Την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Μακάριοι οἱ πενθοῦντες ὅτι αὐτοί παρακληθήσονται». Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Ο Σεβασμιώτατος στην διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: «Οἱ μακαρισμοί τοῦ Κυρίου εἶναι μία χρυσή σειρά, μία ἁλυσίδα μέ χρυσούς κρίκους», γράφει ὁ ἱερός Χρυσόστομος. Καί ὁ ἀρχιτέκτων τῆς μακαριότητας καί τῆς εὐτυχίας τοῦ ἀνθρώπου, ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, δέν ἔβαλε τούς κρίκους αὐτούς τυχαῖα, τούς ἔβαλε μέ τή σειρά πού ὁ καθένας ἔχει, δίδοντας στόν κάθε κρίκο τή δική του σπουδαιότητα.
Αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος, γιά τόν ὁποῖο, ὅπως εἴδαμε στίς προηγούμενες ὁμιλίες ὑπέδειξε ὡς πρῶτο κρίκο καί ἔβαλε στό οἰκοδόμημα τῆς εὐτυχίας ὡς θεμέλιο τήν ταπεινοφροσύνη καί μακάρισε πρωτίστως τούς «πτωχούς τῷ πνεύματι», δηλαδή τούς ταπεινούς.
Ὅπως ὅμως δέν εἶναι δυνατόν ἀπό μία ἁλυσίδα νά ἀπομονώσουμε ἕναν μόνο κρίκο, ἔτσι καί ἀπό τούς Μακαρισμούς δέν θά πρέπει νά σκεφθοῦμε ὅτι μᾶς ἀρκεῖ ἕνας μόνο, γιατί τότε καταστρέφουμε τήν ἁλυσίδα καί δέν ἀπολαμβάνουμε τήν ὀμορφιά καί τήν ὠφέλειά της. Γι᾽ αὐτό, λοιπόν, καί θά συνεχίσουμε σήμερα μέ τόν δεύτερο στή σειρά μακαρισμό, μέ τόν ὁποῖο ὁ Χριστός μακαρίζει τούς πενθοῦντες κατά Θεόν.
Τί σημαίνει αὐτό; Σημαίνει ὅτι ὁ χριστιανός, ὁ ἰδανικός, ὁ τέλειος χριστιανός, αὐτός πού θέλει νά ἀποτελεῖ παράδειγμα γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους, θά πρέπει νά ἀποκτήσει πρῶτα ταπείνωση, ὅπως τήν περιγράψαμε στίς προηγούμενες ὁμιλίες, καί στή συνέχεια νά βρίσκεται διαρκῶς μέσα στό κατά Θεόν πένθος. Εἶναι καί αὐτό ἀπαραίτητο στοιχεῖο γιά νά φτάσει ὁ ἄνθρωπος στή βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὅπου θά παρακληθεῖ καί θά παρηγορηθεῖ.
Τό δεύτερο, λοιπόν, χαρακτηριστικό τοῦ τελείου χριστιανοῦ, μετά τήν ταπείνωση, εἶναι τό συνεχές κατά Θεόν πένθος πού ἔχει στήν καρδιά του, καί τό ὁποῖο μακαρίζει ὁ Χριστός στόν δεύτερο μακαρισμό του. «Μακάριοι οἱ πενθοῦντες ὅτι αὐτοί παρακληθήσονται».
Δείτε το βίντεο:
Ο Σεβασμιώτατος στην διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: «Οἱ μακαρισμοί τοῦ Κυρίου εἶναι μία χρυσή σειρά, μία ἁλυσίδα μέ χρυσούς κρίκους», γράφει ὁ ἱερός Χρυσόστομος. Καί ὁ ἀρχιτέκτων τῆς μακαριότητας καί τῆς εὐτυχίας τοῦ ἀνθρώπου, ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, δέν ἔβαλε τούς κρίκους αὐτούς τυχαῖα, τούς ἔβαλε μέ τή σειρά πού ὁ καθένας ἔχει, δίδοντας στόν κάθε κρίκο τή δική του σπουδαιότητα.
Αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος, γιά τόν ὁποῖο, ὅπως εἴδαμε στίς προηγούμενες ὁμιλίες ὑπέδειξε ὡς πρῶτο κρίκο καί ἔβαλε στό οἰκοδόμημα τῆς εὐτυχίας ὡς θεμέλιο τήν ταπεινοφροσύνη καί μακάρισε πρωτίστως τούς «πτωχούς τῷ πνεύματι», δηλαδή τούς ταπεινούς.
Ὅπως ὅμως δέν εἶναι δυνατόν ἀπό μία ἁλυσίδα νά ἀπομονώσουμε ἕναν μόνο κρίκο, ἔτσι καί ἀπό τούς Μακαρισμούς δέν θά πρέπει νά σκεφθοῦμε ὅτι μᾶς ἀρκεῖ ἕνας μόνο, γιατί τότε καταστρέφουμε τήν ἁλυσίδα καί δέν ἀπολαμβάνουμε τήν ὀμορφιά καί τήν ὠφέλειά της. Γι᾽ αὐτό, λοιπόν, καί θά συνεχίσουμε σήμερα μέ τόν δεύτερο στή σειρά μακαρισμό, μέ τόν ὁποῖο ὁ Χριστός μακαρίζει τούς πενθοῦντες κατά Θεόν.
Τί σημαίνει αὐτό; Σημαίνει ὅτι ὁ χριστιανός, ὁ ἰδανικός, ὁ τέλειος χριστιανός, αὐτός πού θέλει νά ἀποτελεῖ παράδειγμα γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους, θά πρέπει νά ἀποκτήσει πρῶτα ταπείνωση, ὅπως τήν περιγράψαμε στίς προηγούμενες ὁμιλίες, καί στή συνέχεια νά βρίσκεται διαρκῶς μέσα στό κατά Θεόν πένθος. Εἶναι καί αὐτό ἀπαραίτητο στοιχεῖο γιά νά φτάσει ὁ ἄνθρωπος στή βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὅπου θά παρακληθεῖ καί θά παρηγορηθεῖ.
Τό δεύτερο, λοιπόν, χαρακτηριστικό τοῦ τελείου χριστιανοῦ, μετά τήν ταπείνωση, εἶναι τό συνεχές κατά Θεόν πένθος πού ἔχει στήν καρδιά του, καί τό ὁποῖο μακαρίζει ὁ Χριστός στόν δεύτερο μακαρισμό του. «Μακάριοι οἱ πενθοῦντες ὅτι αὐτοί παρακληθήσονται».
Δείτε το βίντεο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.