Το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρεται στους επιβάτες είναι υψηλό, καθώς, μεταξύ άλλων, μειώνει τις αποστάσεις μεταξύ των βασικών λειτουργικών περιοχών, δίνει περισσότερες και φιλικές προς τον ταξιδιώτη επιλογές, προσφέρει ευκολία στις προσβάσεις και επίσης διαθέτει μοντέρνο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών. Συνδέει τον αεροσταθμό με τη δημόσια συγκοινωνία (λεωφορεία) και προσφέρει χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων πλησίον του αεροσταθμού.
Εξωτερική όψη του νέου αεροσταθμού
Το νέο κτίριο έχει σχεδιαστεί ως γραμμική συνέχεια του υφιστάμενου με ευθυγραμμισμένους όγκους και μεταλλικές διατομές διαφόρων μεγεθών γύρω από έναν κεντρικό πυρήνα προσδίδοντας καθαρή αισθητική γραμμή. Στοιχείο της ταυτότητας αποτελούν επίσης τα τριγωνικά σχήματα των ανοιγμάτων των διαδρόμων ως συνέχεια των βαριών μεταλλικών διατομών στήριξης των στεγάστρων του υφιστάμενου κτιρίου.
Δύο πεζογέφυρες ενώνουν τους αεροσταθμούς
Η χρωματική παλέτα των δύο προσόψεων έχει συνάφεια ενώ, όπως αντικρίζει κανείς το αεροδρόμιο από την πίστα, και τα δύο κτίρια έχουν γυάλινη όψη. Οι δύο αερογέφυρες μετατρέπουν το ανθρώπινο πέρασμα από τον ένα κτίριο στο άλλο σε ξεχωριστή εμπειρία – οι φωτοσκιάσεις και αντανακλάσεις ανάλογα με τη θέση του ήλιου ξεδιπλώνουν στα μάτια του ταξιδιώτη εικόνες μοναδικές. Αλλοτε τα περιγράμματα είναι έντονα με σαφείς και επιβλητικούς όγκους και άλλοτε το καθρέφτισμα των χρωμάτων είναι τόσο δυνατό που αγκαλιάζει τα πάντα και υπερισχύει της φόρμας.
Η πρόκληση για τον συγκερασμό κατασκευαστικών έργων και αδιάλειπτης λειτουργίας του αεροδρομίου ήταν μεγάλη τόσο τα πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση όσο και εν μέσω πανδημίας. Για την ολοκλήρωση του έργου επενδύθηκαν 222.900 ανθρωποημέρες και 100 εκατ. ευρώ από τα 440 εκατ. του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. To πρωτοποριακό αυτό επενδυτικό πρόγραμμα μεταμόρφωσε τα περιφερειακά αεροδρόμια από το Ιόνιο, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα μέχρι το Βόρειο Αιγαίο, την Κρήτη και την ενδοχώρα. Το «Μακεδονία» αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο διαχείρισης της Fraport Greece και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα.
Κόντρα στον καιρό
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης παρέμεινε πλήρως επιχειρησιακό κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, ακόμα και το διήμερο Σάββατο 13 και Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που έπληξαν τη χώρα.
Το αεροδρόμιο λειτούργησε απρόσκοπτα καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης, γεγονός που επετεύχθη μέσα από την πλήρη αξιοποίηση του διευρυμένου αποχιονιστικού και αποπαγοποιητικού εξοπλισμού και τον άρτιο συντονισμό της τοπικής ομάδας.
Πιο συγκεκριμένα, στο «Μακεδονία» επιχειρούσε στόλος 18 αποχιονιστικών και αποπαγοποιητικών μηχανημάτων ειδικών για αεροδρόμια και διαδρόμους αποπροσγείωσης. Παράλληλα, διατηρήθηκαν λειτουργικοί οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών αλλά και οι δρόμοι εντός και πέριξ του αερολιμένα.
Ο χώρος check-in του νέου αεροσταθμού
Για την εύρυθμη λειτουργία των ομάδων αποχιονισμού συνέβαλαν δύο κέντρα συντονισμού: το Airport Operation Center καθώς και το εξειδικευμένο Snow Control Center που ενεργοποιείται ειδικά λόγω των δυσμενών καιρικών φαινομένων.
Στις ανωτέρω ομάδες οι οποίες στελεχώθηκαν με διπλές βάρδιες και επιπλέον προσωπικό συμμετέχουν, εκτός των εργαζομένων της διαχειρίστριας εταιρείας, η υπηρεσία της εναέριας κυκλοφορίας, οι φορείς επίγειας εξυπηρέτησης και οι αεροπορικές εταιρείες με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Αισθητική και λειτουργικότητα
Η νέα πτέρυγα είναι ένα σύγχρονο κτίριο με λιτή, γραμμική φόρμα, με διαχρονικό σχεδιασμό και με έντονη ταυτότητα, που αποτυπώνεται σε δύο σχεδιαστικές επιλογές: το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του διαγώνιου υαλοπετάσματος και της πρισματικής μορφής της κάλυψης των κλιμακοστασίων των πυλών που εξέχουν από τη γυάλινη επιφάνεια. Σε συνδυασμό, το διαγώνιο υαλοπέτασμα και οι πρισματικοί όγκοι των κλιμακοστασίων δημιουργούν ισορροπημένη και γαλήνια όψη.
Η νέα πτέρυγα είναι ένα σύγχρονο κτίριο με λιτή, γραμμική φόρμα, με διαχρονικό σχεδιασμό και με έντονη ταυτότητα, που αποτυπώνεται σε δύο σχεδιαστικές επιλογές: το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του διαγώνιου υαλοπετάσματος και της πρισματικής μορφής της κάλυψης των κλιμακοστασίων των πυλών που εξέχουν από τη γυάλινη επιφάνεια. Σε συνδυασμό, το διαγώνιο υαλοπέτασμα και οι πρισματικοί όγκοι των κλιμακοστασίων δημιουργούν ισορροπημένη και γαλήνια όψη.
Εξωτερική όψη του νέου αεροσταθμού
Το νέο κτίριο έχει σχεδιαστεί ως γραμμική συνέχεια του υφιστάμενου με ευθυγραμμισμένους όγκους και μεταλλικές διατομές διαφόρων μεγεθών γύρω από έναν κεντρικό πυρήνα προσδίδοντας καθαρή αισθητική γραμμή. Στοιχείο της ταυτότητας αποτελούν επίσης τα τριγωνικά σχήματα των ανοιγμάτων των διαδρόμων ως συνέχεια των βαριών μεταλλικών διατομών στήριξης των στεγάστρων του υφιστάμενου κτιρίου.
Δύο πεζογέφυρες ενώνουν τους αεροσταθμούς
Η χρωματική παλέτα των δύο προσόψεων έχει συνάφεια ενώ, όπως αντικρίζει κανείς το αεροδρόμιο από την πίστα, και τα δύο κτίρια έχουν γυάλινη όψη. Οι δύο αερογέφυρες μετατρέπουν το ανθρώπινο πέρασμα από τον ένα κτίριο στο άλλο σε ξεχωριστή εμπειρία – οι φωτοσκιάσεις και αντανακλάσεις ανάλογα με τη θέση του ήλιου ξεδιπλώνουν στα μάτια του ταξιδιώτη εικόνες μοναδικές. Αλλοτε τα περιγράμματα είναι έντονα με σαφείς και επιβλητικούς όγκους και άλλοτε το καθρέφτισμα των χρωμάτων είναι τόσο δυνατό που αγκαλιάζει τα πάντα και υπερισχύει της φόρμας.
Η πρόκληση για τον συγκερασμό κατασκευαστικών έργων και αδιάλειπτης λειτουργίας του αεροδρομίου ήταν μεγάλη τόσο τα πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση όσο και εν μέσω πανδημίας. Για την ολοκλήρωση του έργου επενδύθηκαν 222.900 ανθρωποημέρες και 100 εκατ. ευρώ από τα 440 εκατ. του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. To πρωτοποριακό αυτό επενδυτικό πρόγραμμα μεταμόρφωσε τα περιφερειακά αεροδρόμια από το Ιόνιο, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα μέχρι το Βόρειο Αιγαίο, την Κρήτη και την ενδοχώρα. Το «Μακεδονία» αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο διαχείρισης της Fraport Greece και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα.
Κόντρα στον καιρό
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης παρέμεινε πλήρως επιχειρησιακό κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, ακόμα και το διήμερο Σάββατο 13 και Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που έπληξαν τη χώρα.
Το αεροδρόμιο λειτούργησε απρόσκοπτα καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης, γεγονός που επετεύχθη μέσα από την πλήρη αξιοποίηση του διευρυμένου αποχιονιστικού και αποπαγοποιητικού εξοπλισμού και τον άρτιο συντονισμό της τοπικής ομάδας.
Πιο συγκεκριμένα, στο «Μακεδονία» επιχειρούσε στόλος 18 αποχιονιστικών και αποπαγοποιητικών μηχανημάτων ειδικών για αεροδρόμια και διαδρόμους αποπροσγείωσης. Παράλληλα, διατηρήθηκαν λειτουργικοί οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών αλλά και οι δρόμοι εντός και πέριξ του αερολιμένα.
Ο χώρος check-in του νέου αεροσταθμού
Για την εύρυθμη λειτουργία των ομάδων αποχιονισμού συνέβαλαν δύο κέντρα συντονισμού: το Airport Operation Center καθώς και το εξειδικευμένο Snow Control Center που ενεργοποιείται ειδικά λόγω των δυσμενών καιρικών φαινομένων.
Στις ανωτέρω ομάδες οι οποίες στελεχώθηκαν με διπλές βάρδιες και επιπλέον προσωπικό συμμετέχουν, εκτός των εργαζομένων της διαχειρίστριας εταιρείας, η υπηρεσία της εναέριας κυκλοφορίας, οι φορείς επίγειας εξυπηρέτησης και οι αεροπορικές εταιρείες με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
ΕΡΧΩΝΤΕ Η ΚΣΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΑΡΕΩΔΡΟΜΙΑ! ΔΑΙΔΟΣΤΑΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑεροδρόμιο κόσμημα που έπρεπε να έλθουν οι Γερμανοί για να το κάνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μετά δεν τους θέλουμε διότι μας πιέζουν.
Είδαμε την κατάντια μας τόσα χρόνια με τους δικούς μας που δεν μας πίεζαν.
Οι φωτογραφίες δε δείχνουν καμιά διαφορά.. περιέργεια έχω να δω τι κόστισε τόσα λεφτά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο καιρό έχεις να πας σε οφθαλμίατρο;
ΔιαγραφήΚλείσε ένα ραντεβού.
Αφού δε βλέπεις την τύφλα σου.
Είδες πόσο καλά λειτουργεί ο γερμανικός δημόσιος τομέας; Όπως κι ο κινεζικός στο λιμάνι του Πειραιά; Αλλά και η αποικία έχει τα οφέλη της, μπορεί να βγάζει φωτογραφίες τα κατορθώματα άλλων λαών.
ΑπάντησηΔιαγραφή