Το υπουργείο Εργασίας σύμφωνα με πληροφορίες αποφάσισε την ανάκληση του προγράμματος επιταγής εισόδου voucher 29 – 64 ετών του ΟΑΕΔ, για τρεις κλάδους επιχειρήσεων, που είχε ως στόχο να προσφέρει εργασία σε 16.620 συνολικά δικαιούχους. Το πρόγραμμα, που επρόκειτο να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ ανακλήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας, Ράνιας Αντωνοπούλου, η οποία με επιστολή της ήδη από της 12 Μαϊου, ζητούσε την ανάκληση της πρόσκλησης λόγω σχεδιαστικών προβλημάτων. Το πρόγραμμα συνολικού κόστους 112 εκατ. ευρώ, προέβλεπε μόλις το 25% του παραπάνω κονδυλίου να καταλήξει σε ανέργους – ωφελούμενους, όταν το υπόλοιπο 75% θα πήγαινε στα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ). Πιο συγκεκριμένα οι ωφελούμενοι θα εισέπρατταν ποσό 1.600 ευρώ μικτά, μετά τη λήξη της πρακτικής άσκησης. Στα ΚΕΚ όμως, για κάθε άνεργο, θα δινόταν ποσό 5.400 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε άλλα παρόμοια προγράμματα η αναλογία ήταν η ακριβώς αντίστροφη. Για παράδειγμα στο πρόγραμμα επιταγής εισόδου για ανέργους, πτυχιούχους ΑΕΙ – ΤΕΙ, ηλικίας 18 – 24 ετών, από το σύνολο του κονδυλίου που έχει εκταμιευθεί για την υλοποίησή του, το 69% θα καταλήξει σε ανέργους και το 31% σε ΚΕΚ. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο το όφελος για τα ΚΕΚ κυμαίνεται από 1.600 έως 2.000 ευρώ ανά άνεργο. Το πρόγραμμα αυτό, επρόκειτο να υλοποιηθεί από τον ΟΑΕΔ με τον τίτλο «Επιταγή κατάρτισης ανέργων σε τομείς οικονομικής δραστηριότητας με υποχρεωτική εγγυημένη απασχόληση»Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε ανέργους άνω των 29 ετών, με στόχο την κάλυψη 16.220 θέσεων εργασίας στους κλάδους των κατασκευών, της διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων και των νέων τεχνολογιών (πληροφορική και εφαρμογές πληροφορικής). Το πρόγραμμα περιελάμβανε θεωρητική κατάρτιση 100 ωρών, πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις διάρκειας 300 ωρών και πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων. Ταυτόχρονα, υπήρχε η δέσμευση 25% όσων θα είχαν εκπαιδευτεί να προσληφθεί για τουλάχιστον δύο μήνες, με ελάχιστες αποδοχές τα 25 ημερομίσθια ανά μήνα. Απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες θέλουν οι άνεργοι – ωφελούμενοι του προγράμματος, στη συντριπτική τους πλειονότητα, θα κατέληγαν σε κατασκευαστικές – τεχνικές εταιρίες. Πρακτικά, από τις 16.220 θέσεις, οι 10.000 θα κάλυπταν πεντάμηνες θέσεις απασχόλησης στον κατασκευαστικό κλάδο, γεγονός που θεωρήθηκε από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, ως μεροληπτικός σχεδιασμός για συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Ουσιαστικά, το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκτιμήθηκε ότι δεν θα βοηθούσε στην προσπάθεια εύρεσης εργασίας για χιλιάδες ανέργους του ΟΑΕΔ, απλώς θα τους εξυπηρετούσε για λίγους μήνες και μετά θα επέστρεφαν στην ανεργία. Το υπουργείο Εργασίας, δεσμεύεται να προχωρήσει στον επανασχεδιασμό του προγράμματος, έτσι ώστε να επαναπροκηρυχθεί με ευνοϊκότερους όρους για τους ανέργους, με κεντρική στόχευση τη δημιουργία της προοπτικής στην εύρεση μόνιμης θέσης εργασίας.
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Αναστάτωση προκλήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 17 Ιουνίου στη Βέροια, όταν σημειώθηκε τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό ανήλικης
-
Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι του Σαββάτου (20/06) στο Βέρμιο, έπειτα από εκδήλωση πυρκαγιάς σε δασική έκταση κοντά στον επαρχιακό
-
«Η οικογένειά μας ήταν και είναι περήφανη για σένα» έγραψε στο facebook ο Χρήστος Σκουμπόπουλος
-
«Να διερευνηθούν πλήρως τα αίτια του περιστατικού και να αποδοθούν οι ευθύνες όπου υπάρχουν», ζητά το Σωματείο
-
Την τύχη του στο τηλεπαιχνίδι του STAR ο «Τροχός της Τύχης», με παρουσιαστή τον Πέτρο Πολυχρονίδη, δοκίμασε ο Παρασκευάς
-
Με μία από τις πιο δυνατές στιγμές της φετινής διοργάνωσης συνεχίστηκε το βράδυ της Πέμπτης, 18 Ιουνίου, η «Εύηχη Πόλη 2026», καθώς
-
Με ανεπανάληπτη επιτυχία και συμμετοχή που ξεπέρασε κάθε προσδοκία πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου (21/06) η μουσική βραδιά στη
-
Δείτε αναλυτικά τις διακοπές ηλεκτροδότησης στην Ημαθία τις επόμενες μέρες
-
Μια ξεχωριστή βραδιά γεμάτη αναμνήσεις, συγκίνηση και χαμόγελα έζησαν οι απόφοιτοι του 1976 από όλα τα σχολεία της Βέροιας, οι οποίοι
-
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 15 Ιουνίου στην οδό Σταδίου στη Βέροια.




