Τα ελαστικά του αυτοκίνητου μας κρατάνε σε επαφή με τον δρόμο και η κατάστασή τους μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα μιας δύσκολης στιγμής ή μιας απροσεξίας κατά την οδήγηση. Για αυτό τον λόγο τα ελαστικά έχουν διάρκεια ζωής που καθορίζεται από αρκετούς παράγοντες, όπως τα χιλιόμετρα που έχουν καλύψει, το στιλ οδήγησης του οδηγού, το φορτίο, οι καιρικές συνθήκες κ.α. Για να παρατείνουμε ελαφρώς την ζωή των ελαστικών μας και να καθυστερήσουμε το μεγάλο έξοδο αντικατάστασής τους, καθώς και για να κινούμαστε με ελαστικά όσο τον δυνατόν πιο ομοιόμορφης φθοράς, πρέπει ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούμε εναλλαγή στην θέση τους.
Κατά γενική ομολογία, και μιας και τα περισσότερα αυτοκίνητα στον δρόμο είναι προσθιοκίνητα, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα μπροστινά ελαστικά ζορίζονται και φθείρονται περισσότερο από τα πίσω, καθώς διαχειρίζονται πέρα από την κίνηση και την διεύθυνση του οχήματός μας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εναλλαγή θέσης πρέπει να πραγματοποιηθεί περίπου κάθε 10.000 χλμ. και να συμβεί μόνο δύο φορές στην ζωή του ελαστικού. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, δεν έχει νόημα να αναλλάσουμε ελαστικά στο μέσο της ζωής τους (πάνω από 20.000 με 25.000 χλμ.) και περιμένουμε να φθαρούν σε άλλα τόσα χιλιόμετρα μέχρι την αγορά ενός καινούριου σετ.
Η διαδικασία είναι απλή και πολλές φορές θα την δείτε να αναγράφεται και στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή. Στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα αλλάζουμε τα εμπρός με τα πίσω ελαστικά της κάθε πλευράς. Στα πισωκίνητα μεταφέρουμε τα πίσω ελαστικά στον εμπρός άξονα και στην ίδια πλευρά, με τα πίσω να τα τοποθετούμε χιαστή, ενώ στα τετρακίνητα γίνεται χιαστή. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος εναλλαγής ελαστικών ανάλογα με τον τύπο και την αρχιτεκτονική του αυτοκίνητου μας. Σε κάθε περίπτωση, δεν κάνουμε του κεφαλιού μας και ακολουθούμε πιστά το εγχειρίδιο χρήσης, ενώ ρωτάμε και την γνώμη του ειδικού στον επίσημο επισκευαστή μας.
Τέλος, εννοείται ότι η εναλλαγή ελαστικών πραγματοποιείται σε αυτοκίνητα με ίδιας διάστασης ελαστικά και στους δύο άξονες, ενώ σύμφωνα με τον τύπο ελαστικού μπορεί να χρειαστεί να επιλέξετε συγκεκριμένη θέση στον εμπρός ή τον πίσω άξονα ανάλογα με την φορά κατεύθυνσης που προβλέπει ο κατασκευαστής του. Ακόμα, υπάρχει ενδεχόμενο να απαιτείται ζυγοστάθμιση, οπότε καλύτερα η εναλλαγή των ελαστικών να γίνει στο συνεργείο ή το βουλκανιζατέρ σας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Την πόλη της Βέροιας επισκέφθηκε η Νανά Αηδόνα. Η «εκλεκτή» του Απόστολου Τζιτζικώστα για την θέση της Περιφερειάρχη Kεντρικής
-
Μεγαλώνοντας η Κατερίνα ολοένα και χάνει την αυτοπεποίθηση που είχε ως παιδί καθώς συναντάει εμπόδια μπροστά της από κάθε κατεύθυνση,
-
Ημέρες χαράς για τον Κωνσταντίνο Τσαχουρίδη, ο οποίος θα μπορεί πλέον να μεταλαμπαδεύει τις ιδέες του στις επόμενες γενιές. Τη Δευτέρα
-
«Έφυγε» από την ζωή σε ηλικία 58 ετών ο Γιώργος Αντ. Καλαμπούκας. Ο εκλιπών ταξίδεψε για την «Γειτονιά των Αγγέλων», βυθίζοντας στην
-
Το Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου, ένας από τους αγαπημένους προορισμούς για τους λάτρεις του χειμερινού αθλητισμού και της φύσης,
-
Θλίψη επικρατεί στην Πέλλα, καθώς πέθανε ο αντιδήμαρχος Δ.Ε. Κρύας Βρύσης Θεόφιλος Κουπτσίδης. Ο δήμος Πέλλας, με ανακοίνωσή του,
-
Προχωρούν οι εργασίες στον Ε65, ο οποίος μόλις ολοκληρωθεί στο σύνολό του θα εξασφαλίσει ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση σε ένα πλήθος
-
Η Κωνσταντία ∆ηµογλίδου είναι εδώ και δύο χρόνια η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, έχοντας αναλάβει τη διαχείριση της
-
Αχ Αννούλα του χιονιά... Χρόνια πολλά σε όλες! Της Αγίας Άννης σήμερα, Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου και αρκετές είναι οι
-
Την κορδέλα έκοψε ο Νέστορας Κολιός από τα Γιάννενα Ο καιρός έκανε το χατήρι και το μεσημέρι της Κυριακής 8 Δεκεμβρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.