Ουρσουζίδης: «Μνημονιακή υποχρέωση τα διόδια»

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ του «Δεν πληρώνω», τελικά... θα πληρώσουν!
Βρέθηκαν στους δρόμους και πρωτοστάτησαν στον αγώνα ενάντια στην πληρωμή διοδίων. Σήκωσαν τη σημαία των «Δεν πληρώνω» και ταυτόχρονα τις μπάρες των σταθμών, αντιστεκόμενοι στο «καθεστώς κυβέρνησης -
μεγαλοεργολάβων για επιβολή ληστρικών διοδίων». Ο καιρός πέρασε, κύλησε νερό στο αυλάκι, οι τόνοι έπεσαν και… τα διόδια αυξήθηκαν. Ή για την ακρίβεια, πρόκειται να αυξηθούν, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό των Μαλγάρων που το 1,20 ευρώ θα πάρει την ανιούσα, αγγίζοντας τα τρία ευρώ!

Άνθρωποι που συμμετείχαν ή στήριξαν τους αγώνες του Κινήματος, μεταξύ αυτών και σημερινοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μιλούν στο Thestival για τη μεγάλη πανελλαδική κινητοποίηση εκείνης της περιόδου αλλά και τη σημερινή μεταστροφή.

Οι δεν πληρώνω έβαλαν το χέρι στην τσέπη

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Πιερία, Μπέττυ Σκούφα, ήταν από τους ανθρώπους που αγωνίστηκαν ενάντια στην επιβολή διοδίων στο νομό. Σήμερα, κάθε άλλο παρά χαρούμενη δηλώνει για το γεγονός ότι η κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει ετοιμάζεται να προχωρήσει σε νέες αυξήσεις.

"Αυτή η αύξηση του κομίστρου των διοδίων, έρχεται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις του κ. Σπίρτζη ότι από 1/1/2019 θα υπάρξει αναλογική χρέωση στις τιμές των διοδίων. Η αύξηση αυτή μας βρήκε σαν κεραυνός εν αιθρία. Ο ρόλος του κόμματος, σε σχέση με τις πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης, είναι τελείως διακριτός. Το κόμμα, συνεχίζει να είναι ένας φορέας που μεταφέρει τις δίκαιες κοινωνικές απαιτήσεις του λαού στην κυβέρνηση, αυτός είναι και ο ρόλος των βουλευτών" σχολιάζει στο Thestival.

Μάλιστα, όπως ανέφερε, μέσα στη μέρα, βουλευτές της Πιερίας και της Ημαθίας, αναμένεται να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να ζητήσουν να βρεθεί ένας τρόπος πιο "δίκαιης τιμολόγησης". "Πρόκειται για μία αύξηση που κανείς μας δεν περίμενε. Στη συνάντηση που θα έχουμε με τον κ. Σπίρτζη, θέλουμε να θέσουμε το πρόβλημα επί τάπητος και να διεκδικήσουμε την άρση της απόφασης. Ζητούμε να βρεθεί ένας τρόπος διευκόλυνσης, τουλάχιστον για τους κατοίκους των γειτονικών περιοχών, όπως είναι για παράδειγμα το Αιγίνιο Πιερίας" πρόσθεσε.

Μνημονιακή δέσμευση χαρακτήρισε από την πλευρά του, τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Ημαθία, Γιώργος Ουρσουζίδης."Υπήρχε δέσμευση, από το τρίτο μνημόνιο, για την εγκατάσταση μετωπικών διοδίων. Προέκυπτε λοιπόν ως υποχρέωση κι έπρεπε να υλοποιηθεί. Τα πλευρικά και τα μετωπικά διόδια θα υλοποιηθούν ταυτόχρονα. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα, για ποιον λόγο κατασκευάζονται και τα δύο. Πρόκειται για έναν παραλογισμό, στον όρο της συμφωνίας. Τα μετωπικά διόδια, είναι μία δαπάνη που η κυβέρνηση υποχρεούται να κάνει, ενώ τα πλευρικά διόδια, είναι "όρος" κοινής λογικής", υπογραμμίζει στο Thestival ο κ. Ουρσουζίδης.

Ο βουλευτής της Ημαθίας υποστήριξε επίσης πως ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, δεσμεύτηκε πως σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού θα εγκατασταθούν πλευρικά διόδια, όπου κάθε πολίτης θα πληρώνει ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει, "για να υπάρχει μία δίκαιη τιμολογιακή πολιτική".

Ισοπεδωτικό χαρακτήρισε το μέτρο από την πλευρά του και ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο οποίος επίσης στήριξε κατά το παρελθόν τους αγώνες των «Δεν πληρώνω».

Όπως ανέφερε, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγο καιρό μεταξύ βουλευτών της Β. Ελλάδος και του κ. Σπίρτζη, οι βουλευτές έλαβαν τις διαβεβαιώσεις του υπουργού για την εγκατάσταση οπτικών και δορυφορικών συστημάτων που θα εξυπηρετούν στην καταγραφή των πραγματικών διαδρομών των χρηστών. «Είμαστε εν αναμονή της υλοποίησης αυτής της δέσμευσης. Φυσικά και είναι υπερβολική η αύξηση της τιμής των διοδίων και δεν γίνεται σε αυτήν τη συνθήκη οικονομικής στενότητας, να επιβαρύνονται οι πολίτες σε τέτοιο βαθμό. Ζητούμε να υπάρξει άλλος τρόπος υπολογισμού, με την χιλιομετρική απόσταση, ό,τι συμβαίνει δηλαδή σε κάθε σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα κι όχι μ' αυτόν τον οριζόντιο τρόπο. Πρόκειται για ένα ισοπεδωτικό μέτρο. Τα διόδια πρέπει να σχετίζονται με τις πραγματικές διαδρομές και τις αγροτικές περιοχές" σημειώνει στο Thestival ο κ. Μηταφίδης.

“Από τα κινήματα, στην καρέκλα της εξουσίας”


Απογοητευμένος από τους αγώνες που έδωσε στο πλευρό των τότε συντρόφων του, το πρώην μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και περιφερειακός σύμβουλος σήμερα με τη Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα, Γιώργος Θεοδωρόπουλος, σημείωσε ότι "μία από τις μεγάλες επιτυχίες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι κατάφερε να απενεργοποιήσει όλα τα κινήματα, αφού πιο πριν τα καπηλεύτηκε, τα κεφαλαιοποίησε και στη συνέχεια τα πρόδωσε".

Ο κ. Θεοδωρόπουλος υποστηρίζει πως "οι αυξήσεις ήταν αναμενόμενες, διότι υπάρχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις με τους παραχωρησιούχους της Εθνικής Οδού κι έτσι αναγκαστικά, έπρεπε να προσαρμοστούν και οι τιμές των διοδίων της Εγνατίας Οδού, ενόψει της ιδιωτικοποίησης". Προσθέτει μάλιστα πως θα υπάρξουν κι άλλες αυξήσεις που θα φτάσουν περίπου τα 0,8 λεπτά/χλμ. "Εμείς τότε, λέγαμε πως δεν πληρώνουμε χαράτσια. Δεν είμαστε τζαμπατζήδες. Γι' αυτό αγωνιζόμασταν, για να μη γίνει η ιδιωτικοποίηση των δρόμων", τόνισε.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η συντονίστρια της ΛΑΕ και ενεργό μέλος του κινήματος "Δεν πληρώνω", Χριστίνα Σουλτανίδου, η οποία μίλησε για τυφλή υποταγή μελών του ΣΥΡΙΖΑ - που στο παρελθόν, πρωτοστατούσαν στα κινήματα - στην καρέκλα της εξουσίας. "Είναι χαρακτηριστική η απόλυτη σιωπή των βουλευτών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ (ιδίως της Θεσσαλονίκης), σε σχέση με τις δραματικές αυξήσεις των διοδίων στην Εγνατία Οδό και ειδικά στα διόδια των Μαλγάρων".

Η ίδια τονίζει πως τα συγκεκριμένα στελέχη, όταν βρίσκονταν στη θέση της αντιπολίτευσης, συμμετείχαν ενεργά στα κινήματα κατά των διοδίων και τώρα, "απέχουν εκκωφαντικά, όχι μόνο από τις κινηματικές διαδικασίες αλλά και από τη στήριξη όλων όσων έλεγαν", καταλήγει η κ. Σουλτανίδου.


Πηγή: thestival.gr

1 σχόλιο:

  1. Ἀκόμη καὶ γι' αὐτὴν τὴν κυβίστησι ὑπάρχουν ἐλαφρυντικά.

    Ἀντιθέτως, γιὰ τὴν προδοσία τῆς Μακεδονίας μας (χάριν διατηρήσεως καρέκλας διὰ τῆς ἐκδουλεύσεως πρὸς τοὺς σιωνιστὰς καὶ τῆς διευρύνσεως τοῦ ΝΑΤΟ) δὲν ὑπάρχει καμμία δικαιολογία._

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις