Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το πιο σημαντικό συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, του οποίου η επικείμενη παράδοση σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου δεν θα αλλάξει μόνο τη ζωή των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης του Βορρά, αλλά θα σηματοδοτήσει και το τέλος ενός σίριαλ πολλών δεκαετιών που ξεκίνησε στα τέλη του 1980. Τότε, όπως ίσως θυμούνται οι παλαιότεροι, υπήρξε η πρώτη απόπειρα, πλην αποτυχημένη, για την κατασκευή μετρό από τον δήμο Θεσσαλονίκης. Οι αρχικές εργασίες δημιούργησαν τη λεγόμενη «τρύπα του Κούβελα» κάτω από την Εγνατία Οδό, οδηγώντας στη ματαίωση του έργου.
Ύστερα από παλινωδίες δεκαετιών, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου. Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ., θα περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Ποιες περιοχές θα καλύπτει; Το κέντρο της Θεσσαλονίκης, τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, τις οδούς Μοναστηρίου, την Εγνατία και την οδό Δελφών, και τη Νέα Ελβετία στην οποία θα καλύπτει, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,46 δισ. ευρώ, με την υλοποίηση της βασικής γραμμής να διαδέχεται η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Fly Over. Ο υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος θα εξασφαλίσει την πρόσβαση από τη μία άκρη της Θεσσαλονίκης στην άλλη, από την Ευκαρπία ως την Καλαμαριά. Είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 463 εκατ. ευρώ και διαθέτει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Μάιο του 2027. Θα έχει μήκος 13 χιλιόμετρα και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της Θεσσαλονίκης. Θα περιλαμβάνει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, oι εργασίες στα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη στους χώρους κατασκευής που έχουν παραδοθεί. Σήμερα στα εργοτάξια απασχολούνται συνολικά περίπου 250 άτομα και 80 βαρέα μηχανήματα.
Σιδηροδρομικά έργα. Ένα από τα σπουδαιότερα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης στο τμήμα ΤΧ1 από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη. Το έργο βρίσκεται στη διαδικασία του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου, έχει προϋπολογισμό περίπου 51 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2026. Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη είναι από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις προς τις βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη. Επίσης, η λίστα των σιδηροδρομικών έργων περιλαμβάνει:
- την αναβάθμιση της υποδομής της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Μουριές - Προμαχώνας, αλλά και την οριστική μελέτη για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στον άξονα Θεσσαλονίκη - Στρυμόνας - Προμαχώνας, με προϋπολογισμό 202 εκατ. ευρώ.
- τη συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πλατύ - Έδεσσα - Φλώρινα, ύψους 3,27 εκατ. ευρώ. Για το έργο αναμένεται να μπουν υπογραφές μέσα στο τρίτο τρίμηνο της χρονιάς.
- την ολοκλήρωση, έως τις αρχές του 2025, της σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα -Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) και Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου. Το έργο είναι ύψους 81 εκατ. ευρώ.
- την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα (Ε02), έργο ύψους 411 εκατ. Ευρώ, για το οποίο η επιλογή αναδόχου αναμένεται να ολοκληρωθεί τους πρώτους μήνες του 2025. Θα έχει μήκος 80 χιλιομέτρων και θα συμβάλει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των πολιτών του νομού και των διερχομένων.
- την υλοποίηση του οδικού άξονα Δράμα - Αμφίπολη με προϋπολογισμό 199,8 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος αναμένεται να επιλεγεί το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η οδική σύνδεση Δράμας - Αμφίπολης - Εγνατίας Οδού αποτελεί τον βασικό άξονα εξυπηρέτησης των εμπορευματικών και επιβατικών κυκλοφοριακών ροών μεταξύ της πόλης της Δράμας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής με τον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού που διατρέχει τη Βόρεια Ελλάδα και συνδέεται με πόλεις, λιμάνια, αεροδρόμια, αλλά και βιομηχανικές περιοχές. Η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και για όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά της, με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και τη Νότια Ελλάδα.
Ορισμένα ακόμη έργα υποδομής που σχεδιάζονται στη Βόρεια Ελλάδα, περιλαμβάνουν την ανέγερση δικαστικών μεγάρων Έδεσσας, Σερρών, Κιλκίς, όπως και η ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης και η συντήρηση και διαχείριση μέσω ΣΔΙΤ. Τα συγκεκριμένα έργα έχουν προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός τριών χρόνων από την υπογραφή της σύμβασης. Προχωρούν και οι διαδικασίες για την κατασκευή 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 144 εκατ. ευρώ.
Μόνο τη Θεσσαλονίκη αλλάζουν, που όντως είναι τρισάθλια, οι υπόλοιπες περιοχές θα παραμείνουν άθλιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνα πολύ ωραίο και χρήσιμο άρθρο, Βεροιώτη μία θερμή παράκληση να ανεβάζεις άρθρα με έργα υποδομών τα οποία είτε τρέχουν είτε είναι σε διαδικασία δημοπράτησης στην Βέροια και γενικά στο νομό Ημαθίας θα ήταν πραγματικά πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον. Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι δεν κατεδαφιζουν τα εγκαταλελειμενα κτιρια?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή εντάχθηκε και το απολύτως απαραίτητο για Ημαθία & Πέλλα, Πατρίδα - Κουλούρα; Χα χα, ευθυμήσαμε και σήμερα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜένει μήπως κάτι για το έκτρωμα με την λακουβα, που δεν έχει μείνει ούτε χαλίκι από τις βροχές, στα φανάρια προς Θεσσαλονίκη και Κοζάνη. Μάλλον πρέπει να καλέσουμε κάποιο κανάλι για να δούμε ποιος είναι υπεύθυνος για να τη κλείσει
ΔιαγραφήΕγώ δεν καταλαβαίνω ρε Βεροιωτη γιατί χαίρεσαι για τα έργα που γίνονται στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα την Πάτρα την Λαρισα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ χούντα έκανε έργα χωρίς δημοπρασίες , τα εκτελούσε η περιβόητη ΜΟΜΑ ( Οι Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως (κοινώς γνωστή με το ακρωνύμιο ΜΟΜΑ) ήταν ελληνική στρατιωτική οργάνωση κατασκευαστικού χαρακτήρα η οποία ήταν ενεργή από το 1957 έως το 1992. Οι ΜΟΜΑ ιδρύθηκαν το 1957 με τμήματα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο, στη Πάτρα, στη Λαμία, στη Λάρισα και στα Ιωάννινα) . Οι ΜΟΜΑ δεν αποτελούνταν μόνο από μόνιμο και κληρωτό προσωπικό του τμήματος μηχανικών του Ελληνικού Στρατού, αλλά εκεί απασχολούνταν και πολιτικοί μηχανικοί, οδηγοί, εργάτες και άλλο προσωπικό με σύμβαση. Καταργήθηκε το 1992 .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφου έπρεπε να αναλάβουν οι γνωστοί "εργολάβοι" που πίνουν ακόμα σόδες να χωνέψουν αυτά που έφαγαν στην υγειά μας..
ΔιαγραφήΣτην ανατολική Θεσσαλονίκη εδώ και 35 χρόνια δεν έχει γίνει κανένα έργο οδικό.Ντροπη σε όλες τις Κυβερνήσεις και τους διατελέσαντες Δημάρχους της περιοχής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα δρόμο από Τα φανάρια του Αεροδρομίου Μακεδονία προς Περαια-Νεα Μηχανιώνα και Επανωμή να μη πω μέχρι την Νέα Ηράκλεια Χαλκιδικής δεν είναι άξιοι να φτιάξουν.Οι κάτοικοι του Δήμου Θερμαϊκού καθημερινά ταλαιπωρούνται .Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ,άφησε πίσω του χαλάσματα.Κριμα.