http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

4 τρόποι για να μην σου κλέψουν το αυτοκίνητο

Με το κύμα κλοπών σε έξαρση, οι ιδιοκτήτες δοκιμάζουν διάφορες παράξενες λύσεις για να «σώσουν» το αυτοκίνητό τους, και, αποδεικνύεται, ότι πολλές από αυτές λειτουργούν.

Η Ευρώπη τα τελευταία χρόνια μαστίζεται από κλοπές αυτοκινήτων, με πολλούς κατόχους να επενδύουν σε εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας για να αποτρέψουν τους δράστες.

Υπάρχουν, όμως, και κάποιες ιδιαίτερες πρακτικές που χρησιμοποιούν ορισμένοι ιδιοκτήτες και οι οποίες, παραδόξως, είναι αποτελεσματικές. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικά από τα πιο απίθανα «κόλπα» που έχουν υιοθετήσει οδηγοί για να κρατήσουν το αυτοκίνητό τους στη θέση του.

Αλουμίνιο και σακουλάκια από πατατάκια

Μια από τις τεχνικές που αξιοποίησαν οι κλέφτες είναι ο επαναλήπτης σήματος, δηλαδή μια συσκευή που ενισχύει το σήμα του κλειδιού ώστε να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο ακόμη και όταν τα κλειδιά βρίσκονται μέσα στο σπίτι. Η άμεση αντίδραση πολλών ιδιοκτητών ήταν να μειώσουν την ισχύ του σήματος.

Αρκετοί αγόρασαν θήκες με προστασία RFID, θεωρώντας ότι πρόκειται για την ασφαλέστερη λύση. Πολλοί, όμως, κατέφυγαν σε πιο αυτοσχέδιες μεθόδους, όπως το τύλιγμα του κλειδιού σε αλουμινόχαρτο, η τοποθέτησή του σε μεταλλικό κουτί ή ακόμη το κλείσιμο του μέσα σε άδειο σακουλάκι πατατάκια, λύσεις που, όπως έχει αποδεχτεί, μειώνουν την εμβέλεια του σήματος.

Μερικοί οδηγοί προτιμούν απλώς να απομακρύνουν τα κλειδιά από το σημείο όπου παρκάρουν το αυτοκίνητο. Η λογική είναι απλή, αφού τοποθετώντας τα κλειδιά στο υπνοδωμάτιο ή στον πάνω όροφο μειώνεται δραστικά η πιθανότητα κάποιος να «πιάσει» το σήμα. Πρέπει όμως να δίνει ιδιαίτερα προσοχή με τα εφεδρικά κλειδιά, ιδίως αν είναι στο ισόγειο, καθώς κι αυτά αποτελούν εύκολο στόχο.

Μια άλλη προσέγγιση είναι η απενεργοποίηση της λειτουργίας keyless entry. Μπορεί η είσοδος στο όχημα να είναι λιγότερο εύκολη, αλλά σε περιοχές με υψηλότερο ρίσκο η πρόσθετη ασφάλεια αξίζει την ταλαιπωρία.

Κόψιμο της θύρας ΟΒD

Επιπλέον οι τεχνικές που στοχεύουν την θύρα OBD του αυτοκινήτου είναι ένας ιδιαίτερος πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες.. Μόλις οι κλέφτες μπουν στην καμπίνα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία προγραμματισμού που συνδέονται στην OBD για να κλωνοποιήσουν ή να προγραμματίσουν νέους πομπούς.

Ως αντίμετρα, οι ιδιοκτήτες τοποθετούν κλειδαριές στην εργοστασιακή θύρα, κόβουν προσωρινά τα καλώδια της θύρας για να μπερδέψουν τον επίδοξο δράστη ή επανεγκαθιστούν μια λειτουργική θύρα σε μη αναμενόμενο σημείο εντός του οχήματος, όπως στο ντουλαπάκι.

Οι λύσεις αυτές έχουν κόστος και πρέπει να γίνονται από εξουσιοδοτημένο συνεργείο, αφού ειδικά στην περίπτωση της κοπής των καλωδίων ο μηχανικός θα πρέπει να τα συνδέσει ξανά, αλλά καθυστερούν και πολλές φορές αποθαρρύνουν τους κλέφτες.

Επίσης μια απλή, παλιά αλλά αποτελεσματική μέθοδος είναι η αφαίρεση ενός ρελέ από τη θήκη ασφαλειών που σχετίζεται με την αντλία καυσίμου. Το αυτοκίνητο μπορεί να μιζάρει, αλλά δεν θα πάρει μπροστά, με αποτέλεσμα ο δράστης να εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Μακαρόνια κολύμβησης

Με την εξάπλωση του διαδικτύου, κάποια τέτοια κόλπα έγιναν viral χάρη στα social media. Σε ένα βίντεο που έκανε θραύση στο TikTok, μια οδηγός έβαλε ένα μακαρόνι κολύμβησης και μια ζακέτα με κουκούλα στην πίσω θέση, ώστε το αυτοκίνητο να μοιάζει πως κάποιος κάθεται μέσα.

Η εικόνα μπορεί να ξεγελάσει έναν περαστικό, αλλά σε πιο επικίνδυνες γειτονιές δεν θα αντέξει για πολύ απέναντι σε επιτήδειους. Παρ’ όλα αυτά δείχνει πόσο δημιουργικοί γίνονται μερικοί ιδιοκτήτες.

Airtags

Άλλοι προτιμούν να κρύβουν συσκευές εντοπισμού τύπου Apple AirTag μέσα στο όχημα για να το ακολουθούν σε περίπτωση κλοπής. Υπάρχει όμως το μειονεκτήμα ότι τα AirTag ειδοποιούν όταν αποσυνδεθούν από τον κάτοχο, οπότε ο κλέφτης μπορεί να τα εντοπίσει και να τα πετάξει.

Ο πιο ασφαλής τρόπος είναι ο συνδυασμός AirTag, για γρήγορη ειδοποίηση, και GPS tracker τοποθετημένος διακριτικά στο σασί, ώστε αν ανακαλυφθεί το πρώτο να υπάρχει και εναλλακτικό μέσο εντοπισμού.

Σε κάθε περίπτωση, το συμπέρασμα είναι ότι όταν καταφεύγεις σε «ευφάνταστες» μεθόδους δεν πρέπει να ξεχνάς την ασφάλεια και τη νομιμότητα. Το κόψιμο καλωδίων ή οι μόνιμες παρεμβάσεις που ακυρώνουν εγγυήσεις και δυσκολεύουν το συνεργείο μπορεί να έχουν σημαντικό κόστος.

Όσο για το τι δουλεύει καλύτερα, η βέλτιστη πρακτική παραμένει ο συνδυασμός έξυπνης χρήσης της τεχνολογίας (RFID θήκη, GPS tracker), νόμιμων επεμβάσεων που επιβραδύνουν τον δράστη (κλειδαριά OBD, αφαιρούμενος ρελέ) και στοιχειώδους επαγρύπνησης του ιδιοκτήτη.

2 σχόλια:

  1. Έχουν βάλει τα Toyota στο μάτι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τoyota σε πολλα σημεια εχουν εξαφανιστει και καποια τα εχουν εντοπισει στο κορωπι. Ολα ηταν υβδριδικα και diesel. Τα αλλα που εβαλαν στο στοχαστρο ειναι ford fiesta απο του 12 και μετα, ford focus απο του 10 και μετα, smart, ford focus, toyota corolla του 92-95, peugeot 2008,3008,301, SUV ολα ,Citroen c-elysee απο του 12 και μετα c1,c2,c3,c4, opel corsa, astra απο του 12 και μετα, hyundai i10,i20,i30 απο του 12 και μετα, mitsubishi gallant, Volvo s40,s60, και SUV, nissan Juke, qashqai, maxima, mercedes ολα τα SUV και μοντελα απο του 2000 και μετα, suzuki swift, liana, vitara, ολα τα μοντελα της renault απο του 12 και μετα, fiat panda, seicento,tipo υβδιδικα και diesel, Scoda Octavia,fabia, Chevrolet Cruze, kia shuma, και kia rio. Ολα αυτα εχουν κλαπει απο αθηνα, θεσσαλονικη, λαρισα, καλαματα, πατρα, βολο απο 200 περιπου οχηματα στην καθε μαρκα και καθε μοντελο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ