Προβλήματα στην ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας

Αδύνατη είναι η πρόσβαση πολλών προσφυγόπουλων που διαμένουν σε camps στα σχολεία καθώς δεν έχει λυθεί ακόμα το ζήτημα μεταφοράς των μαθητών στους σχολικούς χώρους. Τη μεταφορά των προσφυγόπουλων τα τελευταία τρία ακαδημαϊκά έτη είχε αναλάβει ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης
με χρηματοδότηση της Κομισιόν. Ωστόσο το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε και πλέον η χώρα μας αναζητεί εθνικούς πόρους για να καλυφθεί το κενό. Στην Κεντρική Μακεδονία, τα πράγματα είναι καλύτερα σε σχέση με τη Νότια Ελλάδα καθώς κυρίως μέσω της Περιφέρειας έχει δοθεί λύση σε μεγάλο μέρος του προβλήματος.

Όπως αναφέρει ο Αλέξανδρος Κόπτσης, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία, μέσα στον Οκτώβριο όλα τα προσφυγόπουλα θα πηγαίνουν κανονικά από τα camps στο σχολείο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα έχει λυθεί στα Διαβατά με την επιστράτευση ιδιωτικών λεωφορείων. Το ίδιο συμβαίνει και στα camps σε Πιερία, Πέλλα και Κιλκίς, όπου σε κάποιες περιπτώσεις το σχολείο είναι κοντά σε δομές και κάποια παιδιά πηγαίνουν και με τα πόδια.

Προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών εντοπίζονται στις Σέρρες, την Ημαθία και τα Λαγγαδίκια. Στα Λαγγαδίκια ένας μικρός αριθμός μαθητών δεν μπορεί να πάει ακόμα σχολείο. Στις Σέρρες το ζήτημα αναμένεται να λυθεί με τη συμβολή των αστικών συγκοινωνιών καθώς στο τέλος της εβδομάδας θα τεθεί στο δημοτικό συμβούλιο η πρόταση για την προσθήκη εννιά δρομολογίων τα οποία θα υποστηρίζουν τους πρόσφυγες μαθητές στην καθημερινή μετακίνηση. Σύμφωνα με το κ. Κόπτση, με τον ίδιο τρόπο αναμένεται να λυθεί και το πρόβλημα που υπάρχει στην Ημαθία.

Προβλήματα υπάρχουν και με τα προσφυγόπουλα στη δομή της Δράμας, όπως σημειώνει ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, Κωνσταντίνος Μπαντίκος. Πλην των παιδιών που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο το οποίο στεγάζεται εντός του camp, τα υπόλοιπα -118 στον αριθμό- παραμένουν στη δομή δίχως να έχει χτυπήσει για αυτά το σχολικό κουδούνι. Αντιθέτως στην Καβάλα, όπου η δομή φιλοξενίας είναι εντός του αστικού ιστού. τα παιδιά πηγαίνουν με τα πόδια ή εξυπηρετούνται από την υπάρχουσα αστική συγκοινωνία.

Οι συζητήσεις μεταξύ φορέων συνεχίζονται προκειμένου το ζήτημα να λυθεί όσο το δυνατόν συντομότερα.

Σημειώνεται ότι στην ελληνική επικράτεια περίπου 8.000 παιδιά από τρίτες χώρες πηγαίνουν σχολείο, με τα μισά εξ αυτών στα δημοτικά. Στην Κεντρική Μακεδονία έχουν απορροφηθεί κοντά στα 3.000 προσφυγόπουλα στο εκπαιδευτικό σύστημα παρακολουθώντας μαθήματα στις 228 τάξεις υποδοχής που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, στην Ελλάδα τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στα νησιά, όπου πάνω από το 75% από τα 4,656 παιδιά σχολικής ηλικίας, και τα οποία διαμένουν σε κέντρα υποδοχής, δεν συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ακόμα, σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση των προσφύγων δημιουργούν η σχολική διαρροή και η μεγάλη κινητικότητα των οικογενειών καθώς σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη Τύπου ενόψει του συνεδρίου «Η διαπολιτισμική εκπαίδευση ως μέσο για την κοινωνική ενσωμάτωση: Εμπειρίες, βέλτιστες πρακτικές και μελλοντικές προκλήσεις», πάνω από το 80% των προσφυγόπουλων που εγγράφονται στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, στη συνέχεια αποφασίζουν να μην συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους.


1 σχόλιο:

  1. Λαθρομεταναστόπουλα εἶναι, ὄχι προσφυγόπουλα. Εἶναι βλασφημία νά χρησιμοποιῆται ἡ λέξι πρόσφυξ γιά τούς ἰσλαμιστάς ἐποίκους, πού κατακλύζουν σἄν ἄλλα στίφη βαρβάρων τήν Πατρίδα μας, ἥτις - φεῦ! - ἔχει καταργήσει τά σύνορά της._

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ