Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου, μιλώντας στο ThessToday.gr, έκανε λόγο για την τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες εργαζόμενοι των τουριστικών από τον Φεβρουάριο του 2020 μέχρι και σήμερα από τους οποίους πολλοί έχουν οδηγηθεί στον αφανισμό.
«Δεν υπάρχουν εκδρομές, επομένως δεν υπάρχει εργασία και εισόδημα για εμάς. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο Πάσχα με την ελπίδα ότι θα κινηθεί πάλι η αγορά και θα πιάσουμε ξανά το τιμόνι των λεωφορείων. Είναι αδύνατον να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητά μας, βιώνοντας το κύμα ακρίβειας», ανέφερε με δυσαρέσκεια ο πρόεδρος.
Η εκτόξευση του πετρελαίου και τα πακέτα εκδρομών
Ο διπλασιασμός της τιμής του πετρελαίου η οποία άγγιξε τα 2 ευρώ σε συνδυασμό με το γενικότερο κύμα ακρίβειας δυσκολεύει τους πολίτες ώστε να πραγματοποιήσουν μια εκδρομή εντός και εκτός Ελλάδας. Παράλληλα, η ενεργειακή κρίση πλήττει εκτός από την ακτοπλοΐα και τους χώρους διαμονής με αποτέλεσμα τα πακέτα εκδρομών να κυμαίνονται σχεδόν σε διπλάσιες τιμές σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Το κόστος μιας εκδρομής περιλαμβάνει συνήθως τη μεταφορά από και προς τον προορισμό, τον χώρο διαμονής, τα εισιτήρια για τα πλοία- όταν πρόκειται για νησιά- και τη διατροφή.
«Δεν περισσεύουν χρήματα για εκδρομές. Οι τιμές στα πλοία, στα ξενοδοχεία έχουν σημειώσει ραγδαία άνοδο, οπότε το πακέτο των εκδρομών είναι αναμενόμενο να κοστολογείται πιο ακριβό. Πέρσι, για παράδειγμα, πληρώναμε 1,08 ευρώ το πετρέλαιο ενώ φέτος σχεδόν 2 ευρώ. Η εκδρομή αναγκαστικά γίνεται πιο ακριβή λαμβάνοντας υπόψη μόνο τα έξοδα του λεωφορείου», σημείωσε ο κ. Πεζίκογλου.
Πιο οικονομικές εκδρομές στην Τουρκία
Σχετικά με τον τουρισμό, εξήγησε ότι «Ρώσοι, Ουκρανοί, Λευκορώσοι δεν θα επισκεφθούν φέτος την Χαλκιδική. Ακόμη και οι περισσότεροι Ευρωπαίου θα στραφούν για διακοπές στην Τουρκία τη στιγμή που έχει καταρρεύσει η λίρα και τα πακέτα εκδρομών με πλήρη διατροφή είναι πιο οικονομικά σε αντίθεση με την Ελλάδα. Για παράδειγμα, οι διακοπές για 10 ημέρες με πλήρη διατροφή σε καλό ξενοδοχείο κοστίζει 280 ευρώ».
Καμπανάκι για καταστροφή του κλάδου
Ο πρόεδρος του συνδέσμου έκρουσε το καμπανάκι για ολική καταστροφή και κλείσιμο του κλάδου. «Ένα ποσοστό των οδηγών τουριστικών λεωφορείων έχει μείνει άνεργο. Μια μερίδα έχει καταφύγει στο εξωτερικό ενώ άλλοι εργάζονται στα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ για να επιβιώσουν. Θα υπάρξει, όπως φαίνεται, έλλειψη λεωφορείων στη Βόρεια Ελλάδα».
«Πράσινο φως» για τις σχολικές εκδρομές
Προ κορωνοϊού οι καλύτεροι μήνες εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων ήταν ο Απρίλιος, και ο Μάιος κυρίως με τις σχολικές εκδρομές και στη συνέχεια οι καλοκαιρινοί μήνες με τους τουρίστες. «Αν και δόθηκε το πράσινο φως για τις σχολικές εκδρομές, είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν καθώς χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα 4-5 μηνών για την οργάνωσή τους, ιδίως των δύο ημερών και πάνω. Ευελπιστούμε στις ημερήσιες εκδρομές και σε ορισμένες διήμερες ή τριήμερες σε κοντινές αποστάσεις», τόνισε ο κ. Πεζίκογλου.
Τα αιτήματά τους
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, δεν έχει γίνει καμία κίνηση από την πλευρά της κυβέρνησης για οικονομική στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου ενώ αναφέρεται στις δυσβάσταχτες οφειλές οι οποίες είχαν παγώσει εν μέσω κορωνοϊού και τώρα καλούνται να τις πληρώσουν. «Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν χρήματα ούτε για την επιβίωσή τους. Πώς θα πληρωθούν οι υποχρεώσεις μας ενώ δεν δουλεύουμε; Αυτόν τον μήνα, μάλιστα, μας «χτύπησαν» την πόρτα όλες οι οφειλές, φορολογικές και ασφαλιστικές οι οποίες είχαν παγώσει εν μέσω πανδημίας. Ζητάμε οικονομική στήριξη ώστε να καταφέρουμε να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας, να παγώσουν ή να ανασταλούν οι οφειλές μας στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι να σημειωθεί μια ανάκαμψη στην εργασία μας», επισήμανε.
«Δεν υπάρχουν εκδρομές, επομένως δεν υπάρχει εργασία και εισόδημα για εμάς. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο Πάσχα με την ελπίδα ότι θα κινηθεί πάλι η αγορά και θα πιάσουμε ξανά το τιμόνι των λεωφορείων. Είναι αδύνατον να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητά μας, βιώνοντας το κύμα ακρίβειας», ανέφερε με δυσαρέσκεια ο πρόεδρος.
Η εκτόξευση του πετρελαίου και τα πακέτα εκδρομών
Ο διπλασιασμός της τιμής του πετρελαίου η οποία άγγιξε τα 2 ευρώ σε συνδυασμό με το γενικότερο κύμα ακρίβειας δυσκολεύει τους πολίτες ώστε να πραγματοποιήσουν μια εκδρομή εντός και εκτός Ελλάδας. Παράλληλα, η ενεργειακή κρίση πλήττει εκτός από την ακτοπλοΐα και τους χώρους διαμονής με αποτέλεσμα τα πακέτα εκδρομών να κυμαίνονται σχεδόν σε διπλάσιες τιμές σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Το κόστος μιας εκδρομής περιλαμβάνει συνήθως τη μεταφορά από και προς τον προορισμό, τον χώρο διαμονής, τα εισιτήρια για τα πλοία- όταν πρόκειται για νησιά- και τη διατροφή.
«Δεν περισσεύουν χρήματα για εκδρομές. Οι τιμές στα πλοία, στα ξενοδοχεία έχουν σημειώσει ραγδαία άνοδο, οπότε το πακέτο των εκδρομών είναι αναμενόμενο να κοστολογείται πιο ακριβό. Πέρσι, για παράδειγμα, πληρώναμε 1,08 ευρώ το πετρέλαιο ενώ φέτος σχεδόν 2 ευρώ. Η εκδρομή αναγκαστικά γίνεται πιο ακριβή λαμβάνοντας υπόψη μόνο τα έξοδα του λεωφορείου», σημείωσε ο κ. Πεζίκογλου.
Πιο οικονομικές εκδρομές στην Τουρκία
Σχετικά με τον τουρισμό, εξήγησε ότι «Ρώσοι, Ουκρανοί, Λευκορώσοι δεν θα επισκεφθούν φέτος την Χαλκιδική. Ακόμη και οι περισσότεροι Ευρωπαίου θα στραφούν για διακοπές στην Τουρκία τη στιγμή που έχει καταρρεύσει η λίρα και τα πακέτα εκδρομών με πλήρη διατροφή είναι πιο οικονομικά σε αντίθεση με την Ελλάδα. Για παράδειγμα, οι διακοπές για 10 ημέρες με πλήρη διατροφή σε καλό ξενοδοχείο κοστίζει 280 ευρώ».
Καμπανάκι για καταστροφή του κλάδου
Ο πρόεδρος του συνδέσμου έκρουσε το καμπανάκι για ολική καταστροφή και κλείσιμο του κλάδου. «Ένα ποσοστό των οδηγών τουριστικών λεωφορείων έχει μείνει άνεργο. Μια μερίδα έχει καταφύγει στο εξωτερικό ενώ άλλοι εργάζονται στα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ για να επιβιώσουν. Θα υπάρξει, όπως φαίνεται, έλλειψη λεωφορείων στη Βόρεια Ελλάδα».
«Πράσινο φως» για τις σχολικές εκδρομές
Προ κορωνοϊού οι καλύτεροι μήνες εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων ήταν ο Απρίλιος, και ο Μάιος κυρίως με τις σχολικές εκδρομές και στη συνέχεια οι καλοκαιρινοί μήνες με τους τουρίστες. «Αν και δόθηκε το πράσινο φως για τις σχολικές εκδρομές, είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν καθώς χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα 4-5 μηνών για την οργάνωσή τους, ιδίως των δύο ημερών και πάνω. Ευελπιστούμε στις ημερήσιες εκδρομές και σε ορισμένες διήμερες ή τριήμερες σε κοντινές αποστάσεις», τόνισε ο κ. Πεζίκογλου.
Τα αιτήματά τους
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, δεν έχει γίνει καμία κίνηση από την πλευρά της κυβέρνησης για οικονομική στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου ενώ αναφέρεται στις δυσβάσταχτες οφειλές οι οποίες είχαν παγώσει εν μέσω κορωνοϊού και τώρα καλούνται να τις πληρώσουν. «Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν χρήματα ούτε για την επιβίωσή τους. Πώς θα πληρωθούν οι υποχρεώσεις μας ενώ δεν δουλεύουμε; Αυτόν τον μήνα, μάλιστα, μας «χτύπησαν» την πόρτα όλες οι οφειλές, φορολογικές και ασφαλιστικές οι οποίες είχαν παγώσει εν μέσω πανδημίας. Ζητάμε οικονομική στήριξη ώστε να καταφέρουμε να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας, να παγώσουν ή να ανασταλούν οι οφειλές μας στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι να σημειωθεί μια ανάκαμψη στην εργασία μας», επισήμανε.
Βλέπετε? Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός
ΑπάντησηΔιαγραφήΚούλη θέλατε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚούλη λάβατε....
ΔιαγραφήΔηλαδή ο Κούλης φταίει για τον κορωνοιο, για τον πόλεμο στην Ουκρανία και για την παγκόσμια ενεργειακη κρίση? Αν είχαμε δηλαδή άλλη κυβέρνηση δεν θα συνέβαιναν αυτά. Σε όλες τις χώρες το ίδιο υποφέρουν συγκεκριμένα επαγγέλματα.
ΑπάντησηΔιαγραφή