Τι θα γίνει με Περιφερειακό, Σταδίου, Εργοχώρι, εμπορικό κέντρο και αρχαίο τείχος - Τι μπαίνει στο Σχέδιο Πόλης
Οι μελέτες των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, οι οποίες εντάσσονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικής Μεταρρύθμισης «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, θα καθορίσουν -με Προεδρικά Διατάγματα- χρήσεις γης, όρους δόμησης, περιοχές προστασίας, περιοχές ανάπτυξης παραγωγικών δραστηριοτήτων, ζώνες πολεοδομικών κινήτρων, οριοθετήσεις ρεμάτων, περιοχές ειδικών αστικών κινήτρων, καθώς και τα μέτρα για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση, την υποστήριξη καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και τη διαχείριση των συνεπειών φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών.
Την παρουσίαση των μελετών για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό του συνόλου του δήμου Βέροιας, έκανε η Αρχιτέκτων Μηχανικός και εκπρόσωπος της ένωσης μελετητών, Γεωργία Γιαννετάκη, παρουσία μιας ομάδας μηχανικών, περιβαλλοντολόγων και τοπογράφων των μελετητικών γραφείων, ενώ επιτροπή επίβλεψης είναι ο κ. Κώστας Παλουκίδης (εκ μέρους του ΤΕΕ), η Αθηνά Ζούγρα (εκ μέρους του ΥΠΕ) και η Δήμητρα Σιανοπούλου (εκ μέρους του δήμου Βέροιας).
Παίρνοντας τον λόγο ο Δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης, μετά το εισαγωγικό βίντεο που παρουσιάστηκε, είπε πως «Η Βέροια είχε την εμπειρία των ζωνών οικιστικού ελέγχου οι οποίες έβαλαν την σφραγίδα στην περιοχή μας, αλλού θετική και αλλού αρνητική. Εμείς θέλουμε πρώτιστα να εξομαλυνθούν έστω και τώρα, οι στρεβλώσεις που είχαν γίνει τότε, που θεωρούσαν ότι η γεωργική γη που υπήρχε το '89 και ήταν πυλώνας ανάπτυξης της περιοχής μας τότε, θα είναι και σήμερα, κάτι που δεν ισχύει και κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να πάνε κάποια πράγματα πίσω και να δημιουργηθούν κουφάρια που δεν μπορούν να αλλάξουν χρήση», σημείωσε ο Δήμαρχος.
Στη συνέχεια ανέφερε τις προτάσεις που έκανε στην μελετητική ομάδα, ο δήμος Βέροιας σε συνεργασία με την Υπηρεσία Δόμησης, την οποία εκπροσωπούσε στην παρουσίαση τη Δήμητρα Σιανοπούλου. Συγκεκριμένα, ο δήμος Βέροιας ζήτησε:
- Την ένταξη στο σχέδιο, του συνοικισμού των Β' Ρωσοπροσφύγων, που ενώ υπάρχει παλαιά απόφαση του Δ.Σ. δεν έχει γίνει
- Την αναθεώρηση του ορίου της ζώνης, από Ζώνη 1 σε Ζώνη 8, στις δύο πλευρές της οδού Σταδίου, μετά τη γέφυρα Τριποτάμου
- Την αλλαγή της ανατολικής πλευράς της Επαρχιακής Οδού Βέροιας - Νάουσας και μέχρι τη σιδηροδρομική γραμμή, από Ζώνη 1 σε Ζώνη 8
- Πρόβλεψη για τα βιομηχανικά κτίρια που βρίσκονται στην παλιά Ζώνη 1, για να μπορούν πλέον να αλλάξουν χρήση
- Εμπλουτισμό της Ζώνης 1 με επιπλέον -συναφείς- χρήσεις
- Να δοθούν προνόμια στη Ζώνη 8, ώστε τα εργαστήρια χαμηλής όχλησης που λειτουργούν, να μπορούν να μετατραπούν σε βιοτεχνίες χαμηλής όχλησης, ώστε να αναπτυχθούν, στον ίδιο όμως βαθμό όχλησης.
- Αλλαγή της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου 2, σε Ζώνη 8, στη δυτική πλευρά της Επαρχιακής Οδού Βέροιας - Νάουσας, μετά το πέρας του σχεδίου, για τα γήπεδα που έχουν πρόσοψη σε αυτήν.
- Να γίνει σαφής καθορισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων για τη Ζώνη Ι, ζώνη χρήσης περιαστικού πρασίνου.
- Να τροποποιηθεί η Ζώνη 7, όπου προβλεπόταν χώρος αθλητικών εγκαταστάσεων σε ιδιωτικά κομμάτια, καθώς δεν υπάρχει ανάγκη για εγκατάσταση στη συγκεκριμένη θέση.
- Επικαιροποίηση των χρήσεων στο σύνολο των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου, με τα σημερινά δεδομένα και να προβλεφθούν χώροι συνάθροισης κοινού και πρατήριο υγρών καυσίμων και αερίου, που δεν υπήρχαν σε καμία Ζώνη.
- Επικαιροποίηση των χρήσεων γης σε εντός σχεδίου περιοχές, στο εμπορικό κέντρο της Βέροιας (Τομέας Κ) και στο αρχαίο τείχος (Τομέας Θ).
- Στα οικοδομικά τετράγωνα επί της οδού Καλής Παναγιάς στο Εργοχώρι, να αλλάξει η χρήση γης, από αμιγής κατοικία σε γενική κατοικία.
- Τέλος συζητήθηκαν οι άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις του δήμου, πέραν της Ζώνης 5.
Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση αποκλειστικά μέσω της Πλατφόρμας Συμμετοχής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: polsxedia.ypen.gov.gr.
Οι πολίτες έχουν ήδη τη δυνατότητα να υποβάλλουν απόψεις και σχόλια σχετικά με τα χωροταξικά και πολεοδομικά θέματα της περιοχής. Η δυνατότητα υποβολής σχολίων και αξιολόγησης των εναλλακτικών σεναρίων θα παραμείνει ενεργή για πέντε (5) ημερολογιακές ημέρες μετά την παρουσίαση.
«Η συμμετοχή των πολιτών είναι πολύτιμη. Η συμβολή όλων είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, βιώσιμου και ισορροπημένου χωρικού σχεδιασμού, που θα καθορίσει την αναπτυξιακή πορεία του Δήμου Βέροιας για τις επόμενες δεκαετίες», αναφέρει ο δήμος.
Δείτε φωτογραφίες και το βίντεο με ολόκληρη την παρουσίαση:
Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση:

































τους βλέπω με του τίτλους τα οφίτσια κτλπ. δηλαδή όλοι αυτοί οι επαΐοντες είναι τόσο κάλοι (δεν πανε σε μια χωρά με προκοπή)και κάθονται σε μια πολη που δεν παράγει τιποτα, νεκρώνει απο τις 6 το απόγευμα η είναι η αίτια (μετριοκρατες) που νεκρώνει. όμως για να είμαι δίκαιος και οι πολίτες κοιμούνται, φενεται να τους αρέσει. Άρα, εγώ το πάω λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο σχέδια...είκοσι χρόνια τα Γιοτζαλίκια στο σχέδιο πόλης και είναι στο έλεος. Φτιάξτε πρώτα αυτά που χρονίζουν, συντηρήστε σωστά τα παλιά και μετά κάντε "νέα σχέδια"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς!! Ούτε οι δρόμοι πότε ολοκληρώθηκαν για ασφαλή πρόσβαση στο σχολικό συγκρότημα ούτε οπτική ίνα μέχρι εκεί!!! Ποιος θα απολογηθεί επιτέλους από τα ίδια σαΐνια που το σχεδίασαν και πώς επιτράπηκε να γίνει χωρίς τις απαραίτητες υποδομές;
ΔιαγραφήΤην Παυσανίου αλλάξτε. 24/7 έχει κίνηση με νταλίκες και δεν έχει ούτε πεζοδρόμια ο δρόμος. Είναι ντροπή για την πόλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δίκιο αλλά πεζοδρόμια δεν έχει και η Θεσσαλονίκης όπως επίσης και στον Προμηθέα και χρειάζεται κυκλοφοριακή μελέτη για μονοδρομήσεις κάποιων δρόμων. Είναι πολλά αλλά απο που να αρχίσω. Η Παυσανίου ανήκει στην Περιφέρεια ενώ η Θεσσαλονίκης στον Δήμο.
ΔιαγραφήΠαπατζιλικια υπαρχει δρομος που ειναι προς διανοιξη εδω και δεκαετιες στην Μαρκου μποτσαρη με Κανάρη και εχουν βαλει με την υλοποιηση της πραξης τους πολλους ιδιοκτητες των οικοπεδων να προσπαθουν μεταξυ τους να βρουν λυση σχετικα με τις αποζημειωσεις, και ολα αυτα στο πλαισιο που επικρατει στην ελλαδα για εξ αδιαιρετου ιδιοκτησια. Αληθεια δεν μπορουν να βρουν λυση σε προβληματα μικρης κλιμακας, πως οι ιδιοι μπορουν να προβλεψουν το μελλοντικο σχεδιο και ολα τα πιθανα προβληματα που μπορει να προκυψουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦέρτε φοιτητές στη πόλη παλέψτε για αυτό μπας και έχει νέους ή πόλη
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί οι φοιτητές έκαναν την μελέτη ανάπλασης των οδών Λ. Ανοίξεως, Τρεμπεσίνας, Ανθέων κλπ. οδών και στέρησαν πάνω από 100 θέσεις αυτοκινήτων ! Εκείνη η μελέτη ήταν μόνο σε οριζόντια κατοίκηση και όχι σε κάθετη........εποχή της Χαρούλας.
ΔιαγραφήΓια την κατάσταση των δρόμων εδώ και 10 χρόνια θα έπρεπε να μην προλαβαίνουν να εμφανίζονται στα δικαστήρια απ'τις αγωγές. Τους σώζει το ότι οι περισσότεροι πολίτες είναι κακομοίρηδες και δεν έχουν ιδέα τι θα πει ποιότητα ζωής. Οπότε ο δήμαρχος συνεχίζει το σκάψε-στρώσε χωρίς σχέδιο, λογική, γούστο ή τελειωμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην περιοχή του νοσοκομείου πότε θα την εντάξετε; Ήμουνα νιος και γέρασα.... μόνο υποσχέσεις....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτρωστε τούς δρόμους που είναι χάλια σε όλη την πόλη κ αφήστε τις αηδιες
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα χορτάσουμε από σκαψίματα και μπαλώματα… χαχαχαχα κάντε ρε κανένα υπόγειο Πάρκιγκ έγινε η ανάπλαση και τα απορριμματοφόρα και τα πυροσβεστικά δεν μπορούν να στρίψουν
ΑπάντησηΔιαγραφήδημογραφικά συρρικνώνεται η περιοχή, φτωχαίνει και αυτοί χαμένοι μέσα στις κλίκες τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνα πεζοδρόμιο εκεί στο έρμο το Πανόραμα παίζει? 30 χρόνια περιμένουμε! Να μην πω για τον δρόμο ειδικά μετά την γέφυρα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ τον θεό αυτή η δημοτική αρχή να μην ασχολείται με τίποτα. Μόνο έτσι μπορεί να προσφέρει στον τόπο μας. Με το να μην κάνει απολύτως τιποτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπραβο στους ηγετες της τοπικης αυτοδιοικησης και στις ομαδες τους, που κανουν σχεδιασμους ακραια πετυχημένους, οπως αυτον να κουβαλανε ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ στην εισοδο της πολης -αρχη πιεριων, πανω στις φλαμουριες για να πανε σχολειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αστικα καθε μερα ,με εισιτήριο.
Χωρις δυνατοτητα επιλογης με τα ποδια.
Λογικες αποφασεις με πρακτικο αντικρισμα στην καθημερινοτητα γονεων που δεν εχουν τη δυνατοτητα μεταφορας των παιδιων -μαθητων τους με ιδια μεσα ,ή ισως δυσκολεύονται αν εχουν δυο παιδια με το κοστος του (καθημερινου τετραπλου)αστικου.
Εύγε.