Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

Η παράσταση «Ανθισμένες ροδακινιές - Johatsu» κάνει πρεμιέρα στη σκηνή του Χώρου Τεχνών

Μικρές ιστορίες εμπνευσμένες από τους ανθρώπους της Βέροιας
Την παράσταση ντοκιμαντέρ «Ανθισμένες ροδακινιές - Johatsu» σε σκηνοθεσία Χάρη Πεχλιβανίδη ανεβάζει η κεντρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας με τη στήριξη του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας (ΤΟΒ). Είναι βασισμένη σε μια
αρχική ιδέα του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Παρασκευόπουλου και περιέχει πρωτότυπα κείμενα, ειδικά γραμμένα για αυτήν από την ομάδα των ηθοποιών σε δραματουργία της Κορίνας Βασιλειάδου και εμπνευσμένα από το φαινόμενο των ανθισμένων ροδακινιών στον κάμπο της Ημαθίας. Πρόκειται για μικρές ιστορίες ανθρώπων της Βέροιας, που ζωντανεύουν και συνδέονται μεταξύ τους και μπλέκονται επάνω στη σκηνή μαζί με τους θεατές, καθώς το στήσιμο της παράστασης που επιλέχθηκε είναι σαφώς ανατρεπτικό και ανεβάζει κοινό και ηθοποιούς στο σανίδι! Η σκηνή του  Χώρου Τεχνών για πρώτη φορά διαμορφώθηκε έτσι, ώστε να καταργηθεί η κλασική σχέση θεατών και ηθοποιών με αποτέλεσμα την άμεση σχέση μεταξύ τους. 

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020 στο Χώρο Τεχνών και για 14 ακόμα παραστάσεις τον Μάρτιο και τον Απρίλιο (δείτε παρακάτω αναλυτικά το πρόγραμμα των παραστάσεων).


Με αφορμή την πρεμιέρα της Παρασκευής, παραχωρήθηκε συνέντευξη τύπου από την πρόεδρο και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ, Γεωργία Μπατσαρά και Γιάννη Παρασκευόπουλο αντίστοιχα, τον σκηνοθέτη Χάρη Πεχλιβανίδη και τον πρόεδρο του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας Ζήση Πατσίκα.
Μια πρωτότυπη παράσταση που θα εντυπωσιάσει και είναι εμπνευσμένη από την κάμπο της Βέροιας και τις ανθισμένες ροδακινιές. Μετά τον ΤΟΒ που είχε την έμπνευση να φωτογραφίσει τον κάμπο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ είχε την έμπνευση να τον παρουσιάσει και μέσα από μια παράσταση. Ο κάμπος της Βέροιας είναι ο πυλώνας που στηρίζει την οικονομία της περιοχής, με τις ροδακινιές να αποτελούν την πιο σημαντική καλλιέργεια», ανέφερε η κ. Μπατσαρά, που άδραξε την ευκαιρία να θίξει και το θέμα των αποζημιώσεων.
«Πέντε χρόνια από το ξεκίνημα της προσπάθειας του ΤΟΒ να αναδείξει το θέμα της ανθοφορίας, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά. Κάθε χρόνο εκείνη την εποχή, εκτός από τα λουλούδια, πλημμυρίζουν τον κάμπο μας από τα μέσα ενημέρωσης, από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους που με τη σειρά τους πλημμυρίζουν το διαδίκτυο με όμορφες εικόνες από τις ανθισμένες ροδακινιές, που αναδεικνύουν τον τόπο μας και τη μοναδικότητα που δημιουργεί ένα αγροτικό προϊόν μαζικής καλλιέργειας, που από μια άλλη οπτική, είναι μια πανέμορφη παλέτα αποχρώσεων του ροζ. Στην προσπάθειά μας συναντάμε δημιουργικούς ανθρώπους και ανοιχτά μυαλά και συνδημιουργούμε δράσεις και καταστάσεις που τιμούν την πόλη μας και γινόμαστε πιο εξωστρεφείς. Είναι η δεύτερη χρονιά που συνεργαζόμαστε με την κεντρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ, κάτι που μας τιμάει πολύ και δίνει άλλη αίγλη στις δράσεις μας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Πατσίκας.
Πρώτη παραγωγή έπειτα από 10 χρόνια

«Πρόκειται για την πρώτη παραγωγή της κεντρικής σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ μετά από 10 χρόνια. Οι παραστάσεις του παιδικού κατάφεραν να κρατήσουν ζωντανό το θέατρο όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και τα τμήματα θεατρικής υποδομής που έκαναν ένα άνοιγμα στην πόλη και ενεργοποίησαν το ΔΗΠΕΘΕ», σημείωσε ο κ. Παρασκευόπουλος, που στη συνέχεια αναφέρθηκε στο περιεχόμενο της παράστασης
Είναι ένα έργο που μιλάει για όλους τους ανθρώπους που ζούνε μέσα σε μια πόλη και τα πράγματα που τους κρατάνε σε μια πόλη που δεν είναι ένα μεγάλο αστικό κέντρο. Τι είναι αυτό που μας κρατάει εδώ. Είναι μικρές ιστορίες ανθρώπων που με κάποιο τρόπο συνδέονται. Μιλάει για ανθρώπους που δεν έδωσαν την ψυχή τους αντιπαροχή για να γίνουν πολυκατοικίες και έμειναν σαν κάποιες μονοκατοικίες που έχουν μείνει μέσα στη Βέροια που αντιστέκονται στα τέρατα που είναι γύρω τους. Μιλάει για τις μικρές χαρές της ζωής. Ζώντας σε μια πόλη ξεχνάς τις ομορφιές της. Ελπίζω αυτή η παράσταση να ξυπνήσει τη λήθη. Η παράσταση έρχεται να καλύψει το κενό στο θέατρο έρευνας. Θα ήταν ευλογία το συγκεκριμένο έργο να στο θεατρολόγιο ως "Ανθισμένες Ροδακινιές" που παίχτηκε πρώτη φορά στη Βέροια», σημείωσε ο κ. Παρασκευόπουλος.
«Το Johatsu είναι ένα φαινόμενο που ξεκίνησε τη δεκαετία του '60 στην Ιαπωνία, όπου ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων, περίπου 100.000 το χρόνο, 2 φορές η Βέροια, εξαφανίζεται οικειοθελώς, αλλάζει πόλη ή περιοχή, αλλάζει ταυτότητα και ιδιότητα», ανέφερε αρχικά ο κ. Παχλιβανίδης, παρουσιάζοντας τι είναι το φαινόμενο αυτό και πως συνέδεσε τις ιστορίες από μια τόσο μακρινή χώρα, με τις ιστορίες της Βέροιας. «Αυτό συνδέετε με ένα φαινόμενο στην Ελλάδα. Μας αρέσει να ξεχνάμε. Όπως και ο πανομοιότυπο φαινόμενο με την ανθοφορία τόσο στην Ιαπωνία με τις κερασιές, όσο και στη Βέροια με τις ροδακινιές. Αυτά ήταν κάποια στοιχεία που συνδέουν τις ιστορίες δυο τόσο μακρινών χωρών. Οι ιστορίες της παράστασης παίρνουν αφορμή από τη Βέροια. Στη γενιά μας δεν αρέσει αυτό το φαινόμενο, της λήθης, και ερχόμαστε μέσω του θεάτρου να μεγεθύνουμε ερωτήματα και να ταρακουνήσουμε το σήμερα». 
Ιστορίες εμπνευσμένες από τους ανθρώπους της Βέροιας
«Είναι μια πόλη που συνδέεται με ένα φρούτο, υπέροχο που μπορεί να ξυπνήσει μνήμες αλλά να φέρει και δυσάρεστα αποτελέσματα, όταν η οικονομία μιας περιοχής στηρίζεται σε ένα προϊόν, οι δυναμικές εναλλάσσονται λίγο πιο απότομα. Η παράσταση είναι προϊόν μυθοπλασίας, δεν στηρίζεται σε αληθινά πρόσωπα αλλά πήραμε έμπνευση από την ίδια την πόλη και τους ανθρώπους της, από τους οποίους μάθαμε πολλές ιστορίες», σημείωσε ο κ. Πεχλιβανίδης. 

Δείτε φωτογραφίες και πληροφορίες για την παράσταση:




   






«Ανθισμένες ροδακινιές - Johatsu» σε σκηνοθεσία Χάρη Πεχλιβανίδη
Πρεμιέρα Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Είσοδος 10 ευρώ (κανονικό), 5 ευρώ (μαθητές, φοιτητές, στρατευμένοι, πολύτεκνοι, κάτοχοι κάρτας ανεργίας ΑμεΑ, άτομα άνω των 65 ετών. 
Ομαδικά εισιτήρια, άνω των 10 ατόμων και μέλη των εργαστηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας 5 ευρώ (μόνο κατά την προπώληση στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας).

Προγραμματισμός Παραστάσεων

Πρεμιέρα: Παρασκευή 28.02.2020, ώρα 9μ.μ.

Σάββατο 29.02.2020, ώρα 8μ.μ.
Κυριακή 01.03.2020, ώρα 7μ.μ.
Τρίτη 03.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Τετάρτη 04.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Πέμπτη 05.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Δευτέρα 09.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Τρίτη 10.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Τρίτη 17.03.2020, ώρα 9μ.μ.
Τετάρτη 18.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Κυριακή 29.03.2020, ώρα 7μ.μ.
Δευτέρα 30.03.2020, ώρα 8μ.μ.
Πέμπτη 09.04.2020, ώρα 9μ.μ.
Παρασκευή 10.04.2020, ώρα 9μ.μ.
Σάββατο 11.04.2020, ώρα 8μ.μ.

Προπώληση Εισιτηρίων
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας (3ος όροφος Χώρου Τεχνών) τηλ. 2331078140, 41, 42, 43
Ουζερί Στάσου Μύγδαλα, Μητροπόλεως 12 τηλ. 2331120327
Καφέ Μπρίκι , Μητροπόλεως 69 τηλ. 2331020201
Βιβλιοπωλείο Επίκαιρο, Βενιζέλου 36, τηλ. 2331024612

Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Χάρης Πεχλιβανίδης
Δραματουργία: Κορίνα Βασιλειάδου
Σκηνικά-Κοστούμια: Τάσος Πρωτοψάλτου
Μουσική: Underwater Chess
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρις Σερδάρη
Βοηθοί Σκηνογράφου - ενδυματολόγου: Δημήτρης Γεωργόπουλος – Δήμητρα Κατσιαγιάννη
Χτενίσματα: «Hair club»/ Αναστασία & Βασιλική Ψωμά
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Επικοινωνία: Κατερίνα Γρηγοριάδου

Παίζουν: Γιώργος Αντωνόπουλος, Μαρία Αποστολακέα, Πένυ Ελευθεριάδου, Δημήτρης Κουστολίδης,  Δημήτρης Ροΐδης, Αθηνά Συκιώτη, Εύα Φρακτοπούλου.

Συμμετέχουν: τα μέλη των θεατρικών εργαστηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας Ειρήνη Αντάρα, Χαρά Αξούριστου, Δέσποινα Βουλτσινού, Ελεάννα Γεωργίου, Αλεξάνδρα Γκίκα, Αλέξανδρος Δημάκας, Δημήτρης Δημάκας, Γιάννης Καραβασίλης, Ευτυχία Καραλή, Νόπη Καρυπίδου, Ελπίδα Κετίκογλου, Σταύρος Κετίκογλου, Τάσος Κουτσάμπασης, Άννα Μαρία Λάναρη, Ραφαήλ Μηρτσέκης, Μαρία Παντελίδου, Όλγα Παπαδόπουλου, Μαρία Χρυσοστομίδου. 

Λίγα λόγια για την παράσταση
Το θέατρο χρησιμοποιώντας τα ιδιαιτέρα εργαλεία του, έχει τη δυνατότητα να κατακερματίζει και να ανασυνθέτει την μνήμη. Μέσω του μύθου άλλοτε γνωστού και άλλοτε όχι, οι εμπλεκόμενοι στην θεατρική διαδικασία αφηγούνται την ιστορία στο θεατή παρουσιάζοντας του μια άλλη οπτική της αλήθειας ιδωμένη από το φίλτρο του ψέματος που δεν είναι άλλο από το ίδιο το θέατρο. Τα πράγματα τώρα αρχίζουν και μπερδεύονται. Τα όρια μεταξύ πραγματικού και ψεύτικου, ονερικού και αληθινού γίνονται δυσδιάκριτα. Ο θεατής, ο μοναδικός αποδέκτης αυτού του δράματος, πολιορκείται από το θεατρικό γεγονός και λόγω έλλειψης χρόνου δεν μπορεί να επεξεργαστεί την ίδια στιγμή αν αυτό που παρακολουθεί είναι μυθοπλασία ή πραγματικότητα. Οι “Ανθισμένες Ροδακινιές-Johatsu” προτείνουν την δική τους πραγματικότητα. Η παράσταση δεν είναι ντοκιμαντέρ. Η ιστορία που παρακολουθούμε είναι προϊόν μυθοπλασίας που προέκυψε από τα επεξεργασμένα στοιχεία που συλλέξαμε κατά την περίοδο της έρευνα μας. Τοποθετούμε επί σκηνής την φανταστική ιστορία μας που είναι ένα κράμα πραγματικών με θεατρικών στοιχείων. Σαν τους γεωργούς που δίνουν σχήμα στην ροδακινιά, έτσι και εμείς δίνουμε σχήματα στο φαντασιακό του θεατή, φανερώνοντας το μονοδιάστατο του υπάρχοντος και την δυναμική πολυμορφία του άγνωστου. Όπως η ζωή δανείζεται το θέατρο, έτσι και αυτό χρησιμοποιεί την ίδια τη ζωή για να μας πει ότι “Έτσι είναι (αν έτσι νομίζετε)”, αν εμείς όμως δεν “νομίζουμε” “ έτσι” ;

Σημείωμα σκηνοθέτη
Τη μνήμη τη μορφοποιούμε σύμφωνα με τα εκάστοτε σχήματα, που της προσδίδουμε. Τα σχήματα δεν αποτελούν αυτόνομους οργανισμούς, αλλά το περιεχόμενό τους διαμορφώνεται από την ανάγκη της κοινωνίας να προσδιορίζει συνεχώς την ταυτότητά της. Το δέντρο της ροδακινιάς εμπίπτει στους ίδιους κανόνες της μνήμης. Καλλιεργείται κι ανθοφορεί ανάλογα με το σχήμα, που θα του προσδώσει ο καλλιεργητής. Λαμβάνει την ταυτότητά του σύμφωνα με τον τρόπο, που καλλιεργείται. 
Η παράσταση “Ανθισμένες Ροδακινιές - Johatsu” είναι μια καταβύθιση στην ιστορία και στα σκοτεινά μονοπάτια της μνήμης. Μια υπό συν-διαμόρφωση παράσταση, που καλείται μέσω το θεάτρου, ως ένα άλλος γεωργός να βοηθήσει να ευωδοθούν τα άνθη της φαντασίας, απενοχοποιώντας το παρελθόν και προβληματίζοντας το παρόν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ