Η συγγραφέας προσκάλεσε τα παιδιά να επιβιβαστούν όλοι μαζί σε ένα φανταστικό «ταξίδι με βάρκα την αγάπη», όπου προορισμός ήταν η ανακάλυψη και κατανόηση της σύγχρονης, πολυδιάστατης έννοιας της οικογένειας, με βασική πυξίδα μια αξία αναλλοίωτη στον χρόνο: την Αγάπη.
Σε αυτή την παραμυθένια λογοτεχνική περιπλάνηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους γύρω από την οικογένεια. Αναγνώρισαν πως, στη σημερινή κοινωνία, η οικογένεια μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές μορφές—όλες όμως ενώνονται από έναν κοινό, αόρατο αλλά πανίσχυρο δεσμό: την αγάπη.
Η αφήγηση της συγγραφέα, απλή και γαλήνια σαν τα παραμύθια της γιαγιάς, σε συνδυασμό με την πλούσια και ελκυστική εικονογράφηση του βιβλίου, δημιούργησε μια ζεστή ατμόσφαιρα που ενέπνευσε μικρούς και μεγάλους.
Παράλληλα, η αφήγηση, άγγιξε με ευαισθησία ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία, όπως η διαφορετικότητα, η ενσυναίσθηση, η συνύπαρξη και η έννοια του ανήκειν—όλα θεμελιωμένα πάνω στην αγάπη που δίνει νόημα, ισορροπία και συνοχή σε κάθε είδους οικογενειακό δεσμό.
Το μήνυμα της Αγάπης και της οικογένειας, με όποια μορφή, ενίσχυσαν με μουσικοκινητικό δρώμενο, υπό την καθοδήγηση της κας Παυλίδου, οι μαθητές-τριες του σχολείου, συγκινώντας τη συγγραφέα.
Η δράση ολοκληρώθηκε με χαμόγελα, συζητήσεις και μια βαθύτερη κατανόηση ότι η οικογένεια δεν ορίζεται μόνο από δεσμούς αίματος, αλλά από δεσμούς αγάπης που απλώνονται, αγκαλιάζουν και ενώνουν τους ανθρώπους. Ένα ταξίδι που σίγουρα θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη των παιδιών, αλλά και όλων όσοι συμμετείχαν.
Μετά την εμπνευσμένη παρουσίαση του βιβλίου «Το κάδρο της οικογένειας» από τη συγγραφέα Αννέζα Χρηστάκη-Τροχοπούλου, οι μαθητές μεταφέρθηκαν στην αυλή του σχολείου, όπου τους περίμενε μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες με κεντρικό εργαλείο το συμβολικό «κάδρο». Το μεγάλο ξύλινο κάδρο είχε στηθεί σε εμφανές σημείο και λειτούργησε ως ένα ανοιχτό πλαίσιο έκφρασης, μέσα στο οποίο τα παιδιά κλήθηκαν να «τοποθετήσουν» όσα νιώθουν, σκέφτονται και ονειρεύονται για τη δική τους οικογένεια.
Τα παιδιά περνούσαν μέσα από το κάδρο και στέκονταν για λίγο, ώστε να εκφράσουν μια έννοια, ένα συναίσθημα ή μια εικόνα που για εκείνα αντιπροσωπεύει την οικογένεια:
Άλλα μίλησαν για τη στήριξη και την ασφάλεια που νιώθουν, άλλοι για τη χαρά των κοινών στιγμών, ενώ κάποιοι διάλεξαν να περιγράψουν τις διαφορετικές μορφές οικογένειας που γνωρίζουν ή φαντάζονται.
Στη συνέχεια, οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με ένα εικαστικό εργαστήριο γεμάτο χρώματα και φαντασία, που οργάνωσαν δασκάλες του σχολείου, με θέμα: «Έχει, άραγε, οικογένεια ο Αϊ-Βασίλης;»
Οι μικροί δημιουργοί προσέγγισαν το ερώτημα με ενθουσιασμό και απρόσμενες ιδέες: κάποιοι ζωγράφισαν τον Αϊ-Βασίλη με ξωτικά που λειτουργούν ως «δεύτερη οικογένειά» του, άλλοι τον φαντάστηκαν με παιδιά και εγγόνια, ενώ δεν έλειψαν και εκείνοι που τον έντυσαν με μια παγκόσμια, συμβολική οικογένεια όλων των παιδιών της γης. Οι ζωγραφιές συνοδεύτηκαν από μικρά κείμενα ή λεζάντες, όπου τα παιδιά εξηγούσαν με δικά τους λόγια τι σημαίνει για αυτά «οικογένεια» για έναν τόσο αγαπημένο –και κάπως μυθικό– χαρακτήρα.
Η ημέρα έκλεισε με μια αίσθηση πληρότητας και ενότητας· μαθητές και εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι, όπως και στο βιβλίο, έτσι και στη σχολική αυλή, η Αγάπη παρέμεινε το κεντρικό νήμα που ένωσε όλες τις φωνές και όλες τις διαφορετικές οικογενειακές ιστορίες.
Η Διεύθυνση του Σχολείου ευχαριστεί θερμά την κα Αννέζα Χρηστάκη-Τροχοπούλου για την τιμή που μας έκανε να πρωτοπαρουσιάσει σε σχολείο, απ’ το δικό μας χώρο, το βιβλίο της. Ένα βιβλίο που επιτυγχάνει να κάνει ευδιάκριτο και σαφές, στους αναγνώστες και αναγνώστριες το τρίπτυχο diversity, equity, and inclusion (γνωστό και ως DEI) που αποτελεί στόχο παγκοσμίως και προτεραιότητα για το δικό μας σχολείο, και προωθεί την διαφορετικότητα/ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη. Έτσι, προωθείται και θεμελιώνεται, έμπρακτα, η συμπερίληψη και η προσβασιμότητα, έννοιες που πρέπει να χαρακτηρίζουν την κουλτούρα κάθε παιδιού και ανθρώπου σήμερα.
Σε αυτή την παραμυθένια λογοτεχνική περιπλάνηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους γύρω από την οικογένεια. Αναγνώρισαν πως, στη σημερινή κοινωνία, η οικογένεια μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές μορφές—όλες όμως ενώνονται από έναν κοινό, αόρατο αλλά πανίσχυρο δεσμό: την αγάπη.
Επιπλέον, απελευθερώνοντας τη λεκτική φαντασία μας, θα λέγαμε ότι κατασκεύασαν επάλληλους κύκλους που συμβόλιζαν τη διεύρυνση της οικογένειας, εντάσσοντας σε αυτήν φίλους, συμμαθητές και το ίδιο το σχολείο· κύκλους που ο καθένας τους στηρίζεται στη δύναμη της αγάπης, λειτουργώντας ως συγκολλητική ουσία που κρατά κοντά τους ανθρώπους, παρά τις διαφορές και τις αποστάσεις.
Παράλληλα, η αφήγηση, άγγιξε με ευαισθησία ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία, όπως η διαφορετικότητα, η ενσυναίσθηση, η συνύπαρξη και η έννοια του ανήκειν—όλα θεμελιωμένα πάνω στην αγάπη που δίνει νόημα, ισορροπία και συνοχή σε κάθε είδους οικογενειακό δεσμό.
Το μήνυμα της Αγάπης και της οικογένειας, με όποια μορφή, ενίσχυσαν με μουσικοκινητικό δρώμενο, υπό την καθοδήγηση της κας Παυλίδου, οι μαθητές-τριες του σχολείου, συγκινώντας τη συγγραφέα.
Μετά την εμπνευσμένη παρουσίαση του βιβλίου «Το κάδρο της οικογένειας» από τη συγγραφέα Αννέζα Χρηστάκη-Τροχοπούλου, οι μαθητές μεταφέρθηκαν στην αυλή του σχολείου, όπου τους περίμενε μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες με κεντρικό εργαλείο το συμβολικό «κάδρο». Το μεγάλο ξύλινο κάδρο είχε στηθεί σε εμφανές σημείο και λειτούργησε ως ένα ανοιχτό πλαίσιο έκφρασης, μέσα στο οποίο τα παιδιά κλήθηκαν να «τοποθετήσουν» όσα νιώθουν, σκέφτονται και ονειρεύονται για τη δική τους οικογένεια.
Τα παιδιά περνούσαν μέσα από το κάδρο και στέκονταν για λίγο, ώστε να εκφράσουν μια έννοια, ένα συναίσθημα ή μια εικόνα που για εκείνα αντιπροσωπεύει την οικογένεια:
Άλλα μίλησαν για τη στήριξη και την ασφάλεια που νιώθουν, άλλοι για τη χαρά των κοινών στιγμών, ενώ κάποιοι διάλεξαν να περιγράψουν τις διαφορετικές μορφές οικογένειας που γνωρίζουν ή φαντάζονται.
Στη συνέχεια, οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με ένα εικαστικό εργαστήριο γεμάτο χρώματα και φαντασία, που οργάνωσαν δασκάλες του σχολείου, με θέμα: «Έχει, άραγε, οικογένεια ο Αϊ-Βασίλης;»
Οι μικροί δημιουργοί προσέγγισαν το ερώτημα με ενθουσιασμό και απρόσμενες ιδέες: κάποιοι ζωγράφισαν τον Αϊ-Βασίλη με ξωτικά που λειτουργούν ως «δεύτερη οικογένειά» του, άλλοι τον φαντάστηκαν με παιδιά και εγγόνια, ενώ δεν έλειψαν και εκείνοι που τον έντυσαν με μια παγκόσμια, συμβολική οικογένεια όλων των παιδιών της γης. Οι ζωγραφιές συνοδεύτηκαν από μικρά κείμενα ή λεζάντες, όπου τα παιδιά εξηγούσαν με δικά τους λόγια τι σημαίνει για αυτά «οικογένεια» για έναν τόσο αγαπημένο –και κάπως μυθικό– χαρακτήρα.
Η ημέρα έκλεισε με μια αίσθηση πληρότητας και ενότητας· μαθητές και εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι, όπως και στο βιβλίο, έτσι και στη σχολική αυλή, η Αγάπη παρέμεινε το κεντρικό νήμα που ένωσε όλες τις φωνές και όλες τις διαφορετικές οικογενειακές ιστορίες.
Η Διεύθυνση του Σχολείου ευχαριστεί θερμά την κα Αννέζα Χρηστάκη-Τροχοπούλου για την τιμή που μας έκανε να πρωτοπαρουσιάσει σε σχολείο, απ’ το δικό μας χώρο, το βιβλίο της. Ένα βιβλίο που επιτυγχάνει να κάνει ευδιάκριτο και σαφές, στους αναγνώστες και αναγνώστριες το τρίπτυχο diversity, equity, and inclusion (γνωστό και ως DEI) που αποτελεί στόχο παγκοσμίως και προτεραιότητα για το δικό μας σχολείο, και προωθεί την διαφορετικότητα/ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη. Έτσι, προωθείται και θεμελιώνεται, έμπρακτα, η συμπερίληψη και η προσβασιμότητα, έννοιες που πρέπει να χαρακτηρίζουν την κουλτούρα κάθε παιδιού και ανθρώπου σήμερα.











Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.