Quantcast

http://picasion.com/

Φωτορεπορτάζ: «Κλειστόν» λόγω κρίσης

Κατεβασμένα ρολά, βιτρίνες καλυμμένες με χαρτόνια και το «Ενοικιάζεται» να φιγουράρει σε εισόδους καταστημάτων που άλλοτε έσφυζαν από ζωή και κίνηση. Η εικόνα που παρατηρεί κανείς όταν περπατήσει στις άλλοτε ιστορικές αγορές της Βέροιας είναι αποθαρρυντική. Οδός Κεντρικής, καταστήματα στην
οδό Αριστοτέλους και στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου... Καταστήματα που κάποτε γνώριζαν την οικονομική άνθηση, τώρα έχουν βάλει λουκέτο, αφού οι έμποροι που τα διαχειρίζονταν δεν μπόρεσαν να... διαχειριστούν την οικονομική κρίση. «Περπατώ εδώ και ώρα στο κέντρο και μετρώ τις κατεβασμένες γκλαβανές που έχω συναντήσει...» λέει στο veriotis.gr ο 75χρονος κ. Μανώλης, που γνώρισε τους εμπορικούς δρόμους της Βέροιας τις «καλές» όπως λέει «εποχές». 















Ίδιες είναι και οι περιγραφές των καταστηματαρχών που κρατούν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους κυριολεκτικά με νύχια και με δόντια. «Γιατί φωτογραφίζετε; Για τα κλειστά; Δεν βλέπετε πως έχει καταντήσει μία ιστορική εμπορική γειτονιά;» μας λέει έμπορας της οδού Κεντρικής.

Το αρνητικό κλίμα είναι δύσκολο να αντιστραφεί μας λένε άνθρωποι της οικονομίας στην πόλη, που ομολογούν ότι οι κινήσεις ώστε να βρεθεί σανίδα σωτηρίας για πολλούς συναδέλφους τους, έπρεπε να γίνουν πιο νωρίς...

















«Ο χειρότερος Γενάρης και Φλεβάρης των τελευταίων ετών» λένε οι έμποροι - Έως 20% κάτω ο τζίρος σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Βέροιας

Τη χειρότερη έναρξη χρονιάς ζουν αυτό το διάστημα οι έμποροι και οι καταστηματάρχες της Βέροιας. Η κατακόρυφη πτώση του τζίρου δημιουργεί ερωτηματικά και ανησυχία για την υπόλοιπη σεζόν. «Ξεκίνησε η χρόνια και δεν κινήθηκε τίποτε. Γενάρης και Φλεβάρης είναι οι χειρότεροι των τελευταίων ετών» υποστηρίζει στο veriotis.gr ιδιοκτήτης επιχείρησης στη Βέροια.

Το καμπανάκι κρούει και ο Εμπορικός Σύλλογος, που σημειώνει την τεράστια πτώση του τζίρου, η οποία φτάνει το έως το 20% σε πολλές περιπτώσεις. Παρόλο που διανύουμε περίοδο εκπτώσεων, οι καταναλωτές φαίνεται πως δεν χρησιμοποιούν την αγοραστική τους δύναμη στα μαγαζιά της πόλης.

«Αγκάθι» οι διαδικτυακές αγορές
Σύμφωνα και με την Ετήσια Έκθεση της ΕΣΕΕ για το 2018, πληγή για το ελληνικό εμπόριο αποτελούν οι αγορές μέσω διαδικτύου. «Όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία που συνέλεξε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου, οι Έλληνες ξόδεψαν το 2018 τα χρήματά τους σε διαδικτυακές αγορές και υπηρεσίες. Προτίμησαν δηλαδή να δοκιμάσουν ένα ρούχο ή ένα παπούτσι και ένα κατάστημα και μετά να το παραγγείλουν από το ίντερνετ. Χωρίς βέβαια να γνωρίζουν αν είναι μαϊμού ή όχι. Επίσης προτίμησαν να δαπανήσουν λεφτά για κάποιο ταξίδι και όχι σε αγορές...» υπογραμμίζει στο veriotis.gr η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας, Αθηνά Τσιπουρίδου.

Εξάλλου, η κακοκαιρία των τελευταίων εβδομάδων φαίνεται να έχει κλείσει στο σπίτι τους Βεροιώτες, που ξόδεψαν περισσότερα για θέρμανση.

















Λιγότερες εγγραφές επιχειρήσεων το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2019

Μειώθηκαν οι εγγραφές επιχειρήσεων κατά το πρώτο δίμηνο του 2019 στο Επιμελητήριο Ημαθίας. Έτσι οι ενάρξεις που καταγράφηκαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του είναι 37, έναντι 44 που ήταν πέρσι. Λιγότερες ωστόσο είναι οι διαγραφές για φέτος, αφού το αντίστοιχο δίμηνο καταγράφηκαν 5, ενώ τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του '18 ήταν 12.

Διαδικτυακά καταστήματα παντού
Κοινή είναι εξάλλου η ομολογία ότι μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών καταστημάτων είναι και διαχειριστές ηλεκτρονικής σελίδας των καταστημάτων τους. «Είναι κάτι που βολεύει τους καταναλωτές, οι οποίοι ζουν σε παραμεθόριες περιοχές. Για παράδειγμα στη Σάμο, τα προϊόντα είναι πολύ ακριβά», υποστηρίζει η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας. Δεκάδες έμποροι της Βέροιας φαίνεται πως επιλέγουν αυτόν τον τρόπο αγοραπωλησίας με τους πελάτες, για να αυξήσουν τον τζίρο τους, γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις αποδίδει.


































































2 σχόλια:

  1. και ακομα δεν εχεται δει τιποτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1.το «έχετε»γράφεται έτσι.
      2.βρες κάπου να κανεις κράτηση την Τσικνοπέμπτη,η τις Αποκριες.
      Αποκλείεται να βρεις.
      Λόγω...φτώχειας,μάλλον.
      Πήγαινε Θεσσαλονικη και βρες να παρκάρεις,να καθίσεις κάπου.
      Παρα πολύ δύσκολα και τα 2.
      Λόγω φτώχειας πάλι.
      Δες τις τιμές στα σουπερμάρκετ.Δες τα βενζινάδικα.
      Από τις ακριβότερες στην Ευρώπη.
      Και όμως,δεν μειώνονται.
      Γιατί;
      Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος συνεχίζει να αγοράζει σε αυτές τις τιμές.
      Πως αγοράζει όμως;
      Με τι λεφτά;
      Αφού είναι...φτωχός...
      ΥΓ.Απο τον πεζόδρομο,μπουζούκια,κτλ,μην περάσεις καλύτερα.
      Εκεί να δεις...φτώχεια...

      Διαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ