Δράση με Γνώση - «Άξονας 3ος: Τουριστική Ανάπτυξη»

«Δημιουργούμε ισχυρή και αναγνωρίσιμη τουριστική ταυτότητα»
Από το γραφείο τύπου του Δημάρχου και Υποψήφιου Δημάρχου Δήμου Βέροιας Κώστα Βοργιαζίδη δημοσιεύεται αναλυτικά ο 3ος από τους οκτώ άξονες δράσης της περιόδου 2014-2019 και που αφορά την
Τουριστική Ανάπτυξη». Συγκεκριμένα: Μια από τις κορυφαίας προτεραιότητές μας ως Δημοτική Αρχή ήταν η ανάδειξη και η προώθηση αυτών των πλεονεκτημάτων της περιοχής μας μέσα από τη δημιουργία και την καθιέρωση μιας ισχυρής, διακριτής και αναγνωρίσιμής τουριστικής ταυτότητας ώστε το τουριστικό, αρχαιολογικό, πολιτισμικό, γαστρονομικό και φυσικό απόθεμα της περιοχής μας να παρουσιάζεται μέσα από ένα ενιαίο brand name, συνώνυμο ποιότητας και υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Το μέχρι τώρα έργο: 

· Συστήσαμε για πρώτη φορά στα χρονικά του Δήμου Βέροιας αυτοτελή Αντιδημαρχία Τουρισμού, στελεχώνοντας την επίσης με Ειδικό Συνεργάτη με μεγάλη ακαδημαϊκή και επαγγελματική εμπειρία στο αντικείμενο.

· Δημιουργήσαμε και καθιερώσαμε το τουριστικό σήμα «Discover Veria» ως την επίσημη τουριστική ταυτότητα του Δήμου Βέροιας.

· Οργανώσαμε το τοπικό τουριστικό προϊόν στη βάση τεσσάρων στρατηγικών αξόνων: α) την οργάνωση του προορισμού, β) την προώθησή του, γ) τη δημιουργία συνεργιών και δ) την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης της τοπικής κοινωνίας.

· Εκδώσαμε έντυπο και ηλεκτρονικό ενημερωτικό υλικό που προβάλλει την περιοχή μας.

· Συνεργαστήκαμε με τοπικούς φορείς και συλλόγους όπως, μεταξύ άλλων, με το Επιμελητήριο Ημαθίας, την Ένωση Ξενοδόχων Ημαθίας, την ΑΝ.ΗΜΑ, την Εφορία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη, τις Διευθύνσεις Α’ Βάθμιας και Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, τον Τουριστικό Όμιλο Βέροιας, τη Φωτογραφική Ομάδα Βέροιας και το Σύλλογο Γευσιγνωσίας – Γαστρονομίας Ν. Ημαθίας «ο Κάρανος».

· Χτίσαμε συνέργιες με τους σημαντικότερους τουριστικούς φορείς της χώρας και της περιφέρειας όπως ο ΕΟΤ, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η Marketing Greece, ο Τουριστικός Οργανισμός Θεσσαλονίκης, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, το Τμήμα Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τον Τομέα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του «Αλεξανδρείου» ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

· Υποδεχτήκαμε, ξεναγήσαμε και φιλοξενήσαμε δεκάδες δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες από την Ελλάδα και το εξωτερικό με σκοπό τη γνωριμία τους με το τοπικό τουριστικό προϊόν.

· Συμβάλαμε σε μεγάλο βαθμό μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας στη συνολική αύξηση κατά 54% των διανυκτερεύσεων στην ευρύτερη περιοχή τα τελευταία τρία χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα: 

-Καταγράψαμε την υφιστάμενη κατάσταση, όλα τα μνημεία, τα αξιοθέατα και τα κυριότερα πλεονεκτήματα της περιοχής, δημιουργώντας για πρώτη φορά μια μεγάλη βάση δεδομένων με κείμενα, μεταφράσεις, φωτογραφικό υλικό και συνθήματα για το «χτίσιμο» του προορισμού Βέροια, την αποστολή του σε του αλλά και για την παραγωγή οποιουδήποτε μελλοντικού προωθητικού υλικού.

-Δημιουργήσαμε την τουριστική διαδικτυακή πύλη (ιστοσελίδα) του Δήμου Βέροιας www.discoververia.gr όπου ο επισκέπτης μπορεί να βρει πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για το σύνολο των μνημείων και των αξιοθέατων της περιοχής στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.

-Εκδώσαμε έντυπο τουριστικό οδηγό 24 σελίδων στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.

-Δημιουργήσαμε αναλυτικό έντυπο χάρτη για την καθοδήγηση και διευκόλυνση των επισκεπτών της πόλης.

-Εκδώσαμε θεματικό χάρτη για τους Βυζαντινούς Ναούς και τις Μονές της Βέροιας με τίτλο «Μικρή Ιερουσαλήμ» για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων τουριστών που επισκέπτονται την πόλη με κίνητρο το θρησκευτικό τουρισμό.

-Εκδίδουμε έντυπο αφιερωμένο στο Βήμα Απ. Παύλου και την Εβραϊκή Συναγωγή τα δυο παγκόσμιας εμβέλειας θρησκευτικά μνημεία της περιοχής.

-Δημιουργήσαμε και διαχειριζόμαστε επίσημους λογαριασμούς του Τμήματος Τουρισμού στα σημαντικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram κτλ) με τον τίτλο «Discover Veria», έχοντας μέχρι σήμερα προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες και ακόλουθους (followers).

-Επαναλειτουργήσαμε μετά από χρόνια το τουριστικό περίπτερο της Εληάς που από το 2016 έχει εξυπηρετήσει χιλιάδες επισκέπτες.

-Καθιερώσαμε σε συνεργασία με την Ισραηλίτικη Κοινότητα Θεσσαλονίκης μόνιμο ωράριο λειτουργίας για την Εβραϊκή συναγωγή, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των ταξιδιωτικών πρακτόρων και των επισκεπτών του μνημείου.

-Τοποθετήσαμε χάρτες και πινακίδες κατεύθυνσης πεζών στο κέντρο της Βέροιας.

-Τοποθετήσαμε QR Codes (Κωδικούς Ταχείας Απόκρισης) σε μνημεία και αξιοθέατα ώστε να παρέχουμε άμεση πληροφόρηση μέσω των έξυπνων κινητών τους (smart phones), αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην εξυπηρέτηση των τουριστών.

-Συμβάλαμε με τη σύνταξη και την υποβολή μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στην οριστική αδειοδότηση του Εθνικού Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου για πρώτη φορά στην ιστορία του.

-Υπογράψαμε Σύμφωνο Συνεργασίας με τον Τομέα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του «Αλεξανδρείου» ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη κοινών δράσεων αλλά και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την καλύτερη οργάνωση του τοπικού τουριστικού προϊόντος.

-Εντάξαμε το Δήμο Βέροιας στο Διαδημοτικό Δίκτυο «Αμφικτυονία Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων»

-Συμμετείχαμε στο 1ο και 2ο Συνέδριο Ελληνικών και Κινεζικών Πόλεων (Greek – Chinese Cities Forum) σε Αθήνα και Πεκίνο αντίστοιχα, όπου προχώρησαν οι επαφές για αδελφοποίηση του Δήμου Βέροιας με την Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου, Dongcheng, το ιστορικότερο μέρος της Κίνας.

-Συμμετείχαμε ή αποστείλαμε προωθητικό υλικό στις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό όπως η έκθεση ITB του Βερολίνου.

-Συμμετείχαμε τέσσερις συνεχόμενες χρονιές (2015-2018) στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «Philoxenia», τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ελλάδας, πραγματοποιώντας δεκάδες B2B συναντήσεις με επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

-Διοργανώσαμε δεκάδες ταξίδια εξοικείωσης (fam & press trips) φιλοξενώντας στη Βέροια περισσότερους από 100 τουριστικούς πράκτορες (tour operators), ταξιδιωτικούς δημοσιογράφους και bloggers καθώς και πάνω από 60 ξεναγούς από διάφορες χώρες του πλανήτη όπως, μεταξύ άλλων, την Κίνα, το Ισραήλ, την Τουρκία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Αγγλία, την Αμερική και τον Καναδά με σκοπό να γνωρίσουν τον τουριστικό και πολιτισμικό πλούτο της περιοχής και την ανάπτυξη θετικής εικόνας για τη Βέροια.

-Διοργανώσαμε απευθείας Β2Β συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες όπως για παράδειγμα το B2B Travel Event 2017 που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Βέροιας με τη συμμετοχή 25 τουριστικών πρακτόρων από διάφορες χώρες του εξωτερικού και δεκάδων τοπικών επιχειρήσεων όπως ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία και εστιατόρια για τη μεταξύ τους διασύνδεση και τη σύναψη συνεργασιών.

-Προωθήσαμε την περιοχή μέσα από καταχωρήσεις και αφιερώματα σε περιοδικά αεροπορικών εταιριών (inflight magazines) όπως το «Blue Magazine» της Aegean Airlines, το «Anemos» της Ellinair και το «Betterfly» της Astra Airlines, καθώς επίσης και σε άλλα έντυπα και ηλεκτρονικά τουριστικά περιοδικά της χώρας.

-Προωθούμε σε συνεργασία με το Δήμο Έδεσσας του Ιστορικού Τουρισμού (Memorial Tourism) του Μακεδονικού Μετώπου του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου και της ανάδειξης προσωπικοτήτων που πέρασαν από τη Βέροια όπως ο Βιετναμέζος ηγέτης Χο Τσι Μινχ.

-Δημιουργήσαμε το «Τοπικό Μενού Βέροιας» σε συνεργασία με το Σύλλογο Γευσιγνωσίας – Γαστρονομίας Ν. Ημαθίας «ο Κάρανος» και Σεφ της πόλης το οποίο προωθεί την τοπική γαστρονομική παράδοση μέσω πατροπαράδοτων συνταγών της περιοχής και χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες παρασκευής από τη Βεργιώτικη γη.

-Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη τουριστικής συνείδησης των κατοίκων της Βέροιας μέσα από σχετικές δράσεις όπως «Ανακαλύπτω την Πόλη μου», «ο Μικρός Τουρίστας, μια Βαλίτσα Ταξιδεύει» και τη διεξαγωγή φωτογραφικού διαγωνισμού με θέμα «Όψεις του τόπου μου: χθες, σήμερα, αύριο…» ενώ δρομολογούνται αντίστοιχες δράσεις σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και επιχειρήσεις.

Τι καταφέραμε μέχρι σήμερα: 

-Βάλαμε στην κυριολεξία τη Βέροια στον τουριστικό χάρτη της χώρας, χτίζοντας σταθερά και μεθοδικά τον προορισμό Βέροια και καθιερώνοντας το brand «Discover Veria» στην εγχώρια και διεθνή τουριστική αγορά.

- Ο πολιτιστικός, φυσικός και γαστρονομικός πλούτος της περιοχής έχουν παρουσιαστεί σε τηλεοπτικά δίκτυα, έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα σε δεκάδες χώρες μεταξύ αυτών στις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές αγορές όπως οι Η.Π.Α., ο Καναδάς, η Κίνα, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

-Τα τελευταία τρία χρόνια έχει καταγραφεί σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και το Σύλλογο Ξενοδόχων Ημαθίας αύξηση των διανυκτερεύσεων της περιοχής που ξεπερνά το 50%.

-Η Βέροια ως προορισμός περιλαμβάνεται σε ολοένα και περισσότερα τουριστικά γραφεία, με τα τελευταία χρόνια μάλιστα να παρατηρείται η τάση από πολλά τουριστικά πρακτορεία να προσφέρουν αυτόνομες εκδρομές Βεργίνα-Βέροια ή και μονό Βέροια.

-Ευρύτερα έχει καταγραφεί μια εντυπωσιακή άνοδος στην επισκεψιμότητα της πόλης με τα στατιστικά στοιχεία να επιβεβαιώνουν αυτή τη τάση. Ενδεικτικά μόνο το 2017 πέρασαν από το τουριστικό περίπτερο της Εληάς περισσότεροι από 16.000 επισκέπτες χωρίς να περιλαμβάνονται οι επισκέψεις τα σαββατοκύριακα ενώ στην Εβραϊκή Συναγωγή κόπηκαν πάνω από 5.000 εισιτήρια το διάστημα Ιουνίου-Οκτωβρίου 2018.

- Υποβάλαμε πρόταση και αναμένουμε την έγκριση της χρηματοδότησης του έργου «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία», προϋπολογισμού 90.000€.

-Κατακτήσαμε τη δεύτερη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Προορισμών Αριστείας «EDEN» της Ε.Ε. με θέμα τον πολιτιστικό τουρισμό, μια βέβαιη επιβράβευση και αναγνώριση της οργανωμένης δουλειάς που συντελείται στο πεδίο του τουρισμού.

3 σχόλια:

  1. Το χωριό Βεργίνα έχει τραγική εικόνα και αν δεν υπήρχαν οι ταμπέλες κανένας δε θα υποψιαζόταν οτι εκεί υπάρχει κάτι σημαντικό. Οι 48 βυζαντινοι ναοί ,είναι κλειδαμπαρωμενοι,κανένας δεν σκέφτηκε να βγάλει ενα πρόγραμμα σε συνεννόηση με τον μητροπολιτη να λειτουργούν,να έχει κάποιος υπευθηνος τα κλειδια και στα πλαίσια οργανωμένης περιήγησης να μπορεί κυκλικά να επισκέπτεται ο θεοσεβης κλήρος απο όλη την Ελλάδα τα μνημεία αυτα.Στη φιλοξενεια δημοσιογραφων σκιζουμε ομως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άσε τις εξιπνάδες. Η Βεργίνα ότι και να λες δεν περιμένει εσένα να την ανακαλύψεις. Ρώτα την αρχαιολογία να δεις τι τουρίστες δέχτηκε το 2018. Όσο για τις εκκλησίες δεν είναι ολες επισκέψειμες, οι περισσότερες είναι επικίνδυνες. Μην ψάχνεις ψιλους στα άχυρα. Κοίτα μόνο να εξυπηρετήσεις τους τουρίστες που θα συναντήσεις, αυτό είναι αρκετό. Τα άλλα άστα στο Δήμο και στην αντιδημαρχία τουρισμού, αυτοί ξέρουν καλά τη δουλειά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οπότε Ανώνυμε 1 επειδή ο Δήμος και η Αντιδημαρχία κάνουν τέλεια τη δουλειά τους δεν έχεις καν δικαίωμα να μιλήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ