμιας Εκπαίδευσης που θα επικουρήσουν στο έργο της Β/θμιας για όσο διάστημα παραμείνουν κλειστά τα Δημοτικά σχολεία. «Πέρα από τις δικές μας καθαρίστριες που είχαν προσληφθεί έγκαιρα από την Σχολική Επιτροπή, από Δευτέρα θα βρίσκονται στο σχολείο μας και καθαρίστριες των δημοτικών σχολείων, όπου σε κάθε διάλειμμα θα απολυμαίνουν τις αίθουσες και τα θρανία, σε συνδυασμό με τον συχνό αερισμό των αιθουσών», διευκρίνισε ο κ. Παντής.


Εκπαιδευτικοί «Τροχονόμοι» στις αυλές - Προβληματισμός για τον συγχρωτισμό μαθητών στα ΜΜΜ

Με τις νέες οδηγίες για τήρηση αποστάσεων, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να παίξουν και ρόλο... τροχονόμου στις αυλές κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Τα παιδιά είναι παιδιά όπως συχνά ακούγεται και προέρχονται από μια μακρά περίοδο απόστασης από τις παρέες τους. «Αναγκαστικά θα πρέπει να αυξηθούν οι εφημερίες από τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα συγχρωτισμού», ανέφερε ο κ. Παντής, ωστόσο η αυλή του σχολείου δεν είναι το πρώτο που τον προβληματίζει, καθώς το πρόβλημα ξεκινάει από τη μετάβασή τους στο σχολείο.


«Εύθραυστος» κρίκος της αλυσίδας οι στάσεις

Όπως εξηγεί ο κ. Παντής, «Η μεταφορά των μαθητών με τα αστικά λεωφορεία είναι ένα σοβαρό ζήτημα. Υπάρχουν στάσεις αστικών όπου καθημερινά παραδοσιακά συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός μαθητών με προορισμό το συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα. Εκεί δεν γνωρίζουμε τι αποστάσεις θα τηρούνται. Αν και πλέον θα προσέρχονται οι μισοί μαθητές, σύμφωνα με τα νέα μέτρα τα αστικά θα πρέπει να έχουν το πολύ 50% πληρότητα. Εμείς από την πλευρά μας έχουμε μιλήσει και με τους οδηγούς και τη Διοίκηση των Αστικών, ώστε να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των μέτρων, των αποστάσεων και της χρήσης μάσκας. Όλα τα μέτρα είναι μια αλυσίδα. Πρέπει να προσπαθήσουμε να μην σπάσει κανένας κρίκος».


Απογευματινή τηλεκπαίδευση για όσους δεν επιστρέψουν

Σχετικά με τους μαθητές που για ειδικούς λόγους δεν θα επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, στο ΕΠΑΛ συγκεκριμένα, επιλέχθηκε να λειτουργεί η διδασκαλία κανονικά το πρωί και για όσα παιδιά δεν θα παραβρίσκονται, η διδασκαλία τους θα γίνεται τα απογεύματα από τους εκπαιδευτικούς, μέσω τηλεκπαίδευσης. «Δεν έχουμε πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών που δεν θα επιστρέψουν στο σχολείο. Για αυτούς τους μαθητές έχουμε αποφασίσει μαζί με τους καθηγητές του ΕΠΑΛ, να γίνει η κατάλληλη προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές, μέσω τηλεκπαίδευσης κάποια απογεύματα. Οι καθηγητές μας θα δείξουν περισσή υπευθυνότητα, προκειμένου να ασχοληθούν και με αυτά τα παιδιά, που προς το παρόν είναι περίπου 20».

Άραγε πόσο θα καταφέρουν τα νέα μέτρα να εφαρμοστούν, τώρα που περισσότερο από ποτέ μπαίνει μπροστά η ατομική ευθύνη; Εν αναμονή λοιπόν του πρώτου «crash test» στην εκπαιδευτική κοινότητα την Δευτέρα. Ακολουθούν οι Α' και Β' Λυκείου και τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου που παίρνουν τη σκυτάλη την επόμενη εβδομάδα. Θυμίζουμε ότι οι Πανελλήνιες ξεκινούν στις 15 Ιουνίου για τα Γενικά λύκεια και στις 16 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ. Φέτος δεν θα γίνουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ενώ το διδακτικό έτος στα σχολεία θα επεκταθεί ως τις 12 Ιουνίου.


 
 



18 σχόλια:

  1. Το κασκόλ που φοράει,όλα τα λεφτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κρεμοσαπουνο διπλα απ τις βρυσες δεν θα υπαρχει στος τελος της μερας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία εμφάνιση διευθυντή!!!Ωρε που τον βρήκατε ωρε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί ακριβώς έχει η εμφάνιση και με βάση ποιο dresscode θα έπρεπε να λειτουργεί σύμφωνα με την την άποψη σας;
      Στα 23 χρόνια που εργάζομαι σε ΕΠΑΛ είναι από τους λίγους διευθυντές που δεν έχουν μόνο το όνομα αλλά και την ”χάρη" να διευθύνουν ένα τόσο δύσκολο και τεράστιο σχολείο, έχοντας άριστη συνεργασία με το ΕΚ τους μόνιμους αλλά και τους αναπληρωτές εκπ/κούς.

      Διαγραφή
  4. Κ θέλετε.να πείτε ότι όλα αυτά θα τα τηρήσουν τα παιδιά τις πρώτες ημέρες ίσως πολύ λίγες κ μετά θα τα ξεχάσουν κ αλοιμονο μετά ασεποθ μπορεί να χάνουν κ τα αντησιπτικα η προσοχή.πρεπεο να πέσει στις καθαρίστριες να καθαρίζουν καλά όχι να κοροϊδεύουν σχολαστικό καθαρισμα γιατί κάποιες θα λένε όσα περνουμε έτσι θα καθαριζουμε κ τα υλικά καθαριου κ αντισηπτικά για τα σχολεία όχι για τα σπίτια τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ο διευθυντής είναι αυτός που δίνει, στην καρεκλά της διεύθυνσης, αξία.......!!!! φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση , το ΕΠΑΛ της ΒΕΡΟΙΑΣ......!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ & ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΠ ΟΛΟΥΣ ΠΡΟΣΟΧΗ & ΣΟΒΟΑΡΟΤΗΤΑ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΑ ΧΑΖΑ. ΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ( ΠΑΝΤΑ ΧΕΙΑΖΟΤΑΝ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΟΙ ΣΤΙΓΜΕΣ) ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΚΡΑΤΟΣ -ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΧΡΗΜΑ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ -ΜΕΤΡΑ- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μέσα σε αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα είναι απαραιτητη ειδικά σε χώρους που έχουν να κάνουν με παιδιά, που ενθουσιασμός ή και ο φόβος γρήγορα γίνονται απερισκεψία ή και επικίνδυνη συμπεριφορά. Ο σχεδιασμός του λυκειάρχη είναι υποδειγματικός αρκεί και στην εφαρμογή να έχει συμμάχους πρώτα τα παιδιά. Υπεύθυνη στάση επίσης είναι και η ευελιξία του στησίματος εξ αποστάσεως μαθημάτων τα απογεύματα κι όχι οι κάμερες την ώρα του μαθήματος. Στην επιτυχία του εγχειρήματος πρέπει να συμβάλουν ολες οι πλευρές παρά τις ασάφειες του υπουργείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρέπει κι τα παιδιά να δείξουν υπευθυνότητα σύνεση υπακοή κ να μην ξεχνάνε ότι μετά θα γυρίσουν στα σπίτια τους στους δικούς τους τι να κάνουν κ οι καθηγητές ποιους να πρωτοελεξουν και οι γονείς να τα μιλήσουν είναι κ θέμα παιδείας πρέπει να προσέχουν κ να αναλάβουν ευθύνες να μην έχουμε τίποτα δυσάρεστα κ χτυπάμε οι γονείς τα κεφάλια μας αργότερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν γίνονται τόσες παραινέσεις να υπάρχει υπευθυνότητα και σεβασμός στα μέτρα από τα παιδιά του Λυκείου, σκεφτείτε τι θα πρέπει να κάνουμε για τα γυμνασιόπαιδα. Όσο για τα Δημοτικά, αφήστε το καλύτερα. Κυνηγητό με τους δασκάλους θα παίζουν σε κάθε διάλειμμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και στη Δανία τα άνοιξαν και με το κύμα κορωνοϊού που επήλθε, τα ξαναέκλεισαν άρον άρον. Ετοιμαστείτε για τα χαμπέρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μια χαρα διεφθιντις ινε!! εμενα μου εμαθε πολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο κύριος στη φωτό Σύριος είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. «Τρεις είναι οι δυνατές στάσεις που υπάρχουν για το μεμονωμένο άτομο που υπάγεται στην εξουσία. Η πρώτη είναι να αρνηθεί τη δικαιολογητική της βάση και να εξεγερθεί εναντίον της. Είναι μια τολμηρή λύση που οδηγεί πιθανότατα στη φυσική εξόντωσή του. Μια λύση που ελάχιστοι θα αποτολμήσουν διότι αντιβαίνει στο ένστικτο αυτοσυντήρησης του ανθρώπου.

    Η δεύτερη δυνατότητα συνίσταται στην άρνηση της δικαιολογητικής βάσης της εξουσίας, με ταυτόχρονη ρεαλιστική υποταγή σε αυτήν. Με πλήρη συναίσθηση πως μόνη αιτία της στάσης αυτής είναι ο φόβος. Λύση ψυχολογικά δυσβάστακτη και οδυνηρή.

    Μένει η τρίτη λύση. Το άτομο για να μην συντριβεί φυσικά ή ψυχολογικά, για να μην περάσει τη ζωή του εγκάθειρκτο ή διωκόμενο, αλλά και για να μην ταπεινωθεί στα ίδια του τα μάτια, φτάνει να πείσει τον εαυτό του πως υποκλίνεται στην εξουσία όχι από κομφορμισμό ή για να σώσει το τομάρι του αλλά γιατί η δικαιολογητική της βάση είναι ηθικά θεμελιωμένη. Όπως λέει ο Πασκάλ, «μη μπορώντας να ενδυναμώσει τη δικαιοσύνη, δικαίωσε τη δύναμη». Είναι ο μηχανισμός της εκλογίκευσης, κλασικός ψυχολογικός μηχανισμός προστασίας του εγώ. Συνίσταται στην απώθηση στο υποσυνείδητο των πραγματικών κινήτρων της δράσης μας και στη δημιουργία της αυταπάτης πως κινούμεθα από κάποια άλλα».

    Αυτά διαβάζουμε σε εισαγωγικό εγχειρίδιο πολιτικής επιστήμης, Έλληνα πανεπιστημιακού και νυν φανατικού οπαδού των μέτρων υγειονομικού εγκλεισμού, των μασκών κ.τ.ο.. Το παραθέτω ως συμβολή στη συζήτηση εάν ο φόβος για τον ιό, που οι μενουμεσπιτάκηδες ισχυρίζονται ότι νιώθουν, είναι πραγματικός ή όχι. Η δική μου άποψη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους μενουμεσπιτάκηδες που είναι στοιχειωδώς νοήμονες, υγιείς και σε παραγωγικές ηλικίες (δεν συμπεριλαμβάνω ηλικιωμένους και σοβαρά ασθενείς) είναι ότι πρόκειται για ένα είδος αυθυποβολής. «Έπεισαν» τους εαυτούς τους ότι η απειλή του κόβιντ είναι φοβερή για να μην παραδεχτούν (στους εαυτούς τους πρωτίστως) ότι ο βασικός λόγος που στηρίζουν τον ανελεύθερο εγκλεισμό είναι η εγγενής ροπή που υπάρχει σε κάθε άνθρωπο να υποτάσσεται στη δύναμη και να υπακούει τους ισχυρότερους. Μεταστοιχείωσαν, μέσω μιας ασυνείδητης σε μεγάλο βαθμό διαδικασίας, τον αρχέγονο φόβο για την εξουσία σε φόβο μιας αόρατης πρωτεΐνης. Και αυτό στην καλύτερη περίπτωση. Διότι, στη χειρότερη περίπτωση, πίσω από την υποταγή κρύβονται πιο συγκεκριμένα ιδιοτελή κίνητρα και υλικά συμφέροντα. Η προσδοκία ενός διορισμού ή μιας ανάθεσης δημόσιου έργου, η εύνοια κάποιων πολιτικών ή άλλων ισχυρών «παραγόντων», η ανέλιξη σε δημόσια θέση. Ή τέλος, σε ένα ακόμη πιο ανήθικο και απεχθές σενάριο, η επένδυση στην γενική οικονομική καταστροφή με την ελπίδα να επωφεληθούν από αυτή κατά το γνωστό «η κρίση γεννάει ευκαιρίες».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. hahaha lol thimamai persu enas mathiths katourise mesa se didaktikh aithousa otan kaname katalhpsh kai o dief8hnths mas ta epsale eksalla

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ