Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

Στο ταμείο ανάκαμψης η Εθνική Οδός Έδεσσας-Θεσσαλονίκης

Γίνεται αυτοκινητόδρομος - Φέτος η δημοπράτηση, στα 300 εκατ. ο προϋπολογισμός

Η μετατροπή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο είναι το σημαντικότερο έργο της Κεντρικής Μακεδονίας, που αναμένεται να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και για πρώτη φορά έπειτα από περίπου δέκα χρόνια να αποκτήσει χρηματοδότηση και σαφή χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης, με τη δημοπράτησή του μάλιστα να υπολογίζεται εντός του 2021. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου (δυο εργολαβίες για ισάριθμα τμήματα) υπολογίζεται να φτάσει στα 300 εκατ. ευρώ.

Τα δυο έργα, που θα μετατρέψουν τη σημερινή εθνική οδό σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, είναι το τμήμα Χαλκηδόνα – Μελίσσι (πρέπει να κατασκευαστούν οι δυο παρακάμψεις σε Γιαννιτσά και Χαλκηδόνα) και το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα.

Η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού στην Κεντρική Μακεδονία που δε συνδέεται με αυτοκινητόδρομο με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και την Εγνατία Οδό, ενώ το αίτημα για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου είναι πάγιο και πάνδημο και δεν προχώρησε μέχρι σήμερα εξαιτίας κυρίως του μεγάλου κόστους που απαιτεί για να κατασκευαστεί.

Η ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης είναι ίσως μοναδική, καθώς για τις μεν παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών υπάρχουν ήδη ώριμες μελέτες από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έτοιμες να δημοπρατηθούν, για το δε τμήμα από Μαυροβούνι μέχρι Έδεσσα τις μελέτες ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Έτσι, ο δρόμος πληροί τα κριτήρια της ένταξής του για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι αυξημένες οι πιθανότητες να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής που θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια στην Κεντρική Μακεδονία. Υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί η ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης.

«Ο συνολικός οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας θα συνδέσει την ηπειρωτική Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη οδικά (απευθείας σύνδεση με σύνορα), σιδηροδρομικά (έμμεση σύνδεση Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης) και μέσω ναυσιπλοΐας (Λιμάνι Θεσσαλονίκης). Θα συμβάλει στην υλοποίηση υποδομών μεταφορών με στόχο να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των δικτύων μεταφορών των κρατών-μελών και να εξαλείψει τα σημεία συμφόρησης που εξακολουθούν να εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς», τονίζει το υπουργείο.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα που ξεκίνησε σε προηγούμενες προγραμματικές περιόδους θα αποτελέσει τη συνεκτική αλυσίδα για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων με την υπόλοιπη Ευρώπη δημιουργώντας διευκολύνσεις για όλους τους κλάδους της οικονομίας. Θα προσφέρει στην βελτίωση της ασφάλειας μεταφορών καθώς και στη βελτίωση της συνδεσιμότητας των Περιφερειών της χώρας.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι ο φορέας που πάλεψε για την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Ειδικά για τις παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας (συνολικό μήκος 14 χλμ.), που είναι και η πλέον κρίσιμη εργολαβία. Οι μελέτες είναι ολοκληρωμένες και το έργο είναι έτοιμο για δημοπράτηση μόλις ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Ο προϋπολογισμός του είναι 220 εκ. ευρώ και στα προηγούμενα χρόνια προετοιμασίας του έργου η Περιφέρεια είχε εξασφαλίσει και 10 εκ. ευρώ από την προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις.

Αναφορικά με το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, που ολοκληρώνει το συγκεκριμένο οδικό άξονα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες μελέτες, για να ετοιμαστεί κι αυτό για δημοπράτηση, σχεδόν ταυτόχρονα με την πρώτη εργολαβία.

Οι αρμόδιοι προτού προκύψει το Ταμείο Ανάκαμψης προβληματίζονταν για τη χρηματοδότηση του αυτοκινητοδρόμου. Με εξαιρετικά μειωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και με το ΕΣΠΑ να έχει περιορισμένους πόρους για να διατεθούν τόσα χρήματα για έναν οδικό άξονα ο σχεδιασμός του αυτοκινητοδρόμου θεωρήθηκε από πολλούς μαξιμαλιστικός στόχος άλλης εποχής. Ωστόσο, η αναγκαιότητα του οδικού άξονα, που είναι αναγνωρισμένη εδώ και πολλά χρόνια οδήγησε σχεδόν το σύνολο του πολιτικού και αυτοδιοικητικού προσωπικού στην αδιάλειπτη υποβολή του αιτήματος κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου σε όλες τις κυβερνήσεις.

Κοινός στόχος της Περιφέρειας και του υπουργείου είναι να ενταχθεί στο σύνολό του το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να παραδοθούν σε χρήση και οι δυο εργολαβίες που απομένουν ταυτόχρονα και να ολοκληρωθεί επιτέλους ο αυτοκινητόδρομος.

Το τωρινό τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, της εθνικής οδού Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου, περιλαμβάνει τμήματα με «φτωχή διαμόρφωση», μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, ενώ καλείται να εξυπηρετήσει την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και διέρχεται, μέσω των πόλεων Μαυροβούνι και Ριζάρι, προκαλώντας καθυστερήσεις και σημαντικό κυκλοφοριακό κίνδυνο.

Η νέα χάραξη, σύμφωνα με το υπουργείο, προβλέπεται να παρακάμψει τις δύο πόλεις Μαυροβούνι και Ριζάρι, ενώ θα συνδεθεί με το ήδη κατασκευασμένο τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι, του οποίου τα χαρακτηριστικά είναι πολύ βελτιωμένα.

Το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή του οδικού τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 9,4 χλμ. τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, την κατασκευή δύο κόμβων (Ριζάρι, Έδεσσα), κόμβων σύνδεσης με την υφιστάμενη εθνική οδό και 18 νέων γεφυρών κατά μήκος του νέου οδικού τμήματος.

Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2021, όπως άλλωστε και οι παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών.

Στα πλαίσια των προτάσεων για το Ταμείο Ανάκαμψης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει προτείνει την ένταξη όλου του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (δηλαδή και των δυο εργολαβιών) για χρηματοδότησή του από το Ταμείο.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επισήμανε ότι «η Βόρεια Ελλάδα είναι από την πρώτη στιγμή βασική προτεραιότητά μας. Με το έργο αυτό, στόχος μας είναι να αναβαθμίσουμε και να εκσυγχρονίσουμε το οδικό δίκτυο της περιοχής προσφέροντας ένα έργο ζωτικής σημασίας που οι τοπικές αρχές το ζητούν χρόνια. Το έργο αυτό είναι σήμερα έτοιμο να δημοπρατηθεί μετά από συστηματική και επίμονη δουλειά το τελευταίο 18μηνο. Στη Μακεδονία μας χρωστάμε όλοι και προχωράμε έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά και νέα μεγάλα κτιριακά προκειμένου να ανταποδώσουμε στο ελάχιστο αυτά που οφείλουμε. Στο υπουργείο Υποδομών μας αρέσει να μιλάμε με τα έργα μας και πλέον τα αποτελέσματα της δουλειάς μας αρχίζουν να γίνονται ορατά».

4 σχόλια:

  1. Τόσα ταμεία ανάκαμψης και τα παιδιά μας πάνε στη Γερμανία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 23.4 χλμ όλη η ιστορία.
    Ούτε καν 25 χλμ.
    Τόσα χρήματα,
    Και ποτε θα ολοκληρωθεί...
    Τι να πει κανεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά,λεφτά υπάρχουν!!
      Να δούμε ποσα θα φαγωθούν,πόσοι θα βγουν πιο πλούσιοι μετά το τέλος του έργου.

      Διαγραφή
  3. Οι ημαθιώτες ..άρχοντες ( δήμαρχοι,νομάρχες,αντιπεριφερειάρχες τέως και ΝΥΝ,βουλευτές,υπουργοί,υφυπουργοί ) κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου,του άβουλου,του άπραγου,του οκνηρού για την αποτελμάτωση του κάθετου άξονα Έδεσσα - Εγνατία!Προ ετών ναουσαίοι και βεροιώτες μάλωναν για το σημείο που θα κούμπωνε με την Εγνατία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ