Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων που προγραμματίζει και ενεργοποιεί η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Βέροιας για τα ζητήματα που αφορούν τη Βέροια και τη Βεροιώτικη κοινωνία, πραγματοποίησε επισκέψεις συνεργασίας με την Δημοτική Αρχή και την Διοίκηση της Τροχαίας, με θέμα το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στο Δημαρχείο της πόλης με τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Βοργιαζίδη και στη συνέχεια στο Τμήμα Τροχαίας με την Διοικήτρια Αστυνομικό Υποδιευθυντή Παναγιώτα Καρρά και τον Αστυνόμο Α΄ Ιωσήφ Παρούτογλου.
Εκ μέρους του Συλλόγου «Κίνηση Ενεργών Πολιτών Βέροιας» στις συναντήσεις συμμετείχαν ο Πρόεδρος Γεράσιμος Καλλιγάς, ο Γεν. Γραμματέας Αναστάσιος Βασιάδης και το μέλος του Δ.Σ. Σωτήριος Γκούσης.
Κατά την διάρκεια των επισκέψεων τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της επιτεινόμενης κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη και τα περίχωρα της Βέροιας, που θέτει σε μεγάλη επισφάλεια τα ίδια τα κυκλοφορούντα οχήματα αλλά και τους πεζούς πολίτες.
Κατά τις συζητήσεις τέθηκε η αναγκαιότητα εκπόνησης μιας επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης με το ενδεχόμενο λειτουργίας φωτεινών σηματοδοτών σε επιλεγμένες οδικές διασταυρώσεις και διαβάσεις πεζών της πόλης.
Η αντιπροσωπεία των Ενεργών Πολιτών κατέθεσε την πρόταση πραγματοποίησης ευρείας σύσκεψης για το όλο ζήτημα με την συμμετοχή όλων των αρμοδίων Αρχών, Υπηρεσιών και Φορέων της πόλης, τα συμπεράσματα της οποίας θα τεθούν υπόψη των ειδικών που θα αναλάβουν την εκπόνηση της επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης.
Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στο Δημαρχείο της πόλης με τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Βοργιαζίδη και στη συνέχεια στο Τμήμα Τροχαίας με την Διοικήτρια Αστυνομικό Υποδιευθυντή Παναγιώτα Καρρά και τον Αστυνόμο Α΄ Ιωσήφ Παρούτογλου.
Εκ μέρους του Συλλόγου «Κίνηση Ενεργών Πολιτών Βέροιας» στις συναντήσεις συμμετείχαν ο Πρόεδρος Γεράσιμος Καλλιγάς, ο Γεν. Γραμματέας Αναστάσιος Βασιάδης και το μέλος του Δ.Σ. Σωτήριος Γκούσης.
Κατά την διάρκεια των επισκέψεων τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της επιτεινόμενης κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη και τα περίχωρα της Βέροιας, που θέτει σε μεγάλη επισφάλεια τα ίδια τα κυκλοφορούντα οχήματα αλλά και τους πεζούς πολίτες.
Κατά τις συζητήσεις τέθηκε η αναγκαιότητα εκπόνησης μιας επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης με το ενδεχόμενο λειτουργίας φωτεινών σηματοδοτών σε επιλεγμένες οδικές διασταυρώσεις και διαβάσεις πεζών της πόλης.
Η αντιπροσωπεία των Ενεργών Πολιτών κατέθεσε την πρόταση πραγματοποίησης ευρείας σύσκεψης για το όλο ζήτημα με την συμμετοχή όλων των αρμοδίων Αρχών, Υπηρεσιών και Φορέων της πόλης, τα συμπεράσματα της οποίας θα τεθούν υπόψη των ειδικών που θα αναλάβουν την εκπόνηση της επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης.




Δεν χρειάζονται επιπλέον φανάρια στη Βέροια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι κυκλικοι κομβοι ,ηταν πετυχημενοι,επιβραδυναν την κυκλοφορια στις οδους που μπηκαν ,αυτη η ρημαδιασμενη πλατεια ωρολογιου να διαφοροποιηθει(να προσεξουν που δινουν τις μελετες ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟ )
Με την λειτουργια των υπηρεσιων ΟΛΗΣ της Νομαρχιας στο καινουριο κτηριο στην εισοδο της πολης η διαφορα θα γινει αισθητη και αν μπορεσουν να βγαλουν και το ΚΕΠ προς τα εκει να μην μαζευουν το κοσμο στο καρακεντρο θα ειναι σπεσιαλ.
Επίσης να μεταφερθούν οι Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαιδεύσεως για να αποσυμφορηθεί το κέντρο.
ΔιαγραφήΝα φύγουν οι Υπηρεσίες αλλά όχι τα ΚΕΠ που εξυπηρετούν τον απλό καθημερινό πολίτη. Να αλλάξουν σημείο εξυπηρέτησης κάπου αλλού εκτός Μητροπόλεως ναι αλλά όχι εκτός πόλης.
ΔιαγραφήΗ Περιφέρεια πάει έξω, αν πάνε και άλλες υπηρεσίες (από Δήμο, Αστικα Κτελ κλπ. ), η πόλη δε θα έχει κανενα πρόβλημα κυκλοφοριακού, ούτε και πάρκινγκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα κύρια ζητήματα του κυκλοφοριακού προβλήματος της Βέροιας κατά την γνώμη μου είναι έξι.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Η έλλειψη δρόμων με επαρκές πλάτος.
Η πόλη κατά κύριο μέρος είναι κτισμένη πάνω στην αρχαία Βέροια με αποτέλεσμα να υπάρχουν λίγες κεντρικές οδικές αρτηρίες με ανάλογο πλάτος, αλλά και στις όποιες επεκτάσεις έγιναν, το φαινόμενο των στενών δρόμων είναι και εκεί φανερό, με αποτέλεσμα η όποια κυκλοφορία και στάθμευση να γίνεται ιδιαίτερα προβληματική. Για τον ίδιο λόγο η πόλη είναι αφιλόξενη και στη χρήση των ποδηλάτων.
Λύση: δύσκολη με τους υπάρχοντες δρόμους, ίσως μόνο η πεζοδρόμηση με ταυτόχρονη σταθερή και τακτική αστική συγκοινωνία και η επιλεκτική μονοδρόμηση.
2. Το ανάγλυφο της πόλης.
Ανηφόρες - κατηφόρες είναι όλη η πόλη με αποτέλεσμα να μην ενδείκνυται για περπάτημα και ποδήλατα και έτσι αναγκάζονται οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους.
Λύση: μάλλον ακατόρθωτη.
3. Η έλλειψη κυκλοφοριακής παιδείας.
Οι πολίτες παίρνουν με μεγάλη ευκολία το αυτοκίνητό τους για να μετακινηθούν ακόμη και σε μικρή απόσταση, αλλά κυκλοφορούν και αρκετοί άσκοπα για λόγους ψυχαγωγίας ή επίδειξης, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των ελάχιστων δρόμων.
Λύση: η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία και κάποιες καμπάνιες εκκλήσεις προς τους πολίτες.
4. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Σαν αρχαία πόλη και με τον καταστροφικό πολεοδομικά τρόπο που έχει αναπτυχθεί δεν προβλέφθηκαν ανάλογοι χώροι δημόσιας στάθμευσης αλλά ούτε και ιδιωτικής (πυλωτές κλπ).
Λύση: η δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στις αυλές των σχολείων (όπου αυτό είναι εφικτό, ακόμα και 2-3 σχολεία θα βοηθούσαν) με την συνεργασία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και η αλλαγή χρήσης σε πάρκινγκ στα μικρά και ανοίκιαστα καταστήματα του κέντρου.
5. Η έλλειψη σταθερής και τακτικής αστικής συγκοινωνίας στον πολεοδομικό ιστό της πόλης.
Ενώ η πόλη είναι αφιλόξενη για τα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα, όπως προ είπαμε, ταυτόχρονα έχει επεκταθεί προς τα υψηλά σημεία της περιοχής (δυτικά), όπως και κατά μήκος του πολεοδομικού κέντρου, προς νότο και βορά, με αποτέλεσμα να κατοικήσουν εκεί νέα ζευγάρια με τα παιδιά τους, τα οποία μάλιστα είναι αναγκασμένα να μετακινούνται για εργασία, αγορές, δραστηριότητες κλπ καθημερινά, πρωί απόγευμα με τα ιδιωτικά αυτοκίνητά τους (δύο σε κάθε οικογένεια) αφού δεν υπάρχει σταθερή και τακτική αστική συγκοινωνία για να εξυπηρετηθούν.
Λύση: σταθερή και τακτική αστική συγκοινωνία σε όλη την πόλη (με φθηνό εισιτήριο, ειδικά στις γύρω από το κέντρο περιοχή, ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες και να μην παίρνουν τόσο συχνά τα αυτοκίνητά τους. Στο σημείο αυτό φέρουν ευθύνη οι ιδιωτικοί φορείς συγκοινωνιών που δεν επενδύουν σε αυτό τον τομέα. Με αυτά τα χαρακτηριστικά της πόλης και μια καλή οργάνωση, δεν νομίζω ότι υπάρχει επιχειρηματικό ρίσκο.
6. Η απομάκρυνση των Δημοσίων Υπηρεσιών από το κέντρο της πόλης και των αφετηριών των Αστικών και Υπεραστικών γραμμών.
Λύση: έχουν δρομολογηθεί κάποιες απομακρύνσεις υπηρεσιών, που αναμένεται να βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση της πόλης αλλά χρειάζονται και άλλες, ενώ για τις αφετηρίες Αστικών Υπεραστικών δεν αναμένεται κάποια απομάκρυνση, δυστυχώς.
Τέλος η τοποθέτηση φαναριών δεν νομίζω να βοηθήσει αφού αυτά απλά διαχειρίζονται την κυκλοφορία και δεν την αποτρέπουν. Άλλωστε η παγκόσμια τάση είναι η μη εφαρμογή τους και η αντικατάστασή τους από τους επιτυχημένους κυκλικούς κόμβους, οι οποίοι αποτρέπουν το μποτιλιάρισμα, αλλά βοηθούν στην ομαλή κυκλοφορία.
(Πάταξον μεν άκουσον δε)
Νομίζω ότι αν είχαν τα αστικά συχνά δρομολόγια σε όλη την πόλη δεν θα έπαιρναν τα αυτοκίνητά τους οι περισσότεροι πολίτες για να κατέβουν στο κέντρο. Πρέπει τα αστικά να βρουν τον τρόπο για φθηνά, συχνά και σταθερά δρομολόγια που θα περνάν μέσα από την πόλη και θα πηγαίνουν στις γύρω συνοικίες της.
Διαγραφήσυμφωνώ σε όλα
ΔιαγραφήΜεγάλη ευθύνη έχει και ο Δήμος για το κυκλοφοριακό πρόβλημα ειδικά στο κέντρο της πόλης.
ΔιαγραφήΑν είχε ενεργοποιήσει την ελεγχόμενη στάθμευση για ορισμένες ώρες με κάποια αμοιβή δεν θα πάρκαραν όλη μέρα τα αυτοκίνητά τους μαγαζάτορες, υπάλληλοι, θαμώνες των καφέ κλπ ακόμα και κάτοικοι και δεν θα γυρνούσαν οι υπόλοιποι άσκοπα για να βρουν πάρκινγκ επιβαρύνοντας την κυκλοφορία. Ενώ αν υπήρχε ελεγχόμενη στάθμευση θα υπήρχαν άδειες θέσεις συνεχώς και δεν θα γυρνούσαν οι οδηγοί ψάχνοντας να παρκάρουν.
Αναρωτιέμαι πολλές φορές για ποιο λόγο το λεωφορείο του ΚΤΕΛ κατευθυνόμενο προς το σταθμό των υπεραστικών στρίβει στην Κονίτσης και όχι νωρίτερα στην Ανοίξεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκοπός είναι να μην μπαίνουν καθόλου στην πόλη ούτε αστικά ούτε υπεραστικά όπως γίνεται σε όλες τις πόλεις σοβαρές σε ολο τον κόσμο.
ΔιαγραφήΑπέναντι από το discount έχει ένα οικόπεδο άδειο, ας κάνουν κάνα 10οροφο στο σύνολο του, μαζί με υπόγειο πάρκινγκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο άδειο οικόπεδο έχει ιδιοκτήτη μπρο.
ΔιαγραφήΤο οικόπεδο αυτό παλαιότερα ήταν η κορδέλα του Γουτσίκα, υπάρχει πρόβλημα από την αρχαιολογία ,
ΔιαγραφήΠλεον ειναι αργα για λυση του προνληματος. μονο καποια μετρα αντιμετωπισεις εως καποιο μικρο βαθμο του προβληματος μπορει να υπαρξουν. πολυ σωστα αναφερονται πιο πανω πχ υπηρεσίες κτλ/ Τα φαναρια να βγουν απο τις "λυσεις¨ γιατι θα κανουν χειρότερο το κυκλοφοριακό. ΑΜΕΣΑ μετρα χρειαζονται στον περιφερειακό ειδικα για τις καθετες διασταυρώσεις !!! Η πολη επρεπε να αναπτυχθεί τις προηγούμενες δεκαετίες με αλλο σχεδιασμο, προγραμματισμό και δημιουργία νέων περιφερειακών μικρων "κεντρων". τωρα ειναι αργά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο μεγάλο πρόβλημα ειδικά το πρωί είναι τα απορριμματοφόρα του Δήμου που μπαίνουν στους ελάχιστους κεντρικούς δρόμους για να μαζέψουν τα σκουπίδια και προκαλούν χάος. Ο Δήμος αδυνατεί να δώσει λύση για άλλη μια φορά σε ενα ακόμη δικό του πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά τα λέει ο πατριώτης,λύση είναι ελικόπτερα αποριματοφορα,η,να πάμε εμείς τις σακούλες με τα σκουπίδια σε χώρο που θα υποδείξει ο δήμος εκτός πόλης ώστε να μην μας ενοχλούν τα απορριματοφορα και καθυστερούμε αναίτια.
ΔιαγραφήΣτον Ανώνυμος12 Νοεμβρίου 2025 στις 8:49 π.μ.
ΔιαγραφήΣοβαρέψου πατριώτη.
Σε άλλες πόλεις (Θεσ/νίκη κλπ) δεν έχουν ελικόπτερα, ούτε πηγαίνουν οι ίδιοι τις σακούλες εκτός πόλης, απλά μαζεύουν τα σκουπίδια βράδυ ή πολύ πρωί από τους κεντρικούς δρόμους. Εδώ αν συναντήσεις απορριμματοφόρο στην οδό Κεντρικής την πάτησες.
Τόσο απλά.
Τα τελεφερίκ και τις κυλιόμενες σκάλες ξεχάσατε να προτείνετε. Κάποιο ανεβατόρι τέλος πάντων..
ΑπάντησηΔιαγραφή