http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Τέλος ο β' γύρος στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές - Δεν θα πληρώνονται μέσω ΔΕΗ τα δημοτικά τέλη

Με τις ψήφους της ΝΔ υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που καταργεί τη «δεύτερη» Κυριακή στις αυτοδιοικητικές εκλογές και προβλέπει τη «συμπληρωματική ψήφο».

Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο, που φέρνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο εκλογής των δημοτικών και περιφερειακών αρχών. 

Επικαλούμενος την κατάρρευση της συμμετοχής των ψηφοφόρων στον β' γύρο, ανέφερε ότι «φτάσαμε να έχουμε 15% συμμετοχή», ενώ τόνισε πως ο νέος Κώδικας βάζει τέλος σε ένα νομοθετικό χάος 2.000 διατάξεων διασκορπισμένων σε δεκάδες νομοθετήματα, κάποια από το 1958. «Ήταν αδύνατον να δεις ποια διάταξη ίσχυε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Εσωτερικών, Θόδωρος Λιβάνιος, προανήγγειλε σημαντική αλλαγή στον τρόπο είσπραξης των δημοτικών τελών

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, από 1η Ιανουαρίου 2028 τα δημοτικά τέλη θα πάψουν να εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ρεύματος και θα αποσυνδεθούν πλήρως από τη ΔΕΗ και τους παρόχους ενέργειας.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το νέο σύστημα θα προβλέπει την αποστολή ενός ετήσιου λογαριασμού στους πολίτες, ο οποίος θα εκδίδεται κάθε Ιανουάριο και θα αναγράφει το συνολικό ποσό των δημοτικών τελών.

Το ποσό θα μπορεί να εξοφλείται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ θα προβλέπεται έκπτωση για εφάπαξ πληρωμή. Για την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα εκδοθεί το επόμενο διάστημα.

Ο κ. Λιβάνιος έκανε λόγο για «μοναδική ευκαιρία να λυθούν προβλήματα δεκαετιών», επισημαίνοντας ότι κλείνει ένας κύκλος νομοθέτησης και ανοίγει ο κύκλος της εφαρμογής.

Μόνο ένας γύρος για την εκλογή δημάρχων

Η συζήτηση στη Βουλή εξελίχθηκε σε σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση. Η αντιπολίτευση άσκησε έντονη κριτική τόσο στην αλλαγή του εκλογικού συστήματος για την ανάδειξη δημάρχων όσο και στο ζήτημα της οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση» και δεσμεύτηκε πως, εφόσον μεσολαβήσουν εθνικές εκλογές και το ΠΑΣΟΚ αναλάβει τη διακυβέρνηση, «ο νέος εκλογικός νόμος δεν θα εφαρμοστεί».

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός απάντησε ότι το προηγούμενο σύστημα είχε εξαντλήσει τα όριά του, με χαμηλή συμμετοχή στον δεύτερο γύρο και καθυστερήσεις στην έκδοση αποτελεσμάτων, υποστηρίζοντας ότι η νέα διαδικασία είναι πιο καθαρή, πιο γρήγορη και πιο λειτουργική.

Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε και από τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, τα οποία κατήγγειλαν ότι ο νέος Κώδικας περιορίζει τον ρόλο των δημοτικών συμβουλίων και ενισχύει υπέρμετρα τις εξουσίες των δημάρχων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ