Start-up εκατομμυρίων από δύο Βεροιώτικα μυαλά

Οι δύο start-uppers μίλησαν στο veriotis.gr
Είναι ο Γιώργος Πιπελίδης από την Αγία Βαρβάρα και ο Νίκος Τσιαμήτρος από τη Βέροια. Δύο νέοι με καταγωγή από την Ημαθία και γεμάτοι έμπνευση και ευρηματικότητα στον τομέα της τεχνολογίας. Οι μελέτες, οι διακρίσεις και το πείσμα τους για

επιχειρηματικότητα έχουν μετατρέψει την εταιρεία start-up Navlndo σε επιχείρηση εκατομμυρίων. Η πρόσφατα πατενταρισμένη εφαρμογή τους στα κινητά τηλέφωνα με στόχο τον εντοπισμό εσωτερικών χώρων σε απόσταση μόλις 2 μέτρων έχει ενθουσιάσει μεγάλες εταιρίες και ιδρύματα που χρηματοδότησαν το project με 550.000 ευρώ, την ώρα που η αξία της ιδέας αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ!

Η ιστορία του Navldo

Το NavIndo έχει αναδυθεί μετά από χρόνια έρευνας σε εναλλακτικές μεθόδους για τον εντοπισμό σε περιβάλλον χωρίς GNSS. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν προέκυψε από το γεγονός ότι οποιοσδήποτε τύπος σήματος που εκπέμπεται από το Παγκόσμιο Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης (GNSS) (π.χ. Galileo, GPS, GLONASS) δεν μπορεί να διεισδύσει μέσω στερεών αντικειμένων όπως τοίχοι, γεγονός που καθιστά αδύνατο τον εντοπισμό σε εσωτερικούς χώρους. Αυτό είναι όπου το NavIndo αναλαμβάνει τα ανθρώπινα κινητικά μοντέλα, την εκμάθηση μηχανών και τη νέα τεχνολογία σύντηξης. Καταφέρνουν να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα και να παρέχουν εντοπισμό υψηλής ακρίβειας στον τελικό χρήστη.

Ο Γιώργος (δεξιά στη φωτογραφία) και ο Νίκος (στα αριστερά
) είναι υποψήφιοι για Ph.D. στο Πανεπιστήμιο TUM του Μονάχου και συνιδρυτές της εταιρείας. Οι ίδιοι αναζητούν συνεργάτες και απευθύνονται ακόμα στους νέους της Βέροιας που θέλουν να ασχοληθούν με την τεχνολογία και να συμμετέχουν στην επιχείρησή τους. 

«Αν επιθυμεί κάποιος νέος με ιδέες, που έχει γνώσεις και θέλει να ασχοληθεί με την έρευνα, είναι καλοδεχούμενος», λέει στο veriotis.gr ο Γιώργος. «Στόχος είναι να βρούμε καινούργια μυαλά και να προωθήσουμε το προϊόν μας όσο το δυνατόν καλύτερα και σε περισσότερους πελάτες» επισημαίνει. Ο ίδιος είναι ειδικός σε εσωτερικούς χώρους με έξι χρόνια εμπειρίας στον τομέα. Ο αλγόριθμος που πρότεινε για τη χαρτογράφηση εσωτερικών χώρων σε πλήθος έχει επιλεγεί μεταξύ των πέντε κορυφαίων αλγορίθμων στο Διεθνές Συνέδριο Εσωτερικής Θέσης Εσωτερικής Ναυσιπλοΐας το 2017. Είναι κάτοχος διπλώματος από το Πανεπιστήμιο Johannes Kepler της Αυστρίας στον τομέα της Διάχυτης Πληροφορικής.
Ο Νίκος είναι ειδικός στην εσωτερική χαρτογράφηση, με τετραετή εμπειρία σε συναφείς τομείς. Είναι εξειδικευμένος μηχανικός λογισμικού με εμπειρία στο Amazon και τη Siemens. Είναι κάτοχος διπλώματος από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μεταπτυχιακό από το Πολυτεχνείο του Μονάχου στον τομέα της μηχανικής λογισμικού. Η Efdal υποστήριξε το εγχείρημα με την εκμάθηση μηχανών και την ανάπτυξη του iOS.

Πώς προέκυψε το Navldo
Η ιδέα προέκυψε από τον Γιώργο Πιπελίδη, ο οποίος 
στη διδακτορική του διατριβή, ερευνούσε μεθόδους και τεχνολογίες που μπορούν να επιτρέψουν τη δημιουργία χαρτοφυλακίων εσωτερικών χώρων με τη χρήση πολλών χαρτών . Ως ερευνητής, ο Γιώργος έχει ήδη δημοσιεύσει έξι άρθρα σχετικά με το θέμα. Ο Γιώργος μίλησε για την ιδέα του στον Νίκο Τσιαμήτρο, ο οποίος εντάχθηκε στην επιχείρηση από την πρώτη στιγμή και μαζί συμμετείχαν και κέρδισαν το δεύτερο βραβείο στο Hackathon που διοργάνωσε το TUM, με 500 συμμετέχοντες και με τη χορηγία της Siemens και της BMW. Λίγους μήνες αργότερα, συμμετείχαν και κέρδισαν τη δεύτερη θέση σε διαγωνισμό που διοργάνωσε το Βαυαρικό Κέντρο Ψηφιοποίησης, κερδίζοντας ένα χρηματικό έπαθλο ύψους 12.500 €. Το NavIndo επιλέχθηκε σε ημιτελικούς του διαγωνισμού Innospace Space που διοργάνωσε η ESA BIC. 

"Επωάστηκαν" στους πύργους αξιοποίησης από την IBM και την Unternehmer TUM που τους βοήθησαν να εντοπίσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες για την τεχνολογία τους, ενώ σήμερα συνεχίζουν να υποστηρίζονται από τον επικεφαλής επιστήμονα δεδομένων της IBM Zurich Romeo Kinzler. Το NavIndo ήταν επίσης φιναλίστ του τρίτου BMVI Startup Pitch. 

Πρόσφατα, η NavIndo εξασφάλισε την τρίτη θέση μεταξύ επτά ομάδων στον παγκόσμιο ανταγωνισμό στην εσωτερική θέση και την εσωτερική πλοήγηση. Παρόλο που δεν χρησιμοποιούν κάμερες, ο αλγόριθμος τους απέδωσε καλύτερα από τον αλγόριθμο Google ARCore (https://developers.google.com/ar/). Συγκρίθηκαν με τους κορυφαίους τεχνολογικούς ηγέτες Google, IBM, Sony και ETRI, καθώς και αναγνωρισμένα πανεπιστήμια όπως το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Το παρόν του NavIndo
Όπως μας λέει ο Γιώργος Πιπελίδης «σήμερα, η NavIndo έχει προσελκύσει κεφάλαια 550.000 ευρώ για την αξιολόγηση 5 εκατ. Ευρώ από ιδιωτικές πηγές, όπως η Ferrovial η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Χίθροου στο Λονδίνο το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στη γη και τον πρώτο πελάτη που πληρώνει, καθώς και δημόσιες πηγές, ΜΚΟ όπως η IOTA, η πιο επιτυχημένη γερμανική κρυπτογράφηση».
Επιπλέον, η NavIndo έχει προστατεύσει βασικά συστατικά της τεχνολογίας της μέσω μιας σειράς διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της ΕΕ και των ΗΠΑ, ενώ εργάζονται σε διάφορα πιλοτικά έργα με παγκόσμιους ηγέτες όπως η NOKIA καθώς και μεγάλες εταιρείες με έδρα το Μόναχο, όπως η MVG.

Ο Γιώργος και ο Νίκος έχουν συμμετέχει και σε άλλα έργα του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, όπως το TUM-LLCM (tum-llcm.de) που έχει ως στόχο την έξυπνη έρευνα πόλης.

Εφαρμογή σε μετρό, λιμάνια, αεροδρόμια, εκθεσιακά κέντρα και καταστήματα
Ο εντοπισμός εσωτερικών χώρων είναι χρήσιμος για μια σειρά διαφορετικών σεναρίων που ξεκινούν με τη συντήρηση, όπου ο εντοπισμός σπασμένων συσκευών είναι κρίσιμος για εταιρείες με τεράστια υποδομή, όπως οι οργανισμοί συντήρησης του σταθμού του μετρό. Ο εντοπισμός των σημείων συμφόρησης των επιβατών μπορεί να οδηγήσει σε επαναστατική σχεδίαση αερολιμένων που ήδη έχουν συμφόρηση. Τα δυναμικά περιβάλλοντα, όπως τα εκθεσιακά κέντρα, χρειάζονται την ισχυρή τεχνολογία για την καθοδήγηση των επισκεπτών τους μέσω της υποδομής τους. 


Επιπλέον, καθώς η προσβασιμότητα περιλαμβάνεται μεταξύ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η πλοήγηση των ατόμων με αναπηρία είναι μια κρίσιμη ανάγκη για τους παρόχους δημόσιων μεταφορών. Τέλος, στον σημερινό κόσμο που βασίζεται σε δεδομένα, είναι απαραίτητο οι ιδιοκτήτες καταστημάτων να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τη μετακίνηση των πελατών τους στα καταστήματά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ